Gå til innhold

Interessert i chrushet til venninnen min...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

La meg se om jeg forstår dette rett. Din venninne, på nærmere 30 år, som flørter med og har noe på gang med "alle menn" hun møter, og som hadde en "greie" med denne mannen i ei ukes tid, skal stoppe deg fra å involvere deg med han, om dere begge ønsker? Du er redd for hva hun kan finne på om det blir noe mellom dere, to voksne mennesker som kanskje ønsker å finne sammen?

Og DU er den dårlige venninna i følge flere her? 

Kanskje må man bo på bygda for å se hvor ekstremt vanskelig det blir å finne en partner med denne logikken😅 Veit ikke om du gjør det, engang. Men dette ville satt en stopper for omtrent alle forhold jeg veit om.

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem truer folk på den måten veninna di gjør? Og snart 30? Wtf  Belastet miljø? 

Uansett er det selvfølgelig ikke greit å innlede noe med ham uten å si noe til henne. Ikke gå bak ryggen på veninner, det er ikke greit. Hvis hun "klikker" så avslutt vennskapet. Det ville jeg gjort uansett. Hadde aldri hatt mennesker som truet rundt meg! Jez

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Søgni skrev:

La meg se om jeg forstår dette rett. Din venninne, på nærmere 30 år, som flørter med og har noe på gang med "alle menn" hun møter, og som hadde en "greie" med denne mannen i ei ukes tid, skal stoppe deg fra å involvere deg med han, om dere begge ønsker? Du er redd for hva hun kan finne på om det blir noe mellom dere, to voksne mennesker som kanskje ønsker å finne sammen?

Og DU er den dårlige venninna i følge flere her? 

Kanskje må man bo på bygda for å se hvor ekstremt vanskelig det blir å finne en partner med denne logikken😅 Veit ikke om du gjør det, engang. Men dette ville satt en stopper for omtrent alle forhold jeg veit om.

 

Ja da har du forstått rett. Bortsett fra at hun var forelsket i han lengere enn en uke da... men han var ærlig fra første stund om at han ikke ville noe mer, han var ikke interessert i noe forhold med henne, så de holdt vel forsåvidt ikke på en gang, bare lå sammen. men hun håpet den uka eller hva det var fornoe at han skulle endre mening da, men det gjorde han ikke og han avsluttet det fordi hun ble veldig veldig intens og ville avslutte forhåpningene hennes fort før det gikk helt over styr for henne. 

Anonymkode: 8419a...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja da har du forstått rett. Bortsett fra at hun var forelsket i han lengere enn en uke da... men han var ærlig fra første stund om at han ikke ville noe mer, han var ikke interessert i noe forhold med henne, så de holdt vel forsåvidt ikke på en gang, bare lå sammen. men hun håpet den uka eller hva det var fornoe at han skulle endre mening da, men det gjorde han ikke og han avsluttet det fordi hun ble veldig veldig intens og ville avslutte forhåpningene hennes fort før det gikk helt over styr for henne. 

Anonymkode: 8419a...787

Jeg ville tatt en prat med henne. Forstår jo at det kan være sårt for henne, men ut fra det du sier, så er det ikke bare denne mannen dette gjelder, men mer et mønster hos henne. Det virker dessuten som hun har et litt barnslig syn på ting? En slags oppfatning av lojalitet til venner som vi hadde da vi var 16 år. Om man kan si det sånn. Hun har ikke vært sammen med han i 5 år. Hun virker til å ha noen problemer, og det er ikke din oppgave å legge til rette for og beskytte henne fra dette og mye annet (ser jeg for meg) i all evighet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Søgni skrev:

Jeg ville tatt en prat med henne. Forstår jo at det kan være sårt for henne, men ut fra det du sier, så er det ikke bare denne mannen dette gjelder, men mer et mønster hos henne. Det virker dessuten som hun har et litt barnslig syn på ting? En slags oppfatning av lojalitet til venner som vi hadde da vi var 16 år. Om man kan si det sånn. Hun har ikke vært sammen med han i 5 år. Hun virker til å ha noen problemer, og det er ikke din oppgave å legge til rette for og beskytte henne fra dette og mye annet (ser jeg for meg) i all evighet. 

