Gå til innhold

SO-tråden 2019


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert blitt spurt om før her inne, men når oppdaterer de venteliste? Jeg står på 5 plass på venteliste på pedagogikk på Nla 

Anonymkode: de718...4b1

Min ble oppdatert i dag. Gikk fra 17 til 15 plass. Du er såpass høyt oppe at den oppdateres sikkert ikke før suppleringsopptaket den 29 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil si på generelt grunnlag, ja. Men samtidig hvis det er et populært studium, så kan det hende at det ikke går. Jeg ville hverken innstilt meg på plass eller slått det helt fra meg. Husk at du kan komme inn helt inn i første undervisningsuke. 

Anonymkode: e819f...58e

Studiet jeg skal gå på heter : Cybersikkerhet og digital infrastruktur NTNU Gjøvik. Litt usikker om det er et populært studie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått fra plass 376 til 325 til 309 siden igår. Rykker stadig fram i køen, ser lyst ut det her😂

Anonymkode: 07d1c...bda

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gått fra plass 376 til 325 til 309 siden igår. Rykker stadig fram i køen, ser lyst ut det her😂

Anonymkode: 07d1c...bda

Kan jeg spørre hva du har søkt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte på profesjonsstudiet i psykologi i Bergen og har akkurat ikke kommet inn! 😥har 64.2 poeng, og poenggrensen er 64.3. har ventelistenummer 7. virker litt håpløst å komme inn på suppleringsopptaket da, men kanskje etteropptaket i august? noen som har noen erfaringer?

Anonymkode: 83cc4...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cleopatra. skrev:

Kan jeg spørre hva du har søkt? :)

Sykepleie på HVL Bergen. Jeg visste at jeg ikke kom til å komme inn i år men blir skuffet likevel. Skal ta opp to fag i høst så får vi se om det går bedre til neste år. Er 3 poeng unna grensen. 

Anonymkode: 07d1c...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sykepleie på HVL Bergen. Jeg visste at jeg ikke kom til å komme inn i år men blir skuffet likevel. Skal ta opp to fag i høst så får vi se om det går bedre til neste år. Er 3 poeng unna grensen. 

Anonymkode: 07d1c...bda

Huff det skjønner jeg 😕

Får satse på det! Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nummer 8 på venteliste nå 😮

 

Anonymkode: bd4f8...e75

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nummer 8 på venteliste nå 😮

 

Anonymkode: bd4f8...e75

Ojoj! Det er håp 🤩

Anonymkode: 0f3aa...381

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva som skjer hvis man får tilbud om studieplass du står på venteliste til? Jeg kom inn på barnehagelærer på Hamar, men har samtidig takket ja til å stå på venteliste på barnevernspedagogikk som var første valget mitt. Har takket ja egentlig bare for å se om jeg kommer inn, selv om sjansen er liten (var på 26.plass onsdag, er nå på 21.), men jeg har allerede bestemt meg for å takke nei hvis jeg skulle være så heldig å komme inn da det er lettest for meg å gå på skole i Hamar. Mister jeg plassen hvis jeg kommer inn på førstevalget, selv om jeg allerede har sagt ja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Marisana skrev:

Noen som vet hva som skjer hvis man får tilbud om studieplass du står på venteliste til? Jeg kom inn på barnehagelærer på Hamar, men har samtidig takket ja til å stå på venteliste på barnevernspedagogikk som var første valget mitt. Har takket ja egentlig bare for å se om jeg kommer inn, selv om sjansen er liten (var på 26.plass onsdag, er nå på 21.), men jeg har allerede bestemt meg for å takke nei hvis jeg skulle være så heldig å komme inn da det er lettest for meg å gå på skole i Hamar. Mister jeg plassen hvis jeg kommer inn på førstevalget, selv om jeg allerede har sagt ja?

Ja, du mister studieplassen på førskolelærer dersom du kommer inn på barnevern. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ullvott skrev:

Ja, du mister studieplassen på førskolelærer dersom du kommer inn på barnevern. 

Okei, takk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Marisana skrev:

Okei, takk 😊

Du har tiden fram til den 24. å ombestemme deg på. Sitat fra Samordna opptak: 

Sitat

Du kan takke ja til både tilbod om studieplass og tilbod om ventelisteplass, men ver klar over at viss du får eit studietilbod i hovudopptaket og eit nytt tilbod i suppleringsopptaket, vil du miste det gamle tilbodet automatisk.

