Gå til innhold

Jeg vil ha et nasjonalt forbud mot campingvogner og bobiler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er jeg så lei. Midt på sommeren kryper det av folk i sine behjulete sneglehus overalt. Holder de 80% av fartsgrensen, er du heldig. Er køen mindre enn 2 km, kommer du kanskje forbi...etter noen timer.

Alle disse svære kassene er ekstremt forurensende. Tunge, kjipe, stygge dieseldrog. Svære kasser i plast og isopor. Og en hver idiot skal ha en slik i hagen nå.

Turistene som vanligvis sitter i en Polo eller Yaris skal plutselig beherske en diger varebil med hus bygd på, noe de langt ifra klarer på smale norske veier. Kjøretøyene er fylt opp til taket med pølser og øl, og disse veiens cruiseturister legger knapt igjen penger.

Hva er vitsen? Hvorfor godtar vi denne skiten på veiene våre? Kan ikke vi be folk om å bo i telt eller skikkelig overnatting når de først kommer?

Jeg sier: Forby hele møkka! Få styggedommen av veien, slå et slag for miljøet, ren natur, fri sikt og rimelig flyt på veien! Vekk med bobiler og campingvogner, for alltid!

Anonymkode: 70503...551

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enda en kommunist som bare elsker tanken på å regulere og styre andre mennesker ned i aller minste detalj har åpenbart entret scenen...

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle milliarder av skattekroner som er brukt på asfalt i Norge opp gjennom historien er brukt utelukkende for at TS skal komme seg fortest mulig frem og tilbake fra jobb.

Hvis TS ikke kommer seg hjem til middag er hele hensikten med veibygging i Norge borte.

Så jeg støtter deg ts. Forby all bruk av vei som ikke benyttes til det opprinnelige formålet. Å få deg fortest mulig hjem fra jobb.

Anonymkode: a472a...54b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det store trøkket nå, er mot bensinbiler i sin alminnelighet.

Jeg anbefaler deg å sitte stille i båten.

Anonymkode: 33d78...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg så lei. Midt på sommeren kryper det av folk i sine behjulete sneglehus overalt. Holder de 80% av fartsgrensen, er du heldig. Er køen mindre enn 2 km, kommer du kanskje forbi...etter noen timer.

Alle disse svære kassene er ekstremt forurensende. Tunge, kjipe, stygge dieseldrog. Svære kasser i plast og isopor. Og en hver idiot skal ha en slik i hagen nå.

Turistene som vanligvis sitter i en Polo eller Yaris skal plutselig beherske en diger varebil med hus bygd på, noe de langt ifra klarer på smale norske veier. Kjøretøyene er fylt opp til taket med pølser og øl, og disse veiens cruiseturister legger knapt igjen penger.

Hva er vitsen? Hvorfor godtar vi denne skiten på veiene våre? Kan ikke vi be folk om å bo i telt eller skikkelig overnatting når de først kommer?

Jeg sier: Forby hele møkka! Få styggedommen av veien, slå et slag for miljøet, ren natur, fri sikt og rimelig flyt på veien! Vekk med bobiler og campingvogner, for alltid!

Anonymkode: 70503...551

Klipp førerkortet ditt i stykker, opphold deg aldri på veien noe mer, og se hvordan er det er å sitte hjemme og sture og ikke være ute på noe som helst! Hva er vitsen med et slik innlegg? Det er en årsak til at de ikke legger igjen penger når de kommer som turister, det er fordi du skal ha så høy lønn at prisen på matvarer ikke kan være like lave som det landet de kommer fra! Tenk mer på det før du kommer med slike oppgulp!

Anonymkode: b345b...a9d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker vår flotte campingvogn, og jeg elsker campinglivet. Vår campingvogn står ikke til pynt hjemme i Hagen, men vi tar den ut på tur så fort vi har mulighet, og når campingvognen hektes på så senkes skuldrene når vi setter oss i bilen 👍

Ts, du burde selv prøve campingtilværelsen, så blir du nok et mer positivt menneske 😁

 

34FEF7D9-8502-48B5-94DC-ED85EF909350.jpeg

Anonymkode: eb211...f7f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler med deg TS, her er en fin sang om emnet:

 

Anonymkode: 64317...504

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, A-hunter said:

Enda en kommunist som bare elsker tanken på å regulere og styre andre mennesker ned i aller minste detalj har åpenbart entret scenen...

Haha folk som deg er så artige ☺️

Anonymkode: 1b93b...4ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du vel holde deg innendørs og iallefall hjemme i feriesesongen da.

Anonymkode: 46644...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke forby det! Vi må bare ha strengere regler for at de regulerer farten, eller slipper andre biler forbi ellers får de BOT.

Anonymkode: bdaa1...1f7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne hvorfor folk syns det er så vanskelig å kjøre bobil. Jeg øvelseskjørte med bobilen til svigers for to år siden da vi var på norgesferie rundt sørlandet. hadde ikke førerkort enda. Men det var ikke nevneverdig vanskelig akkurat. Kjørte etter fartsgrensen til og med, som om det er en bragt. Men må bare tenke seg om et par ganger ekstra her og der fordi man kjører noe som er mye større enn hva man vanligvis kjører 

Anonymkode: 3879c...aaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk på bobilferie nå og storkoser meg. Fartsgrensa blir holdt og er det noen som absolutt skal forbi så har jeg flere ganger kjørt til siden for å slippe forbi.

Jeg er 100% norsk og ferierer i Norge med svært god samvittighet.

Anonymkode: 32ca6...63a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er ordet jeg leter etter...... jo. Navlebeskuende. For det er vel flere som irriterer deg? 

Folk som lager kø i kassa på butikken.. 

Gamle trege gubber på gjennvinningsstasjonen..  

Barnevogner... 

Og folk som bruker evigheter på å komme seg av flyet..  

Hunder... 

Folk som stopper for å prate... 

 

Ts er jo effektiviteten selv kan skjønne. Hennes arbeid er nok plettfritt og går fort. Hun kaster ikke bort tiden på teite ting som barna sine, dyr eller besøke sin gamle mor på pleiehjemmet. Effektivitet fra ende til annen. Akkurat slik Erna vil vi skal være....

Anonymkode: e08e6...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

34FEF7D9-8502-48B5-94DC-ED85EF909350.jpeg

Anonymkode: eb211...f7f

Hvorfor har du tegnet at alle bilene kjører på høyre side, men likevel er alle bilene høyrerattede? Kan du ingen ting om trafikk, men deltar i denne tråden likevel?

Endret av Vox_populi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.7.2019 den 21.17, Vox_populi skrev:

Hvorfor har du tegnet at alle bilene kjører på høyre side, men likevel er alle bilene høyrerattede? Kan du ingen ting om trafikk, men deltar i denne tråden likevel?

De kjører midt på veien på bildet ...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi ikke bare forby alt. La oss forbi hus, leiligheter, campingvogner, bobiler, telt, biler, fly, tog, trikk, sykler, el-sparkesykler, el-sykler, sparkesykler, rulleskøyter, skateboard, ski, mopeder, motorsykler, båter, klær, strøm, internett, datamaskiner, glass, bestikk, tallerkener, medisin, vitenskap, teknologi, utdanning og alt en kan tenke på. Når vi endelig er på samme stadie og like underutviklet som våre forfedre, våre kjære huleboerne, så er kommunistene fornøyde.

Endret av TrekStar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Campingvogn er så harry. 

Anonymkode: 2bde0...05b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/8/2019 at 7:28 PM, AnonymBruker said:

 

Jeg sier: Forby hele møkka! Få styggedommen av veien, slå et slag for miljøet, ren natur, fri sikt og rimelig flyt på veien! Vekk med bobiler og campingvogner, for alltid!

Anonymkode: 70503...551

Ja la oss forby bobiler og få alle disse skitne bøndene som reiser med bobil til å heller reise med fly for det er jo så mye mer miljøvennlig. 

Anonymkode: ca7d1...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å forby all tungtrafikk også? De sinker deg jo året rundt, si! Vi kan få alle varer levert med supertrimma racerbiler.

 

Eller hva med å bare slappe av og "smell the roses", nyt utsikten osv. Stå opp 5 min tidligere så har du tjent inn det tapte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.7.2019 den 19.28, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg så lei. Midt på sommeren kryper det av folk i sine behjulete sneglehus overalt. Holder de 80% av fartsgrensen, er du heldig. Er køen mindre enn 2 km, kommer du kanskje forbi...etter noen timer.

Alle disse svære kassene er ekstremt forurensende. Tunge, kjipe, stygge dieseldrog. Svære kasser i plast og isopor. Og en hver idiot skal ha en slik i hagen nå.

Turistene som vanligvis sitter i en Polo eller Yaris skal plutselig beherske en diger varebil med hus bygd på, noe de langt ifra klarer på smale norske veier. Kjøretøyene er fylt opp til taket med pølser og øl, og disse veiens cruiseturister legger knapt igjen penger.

Hva er vitsen? Hvorfor godtar vi denne skiten på veiene våre? Kan ikke vi be folk om å bo i telt eller skikkelig overnatting når de først kommer?

Jeg sier: Forby hele møkka! Få styggedommen av veien, slå et slag for miljøet, ren natur, fri sikt og rimelig flyt på veien! Vekk med bobiler og campingvogner, for alltid!

Anonymkode: 70503...551

Ja slå et slag for miljøet:

https://www.abcnyheter.no/reise/reisenyheter/2018/10/02/195438164/bobil-og-campingferie-mer-miljovennlig-enn-cruise-og-sydenferie

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...