Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i godt over ti år. Har tre barn. Jeg er ikke perfekt. Har ikke vært den beste kjæresten. Hatt lite sex de siste årene. Jeg har gått opp mye i vekt siden vi ble sammen. Han er godt trent, er en god far og en bra mann. Før han var utro første gang prøvde vi terapi. Jeg følte vi ikke trengte det. Han syns ikke jeg satt pris på han. Det stemmer nok. 

Han har vært utro med tre stykker over de siste årene. Dette har vært engangstilfeller. Men den siste ble han forelsket i. De holdt på i syv måneder. Han innrømmet utroskap. Sa han avsluttet forholdet. Men fortsatte. Sier han elsker henne. Nå er det avsluttet på ordentlig. Kan se at han har kjærlighetssorg. Han har flere ganger satt meg i noen kinkige situasjoner med barn og logistikk. Sagt han har avtaler på jobb. Funnet på en jobbtur og vært hos henne. Jugd daglig for å være med henne. Noen løgner har vært veldig utspekulerte.

Hun vet så mye om meg. Mine negative sider, hvor tung jeg er og sånn. De kjenner hverandre på godt og vondt virker det som. Innerst inne vil han nok være med henne. Jeg vil ha han. Jeg har brukt barna mot han. Jeg vet det er dumt. Men han blir med meg. Han sier han ikke elsker meg. Jeg tror det er fordi han føler seg nede på grunn av følelsene for henne.

Jeg håper at når han kommer over henne kan vi komme tilbake til den hverdagen vi hadde før. Er det håp for forholdet vårt? Hvordan blir dette for meg? Hvordan blir dette for han? Jeg vil gjøre hva som helst for at han skal bli med meg. Har første time i terapi neste tirsdag.

Anonymkode: 417b6...336

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde han virkelig elsket deg så hadde han ikke vært utro og iallefall ikke hatt ett forhold på 7 mnd. Samtidig kjærlighetssorg?!?!? 

Nei, beklager å si det, men vær tøff nok og gå fra han. Han fortjener deg ikke.

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Du er sammen med han fordi? Du må jo slutte med dette. Du skader deg selv. Han elsker deg jo ikke. Det er ikke et slik ekteskap skal være. Kvinn deg opp og sett foten ned! Dette blir du ikke lykkelig av. Flytt ut og organiser delt omsorg. Mannen fortjener deg ikke.

Anonymkode: a6fa1...d46

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel strengt tatt ikke engangstilfelle om det har skjedd tre ganger.. 

Anonymkode: 5ad10...a6f

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Du må bygge deg et eget liv. Kanskje forholdet holder, kanskje ikke. Men uansett vil det være best for deg å være den beste utgaven av deg selv. Slank deg, tren, få deg en hobby. Få mannen din til å ta barna slik at dette blir mulig. Da vil han også få en anelse om hvordan livet som alenepappa blir. 

Og ikke vær ei dørmatte for mannen din framover. Jeg skjønner at du vil beholde han, men du må stille krav. Gjør det klart at du også har en standard, du har drømmer og ønsker i livet. Og trekk deg litt vekk fra han en stund nå. 

Og hvis du skal være ekstra sleip, kan du spe på denne «strong, independent, cold» attituden med å plutselig være hot. En kveld om noen uker, når stemningen ikke er alt for ille, forfører du han. Og så dagen etterpå er du like fjern igjen, og oppfører deg som om det ikke skjedde, vær gjerne litt ekstra bitchy.

Anonymkode: 3cc43...7b2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er mye håp for dere.

Men, hvorfor kan du ikke slanke deg da? Jeg forstår bare ikke hvorfor det ikke går an å prøve å holde seg attraktiv. Hvis mannen din ikke synes du er attraktiv så er det jo et problem uavhengig av utroskap. Jeg ser overalt rundt meg folk som eser ut når de så vidt har runda 30. 

Anonymkode: 8fa0f...56b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på vei ned i vekt. Og prøver å gjøre andre endringer også.

Jeg har ikke tenkt til å gå fra han. Hvis vårt forhold avsluttes er det fordi han går. Det er vel noe håp om at hvis jeg forbedrer meg så kan ha få igjen følelsene? Jeg vil være sammen med han.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor var han utro?
Fordi han savnet nærhet og sex.
Fordi han trengte å føle seg sett og hørt av noen, og du var ikke der.
Fordi han ikke følte seg verdsatt.
Fordi respekten og tillitten for dere har forsvunnet.

Prøvde han å kjempe for forholdet og diskutere problemene dere hadde? I så fall, prøvde du å imøtekomme han?

Jeg tror at når det går så langt at man er utro, da skal det det ganske mye til for å reparere skaden.