24. juli er siste frist for å trekkje deg frå venteliste.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Ullvott skrev:

Du har tiden fram til den 24. å ombestemme deg på. Sitat fra Samordna opptak: 

 

Ja, det visste jeg. Blir nok å fjerne meg fra ventelista :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang venteliste:

Ventelisten oppdateres før 29. Juli KUN om noen før deg på listen takker nei til å stå på venteliste. Uavhengig av alle de som har fått tilbud som takker nei, den dommen kommer 29.

 

Ang hvor mange som fikk nytt tilbud varierer veldig fra år til år. Selv er jeg spent på listen de skal legge ut i morgen kl 11, blant annet om hvor mange de har sendt tilbud til. Da kan jeg få en pekepinn om sjansene mine om å komme inn på 1. Valget mitt, men det tar jeg så klart med en klype salt. I 2017 med 170 plasser var det 12 stk som fikk tilbud i suppleringsopptaket, da overbooket de med 55 plasser i hovedopptaket. I 2018 med 140 plasser, overbooket de med 58 plasser og kun 1 person fikk plass i suppleringsopptaket. 

I år er det igjen 170 plasser så jeg håper at de ikke har overbooket for mye siden jeg står på 10. Plass på ventelisten. :) nå er det ingen krise for meg om jeg ikke kommer inn på 1. Valget (bor 10 min unna skolen) for jeg har kommet inn på 2. Valget som er samme studie i nabobyen og jeg bor kun 30 min unna skolen) men pga små barn, bhg ol så vil jeg helst komme nærmest mulig 😊

 

Endret av Ab2019
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om suppleringsopptaket blir lagt ut noen dager før satt dato, slik som hovedopptaket? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Ab2019 skrev:

Ang venteliste:

Ventelisten oppdateres før 29. Juli KUN om noen før deg på listen takker nei til å stå på venteliste. Uavhengig av alle de som har fått tilbud som takker nei, den dommen kommer 29.

 

Ang hvor mange som fikk nytt tilbud varierer veldig fra år til år. Selv er jeg spent på listen de skal legge ut i morgen kl 11, blant annet om hvor mange de har sendt tilbud til. Da kan jeg få en pekepinn om sjansene mine om å komme inn på 1. Valget mitt, men det tar jeg så klart med en klype salt. I 2017 med 170 plasser var det 12 stk som fikk tilbud i suppleringsopptaket, da overbooket de med 55 plasser i hovedopptaket. I 2018 med 140 plasser, overbooket de med 58 plasser og kun 1 person fikk plass i suppleringsopptaket. 

I år er det igjen 170 plasser så jeg håper at de ikke har overbooket for mye siden jeg står på 10. Plass på ventelisten. :) nå er det ingen krise for meg om jeg ikke kommer inn på 1. Valget (bor 10 min unna skolen) for jeg har kommet inn på 2. Valget som er samme studie i nabobyen og jeg bor kun 30 min unna skolen) men pga små barn, bhg ol så vil jeg helst komme nærmest mulig 😊

 

Men husk at det er to ventelister da, en for primær og en for ordinær. Statistikken skiller ikke på det. 

Anonymkode: a6acc...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men husk at det er to ventelister da, en for primær og en for ordinær. Statistikken skiller ikke på det. 

Anonymkode: a6acc...b9c

Ja de tar vel en fra hver liste, men men, ingen krise for min del. Den skolen jeg har kommet inn på er faktisk litt bedre, så er litt Win Win for min del 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med alle sammen? Har dere kommet lengre ned på venteliste og hvilke forberedelser gjør dere som har kommet inn på ønsket deres ❤️

Anonymkode: bd4f8...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt farmasi (Namsos) og er nummer 16 på venteliste (opprinnelig 20). Det står at studiet trolig ikke blir etterfylt... Er det noen som har søkt (eller kjenner noen) på et studie som trolig ikke blir etterfylt, men likevel kommet inn? Hvilke nummer var han/hun på ventelisten? Noen som tror jeg har en sjanse? Søker forresten i Ordinær kvote

Anonymkode: 0ae26...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...