Gå til innhold

Mistet sertifikatet i dag da jeg kjørte forbi en sivil politibil i 60 sonen, KRISE!!!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Blueblizz skrev:

Nødløsning mens du tar opp kampen med politiet, eller får arbeidsgiver og fastlege til å sende inn skriv om at du trenger sertifikatet for å være i jobb(vet om en som fikk lappen tilbake pga det, men det er jo sikkert 13 år siden), kan være å sykemelde deg. Du snakker jo om at dette påvirker deg i så stor grad at hele livet ditt blir ødelagt? Får du selvmordstanker? 

Dette er et veldig godt innspill. Ekstremt godt. Finn deg en snill lege som ikke er for sosialistisk, og har mer individorientert tilnærming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, vet dere hva! Her fremprovoserte sivilt politi en forbikjøring, og det er ikke greit.

Jøss, satt du i politibilen?

Anonymkode: 4dc14...516

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til pass for deg rett og slett! Ferie er ikke så viktig at du kan kjøre som te svin!

Anonymkode: 06e37...982

Unødvendig og usympatisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dere som skriver at trådstarter har seg selv å klandre.... Nei, vet dere hva! Her fremprovoserte sivilt politi en forbikjøring, og det er ikke greit. Trådstarter, dette er noe du faktisk kan gå videre med. Klag, klag, klag, om du så må i retten! En venn av meg kjørte også forbi en sivil politibil som lå langt under fartsgrensa og mista førerkortet pga det. Det er rett og slett en sleip måte å ta folk på. 

Anonymkode: 6a2d4...839

Hvordan vet du at han "fremprovoserte" forbikjøring? Igjen, det er 2 sider i historien, og vi har ikke hørt polities historie, så igjen det blir feil og si at politiet gjorde feil, men uansett, reglene er ganske enkle, kjører du over fartsgrensa, så får du straff, enkelt og greit.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Pragmatiker skrev:

Unødvendig og usympatisk.

Ehm, hva? TS sitter og fisker etter empati han vitterlig ikke fortjener. Han trenger å høre at han har tatt feil.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som skriver at trådstarter har seg selv å klandre.... Nei, vet dere hva! Her fremprovoserte sivilt politi en forbikjøring, og det er ikke greit. Trådstarter, dette er noe du faktisk kan gå videre med. Klag, klag, klag, om du så må i retten! En venn av meg kjørte også forbi en sivil politibil som lå langt under fartsgrensa og mista førerkortet pga det. Det er rett og slett en sleip måte å ta folk på. 

Anonymkode: 6a2d4...839

50 km/t i 60-sonen er ikke langt under fartsgrensen. Ingenting fremprovosert her.

Endret av Husholdning1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men du skrev ikke under noe? Du kan jo hele og godta eller ei, godtar du ikke så har politiet tre uker på seg med saken, hører du ikke noe innen tre uker kan du kjøre bil igjen frem til saken blir endelig vedtatt og straffeutmåling blir gitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, satt du i politibilen?

Hvis vi tar utgangspunkt i det TS skrev, så kjørte politibilen (ikke nødvendigvis ulovlig) saktere enn hva som var høyeste grense.

Jeg skjønner ikke regelrytterene her. Det virker som om dere insisterer på at menneskelig natur skulle vært annerledes. Det vi ser i praksis, er at når en fartsgrense er etablert, så danner det seg en fordeling automatisk, som er sentrert ikke under fartsgrensen. Det er dette folk gjør.

Kravet til at forbikjøring må skje uten å overskride fartsgrensen, burde vært fjernet politisk for lengst. Den er urealistisk og teit. Det burde blitt krav om at man må ha en overskridelse av en viss varighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ehm, hva? TS sitter og fisker etter empati han vitterlig ikke fortjener. Han trenger å høre at han har tatt feil.

Ettersom jeg tviler på at du kan skissere et system som beskriver hva som ligger i å fortjene, ettersom du neppe kan bevise at viljen er fri, så tror jeg dette ikke har å gjøre med hva TS fortjener, men hva du har behov for å lire av deg. Det er to forskjellige ting, men du lyver både ovenfor deg selv og omverdenen, ved at du ikke vil vedkjenne deg dine politigener.

Endret av Pragmatiker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, Darkrobin27 skrev:

Igjen, hvor jævla viktig var det for henne og kjøre forbi den bilen? Det kunne vært en GRUNN til at sivil bilen kjørte roligt, kan hende at han hørte på radioen at noe hadde skjedd, kan hende at han har observert noe.. Det er så mye faktorer i dette.. 

Tydligvis igjen, så er ikke jobben/lappen så viktig for henne om hun virkelig har behov for  å miste lappen

Det er det teiteste jeg har hørt. 

Det er faktisk lovbrudd i trafikken og kan bøtelegges på samme måte som å kjøre for fort om man kjører for sakte eller er til hinder i trafikken, slik sivilpoliti var i dette tilfellet.

Men ser du unnskylder det med at han kan ha hatt en god grunn for å kjøre for sakte og uaktsomt. Mener du det kun fordi det er politi, og politi burde få lov å oppføre seg slik de vil og er hevet over loven når de kjører?

