Gå til innhold

Barn på 19måned, reager ikke på navnet. Er dette normalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sikkert noen kan skjenne meg igjen, men dette her plager meg mye, må få dette ut igjen.  Ørene er alt bra med! Har vært hos legen, hun sa alt er normalt, og at hun har null mage følelse at dette er noe galt med dette barnet og hun nektet når jeg sa om han kan ha autisme. Legen sa at hun har møtt barn med autisme, at hun fikk mage følelse at det var noe galt med dem og hun ville ikke sende oss videre til barneleger, sa at vi ikke har behov.  Han gikk, åpnet alle skap dører i hennes kontor, bablet, prøvde ta fra henne brillene hennes, hadde godt øye kontakt og reagert på navnet når hun kalte han.  Han liker kos, men vil ikke bli kysset på munn.og han gir kyss selv med åpent munn. 

 

Ellers er alt bra, bortsett fra at jeg roper flere ganger på navnet hans 5-10 ganger uten noe reaksjon, vis han sitter rolig og jeg roper på han så reager han. 

Nå flere sier han ikke reager, jeg blir veldig bekymret. 

 

Har det skjedd med deres barn at de ikke reager på navnet ? Og de har vært friske?

 

Og dette her også bekymrer meg mye, jeg snakket med synsk dame også, hun sa at vil trenge annen hjelp enn kun å sitte og høre i timen. 

Jeg tenker mye på dette, tenker om han kan være autist allikevel og han må være med spesiell gruppe. 

Beklager for norsken min, har bodd i Norge 4 år.

Anonymkode: dc05d...7a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert noen kan skjenne meg igjen, men dette her plager meg mye, må få dette ut igjen.  Ørene er alt bra med! Har vært hos legen, hun sa alt er normalt, og at hun har null mage følelse at dette er noe galt med dette barnet og hun nektet når jeg sa om han kan ha autisme. Legen sa at hun har møtt barn med autisme, at hun fikk mage følelse at det var noe galt med dem og hun ville ikke sende oss videre til barneleger, sa at vi ikke har behov.  Han gikk, åpnet alle skap dører i hennes kontor, bablet, prøvde ta fra henne brillene hennes, hadde godt øye kontakt og reagert på navnet når hun kalte han.  Han liker kos, men vil ikke bli kysset på munn.og han gir kyss selv med åpent munn. 

 

Ellers er alt bra, bortsett fra at jeg roper flere ganger på navnet hans 5-10 ganger uten noe reaksjon, vis han sitter rolig og jeg roper på han så reager han. 

Nå flere sier han ikke reager, jeg blir veldig bekymret. 

 

Har det skjedd med deres barn at de ikke reager på navnet ? Og de har vært friske?

 

Og dette her også bekymrer meg mye, jeg snakket med synsk dame også, hun sa at vil trenge annen hjelp enn kun å sitte og høre i timen. 

Jeg tenker mye på dette, tenker om han kan være autist allikevel og han må være med spesiell gruppe. 

Beklager for norsken min, har bodd i Norge 4 år.

Anonymkode: dc05d...7a0

Han er 20 måned nå

Anonymkode: dc05d...7a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første. Flinke ungen som ikke liker å bli kyssa på munn. 

Du sier han ikke reagerer på navnet sitt, men du skriver også at han reagerte på navnet sitt når legen sa det. Tror nok det bare er viljestyrt at han ikke hører når du sier navnet hans i en del situasjoner. Pust med magen og slapp av

Anonymkode: 9527f...0e8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert noen kan skjenne meg igjen, men dette her plager meg mye, må få dette ut igjen.  Ørene er alt bra med! Har vært hos legen, hun sa alt er normalt, og at hun har null mage følelse at dette er noe galt med dette barnet og hun nektet når jeg sa om han kan ha autisme. Legen sa at hun har møtt barn med autisme, at hun fikk mage følelse at det var noe galt med dem og hun ville ikke sende oss videre til barneleger, sa at vi ikke har behov.  Han gikk, åpnet alle skap dører i hennes kontor, bablet, prøvde ta fra henne brillene hennes, hadde godt øye kontakt og reagert på navnet når hun kalte han.  Han liker kos, men vil ikke bli kysset på munn.og han gir kyss selv med åpent munn. 

