Gå til innhold

Mister jeg, igjen..?


Unicorn1337

Anbefalte innlegg

Gjest Albbas

5+0 er altfor tidlig for ultralyd, selv hos flinke leger. Det gir rett og slett ikke mening. 6+0 er bedre, og en del leger ønsker at man venter til 7+0 for å unngå målefeil som gir uklare svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, Unicorn1337 skrev:

Når fikk du se reka? 

Jeg kjenner legen som så å si konstanterte abort, og han er ekstremt erfaren og har sett/opplevd det meste i sin karriere. Det stresser meg veldig.

Fikk se reken 7+1.

5+0 er altfor tidlig, så selvom han er verdens flinkeste lege er han ikke synsk. Skjønner ikke at du fikk ultralyd så tidlig, det skaper bare masse bekymringer. Så tidlig er dessuten marginene så veldig små, én dag til eller fra har masse å si. Jeg hadde som sagt prøverør og visste nøyaktig befruktningstidspunkt, og likevel så vi tilnærmet ingenting på den første ultralyden. Det korrekte fra legen din hadde vært å ta hcg med to dagers mellomrom denne uken, evt også neste uke når du bekymrer deg så masse, og fulgt opp med ultralyd fra 7+0. 

Anonymkode: 01ea9...e3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.7.2019 den 23.30, Unicorn1337 skrev:

Fastlegen min og legen på sykehuset ble enige, sammen. Han ringte sykehuset. Den vurderingen må jeg stole på.

sykehuset mener det holder. Ta hcg på mandag, men fastlegen min har tilbudt meg å komme torsdag - om jeg ønsker det, i tillegg. Noe jeg selvsagt vil. 

Hvordan gikk det med HCG-prøvene dine? Om du har fått svar på den fra i går?

Anonymkode: e88a8...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gikk det med HCG-prøvene dine? Om du har fått svar på den fra i går?

Anonymkode: e88a8...ceb

Jeg har vurdert å oppdatere her, men tråden ble så negativ så fort - at den ga meg mer stress enn noe annet. 

Hcg 9.juli var på 3800. 11.juli var på 6200. Jeg hadde håpet på tall over 8000, men legen sier det er en veldig fin stigning. Ny prøve på mandag. Jeg prøver å slappe av, men mtp at det var her det sluttet å vokse sist er jeg ekstremt urolig. Jeg vil bare se barnet vokse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Unicorn1337 skrev:

Jeg har vurdert å oppdatere her, men tråden ble så negativ så fort - at den ga meg mer stress enn noe annet. 

Hcg 9.juli var på 3800. 11.juli var på 6200. Jeg hadde håpet på tall over 8000, men legen sier det er en veldig fin stigning. Ny prøve på mandag. Jeg prøver å slappe av, men mtp at det var her det sluttet å vokse sist er jeg ekstremt urolig. Jeg vil bare se barnet vokse. 

Det var ikke meningen at du skulle bli stresset, jeg tror både jeg og flere ble litt sinte på dine vegne at du fikk flere bekymringer med en så tidlig ultralyd. Beklager ❤️  

Jeg skjønner at du gjerne skulle sett bedre stigning, men den er fortsatt godt innenfor normalen! Du har en doblingstid på ca 68 timer (hvis du tok prøven på ca samme tidspunkt på de to dagene).

I prosent så blir det at din hcg økte 63,2% på to døgn. "Kravet" er 35% stigning, så du har god margin! Hvis du ser inne på denne siden, så ser du doblingstid for din verdi http://www.betabase.info/chart/doublingByBeta/11/Single (doblingstiden stiger jo jo mer hormon man har). Av 4012 svangerskap med hcg mellom 2048 og 4096, så hadde 838 kvinner doblingstid mellom 53 til 74 timer. Og flere hadde lenger enn det. Du har nesten 68 timer. Håper dette hjelper deg bittelitt til å roe ned :) 

Har du fått ny time til ultralyd? 

