Gå til innhold

Hvordan har aspergere sex?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mener, tenk på deres problemer med mellommenneskelig kontakt,

hvordan kan de da få hatt samleie med andre??

Anonymkode: 01130...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener, tenk på deres problemer med mellommenneskelig kontakt,

hvordan kan de da få hatt samleie med andre??

Anonymkode: 01130...211

For et dumt spørsmål!

Anonymkode: c7b38...d88

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener, tenk på deres problemer med mellommenneskelig kontakt,

hvordan kan de da få hatt samleie med andre??

Anonymkode: 01130...211

Tror du har misforstått, ubehag ved hudkontakt er ikke noe krav for å få diagnosen Asperger, på samme måte som PMS smerter ikke er noe KRAV for å få merkelappen "kvinne".

Ja er du kvinne er sannsynligheten for at du få PMS smerter større enn om du er mann, men mange kvinner har ikke PMS smerter. Aspergere har dette problemet noe oftere enn andre ja men de fleste har ikke dette problemet

 

Fra den svenske studien som fulgte 50 gutter med asperger over 20 år svarte 54% (21/39) av de som fortsatt hadde asperger, om sin sivilstatus "currently single, never have had a partner" med partner definert som "girlfriend, boyfriend or fiance" mens 7/39 (18%) var single nå men hadde hatt et forhold som tydeligvis ikke varte. Kun 11/39 (28%) var i et kjæresteforhold eller gift under den siste undersøkelsen, det er nok noe lavere enn for "friske" folk

https://gupea.ub.gu.se/bitstream/2077/42343/1/gupea_2077_42343_1.pdf  (table 10 - page 30)

 

At mange aspergere ikke har sex, er ikke bare pga problemer med hudkontakt, men det bidrar nok litt det også.

Men mange med asperger har ikke dette problemet, men har andre problemer, problemer med hudkontakt er ikke noe krav for å få diagnosen asperger, er bare noe stereotypisk folk ofte forbinder med asperger

 

Håper dette var oppklarende

Anonymkode: 71e54...31e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kos, kyssing, slikking, suging, samleie. Som de fleste andre. 

Merkelig spørsmål. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har vell sex som normale folk, de som er såpass lavt på skalaen at de er tilnærmet normal i væremåte. Men for å være ærlig, så synes jeg ikke det er riktig for mange av dem, å ha sex altså. For om de ikke er oppegående nok til å jobbe, så er de ikke oppegående nok til å ta seg av et barn. Så da må de i hvertfall steriliseres for å unngå en graviditet. Men selve sexen er vell normal, på lik linje som andre. Vet om to som er asperger og begge to er aseksuell, vet ikke om det er tilfeldig eller vanlig. Hun ene har sagt at hun føler null lyster, behov eller ønske om sex, ingen interesse for det i det hele tatt. 

Anonymkode: 4084c...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Partner nummer en står oppreist og partner nummer to balanserer på hodet hans/hennes stående på ett bein.

Du som lager alle disse asberger-trådene bør virkelig skaffe deg en hobby!

Anonymkode: bd42c...832

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har vell sex som normale folk, de som er såpass lavt på skalaen at de er tilnærmet normal i væremåte. Men for å være ærlig, så synes jeg ikke det er riktig for mange av dem, å ha sex altså. For om de ikke er oppegående nok til å jobbe, så er de ikke oppegående nok til å ta seg av et barn. Så da må de i hvertfall steriliseres for å unngå en graviditet. Men selve sexen er vell normal, på lik linje som andre. Vet om to som er asperger og begge to er aseksuell, vet ikke om det er tilfeldig eller vanlig. Hun ene har sagt at hun føler null lyster, behov eller ønske om sex, ingen interesse for det i det hele tatt. 

Anonymkode: 4084c...521

Det med «ikke oppegående nok til å ta seg av et barn» gjelder 10% av befolkningen, da. Asberger eller ei. 

Mener du på alvor at myndighetene skal be leger, Facebook, arbeidsgivere og søsken om å angi mennesker som trolig ikke er i stand til å være ok foreldre, og så snik-steriliserer vi dem? ( vær obs på to ting: 1 dette har vært gjort i mange land i veldig nylig historisk tid. 2. Ved å svare «ja» erklærer du deg selv moralsk udugelig som forelder)

Anonymkode: 04ccb...93b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Litt kos, kyssing, slikking, suging,

Nå skal ikke jeg være representativ eller tale på vegne av alle aspegere, men for meg, personlig, høres det der fryktelig ekkelt ut, og ikke noe jeg ville prøvd. Men sikkert en del aspergere som liker slikt.

Anonymkode: 71e54...31e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har vell sex som normale folk, de som er såpass lavt på skalaen at de er tilnærmet normal i væremåte. Men for å være ærlig, så synes jeg ikke det er riktig for mange av dem, å ha sex altså. For om de ikke er oppegående nok til å jobbe, så er de ikke oppegående nok til å ta seg av et barn. Så da må de i hvertfall steriliseres for å unngå en graviditet. Men selve sexen er vell normal, på lik linje som andre. Vet om to som er asperger og begge to er aseksuell, vet ikke om det er tilfeldig eller vanlig. Hun ene har sagt at hun føler null lyster, behov eller ønske om sex, ingen interesse for det i det hele tatt. 

Anonymkode: 4084c...521

Er mange folk uten Aspergers som ikke egner seg til å ta vare på barn også. Men man tvangssteriliserer de ikke av den grunn. Dette høres ut som nazipropaganda.

Anonymkode: 09256...729

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stående, liggende, på stuebordet, på vaskemaskina, bak buskas og oppe på fjellet. Akkurat som andre. 