Men hvordan kan jeg snakke med henne om det? 

Ja.. det er flere ganger jeg har vært på randen til å bare drite i hele vennskapet med henne fordi hun sliter psykisk på en måte som ikkebare går utover henne, men alle andre også. Hun kan bli så forbanna for bittebitte små ting at hun sender talemeldinger på telefonsvar der hun skjeller deg ut.. det er ikke hyggelig.

Man kan risikere å bli skjelt ut bare man sender feil type smiley til henne hvis hun har en dårlig dag. Med tiden har jeg lært at jeg ikke skal sende tommel opp og jeg må selvfølgelig heller ikke sende bare et smiletegn etter f.eks: "hva gjør du". Et hjerte er bra nok da. Så nå har jeg klart å være venn med henne i et halvt år uten at hun har skjelt meg ut fordi jeg har lært meg hvordan jeg skal kommunisere med henne, og nå går det automatisk egentlig, selvom jeg føler jeg må gå veldig på tåhev da, så det er ikke så ofte jeg orker å være med henne. Jeg har syntes veldig synd på henne for hun er jo en godhjerta person som ikke mener noe med det hun sier, men i øyeblikket klarer hun ikke å kontrollere følelsene sine og kan bli ganske lei seg i ettertid når hun ser hvordan hun har vært, men enkelte ting er hun veldig sta på og gir seg aldri på. 

Grunnen til at jeg ikke har gitt opp vennskapet er fordi det er hyggeig å være med henne på en god dag da og jeg syntes synd på henne og har derfor ikke klart å "forlate" henne. 

Anonymkode: 8419a...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, SoWhat? skrev:

Hvem truer folk på den måten veninna di gjør? Og snart 30? Wtf  Belastet miljø? 

Uansett er det selvfølgelig ikke greit å innlede noe med ham uten å si noe til henne. Ikke gå bak ryggen på veninner, det er ikke greit. Hvis hun "klikker" så avslutt vennskapet. Det ville jeg gjort uansett. Hadde aldri hatt mennesker som truet rundt meg! Jez

Selvom jeg hadde avsluttet vennskapet, så hadde hun like fullt vært en trussel... 

Anonymkode: 8419a...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selvom jeg hadde avsluttet vennskapet, så hadde hun like fullt vært en trussel... 

Anonymkode: 8419a...787

Men alvorlig. Hvis noen truer deg så må du jo anmelde det. Du kan ikke gå rundt å være redd for (eks)- veninner! Eller noen andre som truer for den del. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Men alvorlig. Hvis noen truer deg så må du jo anmelde det. Du kan ikke gå rundt å være redd for (eks)- veninner! Eller noen andre som truer for den del. 

Joda, men anmeldelser for en trussel kommer bare til å bli henlagt. Det er til ingen nytte. Jeg bare ANER ikke hva jeg skal gjøre og hvordan jeg skal gjøre ting, HVIS det skulle oppstått noe imellom oss. Han hintet idag på en litt merkelig måte til å finne på noe alene sammen, men jeg latet som jeg ikke tok hintet og svarte litt sånn fjernt og dumt på det og byttet tema. Jeg må finne ut av hvordan dette skal gjøres før jeg eventuelt takker ja til noe invitasjon alene med han. 

Anonymkode: 8419a...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene, ene venninna mi er gift med eksen min, det er ofte sånn folk møtes.. 2 år langt forhold, ikke noe crush. Bor i storby gjør vi og.. 

Jeg synes du skal møte fyren, og det virker helt tullete å være redd for henne. Hva er det verste som kan skje? Sånn egentlig? Jeg forstår ikke hva du er redd for, helt konkret.

Kunne det hjulpet hvis du spurte om lov på forhånd? Hvis hun har godkjent datingen deres, kanskje hun føler seg bedre. Kanskje finner hun trøst i at hun var raus og har ført dere sammen, hvis det går bra mellom dere? 

