Gå til innhold

Hvordan har aspergere sex?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre om noe siden du har den diagnosen?!

Dater en mann nå som er veldig spesiell, mistenker Asbergers, når vi har sex eller ellers vil han aldri kysse, aldri ha oralsex med meg selv om jeg har det med han, han skvetter veldig hvis jeg tar på han, han vil kun ha sex i samme stilling hvor han styrer showet, når vi klemmer snur han seg bort fra meg så vi klemmer fra siden, og kun korte klemmer, er dette sånn litt typisk tror du for den diagnosen?!

Ellers er han intelligent og fin å prate med men mye eremitt som bare er hjemme og vil holde på med kun sine ting, type PC spilling og streaming..

Anonymkode: e8d43...389

Slår meg som milde trekk kanskje mer? Mange med autistiske trekk har ofte høy IQ. Selv er jeg på 160 og en liten Einstein. 

Jeg har ikke påvist men har lest svært mye og satt meg inn i temaet etter jeg ble tipset om at jeg kunne ha milde trekk og kjenner meg utrolig igjen i hva mange av de selv forteller, Dette er noe jeg har jobbet med i over 10 år og skjønt at «normale» spilleregler for andre ikke er det samme for meg. 

Men som du sier, du dater. Har et inntrykk om at Aspergers bruker litt tid for å bli «trygg» på personen. Det er også veldig varierende fra person til person. 

Etter jeg ble obs på meg prøver jeg bevist å ha kroppskontakt osv. Men da må jeg kjenne vedkommende og vite hva som er greit og hva som ikke er. På ukjente så er det svært vanskelig. At han styrer showet er nok varierende. Jeg liker at jenta tar litt kontroll selv om det er sjelden vare.

Å gå ned på en jente, da skal jeg elske henne tror jeg. Aldri skjønt helt greia med det men nå tok Einstein å giftet seg med søskenbarnet og Nicola Tesla isolerte seg og ble bakterie-frik og det ryktes at begge hadde trekk lignende aspergers. 

Det viktigste rådet mitt om du dater er vær så rett frem som du overhode klarer. Aspergers er ikke flinke til å spille sosiale spill og liker å være rett frem å ikke gå rundt grøten. Men igjen det er nok forskjellig fra person til person. 

Dataspilling og streaming og mye av det du snakket om kjenner jeg meg igjen i. Trives egentlig i eget selskap eller med gode venner og helst ikke så mange på en gang.

kjør på! Bruk litt tid, er han en fin fyr så har du en som neppe (og forhåpentligvis ikke) kommer til å svikte deg men jobbe for deg.

Det er hva jeg kommer til å gjøre den og om jeg møter den rette. Om hun ikke er har jeg heller ikke interesse av å kaste bort tid på henne. 

Anonymkode: aa02a...993

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det var et interresant spørsmål! Hovedutfordringen for mange med Asberger er jo å komme i kontakt med en ny person, og mange trenger nok mer trygghet enn andre for å ha glede av kroppskontakt.. men når de barrierene er brudd, så er jo sex en ting som faller seg naturlig for de fleste 😊 

det er store forskjeller i personlighet og hvor på skalaen man er, men det er ikke til å stikke under en stol at flørting er i stor grad non verbal komunikasjon og at nettopp det er en utfordring for de fleste med asbergerer... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Slår meg som milde trekk kanskje mer? Mange med autistiske trekk har ofte høy IQ. Selv er jeg på 160 og en liten Einstein. 

Jeg har ikke påvist men har lest svært mye og satt meg inn i temaet etter jeg ble tipset om at jeg kunne ha milde trekk og kjenner meg utrolig igjen i hva mange av de selv forteller, Dette er noe jeg har jobbet med i over 10 år og skjønt at «normale» spilleregler for andre ikke er det samme for meg. 

Men som du sier, du dater. Har et inntrykk om at Aspergers bruker litt tid for å bli «trygg» på personen. Det er også veldig varierende fra person til person. 

