Gå til innhold

Hjelp til å huske tidl. Harry Hole bøker (SPOILERE!)


Villan

Anbefalte innlegg

Spoiler advarsel: Denne posten og tråden VIL inneholde spoilere fra tidligere Harry Hole bøker og muligens helt frem til side 120 i Kniv (som er dit jeg nå har kommet).

Jeg har lest alle tidligere bøker om Harry Hole, men sliter med å huske alle sammenhenger. Ber derfor om noen påminnelser, dersom andre her har bedre husk enn jeg selv:

Svein Finne: Hva var hans rolle i Tørst? 

Valentin Gjertsen: Hva var hans rolle i Politi og Tørst? Var han mannen fra cowboystøvlene? Hva hadde hans storyline med politidrapene å gjøre? Og hva var hans rolle i Tørst? Husker jeg rett om han ble brukt av vampyristen og utførste en del av drapene på hans vegne, før han til slutt ble drept i skogen utenfor den egentlige vampyristens hjem?

Finne og Gjertsen: Harry Hole får i Kniv vite at de er far og sønn. Jeg mener å huske dette fra tidligere. Hvorfor visste jeg noe som Harry tydeligvis ikke visste?

Wyller: Ung og lovende politimann. Stemmer det at enten Politi eller Tørst på et tidspunkt var skrevet slik at vi som lesere skulle anta at han var drapsmannen? Endte han opp med å bli hvitvasket, eller bør vi anta at han skjuler noe?

Kaja: Hvem er hun og hvilke bøker var hun med i? Skjønner at hun og Harry hadde et slags forhold, men jeg er helt blank på når. Panserhjerte kanskje? Eller tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får vite i Tørst at Svein Finne er faren til Valentin Gjertsen. Svein "forloveden" Finne voldtok moren hans. Mener å huske at de skriver litt om det siden Harry prater med han i Tørst, for å forstå vampyristen, men Harry får ikke vite at han er faren. 

Du husker rett om rollen til Valentin Gjertsen i Tørst. Politidrapene skjer på tidligere åsteder, og han er mistenkt for det ene drapet. De skal prate med han i fengsel, men så finner de ut at han er død. Egentlig har han rømt fra fengsel, tatt plastiske operasjoner og går i terapi hos Ståle Aune. 

De gjorde det med Wyller i Tørst, men så viste det seg at han datet Mona (journalisten), og det var hemmelig. 

Her mener jeg å huske at det er i Rødstrupe, men jeg vet ikke.

 

Husket ikke så mye som jeg trodde, men håper det var til litt hjelp! 

Anonymkode: cf746...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...