Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har fått bedre snitt enn jeg burde hatt tror jeg. Jeg tror at de har misforstått en vrien regel med beregning av de ulike poengene... Kommer samordna opptak til å oppdage dette uten at jeg sier fra? Jeg har takket ja til studieplass. 

Det er for ordens skyld ikke jukset på vitnemålet eller lignende.

Hvis en legger til grunn det snittet jeg tror jeg burde fått, så kommer jeg til å havne 0.1 poeng bak grensen på studiet jeg vil ha... Det studiet tar normalt ikke opp folk fra venteliste.

Endret av Lilli01
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ordinært opptak:
Oslo, høst: 66,6
Oslo, vår: 65.7
Bergen: 64.3
Trondheim: 64.6

Anonymkode: a1e68...2ad

Takk :)

Anonymkode: 6b683...f45

Gjest urodela
Skrevet
4 minutter siden, Lilli01 skrev:

Jeg har fått bedre snitt enn jeg burde hatt tror jeg. Jeg tror at de har misforstått en vrien regel med beregning av de ulike poengene... Kommer samordna opptak til å oppdage dette uten at jeg sier fra? Jeg har takket ja til studieplass. 

Hvis en legger til grunn det snittet jeg tror jeg burde fått, så kommer jeg til å havne 0.01 poeng bak grensen på studiet jeg vil ha... Det studiet tar normalt ikke opp folk fra venteliste.

De har jo som regel peiling, hva er det du mener de har misforstått da? Kan det være at du selv har misforstått?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Lilli01 skrev:

Hvis en legger til grunn det snittet jeg tror jeg burde fått, så kommer jeg til å havne 0.01 poeng bak grensen på studiet jeg vil ha... Det studiet tar normalt ikke opp folk fra venteliste.

Så lengene vitnemålet ditt er korrekt hadde jeg ikke foretatt meg noe. Jeg tror min sum ble rundet opp den gang jeg søkte grunnet knotete omregning av poeng fra tidligere utdanning.

Anonymkode: eeeb0...d81

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mangler 0,5 poeng fra et realfag. Sendt mail til saksbehandler. Håper det blir rettet fort som mulig. 

Anonymkode: bd4f8...e75

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet hva som var grensen for veterinær på NMBU, ordinær kvote? 

Anonymkode: 89046...642

63,7 ordinær og 56,9 førstegangs

Anonymkode: 29f20...6be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Manglet 0,3 for å komme inn på førstevalget mitt og det var litt surt, men har havnet på venteliste som nr. 5. Er det sannsynlig å komme inn tro? Er sosionom med 50 studieplasser. 

Anonymkode: 64de1...96c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei, er det noen som vet om det er mulig å se hvor mange som ble tatt inn i suppeleringsopptak tidligere? 

Anonymkode: 33b01...597

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hei, er det noen som vet om det er mulig å se hvor mange som ble tatt inn i suppeleringsopptak tidligere? 

Jeg fant en liste her, men den skiller ikke mellom kvotene, så gir ikke helt mening...

Anonymkode: f2123...dee

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Manglet 0,3 for å komme inn på førstevalget mitt og det var litt surt, men har havnet på venteliste som nr. 5. Er det sannsynlig å komme inn tro? Er sosionom med 50 studieplasser. 

Så kjipt da at det er bare 0,3 for å komme inn! Ja, det er fullt mulig at du kommer inn når du ligger venteliste nr 5.

Studiet jeg har søkt ser jeg bare at jeg er på venteliste nr 3, men kan ikke se årets poengrense, det er rart!

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Så lengene vitnemålet ditt er korrekt hadde jeg ikke foretatt meg noe. Jeg tror min sum ble rundet opp den gang jeg søkte grunnet knotete omregning av poeng fra tidligere utdanning.

Har ingen planer om å gjøre dem oppmerksom på det, men lurte på om de kan trekke tilbake studieplassen hvis de finner ut..

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hva snittet på Paramedisin ble? Uis? Første og ordinær

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, LALALA649++ skrev:

Så kjipt da at det er bare 0,3 for å komme inn! Ja, det er fullt mulig at du kommer inn når du ligger venteliste nr 5.

Studiet jeg har søkt ser jeg bare at jeg er på venteliste nr 3, men kan ikke se årets poengrense, det er rart!

Ja, ganske irriterende for det har ikke vært så høyt snitt tidligere. Men jeg har fått studieplass på 2. valget mitt, så jeg tar den plassen om jeg ikke kommer inn på 1. Nr. 3 er ganske nærme da, håper du kommer inn :)

Noen som vet om det venteplass nummeret oppdaterer seg dersom noen takker nei nå? Altså er det vits i logge inn for å sjekke?

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, ganske irriterende for det har ikke vært så høyt snitt tidligere. Men jeg har fått studieplass på 2. valget mitt, så jeg tar den plassen om jeg ikke kommer inn på 1. Nr. 3 er ganske nærme da, håper du kommer inn :)

Noen som vet om det venteplass nummeret oppdaterer seg dersom noen takker nei nå? Altså er det vits i logge inn for å sjekke?

Ja, det skjer fortløpende :)

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, Lilli01 skrev:

Ja, det skjer fortløpende :)

Åssen vet du det?

Er det på de med stjerne og? (trolig ikke etterfyll..)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg manglet 0,4 for å komme inn på førstevalget, står som nr 8 på venteliste. Har studieplass en time vekke fra hjembyen da. Håper jeg kommer inn på førstevalg 🤞

Anonymkode: bdb37...43e

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Lilli01 skrev:

Har ingen planer om å gjøre dem oppmerksom på det, men lurte på om de kan trekke tilbake studieplassen hvis de finner ut..

Sitter her med ferdig utdanning så jeg hadde tatt det aldeles med ro :) 

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Åssen vet du det?

Er det på de med stjerne og? (trolig ikke etterfyll..)

jeg rykket hvertfall fortløpende ned i fjor. de me "trolig ikke" er det nok veldig lite sjangs for at de tar opp nye, og hvertfall ikke før etter skolestart vil jeg tippe 😕

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

På sosialt arbeid i Bergen? 

Anonymkode: 16640...f5a

Nei. På NTNU. 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis de takker nei i dag så kan de ombestemme seg i morgen. Svarfristen er ikke før 24. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...