Gå til innhold

SO-tråden 2019

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 hours ago, Lilli01 said:

jeg rykket hvertfall fortløpende ned i fjor. de me "trolig ikke" er det nok veldig lite sjangs for at de tar opp nye, og hvertfall ikke før etter skolestart vil jeg tippe 😕

Jeg misforstod deg kanskje og trodde du mente etter svarfristen, men ventelistene tømmes fortløpende etter svarfristen såklart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som vet hva snittet på vernepleie deltid (Lillehammer) er? Både førstegang og ordinær

Anonymkode: 2a7e6...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar i dag og kom inn på videreutdanning👍🏻🤩

Anonymkode: 32ad4...506

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva poenggrensene på sykepleie i Oslo og Drammen ble? 

Anonymkode: 9fe03...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg nummber 81 på ventelista på Sykepleien, universitet i agder (grimstad) med 140 plasser. Jeg burde vel begynne å se etter andre muligheter nå? Noen som har hatt et mirakel og kommet inn etter å ha vært så langt nede på ventelista?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt svett på sønnens vegne da det stod at han ikke var kvalifisert for lærer. Han ringte inn og det var skjedd en teknisk glipp, privatisteksamen var ikke registrert, så etter ca en time fikk han mail der det stod at han får plass på lærer 1-7 på NTNU. 

Hvis jeg ikke hadde mast på han, tviler jeg på om han hadde ringt, det er nok lett for mange å bare godta det svaret de får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Fotballmamma skrev:

Ble litt svett på sønnens vegne da det stod at han ikke var kvalifisert for lærer. Han ringte inn og det var skjedd en teknisk glipp, privatisteksamen var ikke registrert, så etter ca en time fikk han mail der det stod at han får plass på lærer 1-7 på NTNU. 

Hvis jeg ikke hadde mast på han, tviler jeg på om han hadde ringt, det er nok lett for mange å bare godta det svaret de får.

Lover jammen godt at vi skal få enda flere tafatte lærer her i landet, pjuh.

Anonymkode: 2a062...042

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lover jammen godt at vi skal få enda flere tafatte lærer her i landet, pjuh.

Såpass... God oppførsel har han iallfall, både på nett og face to face.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Fotballmamma skrev:

Såpass... God oppførsel har han iallfall, både på nett og face to face.

Antyder du at jeg ikke har det i din passiv aggressive tone? Min mor trenger i alle fall ikke ordne opp for emg. Skal du gjøre det gjennom studietiden også? Når gullgutten ikke får praksisplassen han vil eller syns det er vanskelig å motsi kontaktlærer?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Antyder du at jeg ikke har det i din passiv aggressive tone? Min mor trenger i alle fall ikke ordne opp for emg. Skal du gjøre det gjennom studietiden også? Når gullgutten ikke får praksisplassen han vil eller syns det er vanskelig å motsi kontaktlærer?

Leser du virkelig alt dette ut fra at jeg ba han ringe og sjekke opp, noe han gjorde? Den aggressive her er nok du.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger å høre noen andres mening:

Sykepleie på VID hadde i fjor 45,8 poeng på førstegangsvitnemål som minstekrav. Etter suppleringsopptaket endte det på 45,2 og 35 fikk tilbud om plass etter det opptaket.

I år ble snittet 45,7 altså 0,1 ned. Er det sannsynlig at når jeg er på venteplass 20 å komme inn i neste opptak? 

Anonymkode: 1d220...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Fireflies skrev:

Er visst 370 på venteliste til deltidsstudiummet jeg søkte. 🙄

I fjor da jeg søkte videreutdanning var det 30 plasser og 500 på venteliste. Jeg kom ikke inn😅 

Fikk du plass i år? Jeg fikk, men på noe annet enn det jeg søkte i fjor 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I fjor da jeg søkte videreutdanning var det 30 plasser og 500 på venteliste. Jeg kom ikke inn😅 

Fikk du plass i år? Jeg fikk, men på noe annet enn det jeg søkte i fjor 

Her er en bachelorgrad på deltid, så at snittet hadde økt og jeg hadde ikke lagt ved korrekt søkerbrev, så fikk ikke plass. Får uansett studere deltid ved ett annet studium innen for det samme emnet, men tviler jeg får bygget det inn i den bacheloren siden det er ett helt annet studiested.

Det blir i hvertfall studier ved siden av jobb så jeg skal ikke klage. Skulle gjerne bare visst hvilken plass jeg fikk i køen. Det er litt kjipt med realkompetanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fireflies skrev:

Her er en bachelorgrad på deltid, så at snittet hadde økt og jeg hadde ikke lagt ved korrekt søkerbrev, så fikk ikke plass. Får uansett studere deltid ved ett annet studium innen for det samme emnet, men tviler jeg får bygget det inn i den bacheloren siden det er ett helt annet studiested.

Det blir i hvertfall studier ved siden av jobb så jeg skal ikke klage. Skulle gjerne bare visst hvilken plass jeg fikk i køen. Det er litt kjipt med realkompetanse.

Lykke til uansett hva du ender opp med👍🏻😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet når ventelistene oppdaterer seg? Får man vite om man rykker fram? Er så spent.

Anonymkode: bdb37...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Saksbehandler hadde ikke tatt med mine 2 fagskolepoeng, hun sa hun rettet opp i det i dag men det har ikke skjedd noe på min side. Hvor fort går sånt? Står på venteliste :(

Anonymkode: 07d1c...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet når på dagen restplasser brukes og legges ut?

Anonymkode: d2035...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet når ventelistene oppdaterer seg? Får man vite om man rykker fram? Er så spent.

Anonymkode: bdb37...43e

Det lurer jeg på også.

Anonymkode: 64de1...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke plass med realkompetanse, fikk godkjent- men ikke tilbud. Får heller ikke vite hvilken plass jeg har på venteliste, kjedelig😞

Anonymkode: 22a07...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...