Gå til innhold

Hagen vår er «naturlig» gjennomgang...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har nettopp flyttet inn i et hus med en stor hage som er litt « dritten i midten» og en naturlig gjennomgang for naboer.. Jeg og samboer syns dette begynner å bli litt intenst. Når vi sitter på verandaen er det som å få folk i fanget.. ingen spurte oss om det var ok, de tok seg nok til rette før vår tid.

For at naboene skal komme seg fra A til B så må de gå en «omvei» 

Og den ene naboen er av typen som gjør som han vil uansett. Veldig hyggelig fyr, men av typen som kjører altfor fort i boligfeltet, spiller høy rockemusikk mens han sittet med drinken sin alene osv. 

Det er et familievennlig boligfelt med kun småbarnsfamilier. 

Tenker at enten er jeg så sær at vi må flytte langt ut på landet, eller så er det innafor å si at en vil ha Hagen for seg selv? 

Anonymkode: 9df3a...b27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Sinsiew skrev:

Sett opp gjerde? 

Det er planen (er gjerde fra før) 

Men blir bare naturlig å gjøre det på den ene siden. Og det gjerdet som står der fra før har ungene knekt for å kunne komme over.. 

TS

Anonymkode: 9df3a...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går jevnlig på en turvei som har utløp i noens gårdsplass, akkurat i det jeg passerer deres gårdsplass så senker jeg blikket og forter meg gjennom og hilser bare på de som bor der om de er ute akkurat da og ser at jeg går gjennom der.

Jeg syns det er kjempekleint, men det må både de og jeg finne oss i, så lenge veien går gjennom der.

Anonymkode: dcbe0...9cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har samme problemet, og vi planlegger å sette opp en tett hekk. Mens hekken gror seg til vil det bli satt opp fysisk stengsel i form av pinner og plastbånd, sånn at ingen skal tråkke den ned. Om folk ikke tar hintet da, så lurer jeg, altså.

Anonymkode: fbeef...a56

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går jevnlig på en turvei som har utløp i noens gårdsplass, akkurat i det jeg passerer deres gårdsplass så senker jeg blikket og forter meg gjennom og hilser bare på de som bor der om de er ute akkurat da og ser at jeg går gjennom der.

Jeg syns det er kjempekleint, men det må både de og jeg finne oss i, så lenge veien går gjennom der.

Anonymkode: dcbe0...9cc

Du høres ut som en av de som syadig er innom gårdsplassen vår. Folk innbiller seg at gårdsplassen vår er eneste vei ut fra gangveien, men det stemmer ikke. Folk liker bare ikke å gå i det høye gresset/buskaset ved siden av. Jævlig irriterende.

Anonymkode: fbeef...a56

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er planen (er gjerde fra før) 

Men blir bare naturlig å gjøre det på den ene siden. Og det gjerdet som står der fra før har ungene knekt for å kunne komme over.. 

TS

Anonymkode: 9df3a...b27

Da må dere jo finne et annet type gjerde. 

Eventuelt hekk :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du høres ut som en av de som syadig er innom gårdsplassen vår. Folk innbiller seg at gårdsplassen vår er eneste vei ut fra gangveien, men det stemmer ikke. Folk liker bare ikke å gå i det høye gresset/buskaset ved siden av. Jævlig irriterende.

Anonymkode: fbeef...a56

Hvis det eneste alternativet til gårdsplassen deres er å kravle gjennom høyt buskas, høres det ut som at den eneste veien ut faktisk er over gårdsplassen deres...

Anonymkode: 67d13...bee

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det eneste alternativet til gårdsplassen deres er å kravle gjennom høyt buskas, høres det ut som at den eneste veien ut faktisk er over gårdsplassen deres...

Anonymkode: 67d13...bee

Det er ikke uframkommelig der, nei. Noen har skamvett nok til å velge å gå der, heldigvis. Men de fleste går altså inn i vår private gårdsplass mens de forsøker å gjøre seg usynlige. Skjønner jo at det er mer behagelig å gå over grusen, men om jeg måtte hoppe ned fra en mur og gå en meter fra terrassen til folk, som kanskje til og med satt der og spiste middagen sin, så tror jeg nok at jeg ville valgt friområdet ved siden av, altså.

Anonymkode: fbeef...a56

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det eneste alternativet til gårdsplassen deres er å kravle gjennom høyt buskas, høres det ut som at den eneste veien ut faktisk er over gårdsplassen deres...

Anonymkode: 67d13...bee

Eller så kam folk ha skam nok til å ta med en kantklipper o.l og gjøre veien mer fremkommelig, i stedenfor å gå inn på privat eiendom. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sinsiew skrev:

Eller så kam folk ha skam nok til å ta med en kantklipper o.l og gjøre veien mer fremkommelig, i stedenfor å gå inn på privat eiendom. 

Pleier du å gå på tur med kantklipper? 😂

 

Anonymkode: 67d13...bee

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det innafor å si at man vil ha hagen for seg selv! 
Selv om tidligere eier av tomten har tillatt gjennomgang, så er det din tomt nå, og det er du som bestemmer. 
Kan alltids hende noen blir litt furten, men du har all rett til å nekte gjennomgang på privat tomt. 

