Gå til innhold

Jeg legger ned seteryggen på fly


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Tamsi skrev:

Da hadde jeg sparket i setet hele turen. 

Det blir det som regel slutt på etter første gangen man sier det høyt. Om man finner det irriterende da.

Jeg setter for min del pris på gratis massasje. 

Endret av Husholdning1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Det er selvsagt morsomt. Men det er ikke vedkommendes skyld at andre nelter vedkommende noe vedkommende har betalt for. Da må de forvente at vedkommende reagerer.

Helt greit at man vil legge ned seteryggen (bortsett fra under matservering). 

Men hvis man går inn for å gjøre dette bare for å krangle, skape uhygge og gjøre livet surt for den som sitter bak, da er det noe som ikke er helt som det skal. Personen som skriver dette mangler både sosiale antenner og normal folkeskikk. 

Anonymkode: c7942...bba

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt greit at man vil legge ned seteryggen (bortsett fra under matservering). 

Men hvis man går inn for å gjøre dette bare for å krangle, skape uhygge og gjøre livet surt for den som sitter bak, da er det noe som ikke er helt som det skal. Personen som skriver dette mangler både sosiale antenner og normal folkeskikk. 

Anonymkode: c7942...bba

Nei. Passasjeren som skal nekte vedkommende å fjøre dette mangler folkeskikk. Ingen av dem mangler sosiale antenner på bakgrunn av dette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Nei. Passasjeren som skal nekte vedkommende å fjøre dette mangler folkeskikk. Ingen av dem mangler sosiale antenner på bakgrunn av dette. 

Du misforstår poenget mitt, men helt greit, ser at det er dødfødt😛 

Anonymkode: c7942...bba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du misforstår poenget mitt, men helt greit, ser at det er dødfødt😛 

Anonymkode: c7942...bba

Hva er poenget bortsett fra at du mener vedkommende mangler folkeskikk eller sosiale antenner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er morsomt å diskutere og komme i munnhuggeri med folk. :) Altså, ikke sjikane og rene angrep, men det er morsomt når de faktisk ikke har rett på noen ting. Jeg starter alltid med «du må gjerne peke på et sted i prosedyrene der det står noe om klare tidspunkt for nedleggelse av seterygg» eller noe i den duren. Da starter de alltid med å bli personlige og mene at jeg plager dem med vilje, derfor kontakter jeg flyvertinnene for at de skal forklare dem at det ikke er klare rutiner rundt dette. Det går på samspill mellom passasjerene, og de greier ikke å få det gjennom. De fleste sier jo ikke noe, for de forstår jo at de ikke har noen sak, men det er en del som blir provoserte av at jeg benytter meg av min rett og funksjonen som jo er der av en grunn... En gang gjentok jeg hele tiden at hun bak meg måtte forklare meg hvorfor funksjonen var der hvis den ikke skulle benyttes. En annen gang leste jeg direkte fra nettbrettet reglene flyselskapet hadde satt for å vise at personen bak hadde feil. Jeg spurte så om hun kunne finne noen brudd på reglene. Da ble det stille i fjøset. :)

Anonymkode: afc81...267

Herregud - skaff deg et liv.....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår deg faktisk godt selv om du tydeligvis har jazzet deg opp under flyturen din og blitt trassig. 

Funksjonen er til for å brukes. Jeg bruker den. Det skal sies at jeg har en nakkeskade og at det å legge ned setet gjør at flyturen blir litt mindre lidelse. Likevel, så finnes den for at folk skal kunne benytte seg av den. De som får det trangt kan selv legge ned seter så går vel plassproblemet i null. Og er man så tykk at det er trangt på fly... Så er det kanskje eget kroppsvolum som er problemet... Jeg er 170 høy og har det aldri trangt, selv om personen forran legger ned seteryggen. 

Anonymkode: f34c2...401

Du er jo kort da får du det jo aldri trangt, og nei mine bein får ikke bedre plass av å legge ned egen seterygg, jeg gjør det derimot trangere for den bak. Jeg har akkurat så lange bein at de få cm som forsvinner når setet legges ned gjør det enda mer ukomfortabelt. Skal sies at jeg prøver å bestille ved nødutgang så sant det lar seg gjøre. Ikke er jeg feit heller har god plass i setet. Heldigvis er min opplevelse at færre og færre legger ned seteryggen. 