Etter jeg ble obs på meg prøver jeg bevist å ha kroppskontakt osv. Men da må jeg kjenne vedkommende og vite hva som er greit og hva som ikke er. På ukjente så er det svært vanskelig. At han styrer showet er nok varierende. Jeg liker at jenta tar litt kontroll selv om det er sjelden vare.

Å gå ned på en jente, da skal jeg elske henne tror jeg. Aldri skjønt helt greia med det men nå tok Einstein å giftet seg med søskenbarnet og Nicola Tesla isolerte seg og ble bakterie-frik og det ryktes at begge hadde trekk lignende aspergers. 

Det viktigste rådet mitt om du dater er vær så rett frem som du overhode klarer. Aspergers er ikke flinke til å spille sosiale spill og liker å være rett frem å ikke gå rundt grøten. Men igjen det er nok forskjellig fra person til person. 

Dataspilling og streaming og mye av det du snakket om kjenner jeg meg igjen i. Trives egentlig i eget selskap eller med gode venner og helst ikke så mange på en gang.

kjør på! Bruk litt tid, er han en fin fyr så har du en som neppe (og forhåpentligvis ikke) kommer til å svikte deg men jobbe for deg.

Det er hva jeg kommer til å gjøre den og om jeg møter den rette. Om hun ikke er har jeg heller ikke interesse av å kaste bort tid på henne. 

Anonymkode: aa02a...993

Tusen takk for svar!! ♥️

Anonymkode: e8d43...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Slår meg som milde trekk kanskje mer? Mange med autistiske trekk har ofte høy IQ. Selv er jeg på 160 og en liten Einstein. 

Jeg har ikke påvist men har lest svært mye og satt meg inn i temaet etter jeg ble tipset om at jeg kunne ha milde trekk og kjenner meg utrolig igjen i hva mange av de selv forteller, Dette er noe jeg har jobbet med i over 10 år og skjønt at «normale» spilleregler for andre ikke er det samme for meg. 

Men som du sier, du dater. Har et inntrykk om at Aspergers bruker litt tid for å bli «trygg» på personen. Det er også veldig varierende fra person til person. 

Etter jeg ble obs på meg prøver jeg bevist å ha kroppskontakt osv. Men da må jeg kjenne vedkommende og vite hva som er greit og hva som ikke er. På ukjente så er det svært vanskelig. At han styrer showet er nok varierende. Jeg liker at jenta tar litt kontroll selv om det er sjelden vare.

Å gå ned på en jente, da skal jeg elske henne tror jeg. Aldri skjønt helt greia med det men nå tok Einstein å giftet seg med søskenbarnet og Nicola Tesla isolerte seg og ble bakterie-frik og det ryktes at begge hadde trekk lignende aspergers. 

Det viktigste rådet mitt om du dater er vær så rett frem som du overhode klarer. Aspergers er ikke flinke til å spille sosiale spill og liker å være rett frem å ikke gå rundt grøten. Men igjen det er nok forskjellig fra person til person. 

Dataspilling og streaming og mye av det du snakket om kjenner jeg meg igjen i. Trives egentlig i eget selskap eller med gode venner og helst ikke så mange på en gang.

kjør på! Bruk litt tid, er han en fin fyr så har du en som neppe (og forhåpentligvis ikke) kommer til å svikte deg men jobbe for deg.

Det er hva jeg kommer til å gjøre den og om jeg møter den rette. Om hun ikke er har jeg heller ikke interesse av å kaste bort tid på henne. 

Anonymkode: aa02a...993

Har du noen andre gode råd å komme, med for å kunne leve bra sammen?!

Jeg har en sønn på 7 år, han har ingen barn. Vi dater men han sitter bare hjemme og spiller til langt på natt, sover bort dagen, har masse sexlyst men vil ikke være med på noen som helst av sosiale aktiviteter sammen med meg eller min sønn. Har prøvd å forklare hva jeg forventer ut fra et normalt parforhold, at han deltar i vårt liv også, men da trekker han seg bare enda mer tilbake..

Er veldig forelsket og liker han utrolig godt, han er intelligent og flott å prate med, men stiller ikke opp overhodet som mann, verken med praktisk hjelp eller eller noen form av tilstedeværelse utover egne seksuelle behov..

Anonymkode: e8d43...389

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten 100% av kvinner med asperger lever tilnærmet normale liv. Vil da tro at de fleste også har et normalt sexliv. Gutter med asperger har større utfordringer.

Anonymkode: e8e97...0d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du noen andre gode råd å komme, med for å kunne leve bra sammen?!

Jeg har en sønn på 7 år, han har ingen barn. Vi dater men han sitter bare hjemme og spiller til langt på natt, sover bort dagen, har masse sexlyst men vil ikke være med på noen som helst av sosiale aktiviteter sammen med meg eller min sønn. Har prøvd å forklare hva jeg forventer ut fra et normalt parforhold, at han deltar i vårt liv også, men da trekker han seg bare enda mer tilbake..

Er veldig forelsket og liker han utrolig godt, han er intelligent og flott å prate med, men stiller ikke opp overhodet som mann, verken med praktisk hjelp eller eller noen form av tilstedeværelse utover egne seksuelle behov..

Anonymkode: e8d43...389

Google litt om autisme og såkalt "Pathological Demand Avoidance", PDA. 

Det er forsket en del de siste årene på forekomsten av dette blant personer med autisme, ganske spennende saker. (Syns jeg da, men så er jeg autist selv 😜 )

Anonymkode: 7d582...9fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Nesten 100% av kvinner med asperger faker at de lever tilnærmet normale liv. Vil da tro at de fleste også har et normalt sexliv. Gutter med asperger har større utfordringer.

Anonymkode: e8e97...0d4

Sånn, jeg fikset posten din, min utheving.

Anonymkode: 7d582...9fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hudkontakt med den man liker er ikke noe problem. 

Det er når personer uventet tar på en man føler ubehag. 

Har selv aspergers og hatt over 50 sengepartnere. 

 

Hovedproblemet er å føre en dialog med noen man kanskje ikke kjenner så godt og small talk. Men igjen personlighet har alt å si. 

Og i den studien du snakker om så vokste de fleste av seg symptomene etter de havnet i forhold. Og de er ofte langvarige forhold. 

At mange av de var i forhold som røyk har ikke noe med diagnose å gjøre. Kjenner mange som går inn å ut av forhold som ikke har noen diagnose. 

Men min far og mor har vært sammen i 30 år og jeg er relativt sikker på at min far har aspergers. Gått fra den fattigste til å bli god for over 50 mill har han også. Så hva er egentlig aspergers. 

Like håpløst som å sammenligne to mørkhudede. To hvite. To asiater. To hunder. To med adhd. To av samme kjenn. To mennesker. 

Anonymkode: aa02a...993

👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymkode: e29b5...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

De har vell sex som normale folk, de som er såpass lavt på skalaen at de er tilnærmet normal i væremåte. Men for å være ærlig, så synes jeg ikke det er riktig for mange av dem, å ha sex altså. For om de ikke er oppegående nok til å jobbe, så er de ikke oppegående nok til å ta seg av et barn. Så da må de i hvertfall steriliseres for å unngå en graviditet. Men selve sexen er vell normal, på lik linje som andre. Vet om to som er asperger og begge to er aseksuell, vet ikke om det er tilfeldig eller vanlig. Hun ene har sagt at hun føler null lyster, behov eller ønske om sex, ingen interesse for det i det hele tatt. 

Anonymkode: 4084c...521

Du vet at aspergers er en høytfungerende form for autisme og at svært mange med denne formen for autisme har både familie, barn og jobb? Det ser ut som om du har samme type fordommer mot folk med aspergers som jeg har mot folk som skriver "vell" og har bastante meninger om saker de ikke vet noe særlig om.

Anonymkode: e29b5...d3e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen putter penis inn i vagina på kvinnen, og gjentar til ønsket resultat er oppnådd,.,.,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har asperger og takler dårlig klemmer eller annen fysisk kontakt med de fleste. Klemmer bare mannen og barna mine, aldri foreldre, søsken eller venner.

