Gå til innhold

LANGT!!Vet ikke helt hvordan jeg skal håndtere dette. Barn og 50/50-deling.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

8-16 år. 

Anonymkode: 09e18...658

Da bør dette taes opp på familievernkontoret, slik at rammene blir trygge og nøytrale.

Anonymkode: 4b12a...ec6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da bør dette taes opp på familievernkontoret, slik at rammene blir trygge og nøytrale.

Anonymkode: 4b12a...ec6

Jepp, skal bestille time der:)

Anonymkode: 09e18...658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, kan kanskje barnet på 8 ha 50-50 og de eldste, om de begge er over 12 år, ha 30-70/40-60? Alt etter hva som passer? Eventuelt 2 uker hos deg og 1 uke hos far, så 2 uker hos deg igjen. Og så får feks far ha de litt mer i feriene hvis han ønsker det?

Anonymkode: 4530e...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om jeg hadde vært far eller mor, ville jeg bodd i nærheten av barna mine. Synes far bør tenke på barna sine, før en kjæreste, og flytte nærmere mor! Ingenting annet som er riktig i mitt hode. Barna er viktigere en en kjæreste. 

Anonymkode: 72fcc...d46

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Uansett om jeg hadde vært far eller mor, ville jeg bodd i nærheten av barna mine. Synes far bør tenke på barna sine, før en kjæreste, og flytte nærmere mor! Ingenting annet som er riktig i mitt hode. Barna er viktigere en en kjæreste. 

Anonymkode: 72fcc...d46

Har diskutert det mange ganger i løpet av de siste årene. En gang var han faktisk på visninger rundt her, og skulle til å takke ja til en leilighet, men tror dama satte ned foten eller noe, for plutselig ombestemte han seg :( 

Jeg hadde aldri flyttet bort fra nabolaget til barna... 

Anonymkode: 09e18...658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, kan kanskje barnet på 8 ha 50-50 og de eldste, om de begge er over 12 år, ha 30-70/40-60? Alt etter hva som passer? Eventuelt 2 uker hos deg og 1 uke hos far, så 2 uker hos deg igjen. Og så får feks far ha de litt mer i feriene hvis han ønsker det?

Anonymkode: 4530e...353

Det er ikke en løsning som de ville ha likt... Iallfall ikke minste. Han sliter mest med reising og savn etter meg. 

Vi har snakket mye om det og det kommer frem hver gang at de ønsker å bo hos meg og være hos far annenhver helg. 

Anonymkode: 09e18...658

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, kan kanskje barnet på 8 ha 50-50 og de eldste, om de begge er over 12 år, ha 30-70/40-60? Alt etter hva som passer? Eventuelt 2 uker hos deg og 1 uke hos far, så 2 uker hos deg igjen. Og så får feks far ha de litt mer i feriene hvis han ønsker det?

Anonymkode: 4530e...353

Å dele opp søsknene slik, finnes ikke OK med mindre ynstre selv syns det er greit. 

Anonymkode: 1f11f...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste innlegget til TS og syntes det virker ganske reflektert.

Jeg tror at det er best å spørre far om han ønsker mye samvær eller godt samvær.

EN kompis av meg hadde det ganske likt i en periode. IKKE FAEN om han skulle bli noen helgepappa! På dønn trass så hadde han sønnen sin 50% og måtte opp om morgenen klokken 05 flere dager i uka for å rekke å kjøre ham på skolen. For å gjøre en lang historie kort så gikk ikke dette i lengden. Selv om moren ikke var imot 50% i teorien så var det tydelig at det begynte å slite på sønnen.
Kompisen min visste at jeg hadde vært gjennom en lignende prosess og lurte på hva han skulle gjøre. Han ville jo ikke gi slipp på samværet han hadde og han syntes det var fælt å kun se ham 50% og kunne egentlig ikke se for seg å se ham kun annenhver helg. Han forsto egentlig ikke hvordan jeg holdt ut med å se min sønn bare hver 14 dag.

Sa til ham at jeg gikk fra å fokusere på mengde samvær til å fokusere på kvaliteten. Jeg lovet meg selv at hver gang sønnen min kom til meg så skulle vi kose oss skikkelig og det gjorde vi. Jeg er nesten sikker på at jeg brukte mer tid på ham de helgene enn hva en del fedre gjør hele uka på sine unger.

Kompisen endret på avtalen og gikk til å bli helgepappa. Både mor og sønn ble veldig lettet og ikke minst så tror jeg at det var i det øyeblikket at dem faktisk ble venner og hun forsto at han satte sønnen foran seg selv. Han fikk beskjed om at han når som helst kunne ha sønnen og såvidt jeg vet så har forholdet dem etterpå vært meget bra og sønnen har vært hos far ekstra i både ferier og en og annen helg.

Tror det er viktig at du tar en prat med far her og spør hva han foreslår? Ungene sliter og er redd for å såre ham så det burde egentlig være en lett avgjørelse. Alternativet kan være at dersom han "tvinger" dem til å være der 50% vil ende opp med at forholdet mellom dem ryker. Dersom han derimot går til dem og si at han respekterer ønsket dems om å ha en fast boplass så tror jeg han vil se at dem da setter langt mer pris på den tiden dem har i sammen.

Dersom han er en såpass fin far som TS sier her så burde dette gå helt fint.
 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din/deres situasjon er en typisk beskrivelse av tilfeller der 50/50 ikke bør brukes. Jeg tenker på reiseveg, avstand til fritidsaktiviteter og venner. 

Far kan absolutt være en god far på alle måter, men dersom han oppfører seg på en slik måte at barna stadig er redd han skal bli lei sei - da er han ikke en god far! 

Da mine unger var fikk to hjem fikk de styre veldig mye selv. Sønnen min syntes det var skrekkelig slitsomt å "bo i en bag" og var lengre perioder hos hver av oss. Jeg var veldig nøye med å forklare barna at det viktigste for meg var at de hadde det bra.

Som andre har foreslått så synes også jeg at familievernkontoret er et greit sted å snakke ut. Vi har brukt de til mye forskjellig, med bra resultat.

Ønsker deg lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til at jeg og exen også gikk til famlievernkontoret med absolutt null resultat og den andre gangen så var veileder så håpløs at jeg egentlig mistet troen på det fullstendig. Vi var det tre ganger uten noe som helst resultat, men da hadde jeg oppfylt kravet om tre ganger og kunne gå til sak.

Nå var nok vi en noe spesiel sak da, så jeg har langt mer troen på at det hjelper for TS og ex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...