Sier du det samme om du hadde blitt stoppet seøv. At du enten hørte på radio, eller så etter noe, måtte rekke noe, eller annet piss. At du hadde en god grunn for å kjøre uaktsomt?

Ærlig talt! Selv om det er politi, og selv om de har politiradio, eller observerer noe så skal de følge trafikkreglene og kjøre aktsomt på lik linje som alle andre. Det gjorde ikke denne sivilpolitien når han ligger 10 km under fartsgrensa og fremprovoserer en forbikjøring.

Det er ingen andre faktorer som gjør det greit å kjøre uaktsomt eller være til hinder i trafikken. Det er jævla bullshit. Sivilpoliti skal følge trafikkreglene på lik linje som alle andre, ikke fremprovosere lovbrudd med uaktsom kjøring.

Anonymkode: 3ae14...0cd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er faktisk lovbrudd i trafikken og kan bøtelegges på samme måte som å kjøre for fort om man kjører for sakte eller er til hinder i trafikken, slik sivilpoliti var i dette tilfellet.

Men ser du unnskylder det med at han kan ha hatt en god grunn for å kjøre for sakte og uaktsomt. Mener du det kun fordi det er politi, og politi burde få lov å oppføre seg slik de vil og er hevet over loven når de kjører?

Sier du det samme om du hadde blitt stoppet seøv. At du enten hørte på radio, eller så etter noe, måtte rekke noe, eller annet piss. At du hadde en god grunn for å kjøre uaktsomt?

Ærlig talt! Selv om det er politi, og selv om de har politiradio, eller observerer noe så skal de følge trafikkreglene og kjøre aktsomt på lik linje som alle andre. Det gjorde ikke denne sivilpolitien når han ligger 10 km under fartsgrensa og fremprovoserer en forbikjøring.

Det er ingen andre faktorer som gjør det greit å kjøre uaktsomt eller være til hinder i trafikken. Det er jævla bullshit. Sivilpoliti skal følge trafikkreglene på lik linje som alle andre, ikke fremprovosere lovbrudd med uaktsom kjøring.

Det blir ikke og skje meg, fordi jeg liker og ha livet mitt i behold. Jeg har det ikke travelt, og uansett så sparer du kanskje 1 minutt på alt...  Igjen, 10 km under fartsgrensen kan være en grunn til det, det burde du så vite om du har lappen, om du i det hele tatt har lest i boken, noe du mest sannsynligvis ikke har gjort, for du sitter her og kverulerer av alt som faktisk står i boken.

Anonymkode: 06e1c...f90

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I denne saken er det ingenting som tyder på at de har fremprovosert noe som helst. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir ikke og skje meg, fordi jeg liker og ha livet mitt i behold. Jeg har det ikke travelt, og uansett så sparer du kanskje 1 minutt på alt...  Igjen, 10 km under fartsgrensen kan være en grunn til det, det burde du så vite om du har lappen, om du i det hele tatt har lest i boken, noe du mest sannsynligvis ikke har gjort, for du sitter her og kverulerer av alt som faktisk står i boken.

Anonymkode: 06e1c...f90

Hvilke bok? Boken kan være mange bøker, mener du en av de for trafikkalt grunnkurs? Isåfall så lærte jeg av bilsakkyndig at man måtte over fartsgrensen i en forbikjøring, for å komme seg fortest mulig ut av venstrefelt, slik at det ikke oppstår farlige situasjoner i forbikjøringen. Så her er det du som kverulerer om du for ramme alvor mener man skal sneile seg frem i venstrefelt for å holde fartsgrensen. Det er rett og slett uforsvarlig.

Og nei, det du sier at det «kan være en grunn til det», er aldri grunn nok til å kjøre uaktsomt. Klarer man ikke kjøre i fartsgrensen, av en grunn, så stopper man bilen, så enkelt er det. 

Er du ikke i stand til å bruke all oppmerksomheten på å følge trafikkbilde og det å kjøre etter forholdene og fartsgrensen burde du stoppe bilen.

At du mener at man skal kjøre bilen når man ikke er i stand til engang å holde fartsgrensen «av andre grunner» mener jeg er helt sykt, og uavsvarlig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke bok? Boken kan være mange bøker, mener du en av de for trafikkalt grunnkurs? Isåfall så lærte jeg av bilsakkyndig at man måtte over fartsgrensen i en forbikjøring, for å komme seg fortest mulig ut av venstrefelt, slik at det ikke oppstår farlige situasjoner i forbikjøringen. Så her er det du som kverulerer om du for ramme alvor mener man skal sneile seg frem i venstrefelt for å holde fartsgrensen. Det er rett og slett uforsvarlig.

Og nei, det du sier at det «kan være en grunn til det», er aldri grunn nok til å kjøre uaktsomt. Klarer man ikke kjøre i fartsgrensen, av en grunn, så stopper man bilen, så enkelt er det. 

