Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

"Han sier han ikke elsker meg"

Dette hadde vært kroken på døra for min del. Hvordan i alle verdens land og riker greier du å klamre deg fast til en mann som sier dette? 

Noen ganger er det ikke noe å lure på en gang, man bør avslutte og gå hvert til sitt for å finne tilbake til sine lykkelige jeg igjen. Dette er et sånt tilfelle. 3 ganger utro og siste gangen i over et halvt år med en han åpenbart ble dypt forelsket i..... Nei, her må du løfte hodet og gå ut av forholdet. Begynn å lete etter nytt sted å bo, enten du eller han. 

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke en primadonna. Jeg har hatt en vanskelig oppvekst. Har belastende familie og hatt noen slemme ekskjærester. Jeg greier ikke ta en utdanning eller jobbe fullt. Dette gjør at jeg ikke kan tjene så mye penger. Jeg tror at dette er hovedgrunnen til at han blir. Barna våres er ganske små. Derfor må jeg ta grep og gjøre noe nå. Sånn at når følelsene hans for henne går over kan vi finne tilbake til hverdagen igjen. Jeg er med på terapi nå. Han er en bra mann og jeg vil ha han. Han virker klar for at vi begge skal endre oss. Han har vanskelige følelser med det han har gjort mot meg. Det viser vel at han angrer?

På det verste var min bmi 30. Det er mye. Men er ikke amerikansk feit heller. Jeg har gått ned litt i vekt. Skal fortsette med det.

Anonymkode: 417b6...336

Det er jo ikke akkurat kjempemye, da. Det er jo den nye normalen... Sier ikke at du ikke bør gå ned i vekt, altså, men du fremstiller deg selv som det fleskeberget, liksom, og det er man ikke med bmi på 30, altså.

Anonymkode: 07aea...9e7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke akkurat kjempemye, da. Det er jo den nye normalen... Sier ikke at du ikke bør gå ned i vekt, altså, men du fremstiller deg selv som det fleskeberget, liksom, og det er man ikke med bmi på 30, altså.

Anonymkode: 07aea...9e7

Jeg mente ikke at jeg var veldig overvektig. Men 30kg mer enn da vi møttes. Er ikke så høy. Han liker små og tynne damer. Jeg hadde heller ikke likt om han la på seg 30kg. 

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner at jeg må forandre meg. Jeg har ikke vedlikeholdt meg. Jeg har ikke vært en god kjæreste eller bidratt nok. Jeg er avhengig av han. Både for å fungere i hverdagen og på grunn av penger. Han sier at vi må gjøre forandringer. Ikke bare meg. Men jeg må gjøre det jeg kan. 

Hvis du hadde hatt en god utdannelse, en godt betalt jobb, en god helse... Med andre ord: Hvis du hadde klart deg bra alene, ville du da kjempet for denne mannen?

Slik jeg leser dine innlegg, så er det alt det praktiske som gjør at du ikke kan og vil gå fra han. Du klarer deg ikke alene. Men er det en god nok grunn til å bli? Eller for å si det på en annen måte; Kan dette forholdet bli bra, hvis det bygges på materielle ting? Si meg; Elsker du mannen din?

I innleggene dine så nevner du ikke en eneste gang at du elsker mannen din og derfor vil du kjempe for ham.

Hvis det er dette du signaliserer til din mann, så kan jeg forstå at han søker ut. (forsvarer det ikke) Forhold bygges på gjensidig kjærlighet og mannen din trenger å å høre og erfare at du elsker ham. (og du trenger selvsagt å høre det fra ham)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er flere som har sagt noe lignende. Jeg forstår ikke hva min selvrespekt har med saken å gjøre. Jeg ønsker å være sammen med han. Jeg vil kjempe. Hvorfor er det noe galt med selvrespekten min?

Han sier at han ikke elsker deg mer. Han har vært utro med tre, hatt et forhold med en over flere måneder. Han har kjærlighetssorg! Du bruker barna mot han for å få han til å bli. Du tviholder på et forhold som er over for lenge siden. Du trenger å jobbe med selvrespekten fordi du ønsker å «jobbe» med dette. Det er ikke noe å jobbe med. Du fortjener bedre!

Anonymkode: 56509...929

• Liker 2
Gjest Tutte
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror egentlig dette innlegget er skrevet sv elskerinnen, men hvis Ts er den vedtatte mor og kone vil Jeg si, Uff  var nettopp på ferie i USA og må si jeg skjønner at det er vanskelig å være sammen med en overvektig person, spesielt om vedkommende ikke tar vare på seg selv. Du vil i tillegg ikke ha sex, ikke bli med på familierådgivning, ikke jobbe fullt... Du høres ut som en «primadonna». 

