Gå til innhold

Dere som ble klippet og ble gravid igjen...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som ble klippet under første fødsel, revnet dere igjen ved fødsel nummer 2? Tenker spesielt hvis dere fødte under 2 år etter første fødsel. Kjenner meg fortsatt stram i huden der hvor det er sydd etter klipping. Redd ikke huden strekker seg godt nok der...

Anonymkode: 5b12b...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble klippet under første fødsel, revnet i arret under andre fødsel (2. Grad) - men under tredje og fjerde fødsel fikk jeg ikke en skramme :) Lurer på om jeg ble sydd for stramt første gang, for jeg merket godt at huden ble mye mer tøyelig og elastisk der etter jeg revnet under andre fødsel. Eller er det forskjell på groevne ved klipp kontra rift? Vet ikke. Merket forskjell i elastisitet hvertfall :) 

Anonymkode: c30a5...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte igjen 11 mnd etter klipp. Fikk bare et lite rift som de satt et pynteting på fødsel nr 2

Anonymkode: 5940d...4c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble klippet ved første fødsel og fikk smertefulle sammengroinger inne i vevet som plaget meg veldig helt til neste fødsel. Ved fødsel nr to ble dette strukket ut, slik at smertene forsvant, men jeg revnet ingen ting ved den fødselen.

Anonymkode: 84875...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat to år mellom mine. Revnet og ble klippet første gang. Revnet andre gang, men aner ikke hvor, men jordmor sydde i en liten evighet. 

Det var mer smertefullt etter klipping. Hadde ikke noe vondt i underlivet etter fødsel nummer to. 

Anonymkode: c09e5...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble klippet pga. baby måtte tas med vakuum første gang. Bra igjen etter 4-5 uker. Andre fødsel fikk jeg beskjed om at det var standard å klippe opp igjen arret når jeg hadde blitt klippet før, for å unngå revning. Så det ble jeg. Denne gangen tok det 3-6 måneder et sted (husker ikke nøyaktig) før det var helt bra igjen.

Anonymkode: 9a7be...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble klippet med førstemann. Hadde mye ubehag de første ukene etter fødsel og kjente godt at det strammet og var ømt der nede i ettertid. Ble nok sydd litt stramt(student som gjorde det).

Revnet en del opp igjen under fødsel nr 2, men kjente ingenting til sying eller annet i ettertid. Så egentlig bare greit å revne opp igjen.

Revnet også etter fødsel nr 3, men mindre enn ved nr 2. Merket ikke noe i ettertid nå heller.

Anonymkode: 46c57...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble klippet med første, sydd to sting. Med andre, ble jeg ikke klippet, ikke revnet, ikke sydd. 2 år mellom hver fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble klippet og revnet 2 cm i klippet. Ble sydd sammen litt skjevt, men har ikke hatt store problemer i ettertid (stram hud og litt ømt til tider). Fødte nylig på nytt (22 mnd etter første fødsel). Fikk bare noen "pyntesting". De har også prøvd å fikse litt fra sist, men var usikker på om det ville hjelpe. 

Anonymkode: 87473...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revnet grad 1 andre fødsel. Annet sted enn klippet 😊 grodde mye finere og fortere. 

Anonymkode: 23020...e13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ble klippet pga. baby måtte tas med vakuum første gang. Bra igjen etter 4-5 uker. Andre fødsel fikk jeg beskjed om at det var standard å klippe opp igjen arret når jeg hadde blitt klippet før, for å unngå revning. Så det ble jeg. Denne gangen tok det 3-6 måneder et sted (husker ikke nøyaktig) før det var helt bra igjen.

Anonymkode: 9a7be...730

Samme her, bare at første ble tatt med tang.. 

Klippet i samme arret andre gang, tredje gang rakk de ikke, så der revnet jeg ved siden av arret, tre år siden og enda ikke helt på stell.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble klippet under første fødsel pga tangforløsning, og måtte sy en god del sting. Fødte igjen 2 år senere og måtte kun så vidt sy et lite sting pga minimal revning. Fødte da en stor baby. Samme da jeg fødte nr tre, revnet ikke noe i arret fra første fødsel, og måtte igjen kun sy et lite sting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble både klippet og revnet under første fødsel. Under andre måtte de klippe litt pga arrvevet fra første fødsel, mens under tredje fikk jeg bare en ørliten rift som trengte bare ett sting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble klippet under første fødsel. Fødte igjen 2,5 år etterpå da fikk jeg ikke en skramme 😊

Anonymkode: 722f9...7a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ble klippet under første fødsel (og revnet en god del både i klippet og utenom). Ved andre fødsel hadde jeg bare et par pyntesting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippet under første fødsel. Med nr 2, 16 mnd etter, revnet jeg samme sted. Var mer smertefullt etter klippingen

Anonymkode: d0041...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...