Gå til innhold

Jeg legger ned seteryggen på fly


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du fortjener å alltid ha en av samme kaliber som deg selv på setet foran, eller kanskje et par skrikerunger og en snorker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts. Jeg bare svarer med samme mynt. Tar av skoene mine slik at du får lukte på mine sure sokker..

Anonymkode: e7c90...50c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er morsomt å diskutere og komme i munnhuggeri med folk. :) Altså, ikke sjikane og rene angrep, men det er morsomt når de faktisk ikke har rett på noen ting. Jeg starter alltid med «du må gjerne peke på et sted i prosedyrene der det står noe om klare tidspunkt for nedleggelse av seterygg» eller noe i den duren. Da starter de alltid med å bli personlige og mene at jeg plager dem med vilje, derfor kontakter jeg flyvertinnene for at de skal forklare dem at det ikke er klare rutiner rundt dette. Det går på samspill mellom passasjerene, og de greier ikke å få det gjennom. De fleste sier jo ikke noe, for de forstår jo at de ikke har noen sak, men det er en del som blir provoserte av at jeg benytter meg av min rett og funksjonen som jo er der av en grunn... En gang gjentok jeg hele tiden at hun bak meg måtte forklare meg hvorfor funksjonen var der hvis den ikke skulle benyttes. En annen gang leste jeg direkte fra nettbrettet reglene flyselskapet hadde satt for å vise at personen bak hadde feil. Jeg spurte så om hun kunne finne noen brudd på reglene. Da ble det stille i fjøset. :)

Anonymkode: afc81...267

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under matservering skal det være oppreist, ellers er det fritt frem å legge det ned. Legger det ned når det passer meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en av dem som legger ned seteryggen på fly. Jeg har betalt for setet mitt, og det er min rett å benytte meg av den funksjonen. Funksjonen hadde ikke vært der hvis ikke folk skal benytte seg av den. Hvis du har problemer med det som passasjer - la være å ta fly eller oppgrader billetten din. Jeg kom i krangel med en kvinne for ikke så lenge siden fordi hun mente hun hadde bestemmelsesrett over hvordan jeg brukte setet mitt, jeg sa til henne at hun ikke har mandat i denne saken og hun måtte kontakte en av flyvertinnene for å få meg til å rette opp seteryggen (dette var da under matserveringen). Etter at hun hadde spist, var det rett ned igjen med setet. Diskusjonen fortsatte, hun mente jeg gjorde dette på trass, det spiller ingen rolle hvorfor jeg gjør det, jeg har betalt for setet - jeg kan gjøre som jeg vil med setet. Hun kontaktet flyvertinnen igjen, men denne gangen fikk hun ikke medhold - hun spiste jo ikke og brukte ikke brettet foran setet sitt. Til dere som sutrer over nedlagt seterygg, dere får kjøpe plass på fremste rad eller holde dere hjemme ! Jeg koste meg virkelig med å krangle med denne kvinnen og hun hadde heller ingen spesielle rettigheter enda hun trodde det på forhånd. :) Hun prøvde seg med flyvertinnen igjen, men det er kun under mat og det går mest på etikette og samspill mellom passasjerene. En nytelse å provosere denne sutrekvinnen som var rasende på meg etter at vi landet. Hehe. Mitt kjøpte sete - min frie benyttelse.

Anonymkode: afc81...267

Det handler om folkeskikk og forståelse, syns du virker som kverulant og dårlig menneske, normale oppegående legger ikke ned stolsetet på flyreiser, ta en titt rundt deg

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, barbent skrev:

Det handler om folkeskikk og forståelse, syns du virker som kverulant og dårlig menneske, normale oppegående legger ikke ned stolsetet på flyreiser, ta en titt rundt deg

Normalt oppegående mennesker legger stadig vekk ned seteryggen på flyreiser. Stolsetet har jeg imidlertid aldri sett en passasjer flytte på.

Endret av Husholdning1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til. Det ville ikke vært fysisk plass for deg å gjøre det om jeg hadde satt bak deg. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Normalt oppegående mennesker legger stadig vekk ned seteryggen på flyreiser. Stolsetet har jeg imidlertid aldri sett en passasjer flytte på.