Anonymkode: cf10d...90a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke tenkt til å gå fra han. Hvis vårt forhold avsluttes er det fordi han går. Det er vel noe håp om at hvis jeg forbedrer meg så kan ha få igjen følelsene? Jeg vil være sammen med han.

Hvis DU forandrer deg?? Hva med han da, som har vært utro tre ganger?
Jeg tror du har mistet deg selv i dette forholdet jeg. Og at du er avhengig av han!

Anonymkode: 93372...d5b

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor var han utro?
Fordi han savnet nærhet og sex.
Fordi han trengte å føle seg sett og hørt av noen, og du var ikke der.
Fordi han ikke følte seg verdsatt.
Fordi respekten og tillitten for dere har forsvunnet.

Prøvde han å kjempe for forholdet og diskutere problemene dere hadde? I så fall, prøvde du å imøtekomme han?

Jeg tror at når det går så langt at man er utro, da skal det det ganske mye til for å reparere skaden.

Anonymkode: cf10d...90a

Det var han som ville ha terapi da vi prøvde det for noen år tilbake. Han prøvde å si i fra. Jeg forstod ikke hvor alvorlig det var. Jeg har lest om par som har kommet styrket ut av utroskap. Hadde håpet vi kunne klare det.

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis DU forandrer deg?? Hva med han da, som har vært utro tre ganger?
Jeg tror du har mistet deg selv i dette forholdet jeg. Og at du er avhengig av han!

Anonymkode: 93372...d5b

Jeg skjønner at jeg må forandre meg. Jeg har ikke vedlikeholdt meg. Jeg har ikke vært en god kjæreste eller bidratt nok. Jeg er avhengig av han. Både for å fungere i hverdagen og på grunn av penger. Han sier at vi må gjøre forandringer. Ikke bare meg. Men jeg må gjøre det jeg kan. 

• Liker 1
Gjest Tutte
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner at jeg må forandre meg. Jeg har ikke vedlikeholdt meg. Jeg har ikke vært en god kjæreste eller bidratt nok. Jeg er avhengig av han. Både for å fungere i hverdagen og på grunn av penger. Han sier at vi må gjøre forandringer. Ikke bare meg. Men jeg må gjøre det jeg kan. 

Nei, du må ikke tenke slik om deg selv. Hvor mye har han liksom bidratt ved å være utro flere ganger og i tillegg innlede et annet forhold?

La han gå og få tilbake verdigheten din. Den nye "forelskelsen" kommer til å oppleve det samme uansett. Hvordan kan du stole på han igjen? Det er jo han som har ødelagt mest for dere.

AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, Tutte skrev:

Nei, du må ikke tenke slik om deg selv. Hvor mye har han liksom bidratt ved å være utro flere ganger og i tillegg innlede et annet forhold?

La han gå og få tilbake verdigheten din. Den nye "forelskelsen" kommer til å oppleve det samme uansett. Hvordan kan du stole på han igjen? Det er jo han som har ødelagt mest for dere.

Han har ikke bidratt med noe positivt med utroskap. Men han ordner ellers alt annet. Er en god far og egentlig en bra mann. Jeg ser at dette også er et resultat av retningen jeg har tatt. Oversett problemer og sånt. Ikke ville gå i terapi. Jeg har ingenting uten han. Hus, bil, båt og hytte er på grunn av han. Jeg er ufaglært og jobber ikke fullt. Det får jeg ikke til. Jeg hadde ikke greid meg uten han. Med han får barna et bra hjem. Det kan ikke jeg gi dem alene. Da mener jeg ikke hytte, båt og bil. Men totalen av alt. Tror det er grunnen til at han er med meg nå. Ikke henne. Så barna skal slippe å miste alt. Derfor må jeg gjøre noe for at han skal bli. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror egentlig dette innlegget er skrevet sv elskerinnen, men hvis Ts er den vedtatte mor og kone vil Jeg si, Uff  var nettopp på ferie i USA og må si jeg skjønner at det er vanskelig å være sammen med en overvektig person, spesielt om vedkommende ikke tar vare på seg selv. Du vil i tillegg ikke ha sex, ikke bli med på familierådgivning, ikke jobbe fullt... Du høres ut som en «primadonna». 

For å være helt ærlig tror jeg mannen din er ferdig med deg. At han ønsker å gjøre det beste for barna i forhold til hus og hjem er forståelig. Mulig han bor sammen med deg til de er «passe» voksne. Du bør benytte disse årene til å skaffe deg en utdanning slik at du kan stå på egne ben når den tid kommer

Anonymkode: b99a8...9e8

• Liker 5
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har ikke bidratt med noe positivt med utroskap. Men han ordner ellers alt annet. Er en god far og egentlig en bra mann. Jeg ser at dette også er et resultat av retningen jeg har tatt. Oversett problemer og sånt. Ikke ville gå i terapi. Jeg har ingenting uten han. Hus, bil, båt og hytte er på grunn av han. Jeg er ufaglært og jobber ikke fullt. Det får jeg ikke til. Jeg hadde ikke greid meg uten han. Med han får barna et bra hjem. Det kan ikke jeg gi dem alene. Da mener jeg ikke hytte, båt og bil. Men totalen av alt. Tror det er grunnen til at han er med meg nå. Ikke henne. Så barna skal slippe å miste alt. Derfor må jeg gjøre noe for at han skal bli. 