Er du ikke i stand til å bruke all oppmerksomheten på å følge trafikkbilde og det å kjøre etter forholdene og fartsgrensen burde du stoppe bilen.

At du mener at man skal kjøre bilen når man ikke er i stand til engang å holde fartsgrensen «av andre grunner» mener jeg er helt sykt, og uavsvarlig.

Du lærte altså å bryte trafikkreglene av en bilsakkyndig. Det er en grunn til at bilsakkyndige ikke er trafikklærere mer.

Å kjøre under fartsgrensen er jo heller ikke uaktsomt. Hvor har du det fra?

Endret av Husholdning1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Madsen668 skrev:

Men du skrev ikke under noe? Du kan jo hele og godta eller ei, godtar du ikke så har politiet tre uker på seg med saken, hører du ikke noe innen tre uker kan du kjøre bil igjen frem til saken blir endelig vedtatt og straffeutmåling blir gitt. 

De tar fortsatt førerkortet ditt selv om du ikke vedkjenner.

10 minutter siden, Pragmatiker skrev:

Ettersom jeg tviler på at du kan skissere et system som beskriver hva som ligger i å fortjene, ettersom du neppe kan bevise at viljen er fri, så tror jeg dette ikke har å gjøre med hva TS fortjener, men hva du har behov for å lire av deg. Det er to forskjellige ting, men du lyver både ovenfor deg selv og omverdenen, ved at du ikke vil vedkjenne deg dine politigener.

Oh, STFU med intetsigende ord og uttrykk. Ingen liker en show-off.

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ler meg ihjel. Man kjører på ingen måte uaktsomt om man ligger 5-10 km/t under grensa. Har du noen som helst forstand for hva uaktsomhet er? Politiet ville heller ALDRI stanset en bil for å kjøre i 50-55 i 60-sona. Det er ikke fremprovosering på noen som helst måte. Og slutt å prate om å være til hinder. Alle biler er i sin natur til hinder for alle andre biler.

Tenk om politibilen senket farten av en spesifikk grunn? Tenk om de så etter noe langs veien? Og verst av alt, tenk om politibilen lå i fartsgrensa, og TS lyver?

Du høres ut som en kar som ikke fortjener hjelp av politiet, sånn egentlig.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Made4u

Vi må alle ta konsekvensen av våre egne valg og handlinger, velkommen til den virkelige verden hvor dårlige valg og sjansespill får konsekvenser.

Jeg har selv en jobb hvor jeg er avhengig av at jeg har førerkortet, derfor velger jeg bevisst å holde meg innenfor fartsgrensene for førerkortbeslag. Kan som deg bryte fartsgrensene også jeg, men det er ALLTID innenfor rammene hvor jeg beholder førerkortet dersom jeg blir stoppet. At du brøt de grensene har det ingen hensikt å forsøke å bortforklare.

Forsøk å finne en løsning på denne situasjonen og ta lærdom av det som har hendt, så kommer du styrket ut av dette også til sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
45 minutter siden, Darkrobin27 skrev:

Igjen, hvor jævla viktig var det for henne og kjøre forbi den bilen? Det kunne vært en GRUNN til at sivil bilen kjørte roligt, kan hende at han hørte på radioen at noe hadde skjedd, kan hende at han har observert noe.. Det er så mye faktorer i dette.. 

Tydligvis igjen, så er ikke jobben/lappen så viktig for henne om hun virkelig har behov for  å miste lappen

Hvis du kjører til du får et tåg av biler bak deg, blir det egentlig mer pes å ha bilene bak seg en å ligge i 60 og du klarer fint å høre på radio mens du kjører i 60. Hvilken andre grunner kunne de ha hatt? At han skal gjøre noe som krever visuelt fokus utover det å kjøre bil, mens han kjører? Det er IKKE LOV, som dere lovkristne liker å beskrive det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, kikkana said:

Hvis du kjører til du får et tåg av biler bak deg, blir det egentlig mer pes å ha bilene bak seg en å ligge i 60 og du klarer fint å høre på radio mens du kjører i 60. Hvilken andre grunner kunne de ha hatt? At han skal gjøre noe som krever visuelt fokus utover det å kjøre bil, mens han kjører? Det er IKKE LOV, som dere lovkristne liker å beskrive det.

Normalt sett kan man kjøre ut når det går, og slippe folk forbi  for å hindre kø, men i dette tilfellet så var det mere en noe annet, og jeg har en fryd på at TS ikke sier sannheten her, at hun er her for å få sympati for og få politiet til å høres dum ut.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, kikkana skrev:

At han skal gjøre noe som krever visuelt fokus utover det å kjøre bil, mens han kjører? Det er IKKE LOV, som dere lovkristne liker å beskrive det.

Sett at TS ikke lyver og politibilen kjørte i 50-55 km/t. Kan det tenkes at politimannen som satt i passsjersetet så etter noe, og de derfor senket farten?

Det var dette med å se etter plausible forklaringer og ikke hente høygaflene så fort noen roper POLITIVOLD! MAKTMISBRUK!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
32 minutter siden, Pragmatiker skrev:

Hva er dette for noe vas?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...