Gå til innhold

Mistet sertifikatet i dag da jeg kjørte forbi en sivil politibil i 60 sonen, KRISE!!!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her var det mange skinnhellige som ligger i 50 km i 60-sonen! Jeg pleier stort sett å følge fartsgrensa, men blir alltid forbikjørt. Til dere som ikke klarer å lese HI, - det var en sivil politibil.

TS: Det å miste førerkortet for en periode bør ikke være oppsigelsesgrunn, så snakk med arbeidsgiver. Du kan også prøve å klage, da tap av førerkort i ditt tilfelle medfører ekstra ulempe. Dette er ingen krise, men husk å ikke tråkk så hardt på gasspedalen neste gang du kjører forbi og kom ned i hastighet litt raskere. Finnes mange som gjør samme feilen, og noen blir tatt.

Anonymkode: c318d...5be

Skinnhellige? Neida, jeg er ikke skinnhellig, og jeg ligger ikke under fartsgrensa under normale forhold. 

Man trenger ikke være skinnhellig for å påpeke at 26 km/t over fartsgrensa er for mye. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kom ikke frem at det var langt utenfor bebyggelse, det var en vei langs skogen. Hadde ikke kjørt forbi om det var i en bebyggelse, men der det ikke finnes hus blir noe helt annet

Anonymkode: 88a58...30c

Tror liksom ikke på historien din, det er for mye som ikke henger på greip.

Det er ikke 60 km/t utenfor tettbygd strøk på en oversiktlig strekning langs en skog. Og hvorfor skulle du opp i nesten 90 km/t for å kjøre forbi noen du påstår ligger i 50. Og disse påståtte vitnene... Hvor stod de plassert og hvordan kan de vitne om farten din eller politiets? 

Anonymkode: a5dce...c6b

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neppe det du vil høre, men det høres kanskje ikke ut som du bør ha en jobb som krever bilkjøring...

Anonymkode: 321b4...3bb

Kjenner jeg blir sur av sånne kommentarer. Vil tippe 50% av bilistene der ute, kjører forbi en som kjører 55kmt i 60 sone.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Dolce said:

Skinnhellige? Neida, jeg er ikke skinnhellig, og jeg ligger ikke under fartsgrensa under normale forhold. 

Man trenger ikke være skinnhellig for å påpeke at 26 km/t over fartsgrensa er for mye. 

Veldig mange kjører litt for fort iblant, men de fleste har respekt for grensene som gir førerkortbeslag.

Anonymkode: a4856...0ba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På hvilken måte er det mulig å ikke bryte fartsgrensen ved forbikjøring?

I tillegg; er det en vanlig metode for polititiet å fremprovosere reaksjoner ved feks sinke trafikkflyten under dekke av sivil bil..? I såfall begynner metodene å bli på kanten...

Anonymkode: 69411...998

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror liksom ikke på historien din, det er for mye som ikke henger på greip.

Det er ikke 60 km/t utenfor tettbygd strøk på en oversiktlig strekning langs en skog. Og hvorfor skulle du opp i nesten 90 km/t for å kjøre forbi noen du påstår ligger i 50. Og disse påståtte vitnene... Hvor stod de plassert og hvordan kan de vitne om farten din eller politiets? 

Anonymkode: a5dce...c6b

Ånei? Hvor mye har du kjørt i norge?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Dolce skrev:

Du er skinnhellig jo, følge loven på punkt og prikk. Å kjøre forbi en bil ved å bruke fartsgrensa, vil jeg tro er livsfarlig ganske ofte.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor lenge mister du lappen da? Kan du ikke be om permisjon fra jobben i den perioden, så har du noe å gå tilbake til senere, hvis du er avhengig av lappen i din nåværende jobb?

Anonymkode: bd76c...7c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, kikkana skrev:

Kjenner jeg blir sur av sånne kommentarer. Vil tippe 50% av bilistene der ute, kjører forbi en som kjører 55kmt i 60 sone.

Ikke så fort at jeg kan miste lappen. Trenger ikke å opp i nesten 90 for å komme forbi noen som kjører i 55. 

Anonymkode: 2b142...767

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal virkelig ikke opp på min høye hest, for dette er noe jeg kunne gjort (og sikkert alle her, men ingen vil innrømme det).

Takler ikke folk som kjører sakte. Og hvem bryter vel ikke fartsgrensen ved forbikjøring? Så lenge forbikjøringen i seg selv var trygg, med god sikt og ingen imot så er det jo ikke SÅ galt.

Sikker på at det blir førerkortbeslag? Kanskje du slipper unna med en saftig bot?

Anonymkode: 08223...105

Det er ikke lov å kjøre over fartsgrensen noen gang, og heller ikke når man kjører forbi. Noen ganger må man, som i et flettefelt der man må tilpasse seg den som en kjører parallelt med, men det er unntak heller enn regelen, og MÅTTE ts ta denne forbikjøringen? 

