Gå til innhold

når sover de lengre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

babyen er 8 måneder og har alltid sovwt kun 2, max 3 timer sammenhengende. jeg går å venter at han skal sove lengre. i natt våkner han og skrekk i 1,5 time kl.23 og igjen kl.06, men er i godt humør stort sett hele dagen så vet ikke om det er noe som plager ham. han drakk litt for mye vann til grøten i går kveld. kan det være det?

vet ikke hvor jeg vil med dette, men vil bare høre fra dere som har hatt det lignende: når ble det bedre? og ja, jeg vet at babyer er forskjellige.

og dere som har babyer som er 8 måneder, hvor mye sover babyen din om natta?

Anonymkode: bcb1f...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen av mine sov igjennom natta før etter fylte fire år. Og selv da var det langt ifra hver natt de sov igjennom. De verste oppvåkningene sluttet ved ca to år. 

Anonymkode: 72259...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sov ikke gjennom

natta før han var 2.5 år. Og da våknet han alltid kl 6. Før det våkent han vel ca hver 3.time. Sluttet nattaming når han

var 1.

Anonymkode: 21c9e...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eldste sov en hel natt gjennom første gang rett etter at han fylte 2. Det skjedde den første natten etter at vi kuttet dagsoving (etter at han i flere måneder hadde vært nesten umulig å få til å sove på dagen). Etter dette begynte han å sove natten gjennom de fleste netter (selvsagt med unntak når han var syk o.l)

Min yngste sov en hel natt gjennom første gang da hun var rundt 1,5. Men selv om hun hadde gjort det én gang, var det ikke sånn at hun dermed begynte å sove natten gjennom hver natt. Hun fortsatte innimellom å våkne om natten, og i perioder kunne det være hver natt i ukesvis. Nå er hun snart 5, og det er først det siste året at hun er blitt relativt regelmessig i å sove natten gjennom (hender fortsatt hun våkner og kommer inn til oss innimellom om nettene, men nå er hun heldigvis mye enklere å få til å sovne igjen enn hva hun var tidligere).

Anonymkode: 7fae8...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn er forskjellige. Første min sov hele natta fra fødsel til 3 mnd, kunne fint sove til 8-9 tiden enda leggetiden var ca 23. Etter det startet oppvåkninger om natten.

Andre min sov også mye men våknet tidlig. 

Begge sov egentlig veldig godt som babyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de blir tenåringer. 

Anonymkode: e805a...f94

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min eldste (17) kan sove fra 23.30 til 13.00 om jeg lar han🤔 Neida Joda men. Han begynte å sove rundt da han var 2, før det var det mye nattevåk husker jeg. Ved 8 måneders alder sov de alle fortsatt i senga mi

Anonymkode: dc188...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har barnet sitt eget rom? Ammer du fremdeles på natten? 

Barnet vårt sov gjennom hele natten da hun fikk eget rom ved 6-7mnd alder. Ved sutring lar vi henne ligge, og ser om hun roer seg. Ved gråt går vi inn, tilbyr vann og synger. Vi tar henne sjeldent/aldri opp, og som regel roer hun seg igjen. Noen ganger setter vi på lav musikk. 

Nå er hun 9 mnd og sover fra 19 til 07

Anonymkode: 1f234...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snudde tre dager inn i pappaperm når pappa og flaske kom i stedet for mamma og puppen.. plutselig trang han ikke mat om natta lenger gitt 😂

Anonymkode: 2e9d1...c62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sover fra 19-06.00, men ikke av seg selv. Begynte ved 6,5 mnd. Måtte ha nattavvenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min på 4 år våkner fremdeles om natten. Ble mindre oppvåkningen fra ca 2 år 😊

Anonymkode: b2389...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sover fra 21:00-07:30 med 2 oppvåkninger i løpet av natten og 2-3 blunder i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 9 måneder, han sover fra 19.30-05, deretter litt fra og til frem til kl 06.30. Her måtte vi avvenne amming på natt før han begynte å sove mer sammenhengende. Sov maks 4 timer sammenhengende før vi sluttet med nattamming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest WhisperingWind

8 mnd er nok sleep regression og det er slitsomt. Du må bare kjempe deg igjennom det. Min fikk bedre rytme da han startet u barnehagen. Var viktig på flere tidspunkter å kutte ned på antall og lengde på dagdupper slik at nattesøvnen ikke ble forstyrret. Han sov i snitt fra fra 19.00-06/07 da. Nåler han 4 og har ca samme døgnrytme, men sovner oft litt senere(legges 19, men kan ligge å tumle litt før han sovner)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,5-2 år begynte de å sove litt lengre strekk i løpet av natten. Mellom 2-2,5 sov de gjennom natten stort sett. 

Anonymkode: 04fa4...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2019 den 1.28, Paradisio skrev:

Min sover fra 21:00-07:30 med 2 oppvåkninger i løpet av natten og 2-3 blunder i løpet av dagen.

lucky you 🙋‍♀️

Anonymkode: bcb1f...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 13.7.2019 den 20.18, AnonymBruker skrev:

Når de blir tenåringer. 

Anonymkode: e805a...f94

very funny 😅

Anonymkode: bcb1f...b8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, WhisperingWind skrev:

8 mnd er nok sleep regression og det er slitsomt. Du må bare kjempe deg igjennom det. Min fikk bedre rytme da han startet u barnehagen. Var viktig på flere tidspunkter å kutte ned på antall og lengde på dagdupper slik at nattesøvnen ikke ble forstyrret. Han sov i snitt fra fra 19.00-06/07 da. Nåler han 4 og har ca samme døgnrytme, men sovner oft litt senere(legges 19, men kan ligge å tumle litt før han sovner)

han skal ikke begynne å gå i barnehage før han er 15 måneder.

Anonymkode: bcb1f...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2019 den 21.44, l86 skrev:

Min er 9 måneder, han sover fra 19.30-05, deretter litt fra og til frem til kl 06.30. Her måtte vi avvenne amming på natt før han begynte å sove mer sammenhengende. Sov maks 4 timer sammenhengende før vi sluttet med nattamming.

jeg ville ha vært fornøyd med 4 timer sammenhengende. her er det maks 3 timer.

Anonymkode: bcb1f...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

1,5-2 år begynte de å sove litt lengre strekk i løpet av natten. Mellom 2-2,5 sov de gjennom natten stort sett. 

Anonymkode: 04fa4...1c7

😅😅

Anonymkode: bcb1f...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...