Gå til innhold

Nabo vil ikke bli kjent


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke sosial angst, men er ikke så sosial av meg ellers. Har ingen interesse for å bli kjent med naboer. Kan si hei, men hva de heter og hva de jobber med interesserer meg ikke. Jeg er født asosial, er ikke det lov? Jeg er ikke uhyggelig eller ufin, ikke klager jeg når naboen bråker, passer mine egne saker, er bare innesluttet. Er det virkelig så fælt? Burde jeg vurkelig bo alene midt i skogen? Bare forde dere super sosiale mååååå ha en relasjon til den som befinner seg på tomta ved siden av? 

Anonymkode: fd1db...f9a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke sosial angst, men er ikke så sosial av meg ellers. Har ingen interesse for å bli kjent med naboer. Kan si hei, men hva de heter og hva de jobber med interesserer meg ikke. Jeg er født asosial, er ikke det lov? Jeg er ikke uhyggelig eller ufin, ikke klager jeg når naboen bråker, passer mine egne saker, er bare innesluttet. Er det virkelig så fælt? Burde jeg vurkelig bo alene midt i skogen? Bare forde dere super sosiale mååååå ha en relasjon til den som befinner seg på tomta ved siden av? 

Anonymkode: fd1db...f9a

Selvsagt vi burde ikke jobbe heller, er synd på både naboer og kollegaer. Vi burde flytte ut i skogen og grave etter røtter og ikke plage andre.

Anonymkode: 201e1...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt vi burde ikke jobbe heller, er synd på både naboer og kollegaer. Vi burde flytte ut i skogen og grave etter røtter og ikke plage andre.

Anonymkode: 201e1...441

Herregud.. 🙄🙄 Slutt å innta offerrollen. Gjør som dere vil,ingen har sagt at dere skal grave etter røtter. Det er en saklig og bra diskusjon. Noen mener noe andre mener noe annet, så får man høre alle meninger å tenke at ok, alle er ikke som meg, verre enn det er det ikke. 

Anonymkode: e69d3...a9c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2019 den 21.46, Kontormus skrev:

Jeg hadde satt pris på en nabo som deg, TS. Får helt fnatt av all denne selvdiagnoseringen av "sosial angst" og dyrkingen av den. Skulle ønske disse var hensynsfulle nok til å flytte til en bunker i skogen.... 

Og du vet hvem som er selvdiagnostiserte eller ikke? Folk som deg er grunnen til at folk med sosial angst murer seg inne.

Anonymkode: 42959...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og du vet hvem som er selvdiagnostiserte eller ikke? Folk som deg er grunnen til at folk med sosial angst murer seg inne.

Anonymkode: 42959...7d7

Lett å skylde på andre. Har du sosial angst ikke kom å skyld på andre og prøv å få behandling,hjelp eller bare lev med det uten å lete etter årsaker. 

Jeg mener at alle er forskjellige og får gjøre det som passer de best. Ingen kan mene noe om noen eller forvente noe. Lev og la leve men please ikke finn deg en skyteskive fordi du sliter. 

Anonymkode: e69d3...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lett å skylde på andre. Har du sosial angst ikke kom å skyld på andre og prøv å få behandling,hjelp eller bare lev med det uten å lete etter årsaker. 

Jeg mener at alle er forskjellige og får gjøre det som passer de best. Ingen kan mene noe om noen eller forvente noe. Lev og la leve men please ikke finn deg en skyteskive fordi du sliter. 

Anonymkode: e69d3...a9c

Jeg har ikke sosial angst så please finn noen andre og belære. Dog kjenner jeg mange som sliter og opplever å bli dømt de gangene de er åpne om problemene sine. Jeg er evig takknemlig for at jeg ikke sliter psykisk slik samfunnet er i dag.

Anonymkode: 42959...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lev og la leve. Aksepter forskjeller og fokuset på egne verdier og utbedringer. Så blir det mindre krangling og kritisering. 

Folk tar ting så utrolig personlig. Nabodama kjenner deg ikke. At hun ikke ønsker å ha deg på fanget handler jo ikke om deg som person.,.

Gi folk rom til å være som de er. Jeg får helt avsmak av de som skal korrigere meg til deres favør. Utrolig slitsomt å skulle leve opp til andre sine forventinger. 

La ting komme naturlig.

 

Anonymkode: 5630b...6a4

Enig, men de fleste nordmenn godtar ikke mennesker som skiller seg ut dessverre. De skal styre og bestemme over andre, såkalt konformitet.

Norske kvinner er det verste her, desperate etter å bli kjent med andre. Må bli sett, må ha bekreftelse, trykker andre ned når de ikke får viljen sin.

Nei, du kan ikke tvinge noen til å bli kjent med deg, Enten det er en kollega eller nabo.

Anonymkode: 00f25...f72

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig, men de fleste nordmenn godtar ikke mennesker som skiller seg ut dessverre. De skal styre og bestemme over andre, såkalt konformitet.

Norske kvinner er det verste her, desperate etter å bli kjent med andre. Må bli sett, må ha bekreftelse, trykker andre ned når de ikke får viljen sin.

Nei, du kan ikke tvinge noen til å bli kjent med deg, Enten det er en kollega eller nabo.

Anonymkode: 00f25...f72

Helt absurd at det kan bli så krampeaktig ja. Ikke rart det finnes så mange anspente og stressa mennesker.. 

Konformitet var nytt ord for meg, måtte Google 😅 Var passende bruk i denne tråden 🙏

Anonymkode: 5630b...6a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt absurd at det kan bli så krampeaktig ja. Ikke rart det finnes så mange anspente og stressa mennesker.. 