 

Ellers er alt bra, bortsett fra at jeg roper flere ganger på navnet hans 5-10 ganger uten noe reaksjon, vis han sitter rolig og jeg roper på han så reager han. 

Nå flere sier han ikke reager, jeg blir veldig bekymret. 

 

Har det skjedd med deres barn at de ikke reager på navnet ? Og de har vært friske?

 

Og dette her også bekymrer meg mye, jeg snakket med synsk dame også, hun sa at vil trenge annen hjelp enn kun å sitte og høre i timen. 

Jeg tenker mye på dette, tenker om han kan være autist allikevel og han må være med spesiell gruppe. 

Beklager for norsken min, har bodd i Norge 4 år.

Anonymkode: dc05d...7a0

Nå er det ofte vanskelig for så små barn å konsentrere seg om mer enn en ting samtidig så om han leker eller er opptatt med noe så følger han gjerne ikke med. Noe annet kan være at han hører men rett og slett ikke vil høre etter... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert noen kan skjenne meg igjen, men dette her plager meg mye, må få dette ut igjen.  Ørene er alt bra med! Har vært hos legen, hun sa alt er normalt, og at hun har null mage følelse at dette er noe galt med dette barnet og hun nektet når jeg sa om han kan ha autisme. Legen sa at hun har møtt barn med autisme, at hun fikk mage følelse at det var noe galt med dem og hun ville ikke sende oss videre til barneleger, sa at vi ikke har behov.  Han gikk, åpnet alle skap dører i hennes kontor, bablet, prøvde ta fra henne brillene hennes, hadde godt øye kontakt og reagert på navnet når hun kalte han.  Han liker kos, men vil ikke bli kysset på munn.og han gir kyss selv med åpent munn. 

 

Ellers er alt bra, bortsett fra at jeg roper flere ganger på navnet hans 5-10 ganger uten noe reaksjon, vis han sitter rolig og jeg roper på han så reager han. 

Nå flere sier han ikke reager, jeg blir veldig bekymret. 

 

Har det skjedd med deres barn at de ikke reager på navnet ? Og de har vært friske?

 

Og dette her også bekymrer meg mye, jeg snakket med synsk dame også, hun sa at vil trenge annen hjelp enn kun å sitte og høre i timen. 

Jeg tenker mye på dette, tenker om han kan være autist allikevel og han må være med spesiell gruppe. 

Beklager for norsken min, har bodd i Norge 4 år.

Anonymkode: dc05d...7a0

Det første du må gjøre er å slutte og rope! Hvorfor i all verden gjør du det. Snakk heller med en vennlig, lokkende stemme. Gjerne mens du rasler med noe som lager litt lyd og fenger han, også roser og tøyser du litt så fort han responderer på navnet sitt.

Anonymkode: 54b33...caa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For det første. Flinke ungen som ikke liker å bli kyssa på munn. 

Du sier han ikke reagerer på navnet sitt, men du skriver også at han reagerte på navnet sitt når legen sa det. Tror nok det bare er viljestyrt at han ikke hører når du sier navnet hans i en del situasjoner. Pust med magen og slapp av

Anonymkode: 9527f...0e8

Er også i mot å kysse barn på munn. Men ser flere små barn gjøre det. Min nekter, men han lar bare å kysse på pannen. 

Anonymkode: dc05d...7a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker også at det har noe med konsentrasjonen å gjøre. Han er så liten enda, så blir da vanskelig å konsentrere seg om flere ting. Han er liten enda, og tenk hvor store inntrykk det er overalt for små barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be om hjelp fra helsestasjon og evt. Barnehage. Som fagpersonell selv er flere av tingene du nevner bekymringsverdige. 

Anonymkode: 3ae38...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en datter som er et par mnd eldre (født i sept). Hun reagerer ikke på navnet sitt når jeg spør henne om ting eller roper etter henne, men det er tydelig at hun vet hvem hun er. Det kommer frem f. Eks. når de i barnehagen sier "her skal *navn* sitte". Da går hun dit med én gang. Hun har hatt en lengte periode nå hvor alt jeg sier er feil. Hun nekter å gjøre som jeg sier, ignorerer meg, vil ikke kose når jeg spør mm. Men hun er helt normal, og helt fantastisk. Hun tester bare grenser. Overhode ikke bekymret. 

Anonymkode: 4a975...f54

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må man kysse barnet på munn? Ser jenter og gutter i tenårene som ennå kysser foreldrene sine på munn. Nei fysj. Hvorfor har man det behovet?