Sier absolutt ikke at jeg er den beste sjåfør selv, men det mest fornuftige er nok dessverre å svelge denne tunge kamelen, få litt selvinnsikt og forstå at man bare må komme seg igjennom denne tiden koste hva det koste vil. Ingen har dødd, heldigvis. 

EDIT: Men bare så det er sagt: Jeg er HELT enig i at denne måten å ta folk på fra Politiets side var blodig feig og urettferdig. Ingen tvil om det. De brøt jo trafikkreglene selv, for å ta andre trafikanter for brudd på trafikkreglene. 

Endret av BeautyBox
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke så fort at jeg kan miste lappen. Trenger ikke å opp i nesten 90 for å komme forbi noen som kjører i 55. 

Anonymkode: 2b142...767

Så du vil altså kjøre forbi i 60-65 når en kjører i 55? Noe mindre en 10-15kmt mer en den andre bilen kan fort bli farlig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er det 60 sone i ca 1 km med bare skog og åker rundt. Når bebyggelsen kommer så er det satt ned til 40 sone. Før var det 80 og 50 sone på de samme stedene. 

Så jo, slike strekninger finnes.

Forstår at det er utrolig kjip, TS. Jeg har medfølelse for deg. Ring politiet på mandag og forhør deg om hva du kan gjøre med ev klaging. 

Tviler på at du mister jobben, hvis førerkortet ryker i 3 mnd. Da kan du nok få permisjon uten lønn, men kjipt det også. Hvis du får sparken så er det 12 ukers ventetid på dagpenger når man selv er skyld i oppsigelsen. Får du sparken, så søk samme dag for de 12 ukene går fra dagen du melder deg som arbeidsledig og søker om dagpenger. 

Anonymkode: 82cbe...ba7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker said:

På hvilken måte er det mulig å ikke bryte fartsgrensen ved forbikjøring?

I tillegg; er det en vanlig metode for polititiet å fremprovosere reaksjoner ved feks sinke trafikkflyten under dekke av sivil bil..? I såfall begynner metodene å bli på kanten...

Anonymkode: 69411...998

Det står klart og tydlig i boken "Du kan ikke kjøre fortere en fartsgrensa når du skal kjøre forbi" Kjører noen i 70 km/t der grensa er 70, så har han/hun ingen grunn til og kjøre forbi

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor var alle disse vitnene?? 

Anonymkode: b7496...f71

Lurer jeg også på. TS sier jo at det var mange, så kanskje en av dem er på KG og kan uttale seg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loven er klar på dette.

Overtredelsen skal bedømmes noe mildere om den fant sted i forbindelse med en ellers lovlig forbikjøring.

Her er det politiet som har blitt forbanna fordi noen kjørte forbi de og utøvd maktmisbruk. Snakk med advokat. Du mister ikke førerkortet for dette i retten.

86 km i 60-sonen er for øvrig helt på grensen av det man mister lappen for

Endret av isw
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Akkurat nå, Darkrobin27 skrev:

Det står klart og tydlig i boken "Du kan ikke kjøre fortere en fartsgrensa når du skal kjøre forbi" Kjører noen i 70 km/t der grensa er 70, så har han/hun ingen grunn til og kjøre forbi

Nei og den loven tror det er vanlig å følge? Jeg kjører som ei gammel kjærring, så jeg vet at det er ganske vanlig å bli forbikjørt i 90-100, dersom jeg ligger i 75kmt i 80 sonen.

Heldigvis, er ikke alle like religiøse fanatikere når det gjelder å følge loven. Da hadde vi hatt kongedømme enda.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, kikkana said:

Nei og den loven tror det er vanlig å følge? Jeg kjører som ei gammel kjærring, så jeg vet at det er ganske vanlig å bli forbikjørt i 90-100, dersom jeg ligger i 75kmt i 80 sonen.

Heldigvis, er ikke alle like religiøse fanatikere når det gjelder å følge loven. Da hadde vi hatt kongedømme enda.

Om du ikke klarer og følge trafikkreglene så har du ingenting på veien å gjøre. 
Du er rett og slett trafikkfarlig om du gir faen i å følge trafikkloven. De er der for en grunn, motorkjøretøy er ikke en lek, men for deg så høres det ut som det er det.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bienvilleparish
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kom ikke frem at det var langt utenfor bebyggelse, det var en vei langs skogen. Hadde ikke kjørt forbi om det var i en bebyggelse, men der det ikke finnes hus blir noe helt annet

Anonymkode: 88a58...30c

Har aldri sett en vei ute i skogen uten bebyggelse hvor det bare er 60. Sånne plasser har 80. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor var alle disse vitnene?? 

Anonymkode: b7496...f71

Det var visstnok politibilen som var "gåsemor", så det var en hale av bilister etter.

Anonymkode: a4856...0ba

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...