Anonymkode: e88a8...ceb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det var ikke meningen at du skulle bli stresset, jeg tror både jeg og flere ble litt sinte på dine vegne at du fikk flere bekymringer med en så tidlig ultralyd. Beklager ❤️  

Jeg skjønner at du gjerne skulle sett bedre stigning, men den er fortsatt godt innenfor normalen! Du har en doblingstid på ca 68 timer (hvis du tok prøven på ca samme tidspunkt på de to dagene).

I prosent så blir det at din hcg økte 63,2% på to døgn. "Kravet" er 35% stigning, så du har god margin! Hvis du ser inne på denne siden, så ser du doblingstid for din verdi http://www.betabase.info/chart/doublingByBeta/11/Single (doblingstiden stiger jo jo mer hormon man har). Av 4012 svangerskap med hcg mellom 2048 og 4096, så hadde 838 kvinner doblingstid mellom 53 til 74 timer. Og flere hadde lenger enn det. Du har nesten 68 timer. Håper dette hjelper deg bittelitt til å roe ned :) 

Har du fått ny time til ultralyd? 

Anonymkode: e88a8...ceb

❤️

Fastlegen min har bedt om tid for UL neste uke, men han turte ikke love noe. Ingen av de private klinikkene jeg har tillit til har noe ledig heller, men jeg har time hos «min» private om to uker (en halv evighet!) 

Jeg tar ny Hcg på mandag, og håper på skyhøye tall da! Noen idé om hva jeg kan forvente meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, Unicorn1337 skrev:

❤️

Fastlegen min har bedt om tid for UL neste uke, men han turte ikke love noe. Ingen av de private klinikkene jeg har tillit til har noe ledig heller, men jeg har time hos «min» private om to uker (en halv evighet!) 

Jeg tar ny Hcg på mandag, og håper på skyhøye tall da! Noen idé om hva jeg kan forvente meg?

For å være innenfor 35%-grensa, så bør det være på minst 11400, men aller helst opp mot 14000 vil jeg si. Under 11400 KAN tilsi at det er noe galt, men ta forbehold med feilmålinger, feil på utstyr, og at du kan ha en stopp i hormonproduksjon som igjen vil øke. 

Anonymkode: e88a8...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Unicorn1337 skrev:

Ny hcg i går (mandag) på 17000 ☺️

Det er jo fantastisk bra! Doblingstid på 66 timer er kjempebra nå, for etter man har bikket 5-10000 så kan doblingstiden gå ned til både tre og fire døgn. Dette ser veldig lovende ut synes jeg :) Håper det var litt betryggende for deg med den hcg-målingen der :) 

Anonymkode: e88a8...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo fantastisk bra! Doblingstid på 66 timer er kjempebra nå, for etter man har bikket 5-10000 så kan doblingstiden gå ned til både tre og fire døgn. Dette ser veldig lovende ut synes jeg :) Håper det var litt betryggende for deg med den hcg-målingen der :) 

Anonymkode: e88a8...ceb

Ekstremt betryggende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

En liten update. Etter to ultralyder på sykehuset, hvor de tok seg knappe 30 sekunder til å titte, og hvor jeg ikke oppnådde noe som helst ro bestilte jeg privat time. Jeg er straks 8 fullgåtte uker, og har sett og hørt verdens vakreste hjerte slå! Roen har offisielt senket seg i sjelen!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så fint ❤️

Eg hadde forresten dårlige HCG (lav stigning) prøver. Eg blødde også store koagler og hadde mye småblødninger i første trimester. 

Min baby er nå 7 månader. Heilt perfekt ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Unicorn1337 skrev:

En liten update. Etter to ultralyder på sykehuset, hvor de tok seg knappe 30 sekunder til å titte, og hvor jeg ikke oppnådde noe som helst ro bestilte jeg privat time. Jeg er straks 8 fullgåtte uker, og har sett og hørt verdens vakreste hjerte slå! Roen har offisielt senket seg i sjelen!

Så godt å lese :) Håper du får et godt svangerskap videre ❤️ 

Anonymkode: e88a8...ceb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...