Sex med mannen min blir noe helt annet, der fungerer jeg nok som de fleste andre. Bortsett fra at jeg takler dårlig plutselig fysisk kontakt fra ham også, altså om han kommer og begynner å ta på meg eller vil holde rundt meg når jeg ikke er forberedt på det. Min umiddelbare reaksjon er å "flykte", dvs gå unna eller skyve ham vekk. Det har jeg måttet jobbe med fordi det sårer ham. Men når vi først er i senga og jeg er innstilt på det, så tror jeg at jeg fungerer ganske "normalt". Jeg kunne nok aldri hatt en ons da.

Noen med asperger er også aseksuelle, men det gjelder ikke de fleste har jeg inntrykk av.

Anonymkode: d9dae...21b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hudkontakt med den man liker er ikke noe problem. 

Det er når personer uventet tar på en man føler ubehag. 

Har selv aspergers og hatt over 50 sengepartnere. 

 

Hovedproblemet er å føre en dialog med noen man kanskje ikke kjenner så godt og small talk. Men igjen personlighet har alt å si. 

Og i den studien du snakker om så vokste de fleste av seg symptomene etter de havnet i forhold. Og de er ofte langvarige forhold. 

At mange av de var i forhold som røyk har ikke noe med diagnose å gjøre. Kjenner mange som går inn å ut av forhold som ikke har noen diagnose. 

Men min far og mor har vært sammen i 30 år og jeg er relativt sikker på at min far har aspergers. Gått fra den fattigste til å bli god for over 50 mill har han også. Så hva er egentlig aspergers. 

Like håpløst som å sammenligne to mørkhudede. To hvite. To asiater. To hunder. To med adhd. To av samme kjenn. To mennesker. 

Anonymkode: aa02a...993

Kanskje fordi at du er mann så takler du bedre så mange sex partnere ? Jeg hater hudkontakt og kan aldri ha ons eller sex med noen jeg ikke er trygg på eller liker veldig godt. Har derfor ikke hatt sex enda. Og vet ikke om jeg ønsker det.

 

21 timer siden, solmåneogstjerner skrev:

Litt kos, kyssing, slikking, suging, samleie. Som de fleste andre. 

Merkelig spørsmål. 

Slik utsagn gjør meg bare kvalm.

Anonymkode: 8681a...7d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånn, jeg fikset posten din, min utheving.

Anonymkode: 7d582...9fc

Føles det godt? Å heve seg over andre, mener jeg? Får du tilfredsstillelse av det?

Hva er egentlig et normalt liv? Din definisjon, kanskje?

God bedring.

Anonymkode: e8e97...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje fordi at du er mann så takler du bedre så mange sex partnere ? Jeg hater hudkontakt og kan aldri ha ons eller sex med noen jeg ikke er trygg på eller liker veldig godt. Har derfor ikke hatt sex enda. Og vet ikke om jeg ønsker det.

Anonymkode: 8681a...7d0

 

På en måte lettere kanskje? Det har bare skjedd, oftest ruspåvirket tilstand. Aldri hatt noe langvarig selv om flere har ønsket å bli bedre kjent men jeg ikke forsto hvorfor jeg sleit så mye med endel av de følelsene og tankene jeg hadde og manglet noe som er lett for andre. 

I dag avstår jeg helt og takket nei flere ganger fordi jeg vil finne en å bli trygg på. Og alle de partnerne gjorde meg kun rar og utrygg. Ikke noe positivt egentlig annet en at det er tøffere for en mann å aldri hatt sex en for en kvinne. Kvinner er det ofte positivt og for menn er det negativt for de fleste jenter føles det som om han er uerfaren. Og det skal sies at hadde ikke det vært rus i bildet hadde jeg nok vært jomfru den dagen i dag. 

 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har asperger og takler dårlig klemmer eller annen fysisk kontakt med de fleste. Klemmer bare mannen og barna mine, aldri foreldre, søsken eller venner.

