Gjest Tutte Skrevet 16. juli 2019 #41 Skrevet 16. juli 2019 (endret) 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skriver om en realitet. Man kan forklare overvekt, forfall, manglende sexlyst og manglende evner til å jobbe. Det kan likevel vanskelig for en partner å leve med dette. Ts sier selv at hun ikke har skjønte alvoret, saboterte ønske fra mannen om samlivsterapi og at hun ikke verdsatte ham høyt nok. Jeg synes faktisk ikke det er rart at den emosjonelle tilknytningen forsvinner og at mannen (i dette tilfelle) er utro. Jeg leser fet dog mest at han er følelsesmessig ferdig med forholdet. Han har en dame på si -ja- han sørger for at kona greier seg økonomisk og kan være med barna. Hennes fordeler av å bli værende i ekteskapet virker styrt av økonomi og det praktiske og synes for meg å være en bedre løsning enn en skilsmisse hvor faktum er at hun mest sannsynlig vil slite ned økonomi så lenge hun lever og samtidig kunne se mindre til barna Anonymkode: b99a8...9e8 Er ikke noe rart at den emosjonelle tilknytningen forsvinner, men det er fortsatt ingen unnskyldning for utroskap. Utroskap er et valg som bare den som er utro tar fordi personen ikke ønsker/klarer å gå ut av et forhold, og det valget skal ikke belastes den som blir bedratt. Hvorvidt den personen som blir bedratt er skyld i at forholdet er dårlig spiller ingen rolle. Da bryter man ut av forholdet hvis forbedring ikke er mulig. Så du anbefaler å bli i et dårlig forhold for og ikke slite økonomisk? Ts ser ikke klart nå tror jeg da dette er veldig følelsesmessig og sårbart. Er mange som sliter økonomisk etter et samlivsbrudd/skilsmisse. Det er dessverre noe som hører med for mange til man kommer seg på beina igjen, og det gjør man. Finnes ikke noe mer nedbrytende enn å være i et dårlig forhold på denne måten for begge parter. Endret 16. juli 2019 av Tutte
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #42 Skrevet 17. juli 2019 On 7/16/2019 at 2:04 AM, AnonymBruker said: Vi har vært sammen i godt over ti år. Har tre barn. Jeg er ikke perfekt. Har ikke vært den beste kjæresten. Hatt lite sex de siste årene. Jeg har gått opp mye i vekt siden vi ble sammen. Han er godt trent, er en god far og en bra mann. Før han var utro første gang prøvde vi terapi. Jeg følte vi ikke trengte det. Han syns ikke jeg satt pris på han. Det stemmer nok. Han har vært utro med tre stykker over de siste årene. Dette har vært engangstilfeller. Men den siste ble han forelsket i. De holdt på i syv måneder. Han innrømmet utroskap. Sa han avsluttet forholdet. Men fortsatte. Sier han elsker henne. Nå er det avsluttet på ordentlig. Kan se at han har kjærlighetssorg. Han har flere ganger satt meg i noen kinkige situasjoner med barn og logistikk. Sagt han har avtaler på jobb. Funnet på en jobbtur og vært hos henne. Jugd daglig for å være med henne. Noen løgner har vært veldig utspekulerte. Hun vet så mye om meg. Mine negative sider, hvor tung jeg er og sånn. De kjenner hverandre på godt og vondt virker det som. Innerst inne vil han nok være med henne. Jeg vil ha han. Jeg har brukt barna mot han. Jeg vet det er dumt. Men han blir med meg. Han sier han ikke elsker meg. Jeg tror det er fordi han føler seg nede på grunn av følelsene for henne. Jeg håper at når han kommer over henne kan vi komme tilbake til den hverdagen vi hadde før. Er det håp for forholdet vårt? Hvordan blir dette for meg? Hvordan blir dette for han? Jeg vil gjøre hva som helst for at han skal bli med meg. Har første time i terapi neste tirsdag. Anonymkode: 417b6...336 Han er ikke tiltrukket av deg overhodet lenger, men av mange andre, han holder sikkert fortsatt sammen kun pga barna..! Prøv heller å finne deg noen andre du og, løpet er åpenbart kjørt for dere, for lenge siden! På toppen av det hele tilgir du han all utroskapen, noe som gjør at han mister all respekt for deg i tillegg, og tror han bare kan følge sine egne lyster og behov, for du aksepterer det jo..! Anonymkode: bfb93...f82 1
Ella Ellefantella Skrevet 17. juli 2019 #43 Skrevet 17. juli 2019 (endret) På 16.7.2019 den 11.50, AnonymBruker skrev: Det var han som ville ha terapi da vi prøvde det for noen år tilbake. Han prøvde å si i fra. Jeg forstod ikke hvor alvorlig det var. Jeg har lest om par som har kommet styrket ut av utroskap. Hadde håpet vi kunne klare det. Anonymkode: 417b6...336 Her gjorde du en klassisk og fatal feil! Min mann fikk angre for at han ikke tok meg alvorlig. Han satte heller ikke nok pris på meg, så jeg har faktisk mer empati med mannen din enn deg. Kunne lett ha blitt utroskap hos oss også, men jeg gikk. Hadde jeg ikke vært tøff nok til å gå hadde jeg garantert gått på en smell. Det er vondt å ikke bli sett og satt pris på av den man elsker. Til slutt forsvinner følelsene og de kommer ikke tilbake. At du bruker barna mot han er lavmål og hjelper garantert ikke! Endret 17. juli 2019 av Ella Ellefantella
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå