Gå til innhold

Barnevernet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ettersom bv ikke er en etat som man kan stole på så har jeg lært følgende av tråder som har blitt skrevet her inne;

-Ikke fortell noe som helst som kan ødelegge familielivet eller brukes mot deg til noen i helsevesenet.

-Aldri ring noen krisetelefon, de kan fort melde deg til BV for filleting.

Kom gjerne med flere tips.

Anonymkode: 5fd07...063

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ettersom bv ikke er en etat som man kan stole på så har jeg lært følgende av tråder som har blitt skrevet her inne;

-Ikke fortell noe som helst som kan ødelegge familielivet eller brukes mot deg til noen i helsevesenet.

-Aldri ring noen krisetelefon, de kan fort melde deg til BV for filleting.

Kom gjerne med flere tips.

Anonymkode: 5fd07...063

Ta lydopptak av alle møter du har med dem. 

Anonymkode: 0b9f9...d50

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste tipset er vel å ta skikkelig vare på ungene sine 🙄

Anonymkode: 583b7...a9e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, WhisperingWind skrev:

🙄

Det der kan du spare deg for, du har aldri noe positivt å komme med til folk som er kritiske til bv uansett.

Anonymkode: 5fd07...063

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det beste tipset er vel å ta skikkelig vare på ungene sine 🙄

Anonymkode: 583b7...a9e

For det tror du at folk ikke gjør?

Anonymkode: 5fd07...063

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest WhisperingWind
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det der kan du spare deg for, du har aldri noe positivt å komme med til folk som er kritiske til bv uansett.

Anonymkode: 5fd07...063

Jeg har flere ganger vært kristisk til visse aspekter av bv. Alle etater har mulighet for forbedring, internt oppgjør og skjerping av rutiner.

Men denne anitbarneverns propaganda greien er rett og slett idiotisk. 

Typiske foreldre som som setter seg selv og egen stolthet fremfor barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engasjer advokat tidlig. 

Anonymkode: f15ea...2dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For det tror du at folk ikke gjør?

Anonymkode: 5fd07...063

I 99% av tilfellene der foreldre mister omsorgen; nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For det tror du at folk ikke gjør?

Anonymkode: 5fd07...063

Hvis man gjør det så har man jo ingenting å være redd for.

 

Anonymkode: 64c26...337

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, WhisperingWind skrev:

Jeg har flere ganger vært kristisk til visse aspekter av bv. Alle etater har mulighet for forbedring, internt oppgjør og skjerping av rutiner.

Men denne anitbarneverns propaganda greien er rett og slett idiotisk. 

Typiske foreldre som som setter seg selv og egen stolthet fremfor barna.

Hvorfor innbiller du deg at alle som er kritiske til bv setter seg selv foran barna?!!

Det har ingenting med stolthet å gjøre. Jeg skriver på vegne av de som feilaktig har vært i kontakt med bv uten å ha gjort noe. Men det evner du ikke å ha forståelse for da du tror alle har dårlig selvinnsikt.

Hold deg til det jeg ber om i tråden og ikke avspor mer. De nedlatende innleggene dine kan du opprette en egen tråd til.

Anonymkode: 5fd07...063

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor innbiller du deg at alle som er kritiske til bv setter seg selv foran barna?!!

Det har ingenting med stolthet å gjøre. Jeg skriver på vegne av de som feilaktig har vært i kontakt med bv uten å ha gjort noe. Men det evner du ikke å ha forståelse for da du tror alle har dårlig selvinnsikt.

Hold deg til det jeg ber om i tråden og ikke avspor mer. De nedlatende innleggene dine kan du opprette en egen tråd til.

Anonymkode: 5fd07...063

Du skriver på vegne av de som i kontakt med bv uten grunn? De kan vel skrive for seg selv? Og hvorfor har det vært grunnløs mener du?

Som oftest handler det om bekymringsmeldigner som barnevernet er pliktig til å følge opp.

Om du føler for å bestemme hva og hvem som svarer på et innlegg så er nok ikke KG rett sted for deg å være da dette er et åpent diskusjonsforum.

Endret av WhisperingWind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, WhisperingWind skrev:

Du skriver på vegne av de som i kontakt med bv uten grunn? De kan vel skrive for seg selv? Og hvorfor har det vært grunnløs mener du?

Som oftest handler det om bekymringsmeldigner som barnevernet er pliktig til å følge opp.

Om du føler for å bestemme hva og hvem som svarer på et innlegg så er nok ikke KG rett sted for deg å være da dette er et åpent diskusjonsforum.

Du avsporer hver bidige tråd med å latterliggjøre og være nedlatende. Så det er mer du som bryter med retningslinjene. Hold deg til deg jeg skriver om i HI. Jeg rapporterer deg nå.

Anonymkode: 5fd07...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor innbiller du deg at alle som er kritiske til bv setter seg selv foran barna?!!

Det har ingenting med stolthet å gjøre. Jeg skriver på vegne av de som feilaktig har vært i kontakt med bv uten å ha gjort noe. Men det evner du ikke å ha forståelse for da du tror alle har dårlig selvinnsikt.

Hold deg til det jeg ber om i tråden og ikke avspor mer. De nedlatende innleggene dine kan du opprette en egen tråd til.

Anonymkode: 5fd07...063

Det er da ikke noe farlig å ha vært i kontakt med bv. Hvis de kommer på besøk og alt er i den skjønneste orden så er jo det kjempefint! Livet går da videre. Men de er jo pliktige til å følge opp og møte opp ved bekymringsmeldinger, dersom de anser det som nødvendig. De kommer ikke bare innom med den hensikt å ta barnet (så sant det ikke er snakk om vold eller fare for liv og helse), men å se hva som skjer og ha en samtale med foreldrene for å forsikre seg om at barnet har det bra. 

Anonymkode: 64c26...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du avsporer hver bidige tråd med å latterliggjøre og være nedlatende. Så det er mer du som bryter med retningslinjene. Hold deg til deg jeg skriver om i HI. Jeg rapporterer deg nå.

Anonymkode: 5fd07...063

Hvordan latterliggjør jeg noen? Du starter en tråd som skal gi «tips» om hva folk skal gjøre for å unngå å ikke kommer i bv søkelys. Tenker du på at mennesker som faktisk mishandler barna sine kan plukke opp disse tipsene dine?

Om man er en god omsorgsperson så trenger man ikke «tips for å unngå bv». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, WhisperingWind skrev:

Hvordan latterliggjør jeg noen? Du starter en tråd som skal gi «tips» om hva folk skal gjøre for å unngå å ikke kommer i bv søkelys. Tenker du på at mennesker som faktisk mishandler barna sine kan plukke opp disse tipsene dine?

Om man er en god omsorgsperson så trenger man ikke «tips for å unngå bv». 

Les dine egne innlegg så vil du se det selv, du er såpass voksen at du klarer å se det selv. Hold deg til det jeg skrivet om i HI. Skal du kritisere folk som er skeptiske til bv lag en egen tråd!!

Anonymkode: 5fd07...063

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For det tror du at folk ikke gjør?

Anonymkode: 5fd07...063

Om man tar skikkelig vare på ungene sine, er det som regel ikke noe problem å samarbeide med bv.

Selvsagt finnes det inkompetente idioter i bv også, men flertallet er helt ålreite gjennomsnittlig intelligente mennesker.

Anonymkode: 583b7...a9e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, WhisperingWind skrev:

Hvordan latterliggjør jeg noen? Du starter en tråd som skal gi «tips» om hva folk skal gjøre for å unngå å ikke kommer i bv søkelys. Tenker du på at mennesker som faktisk mishandler barna sine kan plukke opp disse tipsene dine?

Om man er en god omsorgsperson så trenger man ikke «tips for å unngå bv». 

Jo, det gjør man. Man kan lett bli utsatt for barnevernet bare fordi man er litt annerledes eller gjør ting annerledes.

Anonymkode: 427dc...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen har ringt krisetelefon og det er barn i bildet, så er det vel helt innafor at barnevernet sjekker opp at barna i familien har det bra..? 

Anonymkode: d0940...f2d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså hvis man får en urettmessig bekymringsmelding så ‘’no problemo’’.

Dessverre er det mye rart hos folk, støtter BV fullt ut

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...