Gå til innhold

Leggetid på 13-åring nå i ferien?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Er det noen med tenåringer her? Når må deres 13-åringer legge seg nå i ferien? 

Vi er på ferie hos mine foreldre. Både jeg og foreldrene mine er A-mennesker, så vi legger oss helst i 22/23-tiden. Men 13-åringen nekter å legge seg så tidlig. Han får derfor lov til å sitte oppe litt lengre å se på serier osv. Men jeg har ikke gitt han en tid han skal legge seg på. 

Hva gjør dere med deres 13-åringer?

Anonymkode: 85043...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke barn, men nevøene mine på 11 og 13 år er våken så lenge de vil i feriene. Litt rart synes jeg, de sover jo dermed halve dagen 

Anonymkode: 3f67c...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er vanskelig med 12-åring her. Hadde han inder minste sovet litt frampå om han var oppe litt sent, men neida. Pling klokka 8 er han lys våken. Legger seg alt fra 22-23 her og sovner sjelden med en gang.

Anonymkode: af43c...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn legger seg før meg, mellom 22-23. Da skal det være ro i huset. 

Anonymkode: dc4cb...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 12 åring som legger seg ca 22.30 i ferien. Han har alltid vært et "12 timers barn" så sover tilsvarende lenge. Spiser frokost i pysjen med oss  ca 10.30. Helt perfekt ferietempo. 

Endret av søndag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja. Ikke helt avklart tid. Ofte legger jeg meg før 13 og 15 åringen, men gir da beskjed om at de får komme seg snart i seng. Runt midnatt-01.00 kan jeg gjerne våkne og finne ut at de fortsatt er våkne. Da brummer jeg og er tydelig på at NÅ er det sengetid! 

Anonymkode: 7b4d6...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke, vet bare at jeg ofte sovnet før trettenåringen. Var ungdommen ute med venner, krevde jeg at det ble ringt hjem i ti- ellvetida, for å si fra hvor de var. Det var regel nummer en. 

Innetid /leggetid var kl. ett i ferier. 

Når jeg var tretten kunne jeg gjøre hva jeg ville og være ute hele natten eller sent på natt, men likevel ble jeg litt mer streng enn dette når jeg selv hadde tenåringer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fri leggetid, eneste gangene i året de kan kjenne på det over litt lenger tid :) Vi har gjort det i flere år, når skolen starter igjen styrer hun også leggetiden selv, og er ganske fornuftig. Regelen her er at det skal være stille når jeg legger meg. 

Anonymkode: 92c5d...08c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun får velge selv dersom alle har ferie og det ikke skjer noe spesielt. To uker ferie nå har gått med til idrettsskole og cup, så enn så lenge har det ikke vært noe rangling. Hun har lagt seg selv til fornuftig tid. Når vi kommer hjem fra varmere strøk om et par uker er det fortsatt ferie, og vi er hjemme, og da får hun styre selv. Hun må ta hensyn når en av oss andre skal på jobb og være stille når vi legger oss. Men bortsett fra det er det hennes valg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min yngste er nå 17 år, og da er det helt opp til han når han legger seg. 

Da han var 13 år, brukte jeg rett og slett wifi som "grense". I feriene ble den automatisk slått av kl 24. Da var det ikke så interessant å sitte oppe lengre, og han gikk og la seg. Jeg hadde da sovet i 1 -2 timer :)

Anonymkode: 31b97...aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Hadde ikke hatt leggetid, men forventet at de våknet innen rimelig tid uten å være sur og gretten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...