Sett opp hindring som gjerde, hekk, tau, blomster eller noe, og dersom noen fortsatt går igjennom så si tydelig i fra at det er privat eiendom. 
 

Anonymkode: 1c3a9...cf1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt høyt metallgjerde med hekk på innsiden, eller ganske høyt plankegjerde, også med hekk på innsiden. Rosehekk med torner, kanskje 😂 Det er det eneste som funker. De kommer ikke til å slutte å gå der så lenge det ikke er fysisk umulig.

Kanskje ta en runde med kantklipper og fres opp en sti gjennom det høye gresset som et slags hint om at det er her man skal gå når dere har satt opp gjerdet. Når de venner seg til å gå der blir det etterhvert en sti uten gress på. 

Anonymkode: cc893...7c6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har nettopp flyttet inn i et hus med en stor hage som er litt « dritten i midten» og en naturlig gjennomgang for naboer.. Jeg og samboer syns dette begynner å bli litt intenst. Når vi sitter på verandaen er det som å få folk i fanget.. ingen spurte oss om det var ok, de tok seg nok til rette før vår tid.

For at naboene skal komme seg fra A til B så må de gå en «omvei» 

Og den ene naboen er av typen som gjør som han vil uansett. Veldig hyggelig fyr, men av typen som kjører altfor fort i boligfeltet, spiller høy rockemusikk mens han sittet med drinken sin alene osv. 

Det er et familievennlig boligfelt med kun småbarnsfamilier. 

Tenker at enten er jeg så sær at vi må flytte langt ut på landet, eller så er det innafor å si at en vil ha Hagen for seg selv? 

Anonymkode: 9df3a...b27

Mener du noen fra kvinneguiden, eller at naboen via ditt innlegg, skal forstå at du trenger hjelp til å formidle til naboen at du ikke liker at naboen går over din eiendom? 

Hvordan blir dette intenst, de går vel bare over, uten å gjøre noe spesielt intenst på veien? 

Gå og snakk til naboen, det er nemlig det eneste som nytter. 

Og ett tips, last ned ukas episode av Tusvik og Tønne og ta til deg det de sier om å fylle nettet med unødvendigheter.

Anonymkode: e6b62...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke uframkommelig der, nei. Noen har skamvett nok til å velge å gå der, heldigvis. Men de fleste går altså inn i vår private gårdsplass mens de forsøker å gjøre seg usynlige. Skjønner jo at det er mer behagelig å gå over grusen, men om jeg måtte hoppe ned fra en mur og gå en meter fra terrassen til folk, som kanskje til og med satt der og spiste middagen sin, så tror jeg nok at jeg ville valgt friområdet ved siden av, altså.

Anonymkode: fbeef...a56

Nei, men da er det jo noe annet. Men sånn jeg tenker på buskas, er det ufremkommelig.

Leder stien naturlig mot gårdsplassen deres? Da kan det hende folk blir ført naturlig dit uten å tenke seg om (og veldig mange tenker seg jo sjeldent om...) Kan du få tydeliggjort at man ikke skal gå der? Gjerde? Planter av noe slag?

Anonymkode: 67d13...bee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mener du noen fra kvinneguiden, eller at naboen via ditt innlegg, skal forstå at du trenger hjelp til å formidle til naboen at du ikke liker at naboen går over din eiendom? 

Hvordan blir dette intenst, de går vel bare over, uten å gjøre noe spesielt intenst på veien? 

Gå og snakk til naboen, det er nemlig det eneste som nytter. 

Og ett tips, last ned ukas episode av Tusvik og Tønne og ta til deg det de sier om å fylle nettet med unødvendigheter.

Anonymkode: e6b62...a31

Nå var det mer enn en nabo som var problemet. Slutt å vær så sur, hele poenget med dette nettstedet er å lufte sine små uvesentligheter. La være å gå inn på tråden hvis du ikke finner det interessant, da, man må tross alt oppsøke tråder på dette stedet. 

Anonymkode: cc893...7c6

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pleier du å gå på tur med kantklipper? 😂

 

Anonymkode: 67d13...bee

Nei, men jeg har hjerneceller nok til å kunne gå bort med en kantklipper og klippe gresset slik at det blir mer fremkommelig til fremtidige turer :)

Jeg skjønner jo at logikk ikke funker for alle :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok snakke med de som går der. Forklare at tidligere eier av tomt syntes kanskje det var ok, men dere vil ikke at hagen skal få en oppmerket sti fordi mange går der. Send brev hvis du synes det er kleint å si det ansikt til ansikt.

Anonymkode: 3dc8b...1b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redd du må snakke med folk, rett og slett. Og gjør det nå, som dere er nye i huset - lar dere dette pågå vil folk oppfatte at dere også synes det er greit, og det blir verre å gjøre noe med senere.

Forsøk på stengsler, gjerder, hekk vil bare bli tråkket ned eller laget vei gjennom. Folk er korttenkte og tar enkleste vei.

 

Anonymkode: 0d095...32f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solid gjerde og mannevond bikkje er nok løsningen.

Jeg har selv som barn tatt snarveien via noens bakhage, tross skilt, og vet at det kun er et skikkelig stengsel (solid, høyt gjerde eller hekk med torner) som vil virke.

Anonymkode: 36c57...ad2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...