Sex med mannen min blir noe helt annet, der fungerer jeg nok som de fleste andre. Bortsett fra at jeg takler dårlig plutselig fysisk kontakt fra ham også, altså om han kommer og begynner å ta på meg eller vil holde rundt meg når jeg ikke er forberedt på det. Min umiddelbare reaksjon er å "flykte", dvs gå unna eller skyve ham vekk. Det har jeg måttet jobbe med fordi det sårer ham. Men når vi først er i senga og jeg er innstilt på det, så tror jeg at jeg fungerer ganske "normalt". Jeg kunne nok aldri hatt en ons da.

Noen med asperger er også aseksuelle, men det gjelder ikke de fleste har jeg inntrykk av.

Anonymkode: d9dae...21b

 

Klassisk Asperger. Man må være forberedt på kroppskontakt. Ellers så er det ubehagelig:) 

mitt inntrykk er også at det er svært få som er aseksuelle. De fleste sliter egentlig kun med å forholde seg ukjente å skape nye relasjoner. Noe jeg personlig tror har med at man legger mer i relasjonen en de fleste.  

Anonymkode: aa02a...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

På en måte lettere kanskje? Det har bare skjedd, oftest ruspåvirket tilstand. Aldri hatt noe langvarig selv om flere har ønsket å bli bedre kjent men jeg ikke forsto hvorfor jeg sleit så mye med endel av de følelsene og tankene jeg hadde og manglet noe som er lett for andre. 

I dag avstår jeg helt og takket nei flere ganger fordi jeg vil finne en å bli trygg på. Og alle de partnerne gjorde meg kun rar og utrygg. Ikke noe positivt egentlig annet en at det er tøffere for en mann å aldri hatt sex en for en kvinne. Kvinner er det ofte positivt og for menn er det negativt for de fleste jenter føles det som om han er uerfaren. Og det skal sies at hadde ikke det vært rus i bildet hadde jeg nok vært jomfru den dagen i dag. 

 

 

Klassisk Asperger. Man må være forberedt på kroppskontakt. Ellers så er det ubehagelig:) 

mitt inntrykk er også at det er svært få som er aseksuelle. De fleste sliter egentlig kun med å forholde seg ukjente å skape nye relasjoner. Noe jeg personlig tror har med at man legger mer i relasjonen en de fleste.  

Anonymkode: aa02a...993

Gikk litt fort i rettskrivingen men håper de fleste ikke driver med «fuzzy thinking» og forstår likefullt:)

Anonymkode: aa02a...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

herregud, ts du er jo en helt idiot?

Aspergers folk er mennesker, de har kuk, de har fitte, de knuller som vanlige mennesker.

Folk som deg skulle ikke fått lov og skrive på forum..

Anonymkode: 52de1...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...  De har sikkert en presenning i mellom, og har klippet ut et rundt hull til tissen..  

Eller de ligger i kryss så bare midtpartiet er i berøring med hverandre..  

Tosk. 

Anonymkode: a116a...1cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Føles det godt? Å heve seg over andre, mener jeg? Får du tilfredsstillelse av det?

Hva er egentlig et normalt liv? Din definisjon, kanskje?

God bedring.

Anonymkode: e8e97...0d4

Du mistforsto meg, kvinner er like hardt rammet, vi er bare flinkere til å late som vi er normale, vi lever faktisk ikke mer normale liv.

Det er en av grunnene til at det er vanskeligere for kvinner å få diagnose, fordi vi er FOR flinke til å fake normal, i så stor grad at vi har vanskelig for å bli trodd.

Anonymkode: 7d582...9fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/13/2019 at 7:37 PM, AnonymBruker said:

Oi da, TS, var det en asperger som fikk med seg dame igår men ikke du? Så nå prøver du å ta ut disse sårede følelsene dine på andre? Bitterheten renner av deg. Uff da. Med den holdningen er det ikke rart det ikke ble noe på deg. Legg den fra deg så skal du se det blir napp på deg også. ;) 

Anonymkode: e5b10...855

😂 godt at noen sa det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...