Gå til innhold

Høylytte utlendinger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har tydeligvis aldri møtt en Indresogning.......   :fnise:

Anonymkode: de717...dc5

Hahaha, det er så sant! HER SNAKKER VI UTESTEMME! 

Anonymkode: e0326...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehehe mannen min er fra et annet land og snakker høyt på eget språk, og på norsk når han blir engasjert. Har måttet hysje på ham noen ganger, men så er det jo litt koselig også :)

Anonymkode: 2686e...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Satt på bussen i dag og observerte 4 somaliske damer med barnevogner.2 av de skravlet HØYT i mobilen som var puttet innenfor hijaben(veldig lurt faktisk),mens de deltok i samtalen med de to andre som ikke var i tlf,ungene ropte fra vogna for de ville ha oppmerksomhet,men det fikk ikke mødrene med seg for de var opptatt med fliring og kakling i tlf.Skikkelig lurveleven.Skjønner ikke at de ikke blir slitne i hodet...

Anonymkode: a753b...c13

Somalere ❤️

Anonymkode: 2686e...63e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har tydeligvis aldri møtt en Indresogning.......   :fnise:

Anonymkode: de717...dc5

Vil tro at for en østlending vil det være like umulig å skjønne hva to indre sogninger babler om på sin dialekt som det vil være å skjønne hva to fra Afrika babler om på sitt språk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra barn er små lærer de i barnehagen å bruke inne og utestemme,iallfall her i Nord Europa.Lærer de ikke det i andre verdensdeler?

Anonymkode: a753b...c13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Satt på bussen i dag og observerte 4 somaliske damer med barnevogner.2 av de skravlet HØYT i mobilen som var puttet innenfor hijaben(veldig lurt faktisk),mens de deltok i samtalen med de to andre som ikke var i tlf,ungene ropte fra vogna for de ville ha oppmerksomhet,men det fikk ikke mødrene med seg for de var opptatt med fliring og kakling i tlf.Skikkelig lurveleven.Skjønner ikke at de ikke blir slitne i hodet...

Anonymkode: a753b...c13

Dæver 😅😅😅😭

Er selv utenlandsk og synes det er slitsomt den ropinga over telefonen som familien ofte driver med. Høres ut som om de krangler. Tro meg, fikk aldri fred hjemme da jeg var ung. Ble så sliten i hodet. Tv skulle også stå på høyt. Typen prater også ganske høyt, spesielt når han er engasjert, må ofte minne han på å roe ned så de norske vennene hans ikke blir redd. På jobb sliter jeg ofte med å forstå hva de norske kollegaene mine sier, de prater ofte for lavt og mumler. Også går de for mye rundt grøten og er lite tydelige. Så en mellomting hadde vært noe egentlig 👍👍

Anonymkode: 2ab1a...b64

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her må det da være store individuelle forskjeller. Flyttet til Bergen for studiene, og reagerer på at Bergensere er veldig høylytt. Kan selv bli overivrig, og har blitt hysjet på flere ganger. Samtidig har jeg møtt, sett og kjenner mange utenlandske som er stille og rolig. Sikker på at det ikke bare er dere som legger ekstra godt merke til det når det er en utenlandsk? Typisk at det blir slått hardt ned på når det er Mohammed som bråker, men det går fint med Ola Nordmann. 

Anonymkode: bf0ce...b9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har tydeligvis aldri møtt en Indresogning.......   :fnise:

Anonymkode: de717...dc5

What? 😂😂😂

-høglytt indresogning

Anonymkode: d0203...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Kjetil E skrev:

Vil tro at for en østlending vil det være like umulig å skjønne hva to indre sogninger babler om på sin dialekt som det vil være å skjønne hva to fra Afrika babler om på sitt språk.

No overdriver du 😃

Anonymkode: d0203...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, oysterlover skrev:

Nordmenn er det verste møkkafolket i fylla. Er pinlig berørt av å være norsk på byen eller kanskje spesielt på Granka. 

Ta en titt på engelskmennene 🤭😲🤭

Anonymkode: 180b0...299

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Satt på bussen i dag og observerte 4 somaliske damer med barnevogner.2 av de skravlet HØYT i mobilen som var puttet innenfor hijaben(veldig lurt faktisk),mens de deltok i samtalen med de to andre som ikke var i tlf,ungene ropte fra vogna for de ville ha oppmerksomhet,men det fikk ikke mødrene med seg for de var opptatt med fliring og kakling i tlf.Skikkelig lurveleven.Skjønner ikke at de ikke blir slitne i hodet...

Anonymkode: a753b...c13

Kulturkrasj.., krydder og svettelukt i oppgangen..

