Gå til innhold

Gravid utenfor livmoren ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er så redd, har roligere hatt MA og fant ut at jg er gravid må. Men på grunn av ryggsmertene så dro jeg til sykehuset, men er så tidlig kanskje bare 3-4 uker så de så ikke fosteret eller noe, men de skremte meg litt ved å si at det kan være en graviditet utenfor livmoren .. skal på sjekk igjen på fredag, er så redd vet ikke hva jeg skal gjøre .. har ingen symptomer for graviditet utenfor livmoren men fortsatt ..

Anonymkode: 3a1e5...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke tenke meg at en graviditet utenfor livmoren gir smerter så tidlig? Trodde det vanlige var uke 6-8? Samtidig, hos meg ble det oppdaget i uke 11, så det finnes jo kanskje enkelte tilfeller i andre enden av skalaen også.  Og ja, de vil ikke se noe som helst før i uke sen 5/6. Så selvfølgelig kan det være svangerskap utenfor livmoren, men det trenger ikke være det. 

Samtidig, er det svangerskap utenfor livmoren er du veldig heldig med at det blir oppdaget så tidlig. 

Men man blir helt å tuppa av å gå og vente. Spesielt når man har opplevd tap tidligere, så jeg skjønner at det er vanskelig. 

Anonymkode: b01eb...550

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er så redd, har roligere hatt MA og fant ut at jg er gravid må. Men på grunn av ryggsmertene så dro jeg til sykehuset, men er så tidlig kanskje bare 3-4 uker så de så ikke fosteret eller noe, men de skremte meg litt ved å si at det kan være en graviditet utenfor livmoren .. skal på sjekk igjen på fredag, er så redd vet ikke hva jeg skal gjøre .. har ingen symptomer for graviditet utenfor livmoren men fortsatt ..

Anonymkode: 3a1e5...590

Ganske unødvendig av sykehuset å skremme gravide på denne måten uten å vite sikkert. Trodde heller ikke at graviditet utenfor livmoren ville gi symptomer så tidlig. Symptomene kommer vel når fosteret begynner å vokse. Må legge til at jeg også hadde ryggsmerter tidlig da jeg var gravid, men var ikke noe galt.

Anonymkode: 421a4...2d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde heller ikke ryggsmerter var det vanligste symptomet på det. Graviditet utenfor livmoren pleier å gi magesmerter, ofte ensidig der hvor egget har festet seg.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/graviditetekstrauterin.php&ved=2ahUKEwjA7LjUkLnjAhXqpYsKHSrbDkEQFjACegQIAhAB&usg=AOvVaw3mQ-_A7MC9cSseTyiTTeNM

 

Anonymkode: 421a4...2d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ganske unødvendig av sykehuset å skremme gravide på denne måten uten å vite sikkert. Trodde heller ikke at graviditet utenfor livmoren ville gi symptomer så tidlig. Symptomene kommer vel når fosteret begynner å vokse. Må legge til at jeg også hadde ryggsmerter tidlig da jeg var gravid, men var ikke noe galt.

Anonymkode: 421a4...2d3

Jeg vet føler seg det var unødvendig av dem å skremme meg på den måten .. åh håper ikke det er det .. de så på eggstokkene mine og de mente at egglederen var ganske tett innpå hverandre eller noe derfor sa gynekologen det , men også sa hun også at hun sa tykke slimhinner i livmoren osv så jeg vet ikke helt

Anonymkode: 3a1e5...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Trodde heller ikke ryggsmerter var det vanligste symptomet på det. Graviditet utenfor livmoren pleier å gi magesmerter, ofte ensidig der hvor egget har festet seg.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/graviditetekstrauterin.php&ved=2ahUKEwjA7LjUkLnjAhXqpYsKHSrbDkEQFjACegQIAhAB&usg=AOvVaw3mQ-_A7MC9cSseTyiTTeNM

 

Anonymkode: 421a4...2d3

Takk Gud ingen mage smerter her, håper alt er okei og ingen graviditet utenfor livmoren

Anonymkode: 3a1e5...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde smerter fra uke 3 og noe (altså litt over en uke etter EL), så det er mulig å merke graviditet utenfor livmoren så tidlig. Det var derimot ganske intense magesmerter, og det ble bare mer og mer vondt. I uke 6 ble jeg hasteoperert fordi egglederen var på vei til å sprekke. 

Så lenge du ikke har vondt så tror jeg ikke du trenger være bekymret.

Anonymkode: f88ea...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde smerter fra uke 3 og noe (altså litt over en uke etter EL), så det er mulig å merke graviditet utenfor livmoren så tidlig. Det var derimot ganske intense magesmerter, og det ble bare mer og mer vondt. I uke 6 ble jeg hasteoperert fordi egglederen var på vei til å sprekke. 

Så lenge du ikke har vondt så tror jeg ikke du trenger være bekymret.

Anonymkode: f88ea...7fa

Blir så lettet , har ikke smerter i magen bare vanlig små mensen smerter 

Anonymkode: 3a1e5...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...