Gå til innhold

Dark mode på forumet?


Gjest Mask

Anbefalte innlegg

Har dere planer om Dark modus på forumet? Og om dere gjør det kan dere få lilla tekst og ikke hvit? Tenker at siden resten av forumet allerede er lilla må jo lilla passe perfekt ved dark mode da det blir lettere for øynene å se på.

Hadde f.eks brukt youtube sin dark mode om det ikke hadde vært for at teksten er hvit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Vi har fått forslag om det tidligere, men det virker ikke som behovet er stort nok til å iverksette noe slikt tiltak, i alle fall ikke med det første.

Forumansvarlig

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke offentlig starte en tråd hvor dere spør brukere om de ønsker dette, om flertallet i den tråden sier ja så kan dere legge det inn til vurdering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må undersøke om det er teknisk mulig først, og teknisk ansvarlig er på ferie, men kan høre om det og så er det en god idé, ja!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Forumansvarlig said:

Jeg må undersøke om det er teknisk mulig først, og teknisk ansvarlig er på ferie, men kan høre om det og så er det en god idé, ja!

Høres ut som en plan, håper det går igjennom :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ostespermum

Det hadde definitivt gjort det mer attraktivt å surfe KG fra stabilt sideleie i sengen midt på natta. Støttes! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ostespermum skrev:

Det hadde definitivt gjort det mer attraktivt å surfe KG fra stabilt sideleie i sengen midt på natta. Støttes! 

Enig!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker

Det hadde jeg fått vondt i øynene av. Bør i så fall være en innstilling man kan velge vekk. Så kan de som vil få ha den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/26/2019 at 10:05 AM, Villfisker said:

Det hadde jeg fått vondt i øynene av. Bør i så fall være en innstilling man kan velge vekk. Så kan de som vil få ha den.

Klart, derfor det heter dark MODE, der får man velge selv hvilken mode eller (modus) som det var. Blir lettere når man ligger i fosterstilling om natten og surfer på kg 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom faktisk inn her for å lage en tråd om dark mode. Kom på KG etter å ha gamet og det var som å se på snø. Jeg er faktisk snøblind mens jeg skriver dette.

Sykt at det var en så nylig tråd om det allerede. Jeg stemmer også ja! 

Endret av Emblja
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

The Silver Lining skrev (På 28.10.2021 den 22.45):

Fortsatt ikke mulighet for dark mode?

Hei

Så vidt meg bekjent; nei. Men, skal ta det opp videre og se om det er mulighet for dette.

Anglofil (teamleder)

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper også det kommer. Iallefall at bakgrunnen tones i svart. Altså rundt kommentarene: det lysegråe sidefeltet på siden og mellom kommentarene. For å tone ned alt det hvite og for å skape kontraster, slik at det blir mer behagelig for øynene å være her.

Vet ikke helt om jeg ønsker fullstendig dark mode med hvit skrift. Det kan fort bli for tungt igjen motsatt sett. 

For øvrig kan alle som bruker Chrome tvinge dark mode på KG. 

Skriv inn "chrome://flags" i nettadressefeltet.
Søk etter "dark" der det står "Search flags".
Finn "Force dark mode for Web contents" i søkeresultatene.
Trykk på rullegardinen "default", og bytt til "enabled". 
Restart nettleseren.

Du bytter visstnok til dark mode på alle sidene du besøker i Chrome. Men du får iallefall en opplevelse av dark mode på KG. Det blir seende slik ut:

image.thumb.png.64999e199109801597e67208869339e4.png

Endret av Ctrl
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (2 minutter siden):

Håper også det kommer. Iallefall at bakgrunnen tones i svart. Altså rundt kommentarene: det lysegråe sidefeltet på siden og mellom kommentarene. For å tone ned alt det hvite og for å skape kontraster. 

Vet ikke helt om jeg ønsker fullstendig dark mode med hvit skrift. Det kan fort bli for tungt igjen. 

For øvrig kan alle som bruker chrome tvinge svart mode på KG. 

Skriv inn chrome://flags i nettadressefeltet.
Søk etter "dark". 
Finn "Force dark mode for Web contents" 
Trykk på rullegardinen "default", og bytt til "enabled". 
Restart nettleseren.

Du bytter visstnok til dark mode på alle sidene du besøker i Chrome. Men du får iallefall en opplevelse av dark mode.

image.thumb.png.64999e199109801597e67208869339e4.png

Vet ikke om det funker med Safari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumansvarlig skrev (På 17.7.2019 den 10.17):

Hei

Vi har fått forslag om det tidligere, men det virker ikke som behovet er stort nok til å iverksette noe slikt tiltak, i alle fall ikke med det første.

Forumansvarlig

Jeg visste ikke engang at man måtte ytre et ønske om det, mer at det automatisk skulle komme som et alternativ en dag

Jeg vil veldig gjerne ha det iallfall. Utrolig slitsomt for øynene med lys bakgrunn, lys rosa elementer over alt

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...