Anonymkode: 68b97...097

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du har misforstått, ubehag ved hudkontakt er ikke noe krav for å få diagnosen Asperger, på samme måte som PMS smerter ikke er noe KRAV for å få merkelappen "kvinne".

Ja er du kvinne er sannsynligheten for at du få PMS smerter større enn om du er mann, men mange kvinner har ikke PMS smerter. Aspergere har dette problemet noe oftere enn andre ja men de fleste har ikke dette problemet

 

Fra den svenske studien som fulgte 50 gutter med asperger over 20 år svarte 54% (21/39) av de som fortsatt hadde asperger, om sin sivilstatus "currently single, never have had a partner" med partner definert som "girlfriend, boyfriend or fiance" mens 7/39 (18%) var single nå men hadde hatt et forhold som tydeligvis ikke varte. Kun 11/39 (28%) var i et kjæresteforhold eller gift under den siste undersøkelsen, det er nok noe lavere enn for "friske" folk

https://gupea.ub.gu.se/bitstream/2077/42343/1/gupea_2077_42343_1.pdf  (table 10 - page 30)

 

At mange aspergere ikke har sex, er ikke bare pga problemer med hudkontakt, men det bidrar nok litt det også.

Men mange med asperger har ikke dette problemet, men har andre problemer, problemer med hudkontakt er ikke noe krav for å få diagnosen asperger, er bare noe stereotypisk folk ofte forbinder med asperger

 

Håper dette var oppklarende

Anonymkode: 71e54...31e

Hudkontakt med den man liker er ikke noe problem. 

Det er når personer uventet tar på en man føler ubehag. 

Har selv aspergers og hatt over 50 sengepartnere. 

 

Hovedproblemet er å føre en dialog med noen man kanskje ikke kjenner så godt og small talk. Men igjen personlighet har alt å si. 

Og i den studien du snakker om så vokste de fleste av seg symptomene etter de havnet i forhold. Og de er ofte langvarige forhold. 

At mange av de var i forhold som røyk har ikke noe med diagnose å gjøre. Kjenner mange som går inn å ut av forhold som ikke har noen diagnose. 

Men min far og mor har vært sammen i 30 år og jeg er relativt sikker på at min far har aspergers. Gått fra den fattigste til å bli god for over 50 mill har han også. Så hva er egentlig aspergers. 

Like håpløst som å sammenligne to mørkhudede. To hvite. To asiater. To hunder. To med adhd. To av samme kjenn. To mennesker. 

Anonymkode: aa02a...993

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hudkontakt med den man liker er ikke noe problem. 

Det er når personer uventet tar på en man føler ubehag. 

Har selv aspergers og hatt over 50 sengepartnere. 

 

Hovedproblemet er å føre en dialog med noen man kanskje ikke kjenner så godt og small talk. Men igjen personlighet har alt å si. 

Og i den studien du snakker om så vokste de fleste av seg symptomene etter de havnet i forhold. Og de er ofte langvarige forhold. 

At mange av de var i forhold som røyk har ikke noe med diagnose å gjøre. Kjenner mange som går inn å ut av forhold som ikke har noen diagnose. 

Men min far og mor har vært sammen i 30 år og jeg er relativt sikker på at min far har aspergers. Gått fra den fattigste til å bli god for over 50 mill har han også. Så hva er egentlig aspergers. 

Like håpløst som å sammenligne to mørkhudede. To hvite. To asiater. To hunder. To med adhd. To av samme kjenn. To mennesker. 

Anonymkode: aa02a...993

Kan jeg spørre om noe siden du har den diagnosen?!

Dater en mann nå som er veldig spesiell, mistenker Asbergers, når vi har sex eller ellers vil han aldri kysse, aldri ha oralsex med meg selv om jeg har det med han, han skvetter veldig hvis jeg tar på han, han vil kun ha sex i samme stilling hvor han styrer showet, når vi klemmer snur han seg bort fra meg så vi klemmer fra siden, og kun korte klemmer, er dette sånn litt typisk tror du for den diagnosen?!

Ellers er han intelligent og fin å prate med men mye eremitt som bare er hjemme og vil holde på med kun sine ting, type PC spilling og streaming..

Anonymkode: e8d43...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg mener, tenk på deres problemer med mellommenneskelig kontakt,

hvordan kan de da få hatt samleie med andre??

Anonymkode: 01130...211

På samme måte som deg og meg, men ofte med mangel på «dirty talking» hehe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

De har vell sex som normale folk, de som er såpass lavt på skalaen at de er tilnærmet normal i væremåte. Men for å være ærlig, så synes jeg ikke det er riktig for mange av dem, å ha sex altså. For om de ikke er oppegående nok til å jobbe, så er de ikke oppegående nok til å ta seg av et barn. Så da må de i hvertfall steriliseres for å unngå en graviditet. Men selve sexen er vell normal, på lik linje som andre. Vet om to som er asperger og begge to er aseksuell, vet ikke om det er tilfeldig eller vanlig. Hun ene har sagt at hun føler null lyster, behov eller ønske om sex, ingen interesse for det i det hele tatt. 

Anonymkode: 4084c...521

Tror ikke du skal snakke om å være oppegående med så dårlige holdninger. Håper aldri du får barn 

Anonymkode: eee40...9db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi da, TS, var det en asperger som fikk med seg dame igår men ikke du? Så nå prøver du å ta ut disse sårede følelsene dine på andre? Bitterheten renner av deg. Uff da. Med den holdningen er det ikke rart det ikke ble noe på deg. Legg den fra deg så skal du se det blir napp på deg også. ;) 

Anonymkode: e5b10...855

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...