Så skrev jeg feil da, tror du forstod hva jeg mente.

Dette handler om skikk og bruk i lufta, noe du tydeligvis ikke forstår

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er morsomt å diskutere og komme i munnhuggeri med folk. :) Altså, ikke sjikane og rene angrep, men det er morsomt når de faktisk ikke har rett på noen ting. Jeg starter alltid med «du må gjerne peke på et sted i prosedyrene der det står noe om klare tidspunkt for nedleggelse av seterygg» eller noe i den duren. Da starter de alltid med å bli personlige og mene at jeg plager dem med vilje, derfor kontakter jeg flyvertinnene for at de skal forklare dem at det ikke er klare rutiner rundt dette. Det går på samspill mellom passasjerene, og de greier ikke å få det gjennom. De fleste sier jo ikke noe, for de forstår jo at de ikke har noen sak, men det er en del som blir provoserte av at jeg benytter meg av min rett og funksjonen som jo er der av en grunn... En gang gjentok jeg hele tiden at hun bak meg måtte forklare meg hvorfor funksjonen var der hvis den ikke skulle benyttes. En annen gang leste jeg direkte fra nettbrettet reglene flyselskapet hadde satt for å vise at personen bak hadde feil. Jeg spurte så om hun kunne finne noen brudd på reglene. Da ble det stille i fjøset. :)

Anonymkode: afc81...267

Så trist det må være å finne glede i å gjøre livet surt for menneskene rundt seg. 

Dette er ikke normal oppførsel. Sosiale antenner er iallfall fullstendig feil innstilt. 

Anonymkode: c7942...bba

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, barbent skrev:

Så skrev jeg feil da, tror du forstod hva jeg mente.

Dette handler om skikk og bruk i lufta, noe du tydeligvis ikke forstår

Skikk og bruk i lufta er å la medpassasjerer benytte den seteplassen de har betalt for. Det inkluderer tilbakelent seterygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så trist det må være å finne glede i å gjøre livet surt for menneskene rundt seg. 

Dette er ikke normal oppførsel. Sosiale antenner er iallfall fullstendig feil innstilt. 

Anonymkode: c7942...bba

Dette handler jo ikke om at vedkommende gjør livet surt for andre, men at vedkommende nekter å la deres feiloppfatninger forsure livet hans eller hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger ned seteryggen hvis jeg vil og personen på setet foran meg er velkommen til å gjøre akkurat det samme. Det er jo ikke akkurat noen stressless på de vanlige flyvningene.. Det er snakk om ca 10 cm! Og det er 10 cm på toppen av setet, ikke der knærne er. Der er det vel knapt merkbart.

Og ja, jeg er høy med lange bein. Men jeg gidder ikke irritere meg over det jeg kaller for småting. 

God sommer og oppfør dere som folk! 😊 

Anonymkode: 16f7e...84f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Dette handler jo ikke om at vedkommende gjør livet surt for andre, men at vedkommende nekter å la deres feiloppfatninger forsure livet hans eller hennes.

Jo, Ts skriver at hun/han syns det er morsomt å komme i munnhuggeri med folk, og beskriver metodene hun/han bruker for å provosere og gjøre det vanskelig for den som sitter bak. 

Det er det som ikke er normal oppførsel. 

Anonymkode: c7942...bba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Dette handler jo ikke om at vedkommende gjør livet surt for andre, men at vedkommende nekter å la deres feiloppfatninger forsure livet hans eller hennes.

TS har jo flere ganger påpekt at han/hun synes dette er GØY og at dette er HANS RETT. Jeg kan derimot ikke se at argumentet «dette er viktig for meg fordi...» har vært særlig flittig brukt. 

Anonymkode: a17f5...2db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal du få denne personenmed lange ben til å gjøre? Skal hn kappe av seg beina? Og personen sa ingenting om sparking btw. 

Anonymkode: 9b237...f66

Det er jo ikke benplassen som blir redusert når man legger ned sete, men plassen over der man har beina ;), med mindre man er veldig lang, noe som ikke er så utbredt at det utgjør noe stort problem. Ja, det kan være irriterende hvis man f eks skal lese en avis el. l.