Anonymkode: d8533...ad2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er mange kulturer så høylytte?Mine forrige naboer var fra Ghana og de ropte når de snakket til hverandre og når dama snakket til sønnen sin hørtes det ut som  krangling,noe som damen selv sa om afrikanere.Om kveldene høylytte tlf samtaler i både en og to timer.Slitsomt å ha sånne naboer når man bor i hus som ikke er så godt isolert.Nå har jeg flyttet inn i ny bygård,og har fått naboer nedenunder som er fra Malaysia/Indonesia/India området som gauler/roper  når hun snakker i tlf,ofte høres det ut som krangel når hun og mannen snakker sammen fordi de roper,skubber på møbler og spiller høy musikk fra der de er fra.Over gangen bor det en brasiliansk familie og der skulle man tro det bodde noen speedfreaks,for det er prating nonstop, fliring og roping mens TVen står på i bakgrunnen.

Anonymkode: a753b...c13

Jeg har somaliske naboer under meg og den dama er grusom. Hun roper i telefonen til alle døgnets tider. Forrige uke holdt hun på til langt på natt flere dager. Hvis en nordmann hadde holdt på slik hadde man fått tilsnakk. Skal egne regler gjelde for dem? Skjer det flere ganger, så smeller det. Det skal være ro etter kl 23. Du må bare si ifra til dem om de holder på sånn om natta. Evt klage til sameiet eller kommunen om de leier. Ikke rart man ikke ønsker naboer fra Afrika når de aldri tar hensyn til andre. 

Anonymkode: fe9cf...a03

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har somaliske naboer under meg og den dama er grusom. Hun roper i telefonen til alle døgnets tider. Forrige uke holdt hun på til langt på natt flere dager. Hvis en nordmann hadde holdt på slik hadde man fått tilsnakk. Skal egne regler gjelde for dem? Skjer det flere ganger, så smeller det. Det skal være ro etter kl 23. Du må bare si ifra til dem om de holder på sånn om natta. Evt klage til sameiet eller kommunen om de leier. Ikke rart man ikke ønsker naboer fra Afrika når de aldri tar hensyn til andre. 

Anonymkode: fe9cf...a03

Ingen orker 7 bråkete barn, foreldre som skriker, krydder og svettelukt, og 12 andre som renner opp og ned trappene og bråker til alle døgnets tider. 8 stk i en leilighet beregnet for 4. 

Anonymkode: d8533...ad2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tror dere glemmer noe viktig. Tenk på fastboende i Spania, Hellas etc. De sitter jo ikke igjen med at nordmenn er stille og rolig. Men brølende og uten noen sosiale antenner der dem bare buser på og tror dem eier landet. 

Anonymkode: e23d0...c34

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kulturkrasj.., krydder og svettelukt i oppgangen..

Anonymkode: d8533...ad2

Mange jeg har vært borti som verken lukter svette eller krydder. Så gjelder ikke alle. 

 

Anonymkode: 273ed...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men HVORFOR er så mange folkeslag høylytte?De har jo ikke dårlig hørsel alle sammen.Vi skandinaver/europeere er ufyselig bråkete i fylla,mens afrikanere/asiatere/sør amerikanere er høylytte i edru tilstand.

Anonymkode: a753b...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er irriterende for introverter å være rundt høylytte folk. Ta det med ro, jeez...

Anonymkode: ab52e...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men HVORFOR er så mange folkeslag høylytte?De har jo ikke dårlig hørsel alle sammen.Vi skandinaver/europeere er ufyselig bråkete i fylla,mens afrikanere/asiatere/sør amerikanere er høylytte i edru tilstand.

Anonymkode: a753b...c13

Akkurat som bergensere og nordlendinger 😂

Anonymkode: a003e...600

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i sentrum. I ukedagene er det utlendingene som roper, i helgene er det fulle nordmenn. Irriterende er det uansett hvem som roper.

Anonymkode: 4b8cf...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel noe med kultur å gjøre. 

Det er for øvrig ikke bare ikke-vestlige utlendinger som snakker høyt. Amerikanere (altså fra USA) snakker helt utrolig høyt. Absolutt alle jeg har støtt på har snakka vanvittig høyt. Husker da jeg gikk på universitetet og det var en del utvekslingsstudenter fra USA. Når de satt i kantina og snakka med nordmenn (og sikkert andre nasjonaliteter) kunne alle høre hva amerikanerne sa, mens de andre snakka med dempa stemme. Ganske morsomt 😂

Jeg er stille av meg, men synes man må tåle at folk snakker høyt når man går ute i byen, altså. Ellers får man bosette seg langt til skogs eller fjells...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...