For å være helt ærlig tror jeg mannen din er ferdig med deg. At han ønsker å gjøre det beste for barna i forhold til hus og hjem er forståelig. Mulig han bor sammen med deg til de er «passe» voksne. Du bør benytte disse årene til å skaffe deg en utdanning slik at du kan stå på egne ben når den tid kommer

Anonymkode: b99a8...9e8

Synes du bør være litt forsiktig med hva du skriver. Etter hva jeg har lest, så virker det som ts tar på seg all skyld og har dårlig selvtillit. Noe som ikke akkurat blir bedre av utroskap. At hun skriver at hun på det meste hadde 30 i bmi, beviser også at hennes overvekt sitter mest i hodet. 

Og hvilken rett har du til å nevne andres sexlyst? Er mange årsaker til at den kan bli borte, dårlig selvtillit er en ting.

INGENTING forsvarer utroskap som denne mannen bedriver. Det er det kun feige drittsekker som driver med, og i så lang tid og flere ganger i tillegg.

Gjest Tutte
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han har ikke bidratt med noe positivt med utroskap. Men han ordner ellers alt annet. Er en god far og egentlig en bra mann. Jeg ser at dette også er et resultat av retningen jeg har tatt. Oversett problemer og sånt. Ikke ville gå i terapi. Jeg har ingenting uten han. Hus, bil, båt og hytte er på grunn av han. Jeg er ufaglært og jobber ikke fullt. Det får jeg ikke til. Jeg hadde ikke greid meg uten han. Med han får barna et bra hjem. Det kan ikke jeg gi dem alene. Da mener jeg ikke hytte, båt og bil. Men totalen av alt. Tror det er grunnen til at han er med meg nå. Ikke henne. Så barna skal slippe å miste alt. Derfor må jeg gjøre noe for at han skal bli. 

Dette kommer du til å klare helt fint alene, du har rett på flere stønader som enslig forsørger. Og ved å få dette giftige forholdet på avstand og heller jobber med deg selv og hva du egentlig trenger, så vil du se at du kommer til å få deg mer jobb etterhvert også. Det føles håpløst nå, men dette er ikke bra for deg og du må komme deg bort. Lover deg at du er verdt så mye mer enn dette.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i all verden er du fortsatt sammen med denne mannen???

Anonymkode: d6e08...370

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Tutte skrev:

Synes du bør være litt forsiktig med hva du skriver. Etter hva jeg har lest, så virker det som ts tar på seg all skyld og har dårlig selvtillit. Noe som ikke akkurat blir bedre av utroskap. At hun skriver at hun på det meste hadde 30 i bmi, beviser også at hennes overvekt sitter mest i hodet. 

Og hvilken rett har du til å nevne andres sexlyst? Er mange årsaker til at den kan bli borte, dårlig selvtillit er en ting.

INGENTING forsvarer utroskap som denne mannen bedriver. Det er det kun feige drittsekker som driver med, og i så lang tid og flere ganger i tillegg.

Jeg skriver om en realitet. Man kan forklare overvekt, forfall, manglende sexlyst og manglende evner til å jobbe.  Det kan likevel vanskelig for en partner å leve med dette. 

Ts sier selv at hun ikke har skjønte alvoret, saboterte ønske fra mannen om samlivsterapi og at hun ikke verdsatte ham høyt nok.

Jeg synes faktisk ikke det er rart at den emosjonelle tilknytningen forsvinner og at mannen (i dette tilfelle) er utro. Jeg leser fet dog mest at han er følelsesmessig ferdig med forholdet. Han har en dame på si -ja- han sørger for at kona greier seg økonomisk og kan være med barna. Hennes fordeler av å bli værende i ekteskapet virker styrt av økonomi og det praktiske og synes for meg å være en bedre løsning enn en skilsmisse hvor faktum er at hun mest sannsynlig vil slite ned økonomi så lenge hun lever og samtidig kunne se mindre til barna 

Anonymkode: b99a8...9e8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Hartroa skrev:

Hvis du hadde hatt en god utdannelse, en godt betalt jobb, en god helse... Med andre ord: Hvis du hadde klart deg bra alene, ville du da kjempet for denne mannen?

Slik jeg leser dine innlegg, så er det alt det praktiske som gjør at du ikke kan og vil gå fra han. Du klarer deg ikke alene. Men er det en god nok grunn til å bli? Eller for å si det på en annen måte; Kan dette forholdet bli bra, hvis det bygges på materielle ting? Si meg; Elsker du mannen din?