Virker som de fleste som her er i mot å legge ned ryggen, ikke har opplevd det i virkeligheten, men bare bestemt seg at man skal være i mot. 

Jeg er ganske sikker på at problemet hovedsakelig ligger i at man vil kontrollere andres adferd ;)  

Endret av LeneXCII
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo, Ts skriver at hun/han syns det er morsomt å komme i munnhuggeri med folk, og beskriver metodene hun/han bruker for å provosere og gjøre det vanskelig for den som sitter bak. 

Det er det som ikke er normal oppførsel. 

Anonymkode: c7942...bba

Det er selvsagt morsomt. Men det er ikke vedkommendes skyld at andre nelter vedkommende noe vedkommende har betalt for. Da må de forvente at vedkommende reagerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS har jo flere ganger påpekt at han/hun synes dette er GØY og at dette er HANS RETT. Jeg kan derimot ikke se at argumentet «dette er viktig for meg fordi...» har vært særlig flittig brukt. 

Anonymkode: a17f5...2db

At det er vedkommendes rett er argument nok til ikke å nekte vedkommende det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en av dem som legger ned seteryggen på fly. Jeg har betalt for setet mitt, og det er min rett å benytte meg av den funksjonen. Funksjonen hadde ikke vært der hvis ikke folk skal benytte seg av den. Hvis du har problemer med det som passasjer - la være å ta fly eller oppgrader billetten din. Jeg kom i krangel med en kvinne for ikke så lenge siden fordi hun mente hun hadde bestemmelsesrett over hvordan jeg brukte setet mitt, jeg sa til henne at hun ikke har mandat i denne saken og hun måtte kontakte en av flyvertinnene for å få meg til å rette opp seteryggen (dette var da under matserveringen). Etter at hun hadde spist, var det rett ned igjen med setet. Diskusjonen fortsatte, hun mente jeg gjorde dette på trass, det spiller ingen rolle hvorfor jeg gjør det, jeg har betalt for setet - jeg kan gjøre som jeg vil med setet. Hun kontaktet flyvertinnen igjen, men denne gangen fikk hun ikke medhold - hun spiste jo ikke og brukte ikke brettet foran setet sitt. Til dere som sutrer over nedlagt seterygg, dere får kjøpe plass på fremste rad eller holde dere hjemme ! Jeg koste meg virkelig med å krangle med denne kvinnen og hun hadde heller ingen spesielle rettigheter enda hun trodde det på forhånd. :) Hun prøvde seg med flyvertinnen igjen, men det er kun under mat og det går mest på etikette og samspill mellom passasjerene. En nytelse å provosere denne sutrekvinnen som var rasende på meg etter at vi landet. Hehe. Mitt kjøpte sete - min frie benyttelse.

Anonymkode: afc81...267

Jeg forstår deg faktisk godt selv om du tydeligvis har jazzet deg opp under flyturen din og blitt trassig. 

Funksjonen er til for å brukes. Jeg bruker den. Det skal sies at jeg har en nakkeskade og at det å legge ned setet gjør at flyturen blir litt mindre lidelse. Likevel, så finnes den for at folk skal kunne benytte seg av den. De som får det trangt kan selv legge ned seter så går vel plassproblemet i null. Og er man så tykk at det er trangt på fly... Så er det kanskje eget kroppsvolum som er problemet... Jeg er 170 høy og har det aldri trangt, selv om personen forran legger ned seteryggen. 

Anonymkode: f34c2...401

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er liten, så for meg spiller det liten rolle om passasjeren foran meg legger ned seteryggen utenom matserveringen.  Men jeg må si jeg setter pris på å bli spurt først, altså. I mitt hode er ikke seteryggen kun «min», fordi det også befinner seg et brett på baksiden beregnet på personen bak. Kan jo godt være at vedkommende har bruk for dette utenom matserveringen også. Jeg flyr aldri langt, og legger ikke ned ryggen, men om jeg skulle fått for meg at det var noe jeg ville gjøre, så hadde jeg selvsagt spurt personen bak meg først. Om det var en lang person ville jeg ikke spurt engang. Man tar hensyn. Det er trangt mellom flysetene, og det er jo ikke mulig at alle ombord kan kjøpe seg seter med ekstra plass..

Anonymkode: 4eba1...11c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...