Anonymkode: 314ac...217

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant. Det å legge setet bakover bedrer ikke komforten særlig, så dersom man er fysisk (og psykisk) frisk, velger man vanligvis å la flysetet være oppreist, av hensyn til andre. Dersom man tenker masse på «rettigheten» til å legge flysetet 10 cm bakover fordi man har «betalt for det», kan jeg se behovet. Fordi du er veldig spesiell.

Anonymkode: 53663...9ef

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Interessant. Det å legge setet bakover bedrer ikke komforten særlig, så dersom man er fysisk (og psykisk) frisk, velger man vanligvis å la flysetet være oppreist, av hensyn til andre. Dersom man tenker masse på «rettigheten» til å legge flysetet 10 cm bakover fordi man har «betalt for det», kan jeg se behovet. Fordi du er veldig spesiell.

Anonymkode: 53663...9ef

Selv om du ikke synes det bedrer komforten så gjør jo andre det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en av dem som legger ned seteryggen på fly. Jeg har betalt for setet mitt, og det er min rett å benytte meg av den funksjonen. Funksjonen hadde ikke vært der hvis ikke folk skal benytte seg av den. Hvis du har problemer med det som passasjer - la være å ta fly eller oppgrader billetten din. Jeg kom i krangel med en kvinne for ikke så lenge siden fordi hun mente hun hadde bestemmelsesrett over hvordan jeg brukte setet mitt, jeg sa til henne at hun ikke har mandat i denne saken og hun måtte kontakte en av flyvertinnene for å få meg til å rette opp seteryggen (dette var da under matserveringen). Etter at hun hadde spist, var det rett ned igjen med setet. Diskusjonen fortsatte, hun mente jeg gjorde dette på trass, det spiller ingen rolle hvorfor jeg gjør det, jeg har betalt for setet - jeg kan gjøre som jeg vil med setet. Hun kontaktet flyvertinnen igjen, men denne gangen fikk hun ikke medhold - hun spiste jo ikke og brukte ikke brettet foran setet sitt. Til dere som sutrer over nedlagt seterygg, dere får kjøpe plass på fremste rad eller holde dere hjemme ! Jeg koste meg virkelig med å krangle med denne kvinnen og hun hadde heller ingen spesielle rettigheter enda hun trodde det på forhånd. :) Hun prøvde seg med flyvertinnen igjen, men det er kun under mat og det går mest på etikette og samspill mellom passasjerene. En nytelse å provosere denne sutrekvinnen som var rasende på meg etter at vi landet. Hehe. Mitt kjøpte sete - min frie benyttelse.

Anonymkode: afc81...267

Du trenger Jesus i livet ditt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du lagt seteryggen i fanget mitt, hadde du fått det i retur så  hardt at du hadde sittet der med nakkesleng og mulig manglet et par fortenner!

Du skjønner: jeg har også betalt billetten min, og klarer du ikke sitte i et flysete uten å måtte legge ned ryggen, så får du holde deg hjemme!

 

Anonymkode: 2c443...af4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hadde du lagt seteryggen i fanget mitt, hadde du fått det i retur så  hardt at du hadde sittet der med nakkesleng og mulig manglet et par fortenner!

Du skjønner: jeg har også betalt billetten min, og klarer du ikke sitte i et flysete uten å måtte legge ned ryggen, så får du holde deg hjemme!

 

