Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som har søkt på ledige studieplasser og fått svar? Står at svarene skal komme fortløpende, men har ikke hørt noe enda 😕

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, ella93 skrev:

Er det noen som har søkt på ledige studieplasser og fått svar? Står at svarene skal komme fortløpende, men har ikke hørt noe enda 😕

De begynte vel å se på de nye søknadene i går, så det kommer vel så fort de har fått kikket på det 😊 skjønner godt du er utolmodig sa. Hva har du søkt for noe? 

Anonymkode: 17007...eef

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det med alle sammen? Har dere kommet lengre ned på venteliste og hvilke forberedelser gjør dere som har kommet inn på ønsket deres ❤️

Anonymkode: bd4f8...e75

Ikke kommer lenger med på lista, står som nr 10 enda på 1. Valget. 

Takket ja til studieplass og venteliste 17 juli, kom inn på 2. Valget som er samme skole og retning som 1. Valget, bare i nabobyen 😊 

Søkt og fått innvilget stipend også har jeg søkt om politiattest. Får ikke gjort å mye mer enn det helt enda. Har veldig lyst til å handle alle bøkene også nå men pensum listen blir ikke tilgjengelig før jeg får registrert meg på studentweb og det får jeg ikke gjort før de sender meg velkomst eposten med brukernavnet mitt. Så foreløpig har jeg gjort de forberedelsene jeg kan gjøre 😊

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

De begynte vel å se på de nye søknadene i går, så det kommer vel så fort de har fått kikket på det 😊 skjønner godt du er utolmodig sa. Hva har du søkt for noe? 

Mer eller mindre alt 😅 Har fått kjempefin studentbolig og barnehageplass, men kom ikke inn der jeg ville, så må bare studere et eller annet. Vanskelig det her med småbarn og flytting på kort varsel.. 

AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, ella93 skrev:

Mer eller mindre alt 😅 Har fått kjempefin studentbolig og barnehageplass, men kom ikke inn der jeg ville, så må bare studere et eller annet. Vanskelig det her med småbarn og flytting på kort varsel.. 

Har du planer om å søke på nytt neste år da? Får jo 2 poeng for å ha fullført 60 studiepoeng:) det var min plan B, om jeg ikke skulle komme inn, å ta et års semester slik at jeg fikk 2 poeng ekstra :) veldig fornøyd med at jeg slipper å bruke et år ekstra på det så klart, er 86 modell😅 ikke bare bare å fikse både hybel og bhg plass så det er jo topp at du har ordnet det 😊 lykke til 😄

AnonymBruker
Skrevet

0
 Advanced issues found

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har søkt farmasi (Namsos) og er nummer 16 på venteliste (opprinnelig 20). Det står at studiet trolig ikke blir etterfylt... Er det noen som har søkt (eller kjenner noen) på et studie som trolig ikke blir etterfylt, men likevel kommet inn? Hvilke nummer var han/hun på ventelisten? Noen som tror jeg har en sjanse? Søker forresten i Ordinær kvote

Anonymkode: 0ae26...873

Jeg tolker: "studiet trolig ikke blir etterfylt"  at det er snakk om etterfyllingsopptaket som skjer ca 7.august og ikke suppleringsopptaket.

Hva tror dere andre?

Anonymkode: 69834...b1b

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hvor jeg finner pensum liste? Får man dette tilsendt? Står ingen steder på nettsidene til skolen. Er UiT i Tromsø det gjelder. 

Anonymkode: 4848f...9d7

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet hvor jeg finner pensum liste? Får man dette tilsendt? Står ingen steder på nettsidene til skolen. Er UiT i Tromsø det gjelder. 

Begynner å bli en stund siden jeg gikk på UiT nå, men mener å huske at det blir opplyst om pensum i introduksjonsforelesningene. 

Anonymkode: 81096...d22

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Begynner å bli en stund siden jeg gikk på UiT nå, men mener å huske at det blir opplyst om pensum i introduksjonsforelesningene. 

Anonymkode: 81096...d22

Studiet jeg skal ta er nettstudier, så er ingen forelesninger. 

Gjest Fjeud
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig om du ikke finner dette vet jeg ikke om du burde studere engang. Prøv å google «uit pensum». 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tolker: "studiet trolig ikke blir etterfylt"  at det er snakk om etterfyllingsopptaket som skjer ca 7.august og ikke suppleringsopptaket.

Hva tror dere andre?

Det gjelder suppleringsopptaket og du. Det betyr at de ikke tenker å ta inn flere rett og slett. 

Anonymkode: 2a062...042

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjelder suppleringsopptaket og du. Det betyr at de ikke tenker å ta inn flere rett og slett. 

Anonymkode: 2a062...042

Hvordan vet du det?

Har lest at dette gjelder etterfyllingsopptaket.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Fjeud skrev:

Helt ærlig om du ikke finner dette vet jeg ikke om du burde studere engang. Prøv å google «uit pensum». 

Har selvfølgelig gjort det men det hjelper jo lite når jeg ikke har fått tilgang til canvas og eller IT bruker for uit... 

Ellers tusen takk for hjelpen og et veldig konstruktiv svar... Nå løste jo alt seg med din gode hjelp... 

• Liker 4
Gjest Fjeud
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har selvfølgelig gjort det men det hjelper jo lite når jeg ikke har fått tilgang til canvas og eller IT bruker for uit... 

Ellers tusen takk for hjelpen og et veldig konstruktiv svar... Nå løste jo alt seg med din gode hjelp... 

Om du leser på det andre søkeresultatet kan du også søke opp pensumlitteratur gjennom leganto. Hvor du verken trenger canvas eller it bruker.

værsågod. Om du er like hjelpesløs når det kommer til andre ting vil det nok bli vanskelig i livet framover.

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, Fjeud skrev:

Om du leser på det andre søkeresultatet kan du også søke opp pensumlitteratur gjennom leganto. Hvor du verken trenger canvas eller it bruker.

værsågod. Om du er like hjelpesløs når det kommer til andre ting vil det nok bli vanskelig i livet framover.

Om du er så lite hyggelig med alle du omgåes blir det nok ensomt å være deg videre i livet. 

Finner ikke pensumet mitt på leganto. Har søkt der flere ganger uten treff. 

• Liker 6
Gjest Fjeud
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du er så lite hyggelig med alle du omgåes blir det nok ensomt å være deg videre i livet. 

Finner ikke pensumet mitt på leganto. Har søkt der flere ganger uten treff. 

Om du verken finner pensumet ditt i legato eller i emnebeskrivelsene for emnene du skal ha det kommende studieåret er de ikke publisert enda, og du blir pent nødt til å vente.

Vanligvis unngår jeg å være med folk som må ha informasjon inn med teskje og kjører sykkel med fire støttehjul, men det kan godt være det blir ensomt. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

UiT sine pensumlister ligger jo åpent på nettsiden slik at alle kan lese de. Trenger verken være student, har bruker på Canvas eller noe som helst. Send en epost og spør om de kan sende link hvis du ikke finner. Ev. kan du jo skrive hvilket studie det gjelder så kan noen her finne den til deg. 

Anonymkode: f10de...de7

AnonymBruker
Skrevet

Ligger på førsteplass på ventelisten med like mange poeng som grensen... Sendte mail til skolen og spurte hvor sannsynlig det var at jeg kom inn, og fikk som svar om at det ikke så bra ut.

Anonymkode: 57442...a91

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke.om.eg skal le eller grine av denne små kranglingen over 😂

Anonymkode: bd4f8...e75

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...