 

 

Anonymkode: 94a00...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjære vene, ene venninna mi er gift med eksen min, det er ofte sånn folk møtes.. 2 år langt forhold, ikke noe crush. Bor i storby gjør vi og.. 

Jeg synes du skal møte fyren, og det virker helt tullete å være redd for henne. Hva er det verste som kan skje? Sånn egentlig? Jeg forstår ikke hva du er redd for, helt konkret.

Kunne det hjulpet hvis du spurte om lov på forhånd? Hvis hun har godkjent datingen deres, kanskje hun føler seg bedre. Kanskje finner hun trøst i at hun var raus og har ført dere sammen, hvis det går bra mellom dere? 

 

 

Anonymkode: 94a00...843

Jeg er redd for at hun skal skade meg eller seg selv. Det har skjedd at hun har kjørt en kniv inn i armen sin pga en bagatell med en eks av henne... det har også skjedd at hun har sendt folk på en venninne som ble sammen med eksen hennes. Det er mange år siden nå, men hun er fortsatt så sint at hun rister når hun snakker om det. 

Anonymkode: 8419a...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vennskapet er ikke så sterkt at det er nødvendig for meg å beholde henne, desverre. Hun anser vel meg som en nærere venninne enn jeg anser henne. Men det er ikke et tapt vennskap jeg er redd for her. Jeg er redd for å bli banka, eller at hun skal skade seg selv eller prøve å ta livet sitt noe hun gjør ved nesten hver motgang. 

Anonymkode: 8419a...787

Vel, men da er jo politiet de første som skal høre om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok tatt avstand fra hele situasjonen. Hold deg unna henne og hold deg unna denne fyren. Hvis venninnen din er så ustabil som du påstår ville jeg ikke risikert noe som helst bare for en random fyr du syns er litt kjekk

Anonymkode: 64ff5...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun virker jo mer eller mindre gal! 😳 Går du etter han, så er nok vennskapet over. Kanskje like greit. Hun er ustabil og ikke lett å ha slike venner. Bare hver forberedt på at hun kan klikke bananas om du begynner å date han. Det er nok sårt for henne. Jeg ville holdt meg unna han. For å unngå drama. Det finnes flere menn der ute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså nå... nå fikk jeg GOD bekreftelse på interessen hans for meg. Kommer til å møte han en dag... HVORDAN skal jeg ta opp dette med henne.... 😖

Anonymkode: 8419a...787

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 14.7.2019 den 0.45, Søgni skrev:

Jeg ville tatt en prat med henne. Forstår jo at det kan være sårt for henne, men ut fra det du sier, så er det ikke bare denne mannen dette gjelder, men mer et mønster hos henne. Det virker dessuten som hun har et litt barnslig syn på ting? En slags oppfatning av lojalitet til venner som vi hadde da vi var 16 år. Om man kan si det sånn. Hun har ikke vært sammen med han i 5 år. Hun virker til å ha noen problemer, og det er ikke din oppgave å legge til rette for og beskytte henne fra dette og mye annet (ser jeg for meg) i all evighet. 

Dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/14/2019 at 12:08 AM, AnonymBruker said:

Vennskapet er ikke så sterkt at det er nødvendig for meg å beholde henne, desverre. Hun anser vel meg som en nærere venninne enn jeg anser henne. Men det er ikke et tapt vennskap jeg er redd for her. Jeg er redd for å bli banka, eller at hun skal skade seg selv eller prøve å ta livet sitt noe hun gjør ved nesten hver motgang. 

Anonymkode: 8419a...787

Jeg vet det her høres kjipt ut, men du er ikke ansvarlig for å passe på om hun tar livet sitt eller ikke. 

Prøver hun å banke deg, så løp. Ring politi. Truer hun deg, ringer du politi. 

Hun høres jo helt gæren ut hvis du er redd for dette! Kutt henne ut.

Anonymkode: 2467b...37a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke  du trenger å ta hensyn til henne, hvis det du skriver om henne er sant. Men jeg ville fortalt henne det på forhånd uansett. Men prøv å først å finn litt mer ut om dere kan bli noe.

Anonymkode: 06278...d04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...