Anonymkode: 2c443...af4

Du ville ilke fått lov tilå fly med samme selskap igjen etterpå. Du har ikke betalt for at passasjeren fremfor deg ikkr skal kunne legge ned seteryggen om det er mulig for vedkommende. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en av dem som legger ned seteryggen på fly. Jeg har betalt for setet mitt, og det er min rett å benytte meg av den funksjonen. Funksjonen hadde ikke vært der hvis ikke folk skal benytte seg av den. Hvis du har problemer med det som passasjer - la være å ta fly eller oppgrader billetten din. Jeg kom i krangel med en kvinne for ikke så lenge siden fordi hun mente hun hadde bestemmelsesrett over hvordan jeg brukte setet mitt, jeg sa til henne at hun ikke har mandat i denne saken og hun måtte kontakte en av flyvertinnene for å få meg til å rette opp seteryggen (dette var da under matserveringen). Etter at hun hadde spist, var det rett ned igjen med setet. Diskusjonen fortsatte, hun mente jeg gjorde dette på trass, det spiller ingen rolle hvorfor jeg gjør det, jeg har betalt for setet - jeg kan gjøre som jeg vil med setet. Hun kontaktet flyvertinnen igjen, men denne gangen fikk hun ikke medhold - hun spiste jo ikke og brukte ikke brettet foran setet sitt. Til dere som sutrer over nedlagt seterygg, dere får kjøpe plass på fremste rad eller holde dere hjemme ! Jeg koste meg virkelig med å krangle med denne kvinnen og hun hadde heller ingen spesielle rettigheter enda hun trodde det på forhånd. :) Hun prøvde seg med flyvertinnen igjen, men det er kun under mat og det går mest på etikette og samspill mellom passasjerene. En nytelse å provosere denne sutrekvinnen som var rasende på meg etter at vi landet. Hehe. Mitt kjøpte sete - min frie benyttelse.

Anonymkode: afc81...267

Tipper du er en irritabel person som lar ungen niskrike på flyet også uten at du bryr deg for det er jo dine barn og dem er jo best. Kålhue!! 

Anonymkode: 9040e...aa7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har betalt for setet ditt ja, men det har også andre. Tror ikke du vil syns det er så inmari stas å bli innklemt i flyet av noen som sitter foran deg som ikke bryr seg en dritt om deg og ditt hensyn.

Anonymkode: 97868...4cb

Hvis personen bak sete ditt også legger ned setet sitt, får dere like mye plass som om begge setene var rettet opp...

Jeg personlig legger ikke ned setet mitt på korte turer. Men på lange turer så vil jeg sove etter maten er servert, fram til frokost blir servert 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tipper du er en irritabel person som lar ungen niskrike på flyet også uten at du bryr deg for det er jo dine barn og dem er jo best. Kålhue!! 

Anonymkode: 9040e...aa7

Personangrep er så sjarmerende💚

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Tamsi skrev:

Da hadde jeg sparket i setet hele turen. 

Det tviler jeg på du ;) 

Anonymkode: 6a592...11e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du lagt seteryggen i fanget mitt, hadde du fått det i retur så  hardt at du hadde sittet der med nakkesleng og mulig manglet et par fortenner!

Du skjønner: jeg har også betalt billetten min, og klarer du ikke sitte i et flysete uten å måtte legge ned ryggen, så får du holde deg hjemme!

 

Anonymkode: 2c443...af4

Særlig. Du virker jo helt idiot. 

Seteryggen har mulighet for å legges bakover av en grunn. Du eier ikke luften foran deg.

Anonymkode: 6a592...11e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Selv om du ikke synes det bedrer komforten så gjør jo andre det.

Virkelig? Du skal fly fra Oslo til Nice, eller fra Bergen til Oslo, og må legge deg 10 cm bakover? Dersom det er så slitsomt å fly i noen timer, ville jeg vurdert andre transportalternativer.

Jeg lot heller ikke barna mine sparke i setene fremfor dem, bare fordi jeg hadde betalt for setene deres.

Anonymkode: 53663...9ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virkelig? Du skal fly fra Oslo til Nice, eller fra Bergen til Oslo, og må legge deg 10 cm bakover? Dersom det er så slitsomt å fly i noen timer, ville jeg vurdert andre transportalternativer.

Jeg lot heller ikke barna mine sparke i setene fremfor dem, bare fordi jeg hadde betalt for setene deres.

Anonymkode: 53663...9ef

Ja, virkelig.

Du har ikke betalt for at de skal sparke i setene fremfor. Men du har betalt for at de skal kunne legge seteryggen bak. Det er en stor forskjell her, og den er veldig klar.

Endret av Husholdning1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tankegang... 

«jeg har kjøpt tyggispakken, jeg har rett til å tygge den hvordan jeg vil! Jeg har min frie rett til å smatte, og blåse bobler, mens jeg sitter på flyet» 

«Jeg har betalt for mobilen min, jeg har lov til å høre på musikk uten headset, på flyet. Min frie rett.» 

«jeg har betalt for buksen min. Jeg har lov til å fise i den hvis jeg har behov for det. Min frie rett på fly!» 

man har ikke nødvendigvis «fri rett», men du har veldig fri rett til å oppføre deg og ha folkeskikk! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...