Anonymkode: ba7e3...48e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Be om hjelp fra helsestasjon og evt. Barnehage. Som fagpersonell selv er flere av tingene du nevner bekymringsverdige. 

Anonymkode: 3ae38...f33

Og hva er du du reagerer på egentlig? At barnet ikke vil bli kysset på munn? Ingenting av det ts beskriver er avvikende, i tillegg er barnet undersøkt av lege, viste god kontakt og legen (som faktisk har sett barnet..) var ikke bekymret. 

TS, du skriver at barnet responderer på navnet når det sitter i ro. Det er veldig vanlig at småbarn ikke responderer på navn om de er opptatt med lek eller distrahert av noe annet. Legen sa barnet gir god blikkontakt og ellers kontakt. Min fireåring har såkalt selektiv hørsel, ikke akkurat et uvanlig fenomen det heller. 

Anonymkode: 1e699...7d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg nysgjerrig: hva er galt med å kysse på munnen? Jeg kysser som regel barnet mitt på panne eller kinn, men han kysser alltid meg på munnen på eget initiativ (19 måneder). 

 

Anonymkode: 23c16...c85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå ble jeg nysgjerrig: hva er galt med å kysse på munnen? Jeg kysser som regel barnet mitt på panne eller kinn, men han kysser alltid meg på munnen på eget initiativ (19 måneder). 

 

Anonymkode: 23c16...c85

Ingen som sier det er galt. Men det er galt å kysse barn på munnen når de tydelig gir uttrykk for at de ikke ønsker det

Anonymkode: bc8b2...36e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg svarer her kun fordi jeg vil at du skal roe deg ned. Vår var også sånn. Helt fren til barnet var godt over 2 år. Hadde en del andre tegn og vi var ekstremt redd for autisme. 

Vel, vi kunne ikke ta mer feil. Barnet er idag 4 år og helt normalt. Allr symptomene har forsvunnet... nien barn er bare sånn... så slapp helt av. 

Men for guds skyld, når det gjelder bekymring rundt barn, vær så snill ikke gå til en spådame... altså seriøst? Skjerp deg...

Anonymkode: 3869a...a48

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som sier det er galt. Men det er galt å kysse barn på munnen når de tydelig gir uttrykk for at de ikke ønsker det

Anonymkode: bc8b2...36e

Jo. Sitater fra denne tråden: «Flinke ungen som ikke liker å bli kyssa på munn. »

«Er også i mot å kysse barn på munn»

Jeg er selvfølgelig enig i at man ikke skal kysse barnet på munnen mot dets vilje, men jeg forsto det som at disse kommentarene handlet om et generelt negativt syn på å kysse barn på munnen.  

 

Anonymkode: 23c16...c85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo. Sitater fra denne tråden: «Flinke ungen som ikke liker å bli kyssa på munn. »

«Er også i mot å kysse barn på munn»

Jeg er selvfølgelig enig i at man ikke skal kysse barnet på munnen mot dets vilje, men jeg forsto det som at disse kommentarene handlet om et generelt negativt syn på å kysse barn på munnen.  

 

Anonymkode: 23c16...c85

Det jeg prøvde å få frem var at, ikke at han ikke vil bli kysset på munn, men at han ikke ønsket kos, nær kontakt. Dette var som bekymret meg. Hørt og lest at, barn med autisme ikke ønsker nær kontakt eller kos. Derfor var jeg bekymret.

og det hun synke sa, at han vil trenge annen hjelp på skolen. Vet ikke hva hun mente med det. 

Hilsen Hi 

Anonymkode: dc05d...7a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg svarer her kun fordi jeg vil at du skal roe deg ned. Vår var også sånn. Helt fren til barnet var godt over 2 år. Hadde en del andre tegn og vi var ekstremt redd for autisme. 

Vel, vi kunne ikke ta mer feil. Barnet er idag 4 år og helt normalt. Allr symptomene har forsvunnet... nien barn er bare sånn... så slapp helt av. 

Men for guds skyld, når det gjelder bekymring rundt barn, vær så snill ikke gå til en spådame... altså seriøst? Skjerp deg...

Anonymkode: 3869a...a48

Tusen takk for svaret! Det var veldig godt å høre! ☺️❤️

Hilsen Hi

Anonymkode: dc05d...7a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...