I innleggene dine så nevner du ikke en eneste gang at du elsker mannen din og derfor vil du kjempe for ham.

Hvis det er dette du signaliserer til din mann, så kan jeg forstå at han søker ut. (forsvarer det ikke) Forhold bygges på gjensidig kjærlighet og mannen din trenger å å høre og erfare at du elsker ham. (og du trenger selvsagt å høre det fra ham)

Jeg elsker han.

AnonymBruker
Skrevet

Her gjorde du feilsteg lenge før han var utro. Du burde la han gå slik at han kan finne seg ei som setter pris på han. 

Anonymkode: b8ef3...a2f

Gjest Familytree
Skrevet

la det være, dumper dette giftige forholdet

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her gjorde du feilsteg lenge før han var utro. Du burde la han gå slik at han kan finne seg ei som setter pris på han. 

Anonymkode: b8ef3...a2f

Jeg setter pris på han. Jeg har bare ikke vist det. Men nå ønsker jeg å endre på det. Alle kan gjøre feil. Vi har begge gjort feil her. Vi hadde noe veldig fint før vi gikk i gal retning. Vi kan finne tilbake til det. 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han sier at han ikke elsker deg mer. Han har vært utro med tre, hatt et forhold med en over flere måneder. Han har kjærlighetssorg! Du bruker barna mot han for å få han til å bli. Du tviholder på et forhold som er over for lenge siden. Du trenger å jobbe med selvrespekten fordi du ønsker å «jobbe» med dette. Det er ikke noe å jobbe med. Du fortjener bedre!

Anonymkode: 56509...929

Han er en bra mann. Jeg vet at jeg ikke kan få noen bedre. Jeg vil ikke ha noen bedre. Jeg vil ha han. Jeg vil fikse dette.

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor var han utro?
Fordi han savnet nærhet og sex.
Fordi han trengte å føle seg sett og hørt av noen, og du var ikke der.
Fordi han ikke følte seg verdsatt.
Fordi respekten og tillitten for dere har forsvunnet.

Prøvde han å kjempe for forholdet og diskutere problemene dere hadde? I så fall, prøvde du å imøtekomme han?

Jeg tror at når det går så langt at man er utro, da skal det det ganske mye til for å reparere skaden.

Anonymkode: cf10d...90a

Spiller ikke noen rolle hva årsaken er. 

Det er et egoistisk valg den ene parten tar i forholde. 

Siste setning er jeg bare delvis enig i. Om begge er innstilt på å få det til er sex bare en greie. 

Skrevet (endret)
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er en bra mann. Jeg vet at jeg ikke kan få noen bedre. Jeg vil ikke ha noen bedre. Jeg vil ha han. Jeg vil fikse dette.

Nå må du få deg litt baller å stå opp for deg selv. Slik du uttaler deg må du være  utrolig deprimert / kjærlighetssorg. Da er det vanskelig  se klart. 

Anbefaler absolutt en mnd. uten noe kontakt. Blokker alt av sosiale medier. Så får du tenkt litt over ting. 

Kom deg videre.

Endret av RoH
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men elsker du han?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, wintergirl skrev:

Men elsker du han?

Ja

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja

Da håper jeg både du og han går helhjertet inn for å redde forholdet deres. Han må også virkelig ønske dette. Hør på han også hvis han ønsker noe. Og lykke til med å gå ned de ønskelige kiloene. Bli den beste utgaven av deg selv for dere begge, men mest for din egen del. Jeg tror det er viktig at man steller med seg og pynter seg for hverandre innimellom. Tror de fleste menn elsker å se dama si pynter seg og viser at hun setter pris på han og det samme omvendt. Men ta en alvorsprat med han om hva han vil og hva han ønsker. Husk også og tenk på deg selv midt opp i alt dette. Håper det ordner seg for dere❤️

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, wintergirl skrev:

Da håper jeg både du og han går helhjertet inn for å redde forholdet deres. Han må også virkelig ønske dette. Hør på han også hvis han ønsker noe. Og lykke til med å gå ned de ønskelige kiloene. Bli den beste utgaven av deg selv for dere begge, men mest for din egen del. Jeg tror det er viktig at man steller med seg og pynter seg for hverandre innimellom. Tror de fleste menn elsker å se dama si pynter seg og viser at hun setter pris på han og det samme omvendt. Men ta en alvorsprat med han om hva han vil og hva han ønsker. Husk også og tenk på deg selv midt opp i alt dette. Håper det ordner seg for dere❤️

Takk for støtten❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...