Gå til innhold

Finner ikke digitalt førerkort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har og det store rosa. Bildet er tatt når jeg var 18 år, ingen kjenner meg igjen. Må skifte innen 2023 og gidder ikke tenke på det enda. Disse er nok ikke lagret digitalt så en kan laste de ned. Tok lappen på 80 tallet

Anonymkode: c009c...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har og det store rosa. Bildet er tatt når jeg var 18 år, ingen kjenner meg igjen. Må skifte innen 2023 og gidder ikke tenke på det enda. Disse er nok ikke lagret digitalt så en kan laste de ned. Tok lappen på 80 tallet

Anonymkode: c009c...e96

Samme her. -84 :)

Anonymkode: a2012...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har og det store rosa. Bildet er tatt når jeg var 18 år, ingen kjenner meg igjen. Må skifte innen 2023 og gidder ikke tenke på det enda. Disse er nok ikke lagret digitalt så en kan laste de ned. Tok lappen på 80 tallet

Anonymkode: c009c...e96

Du synes det er greit å kjøre rundt med ugyldig førerkort du altså?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, WCKD skrev:

Du synes det er greit å kjøre rundt med ugyldig førerkort du altså?

Hva er det som gjør det ugyldig?

Anonymkode: a2012...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 911 skrev:

Går helt bra. Til og med det gamle grønne kan brukes 😄 
https://www.vegvesen.no/forerkort/har-forerkort/gyldig-forerkort-i-norge

Ja, jeg har jo det store rosa, og har til og med det gamle etternavnet mitt på det. Har vist førerkortet til politiet 3 ganger i kontroll, og de har aldri giddet å bry seg om det. De har jo personnummeret :)

Anonymkode: a2012...708

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle måtte jo bytte inn de gamle førerkortene for noen år siden..... 

Anonymkode: 73204...7c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle måtte jo bytte inn de gamle førerkortene for noen år siden..... 

Anonymkode: 73204...7c1

Nei, da hadde ikke datoene for fornyelse selv på det grønne førerkortet stått her:

https://www.vegvesen.no/forerkort/har-forerkort/fornye-forerkort/nar-ma-du-fornye-forerkortet

Anonymkode: a2012...708

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2019 den 14.13, AnonymBruker skrev:

Det store rosa?? Er det virkelig gyldig enda egentlig? Nå har det vert en runde for noen år siden hvor alle førerkort skulle/burde fornyes, og nå er på tide å bytte igjen pga info som er lagt inn. Jeg skal få fornyet mitt ganske snart, selv om jeg ikke har førerkortklasser som krever det. Prøvde jeg også, men gikk heller ikke. For gammelt bilde OG selve kortet. Det er av kredittkort formatet.

Anonymkode: aaa83...3d4

Det store rosa er fullt ut gyldig. Jeg har også et :-) 

 

Anonymkode: a9587...730

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også den lykkelige eier av et førerkort type "Wien-modell 2" og det er gyldig som bare det selv om jeg, i tråd med datidens hårmote, ser ut som et pinnsvin som nettopp har blitt skremt våken på bildet! :ler: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.10.2019 den 14.00, AnonymBruker skrev:

Hva er det som gjør det ugyldig?

Anonymkode: a2012...708

 

På 2.10.2019 den 14.07, 911 skrev:

Går helt bra. Til og med det gamle grønne kan brukes 😄 
https://www.vegvesen.no/forerkort/har-forerkort/gyldig-forerkort-i-norge

 

På 2.10.2019 den 14.10, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har jo det store rosa, og har til og med det gamle etternavnet mitt på det. Har vist førerkortet til politiet 3 ganger i kontroll, og de har aldri giddet å bry seg om det. De har jo personnummeret :)

Anonymkode: a2012...708

 

På 2.10.2019 den 20.53, AnonymBruker skrev:

Det store rosa er fullt ut gyldig. Jeg har også et 🙂

 

Anonymkode: a9587...730

 

På 2.10.2019 den 21.02, Leo skrev:

Jeg er også den lykkelige eier av et førerkort type "Wien-modell 2" og det er gyldig som bare det selv om jeg, i tråd med datidens hårmote, ser ut som et pinnsvin som nettopp har blitt skremt våken på bildet! :ler: 

Førerkortene deres er på ingen måte gyldige dersom bildet ikke likner på dere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/2/2019 at 2:10 PM, AnonymBruker said:

Ja, jeg har jo det store rosa, og har til og med det gamle etternavnet mitt på det. Har vist førerkortet til politiet 3 ganger i kontroll, og de har aldri giddet å bry seg om det. De har jo personnummeret :)

Anonymkode: a2012...708

Med gammelt etternavn er det vel ikke gyldig? Jeg fikk iallefall beskjed om å bytte kort da jeg byttet navn 

Anonymkode: 87e6f...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, WCKD skrev:

Førerkortene deres er på ingen måte gyldige dersom bildet ikke likner på dere.

I så fall er langt de fleste førerkort, og pass, jeg har sett ugyldige! :ler:Samboeren min ser for eksempel ut som en russisk straffange som har vært på rømmen lenge på sitt, helt nye, førerkort. Men dette blir jo en vurderingssak selvfølgelig. Og selv om jeg ikke egentlig liker tanken, så kan det jo tenkes at jeg har en del likhetstrekk med et vettskremt pinnsvin... 😉

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Leo skrev:

I så fall er langt de fleste førerkort, og pass, jeg har sett ugyldige! :ler:Samboeren min ser for eksempel ut som en russisk straffange som har vært på rømmen lenge på sitt, helt nye, førerkort. Men dette blir jo en vurderingssak selvfølgelig. Og selv om jeg ikke egentlig liker tanken, så kan det jo tenkes at jeg har en del likhetstrekk med et vettskremt pinnsvin... 😉

Folk som jobber med dette vet hva de skal se etter, men du kan ikke ha et bilde fra da du var 18 når du er over 50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, WCKD skrev:

Folk som jobber med dette vet hva de skal se etter, men du kan ikke ha et bilde fra da du var 18 når du er over 50.

Og derfor må vi bytte ut de rosa innen 2023. Inntil da er de gyldige. Kverulanter..

Anonymkode: 74c78...566

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, WCKD skrev:

Folk som jobber med dette vet hva de skal se etter, men du kan ikke ha et bilde fra da du var 18 når du er over 50.

Nå er det jo folk som jobber med dette, altså i politiet, som fortrinnsvis skal se det! 😉 I forbindelse med lånesøknader etc. kreves det pass. Uansett går det ikke an å si noe om dette på generell basis. Noen forandrer seg mye og andre lite. Enkelte er helt ugjenkjennelige etter 30 år og andre har bare fått noen flere rynker. That's it.  

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med gammelt etternavn er det vel ikke gyldig? Jeg fikk iallefall beskjed om å bytte kort da jeg byttet navn 

Anonymkode: 87e6f...859

Joda, men har aldri fått rota meg til å få gjort det. Har som sagt blitt stoppet, og har vist førerkort uten at noen har reagert på det. De har jo personnummeret.

Anonymkode: a2012...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, WCKD skrev:

Førerkortene deres er på ingen måte gyldige dersom bildet ikke likner på dere.

Så lenge politiet anser førerkortet mitt som gyldig, så forholder jeg meg til det.

Anonymkode: a2012...708

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, WCKD skrev:

Folk som jobber med dette vet hva de skal se etter, men du kan ikke ha et bilde fra da du var 18 når du er over 50.

Jo, det kan du i mange tilfeller. Jeg er godt over 50, og fikk førerkort da jeg var rundt 20. Det fine rosa! 

Jeg ser faktisk fortsatt ut som meg selv, selv om det har kommet snikende endel rynker. Og jeg har også omtrent samme hårfrisyre (har aldri vært typen til å stadig forandre hårfrisyre, så har beholdt halvlangt med pannelugg i mange, mange tiår. 

Det er ikke lenge siden jeg ble stoppet i rutinekontroll, og UP hadde ingen ting å utsette på førerkortet mitt. 

Anonymkode: a9587...730

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...