Utrolig hva du godtar, men ikke alle som har en som betaler levekostnader og verdier for en. Og beklager å si det, men denne type menn går under betegnelsen feige rasshøl, for det er helt sikkert andre som har fått med seg hva han holder på med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Åh, kjære vakte vene, dette var vond lesing. Jeg skjønner at alt du vil er at dere skal få tilbake det livet dere hadde og skapte sammen, men det er over nå. Du må la han gå. Du må finne selvrespekten og selvfølelsen til å komme ut av det her. Du fortjener bedre!!

Anonymkode: 56509...929

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du har en råtøff holdning! Ikke mange kvinner sloss så mye for mannen sin som det høres ut til at du vil! I og med at han fremdeles er hos deg tror jeg det er håp. Hadde han vært forelsket nok i elskerinnen hadde han gått uansett hva du sa. 

Mange sier det ikke er du som skal forandre deg og generelt er jeg enig i det, men det høres ut som om du har hodet på rett plass og vet hva du gjør. Det er ikke sunt å være overvektig så her slår du to fluer i en smekk. Du blir sunnere samtidig som du blir mer attraktiv. 

Jeg ønsker deg masse lykke til - å kjempe for sin familie er KUN bra! ❤️ 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror egentlig dette innlegget er skrevet sv elskerinnen, men hvis Ts er den vedtatte mor og kone vil Jeg si, Uff  var nettopp på ferie i USA og må si jeg skjønner at det er vanskelig å være sammen med en overvektig person, spesielt om vedkommende ikke tar vare på seg selv. Du vil i tillegg ikke ha sex, ikke bli med på familierådgivning, ikke jobbe fullt... Du høres ut som en «primadonna». 

For å være helt ærlig tror jeg mannen din er ferdig med deg. At han ønsker å gjøre det beste for barna i forhold til hus og hjem er forståelig. Mulig han bor sammen med deg til de er «passe» voksne. Du bør benytte disse årene til å skaffe deg en utdanning slik at du kan stå på egne ben når den tid kommer

Anonymkode: b99a8...9e8

Jeg er ikke en primadonna. Jeg har hatt en vanskelig oppvekst. Har belastende familie og hatt noen slemme ekskjærester. Jeg greier ikke ta en utdanning eller jobbe fullt. Dette gjør at jeg ikke kan tjene så mye penger. Jeg tror at dette er hovedgrunnen til at han blir. Barna våres er ganske små. Derfor må jeg ta grep og gjøre noe nå. Sånn at når følelsene hans for henne går over kan vi finne tilbake til hverdagen igjen. Jeg er med på terapi nå. Han er en bra mann og jeg vil ha han. Han virker klar for at vi begge skal endre oss. Han har vanskelige følelser med det han har gjort mot meg. Det viser vel at han angrer?

På det verste var min bmi 30. Det er mye. Men er ikke amerikansk feit heller. Jeg har gått ned litt i vekt. Skal fortsette med det.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Khloe P.T skrev:

Jeg synes du har en råtøff holdning! Ikke mange kvinner sloss så mye for mannen sin som det høres ut til at du vil! I og med at han fremdeles er hos deg tror jeg det er håp. Hadde han vært forelsket nok i elskerinnen hadde han gått uansett hva du sa. 

Mange sier det ikke er du som skal forandre deg og generelt er jeg enig i det, men det høres ut som om du har hodet på rett plass og vet hva du gjør. Det er ikke sunt å være overvektig så her slår du to fluer i en smekk. Du blir sunnere samtidig som du blir mer attraktiv. 

Jeg ønsker deg masse lykke til - å kjempe for sin familie er KUN bra! ❤️ 

Takk for støtte. Det var godt å lese. Dette er vanskelig. Men jeg tror vi kan få det til❤️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh, kjære vakte vene, dette var vond lesing. Jeg skjønner at alt du vil er at dere skal få tilbake det livet dere hadde og skapte sammen, men det er over nå. Du må la han gå. Du må finne selvrespekten og selvfølelsen til å komme ut av det her. Du fortjener bedre!!

Anonymkode: 56509...929

Det er flere som har sagt noe lignende. Jeg forstår ikke hva min selvrespekt har med saken å gjøre. Jeg ønsker å være sammen med han. Jeg vil kjempe. Hvorfor er det noe galt med selvrespekten min?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...