Konformitet var nytt ord for meg, måtte Google 😅 Var passende bruk i denne tråden 🙏

Anonymkode: 5630b...6a4

Stemmer det 🙂 Nordmenn er utrolig rare når det kommer til det, skal styre og kontrollere andre mennesker sosialt. Kvinner er ekstreme der, sosial kontroll.

Ser det i arbeidslivet også, selv om man jobber sammen betyr det ikke at man skal gjøre andre ting sammen. Noen ser på det som en selvfølge. Mange norske eier ikke sosiale antenner og evner.

Anonymkode: 00f25...f72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg den mest sosiale typen heller. Bor i rekkehus og har to små barn. Vi har også en familie med mann, dame og to barn. Der snakker jeg nesten bare med mannen. Han er kjempe sosial og tar mye kontakt. Vi har snakka mange timer sammen på lekeplassen. Dama ser sur ut og sier ikke stort, ikke alltid ett hei heller. Aner ikke hvorfor, men jeg tenker at jeg ikke har noe med det heller. Noen vil ikke være sosiale med naboer og det er helt greit. Om det er sosial angst eller uvilje får bare være. Jeg sier hei til henne og det er det. 

Anonymkode: 31772...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi fikk nye naboer gikk jeg bort på dag 1, presenterte meg (og hunden, så han skulle slutte å bjeffe på "de fremmede" som gikk i nabohagen), og i løpet av de to årene som har gått etter det, har nabofruen svart en gang når jeg har hilst i forbifarten. 

Jeg skjønner ikke helt enten/eller-tankegangen mange har. 

Jeg er ikke interessert i noe vennskap, men et greit naboforhold liker jeg å ha.  Nå fikk jeg akkurat høre via felles bekjente at de går med planer om å bygge garasje.  Da må de snakke med oss, og jeg har noen innsigelser hvis plasseringen er som den felles bekjente fortalte.  Jeg vil tro at det å finne en god løsning for begge parter hadde vært greiere hvis vi hadde snakket mer enn to ord sammen de siste to årene.

Jeg er ikke interessert i noe vennskap, men litt mer enn ett "hei" i løpet av to år hadde vært greit.

Anonymkode: 07d5b...145

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da vi fikk nye naboer gikk jeg bort på dag 1, presenterte meg (og hunden, så han skulle slutte å bjeffe på "de fremmede" som gikk i nabohagen), og i løpet av de to årene som har gått etter det, har nabofruen svart en gang når jeg har hilst i forbifarten. 

Jeg skjønner ikke helt enten/eller-tankegangen mange har. 

Jeg er ikke interessert i noe vennskap, men et greit naboforhold liker jeg å ha.  Nå fikk jeg akkurat høre via felles bekjente at de går med planer om å bygge garasje.  Da må de snakke med oss, og jeg har noen innsigelser hvis plasseringen er som den felles bekjente fortalte.  Jeg vil tro at det å finne en god løsning for begge parter hadde vært greiere hvis vi hadde snakket mer enn to ord sammen de siste to årene.

Jeg er ikke interessert i noe vennskap, men litt mer enn ett "hei" i løpet av to år hadde vært greit.

Anonymkode: 07d5b...145

Såklart du ikke skjønner andre mennesker, er jo helt vanlig det 🙂 Men nå er ikke verden laget slik at andre skal leve og gjøre som du vil. Den dagen du forstår det har du kommet langt.

Anonymkode: 00f25...f72

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Såklart du ikke skjønner andre mennesker, er jo helt vanlig det 🙂 Men nå er ikke verden laget slik at andre skal leve og gjøre som du vil. Den dagen du forstår det har du kommet langt.

Anonymkode: 00f25...f72

Men kan ikke du forklare meg sort/hvitt-tankegangen da?  (Enten er vi bestevenner, eller så hilser vi ikke)

Hvorfor er det så problematisk med en gyllen middelvei?

(Og jeg har ikke problemer med at hun ikke svare på mitt "hei" når jeg går forbi, og hun f.eks sitter i min oppkjørsel for å male sitt gjerde.  Men jeg forstår ikke problemet med å utvise normal høflighet (si hei tilbake))

Anonymkode: 07d5b...145

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men kan ikke du forklare meg sort/hvitt-tankegangen da?  (Enten er vi bestevenner, eller så hilser vi ikke)

Hvorfor er det så problematisk med en gyllen middelvei?

(Og jeg har ikke problemer med at hun ikke svare på mitt "hei" når jeg går forbi, og hun f.eks sitter i min oppkjørsel for å male sitt gjerde.  Men jeg forstår ikke problemet med å utvise normal høflighet (si hei tilbake))

Anonymkode: 07d5b...145

Sort/hvitt? Du snakker om noe så enkelt som "hei". Jeg personlig har ingen problemer med å si hei til en nabo. Men godtar jo de som ikke vil si hei.

Men du vil alltid møte på noen som ikke vil det, har selv bodd i blokk i nesten 20år, på forskjellige steder. Da oppdaget jeg hvor forskjellig mange vil ha det. Slik er det jo bare.

Men vet du hva, du kan faktisk spørre denne kvinnen 🙂 Om hun vil ta en kaffe, prate litt. Du kan også fortsette å si hei, kanskje hun gjør det en dag. Tipset er å nærme deg henne når det kun er dere 2. 

 

Ser andre her skriver at "hun"(kvinnen) ser sur ut, slik holdning er helt på tryne. Du kan ikke alltid se på noen at de er sure, nedlatende holdning å tenke slik synes jeg. Det kan være mange grunner til at noen ikke vil ha kontakt.

Anonymkode: 00f25...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...