AnonymBruker Skrevet 5. april #41 Del Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (På 5.8.2019 den 11.41): Er drittlei av at dyr skal bli med overalt, tas overhodet ikke hensyn til folk med alvorlige allergier i det hele tatt. Å nei, her skal du måtte proppe deg full av medisiner for å i det hele tatt ta buss... Anonymkode: a13dc...806 Veldig gammel tråd... Men dette blir for dumt, jeg har astma og allergi, livet er urettferdig kom deg over det. Hele verden handler ikke om deg 🤷♀️ NBA skrev (På 5.8.2019 den 12.01): Mest sannsynlig har du allergi mot dyr nettopp fordi du aldri har vært i nærheten av dyr. Tror du unger på gård vokser opp med allergi mot dyr? Nei, det er et urbant fenomen. Jeg vokste opp på gård og endte opp allergisk mot alt av dyr + høy... 😅 Men jeg propper meg bare full av medisiner så går det fint, har fortsatt hest og hund i voksen alder Anonymkode: 07c0a...509 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest casca Skrevet 5. april #42 Del Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (På 17.7.2019 den 13.51): Kan man ha med hund på kafe/spisesteder som har uteservering? Da tenker jeg ikke på å dra en diger bamse gjennom en stor folkemengde som spiser høye smørbrød, men litt diskret borti et hjørne. Typ liten hund/valp som ligger under bordet og ikke gjør noe vesen av seg. Noen som har erfaring? Anonymkode: 59411...ab8 Har sett det flere ganger og hadde gjort det selv. Forutsetning er vel at valp/hund ikke er sjenerende for andre som spiser og at man har kontroll på den. I verste fall kan du jo gå om hunden ikke klarer å slappe av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #43 Del Skrevet 5. april 4 minutter siden, AnonymBruker said: Veldig gammel tråd... Men dette blir for dumt, jeg har astma og allergi, livet er urettferdig kom deg over det. Hele verden handler ikke om deg 🤷♀️ Jeg vokste opp på gård og endte opp allergisk mot alt av dyr + høy... 😅 Men jeg propper meg bare full av medisiner så går det fint, har fortsatt hest og hund i voksen alder Anonymkode: 07c0a...509 Jeg har en storebror som vokste opp på gård, han er allergisk mot mer eller mindre alt med pels. Vi hadde katter hele oppveksten omtrent, han kunne knapt ta på dem 😛 Anonymkode: 7a09b...76e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disney Adult Skrevet 5. april #44 Del Skrevet 5. april Har gjort det selv 2 ganger, har en forholdsvis liten hund (9kg-ish). Han har ligget fint under bordet, og begge gangene kom servitør med vann. Bare spør først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #45 Del Skrevet 6. april Har aldri hatt problemer med å ha med hund på uteservering. Unntak er enkelte steder med "inngjerdet og innglasset" røykebur. Vårt største problem er dumme voksne som skal få kontakt (stirre, plystre og smatte) og klappe på hunden uten å spørre oss først. Det liker hun ikke og kan knurre litt for å få de unna. Da er hun visst ikke så søt lenger i følge "hundeekspertene". Barn går fint, og de er ofte mye flinkere til å spørre om lov også 🤷♀️ Anonymkode: db22d...095 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #46 Del Skrevet 7. april Bare tull at mattilsynet ikke tillater dette. Det er opp til hver enkelt plass om de vil tillate hunder eller ikke. I Oslo er det mange steder som tillater hund. Vi går ofte på disse med vår hund både inne og ute. Hunden er jo alene hjemme hele dagen mens vi er på jobb så vi syns det er trivelig at han er med ut. Setter stor pris på å ha plasser hvor hund er tillat i nabolaget 😊 Anonymkode: a6f47...52d 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 7. april #47 Del Skrevet 7. april jeg spør stedene om de tillater hund før jeg besøker. gjør de det ikke så går jeg et annet sted. her blir ikke hunden igjen hjemme. men nå har jeg hundevogn med netting og alt slik at det skal en del til før noen allergikere får et pelshår i sin retning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 2. juni #48 Del Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (På 5.8.2019 den 9.35): Ja dyr og mennesker må alltid segregeres, dyr er livsfarlige og bør igrunn utryddes fra planeten. Anonymkode: b9c09...7ba Dust Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni #49 Del Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (På 7.4.2024 den 14.58): Bare tull at mattilsynet ikke tillater dette. Det er opp til hver enkelt plass om de vil tillate hunder eller ikke. I Oslo er det mange steder som tillater hund. Vi går ofte på disse med vår hund både inne og ute. Hunden er jo alene hjemme hele dagen mens vi er på jobb så vi syns det er trivelig at han er med ut. Setter stor pris på å ha plasser hvor hund er tillat i nabolaget 😊 Anonymkode: a6f47...52d Å, kan du nevne noen steder som tillater hund inn? Skal til Oslo i sommer, og vil ha tips! Trenger ikke være sentrum, vi digger hele Oslo Anonymkode: db22d...095 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni #50 Del Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (På 5.8.2019 den 11.41): Er drittlei av at dyr skal bli med overalt, tas overhodet ikke hensyn til folk med alvorlige allergier i det hele tatt. Å nei, her skal du måtte proppe deg full av medisiner for å i det hele tatt ta buss... Anonymkode: a13dc...806 Vet du hva, samfunnet kan ikke tilpasse seg alle mulige marginaliserte grupper på alle måter. Om du er så allergisk at du ikke kan ta buss fordi det var en hund på den i forrige uke så må du faktisk regne med å måtte ta medisiner. I andre land er hunder med overalt, det er så koselig å se! Synes det virker som det er blitt mer liberalt i Norge også. Da jeg fartet mye rundt med min lille for noen år siden var det helt håpløst - også i Oslo. Husker jeg fikk nei på 5 uteserveringer en gang før jeg ga opp og dro hjem. Nå ser jeg i mye større grader hunder både inne og ute Anonymkode: fe9c6...e8a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni #51 Del Skrevet 3. juni On 8/3/2019 at 9:30 PM, AnonymBruker said: Nei, Mattilsynet har strenge restriksjoner på at dyr ikke tillates der det er matservering. Førerhunder og andre hunder i tjeneste er unntatt. Anonymkode: c91e1...acc Du tar feil med at Mattilsynet ikke tillater kjæledyr der det er matservering. https://www.mattilsynet.no/mat-og-drikke/matservering/tilgang-kjaeledyr Jeg har hatt med meg hunden min på uteservering mange ganger etter at jeg først har undersøkt om det er greit eller ikke. Anonymkode: d6593...37e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå