Gå til innhold

Hund på kafe


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan man ha med hund på kafe/spisesteder som har uteservering? Da tenker jeg ikke på å dra en diger bamse gjennom en stor folkemengde som spiser høye smørbrød, men litt diskret borti et hjørne. Typ liten hund/valp som ligger under bordet og ikke gjør noe vesen av seg. Noen som har erfaring?

Anonymkode: 59411...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan dere ikke bare bestille noe vanlig mat da...et smørbrød elns 🙄

Anonymkode: b3628...ab0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer litt fra utested til utested hva deres policy er, så hør der du skal først. Jeg har veldig god erfaring enkelte steder, mens andre steder er det ikke lov med hund ute i det hele tatt. 

Anonymkode: bfb09...bca

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen steder tillater det, andre ikke. Spør før du benker deg ned🙂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er absolutt ikke fan av at folk har med seg dyra sine på cafe/restaurant.  Da går jeg ett annet sted. Allergi, røyting, lyder, tar opp plass og ofte lukten av dyret er ikke noe jeg vil spise rundt. Men det er meg da. Du kan sikkert spørre stedet, så kan de vurdere om de vil ha slike som meg som kunder eller ei 🙂

Anonymkode: f44c5...155

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig føler jeg de eneste hundene som skal inn på cafe of restauranter er førerhunder. Man kan si så mangt om «min hund er så snill og stille», men plutselig gjør et barn noe, eller noen voksne noe som får hunden til å reagere instinktivt... :vetikke:

Anonymkode: 28d58...fca

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er absolutt ikke fan av at folk har med seg dyra sine på cafe/restaurant.  Da går jeg ett annet sted. Allergi, røyting, lyder, tar opp plass og ofte lukten av dyret er ikke noe jeg vil spise rundt. Men det er meg da. Du kan sikkert spørre stedet, så kan de vurdere om de vil ha slike som meg som kunder eller ei 🙂

Anonymkode: f44c5...155

Du syns hunder lukter vondt selv når dere befinner dere ute...? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig føler jeg de eneste hundene som skal inn på cafe of restauranter er førerhunder. Man kan si så mangt om «min hund er så snill og stille», men plutselig gjør et barn noe, eller noen voksne noe som får hunden til å reagere instinktivt... :vetikke:

Anonymkode: 28d58...fca

Her var det snakk om å sitte ute. Mener du at hunder skal forbys alle steder det befinner seg folk da, eller?

Anonymkode: 1a62e...e63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Her var det snakk om å sitte ute. Mener du at hunder skal forbys alle steder det befinner seg folk da, eller?

Anonymkode: 1a62e...e63

Ikke alle steder, men de trenger ikke å bevege seg «inn» noe sted. «Inn» omfavner og uteområde på restuaranter. 

Ta med hunden i bånd på stranda eller skogen ol., og ikke dra dem inn i befolkede steder hvor man ikke aner hva andre mennesker finner på. Barn er spesielt «farlige», de er uforutsigbare og kan finne på å ville gi hunden en klam og plutselig har vi enda en sak der en hund må bli avlivet pga. en idiotisk situasjon som kunne vært unngått. 

Anonymkode: 28d58...fca

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig ofte tillatt når man sitter ute at hunden ligger rolig under stolen/bordet. 

Er egentlig rart at ikke flere steder tillater det. Det er helt vanlig i utlandet og det blir til og med tilrettelagt for dyrene. 

Her i Norge er vi så vant med å være inne store deler av året at man ikke blir vant med å se dyr på kafeer osv. 

Anonymkode: 8c12d...82c

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er veldig allergiske eller redde for hunder. Det er ikke sånn at man ikke reagerer allergisk på en hund ved nabobordet bare fordi man er utendørs (som enkelte tror - «vi er jo UTE»). Så vær obs på det i hvert fall. Trist å måtte avbryte middagen midt i fordi det kom en hund til nabobordet og man ikke kan være der lenger fordi man blir syk. Små hunder kan forøvrig være til like mye «bry» som store. 

Personlig synes jeg at det hadde vært fint om hunder ikke var på restauranter - også på uteområde. Men mange steder tillater det jo, så bare spør! 

Anonymkode: dce0d...734

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar folkens. får dra på den lokale jafs sjappa. Der kan vi sitte ute med hund. 

Anonymkode: 59411...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Har flere ganger sitti på uteservering med hund. Spør alltid først, og finner meg gjerne et hjørnebord, ute av veien. Opplever det stort sett som hyggelig, folk rundt smiler og vil hilse på, og servitørene kommer med vann til hunden  :) 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utlandet er det helt normalt å ha med hund både utenfor og inne i restauranten! I England hadde eieren av baren en golden retriever som tuslet rundt og hilste litt på kundene, ikke et eneste pip fra sistnevnte. Norge er noen jævla pyser på dyr.

Anonymkode: d2574...377

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt med hund på uteservering et par ganger. Ikke ofte, for han liker seg best i mer landlige strøk. Men av og til, for eksempel når vi har hatt pause på biltur fra a til b, og det har vært for varmt til å ha hunden liggende i bilen. Servitørene tilbød seg å komme med vann, og det hele var veldig uproblematisk. 

Anonymkode: f6205...599

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 17.7.2019 den 13.51, AnonymBruker skrev:

Kan man ha med hund på kafe/spisesteder som har uteservering? Da tenker jeg ikke på å dra en diger bamse gjennom en stor folkemengde som spiser høye smørbrød, men litt diskret borti et hjørne. Typ liten hund/valp som ligger under bordet og ikke gjør noe vesen av seg. Noen som har erfaring?

Anonymkode: 59411...ab8

Nei, Mattilsynet har strenge restriksjoner på at dyr ikke tillates der det er matservering. Førerhunder og andre hunder i tjeneste er unntatt.

Anonymkode: c91e1...acc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt med hunden på flere restauranter. Det har gått fint. Han sitter under bordet som regel. Ingen har reagert

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.7.2019 den 14.13, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig føler jeg de eneste hundene som skal inn på cafe of restauranter er førerhunder. Man kan si så mangt om «min hund er så snill og stille», men plutselig gjør et barn noe, eller noen voksne noe som får hunden til å reagere instinktivt... :vetikke:

Anonymkode: 28d58...fca

Kanskje lese hovedinnlegget før du svarer? UTEservering. Ikke inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/17/2019 at 2:13 PM, AnonymBruker said:

Helt ærlig føler jeg de eneste hundene som skal inn på cafe of restauranter er førerhunder. Man kan si så mangt om «min hund er så snill og stille», men plutselig gjør et barn noe, eller noen voksne noe som får hunden til å reagere instinktivt... :vetikke:

Anonymkode: 28d58...fca

Ja dyr og mennesker må alltid segregeres, dyr er livsfarlige og bør igrunn utryddes fra planeten.

Anonymkode: b9c09...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...