Gå til innhold

Jeg legger ned seteryggen på fly

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en av dem som legger ned seteryggen på fly. Jeg har betalt for setet mitt, og det er min rett å benytte meg av den funksjonen. Funksjonen hadde ikke vært der hvis ikke folk skal benytte seg av den. Hvis du har problemer med det som passasjer - la være å ta fly eller oppgrader billetten din. Jeg kom i krangel med en kvinne for ikke så lenge siden fordi hun mente hun hadde bestemmelsesrett over hvordan jeg brukte setet mitt, jeg sa til henne at hun ikke har mandat i denne saken og hun måtte kontakte en av flyvertinnene for å få meg til å rette opp seteryggen (dette var da under matserveringen). Etter at hun hadde spist, var det rett ned igjen med setet. Diskusjonen fortsatte, hun mente jeg gjorde dette på trass, det spiller ingen rolle hvorfor jeg gjør det, jeg har betalt for setet - jeg kan gjøre som jeg vil med setet. Hun kontaktet flyvertinnen igjen, men denne gangen fikk hun ikke medhold - hun spiste jo ikke og brukte ikke brettet foran setet sitt. Til dere som sutrer over nedlagt seterygg, dere får kjøpe plass på fremste rad eller holde dere hjemme ! Jeg koste meg virkelig med å krangle med denne kvinnen og hun hadde heller ingen spesielle rettigheter enda hun trodde det på forhånd. :) Hun prøvde seg med flyvertinnen igjen, men det er kun under mat og det går mest på etikette og samspill mellom passasjerene. En nytelse å provosere denne sutrekvinnen som var rasende på meg etter at vi landet. Hehe. Mitt kjøpte sete - min frie benyttelse.

Anonymkode: afc81...267

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg! Joda, det blir bittelitt trangere for personen bak. Men det er jo slik plassene er laget. Da får de som har noe imot det klage til flyselskapet. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 7aa17...7d1

Skrevet

Det er en fordel om man lærer seg å tilpasse seg andre når man sitter klemt sammen i en avlang blikkboks 12 000 meter over bakken...

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg krangler aldri med de som legger ned setet, men har veldig lange bein så passer på å sette knærne i ryggen på setet foran. Bare trekker på skuldrene og peker på benplassen hvis den foran sier noe. Tross alt min plass og jeg sitter som jeg vil i mitt sete. 

Anonymkode: 314ac...217

Sparking i sete er upassende oppførsel på flyet. Du bør ikke irritere andre som sitter foran deg unødig. Du har betalt for setet ditt, ikke for plassen foran. Dette hadde du blitt arrestert på ganske raskt hvis jeg eller andre hadde reagert på deg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du har betalt for setet ditt ja, men det har også andre. Tror ikke du vil syns det er så inmari stas å bli innklemt i flyet av noen som sitter foran deg som ikke bryr seg en dritt om deg og ditt hensyn.

Anonymkode: 97868...4cb

• Liker 20
Gjest Warrior
Skrevet

Ja det er jævlig å ta hensyn til andre enn seg selv eller hva?🙄

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sparking i sete er upassende oppførsel på flyet. Du bør ikke irritere andre som sitter foran deg unødig. Du har betalt for setet ditt, ikke for plassen foran. Dette hadde du blitt arrestert på ganske raskt hvis jeg eller andre hadde reagert på deg.

Hva skal du få denne personenmed lange ben til å gjøre? Skal hn kappe av seg beina? Og personen sa ingenting om sparking btw. 

Anonymkode: 9b237...f66

• Liker 38
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sparker ikke men når noen legger ned setet har jeg to valg, sitte og skreve som en mann, noe som irriterer den ved siden av, eller ha bena rett frem og da kommer de godt frem i setet foran. Du kommer ingen vei med å si noe, det har et par prøvd og får da beskjed av flyvertinnene om at det lønner seg for de å ta opp igjen setet for da blir det bedre plass for alle. 

• Liker 29
Skrevet

Hva gjør du med all den luften du får ved å bikke ned setet? Plassen blir jo ikke akkurat markant større, og legge ned setet gir deg jo ikke annet enn egoistisk tilfredsstillelse. Ut ifra hva du skriver er det jo kun derfor du gjør det også.

Ja vedkommende bak deg har rett. Du gjør det kun for å provosere, og da må du regne med at folk blir provosert også. 

AnonymBruker
Skrevet

Det må da være litt pinlig å oppføre seg som en trassig tenåringstissefant i voksen alder? :klo:

Anonymkode: bbbf0...613

• Liker 44
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sparker ikke men når noen legger ned setet har jeg to valg, sitte og skreve som en mann, noe som irriterer den ved siden av, eller ha bena rett frem og da kommer de godt frem i setet foran. Du kommer ingen vei med å si noe, det har et par prøvd og får da beskjed av flyvertinnene om at det lønner seg for de å ta opp igjen setet for da blir det bedre plass for alle. 

Ikke nødvendigvis. Det har mye med hvem flyvertinnen er å gjøre. På en flyvning i fjor diskuterte jeg med en kvinne som satt bak meg. Hun reagerte på at jeg la ned seteryggen for raskt, og rett før hun skulle spise. Jeg arresterte henne på at hun skumpet i setet mitt, da flyvertinnen ble tilkalt, sa jeg til henne at jeg er mye plaget med ryggen og at kvinnen bak ikke tok hensyn til jeg som satt foran. Hun tapte den kampen, og måtte sitte mer rolig i setet. Da hun virkelig begynte å bli provosert, advarte jeg mot at hvis hun kom med ukvemsord, ble det ny runde med flyvertinnen. Vi diskuterte videre etter flyet hadde landet, hun var mektig provosert over at jeg ikke ga meg og ikke kunne gi henne rett i noe. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvendigvis. Det har mye med hvem flyvertinnen er å gjøre. På en flyvning i fjor diskuterte jeg med en kvinne som satt bak meg. Hun reagerte på at jeg la ned seteryggen for raskt, og rett før hun skulle spise. Jeg arresterte henne på at hun skumpet i setet mitt, da flyvertinnen ble tilkalt, sa jeg til henne at jeg er mye plaget med ryggen og at kvinnen bak ikke tok hensyn til jeg som satt foran. Hun tapte den kampen, og måtte sitte mer rolig i setet. Da hun virkelig begynte å bli provosert, advarte jeg mot at hvis hun kom med ukvemsord, ble det ny runde med flyvertinnen. Vi diskuterte videre etter flyet hadde landet, hun var mektig provosert over at jeg ikke ga meg og ikke kunne gi henne rett i noe. :)

Jeg synes synd på deg.... Makan til trasig liv og funksjonsevne du må ha, som oppfører deg sånn 😔

Anonymkode: ff7cf...ebf

• Liker 46
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ening med TS, enkelte er veldig egoistiske og tror de kan bestemme over andre mennesker. Setet har den funksjonen og da kan den brukes, hvis noen ikke liker det så burde de kjøpe en dyrere billett, klage til flyselskapet eller holde seg hjemme.

Anonymkode: d9a24...7ca

• Liker 3
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg krangler aldri med de som legger ned setet, men har veldig lange bein så passer på å sette knærne i ryggen på setet foran. Bare trekker på skuldrene og peker på benplassen hvis den foran sier noe. Tross alt min plass og jeg sitter som jeg vil i mitt sete. 

Akkurat det samme jeg gjør, og jeg har ikke så mye annet valg hvis setet foran meg blir lagt ned.

33 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg sparker da ikke, jeg bare plasserer bena mine slik at de ikke dovner bort.

TS elsker nok å reise, men jeg tror h*n elsker å provosere enda mere, tenk å ha et så stusselig liv, dere!

• Liker 20
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i all verdens land og rike skal disse flyvertinnene plages av deg, hele tiden? De har da andre ting å drive med enn å være barnehagetante i dine framprovoserte krangler.

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er glad du ikke er en person jeg må forholde meg til i hverdagen. Utrolig lite sjarmerende med folk som synes det er gøy å provosere og gjøre dagen til andre verre! Jada, det er vel din rett å legge ned setet. Men du «koste deg med å krangle». Hvorfor får du glede av at andre blir lei seg eller irriterte? 

Takke meg til folk som tar hensyn og liker å være hyggelige. Det er kult det! 

Anonymkode: a17f5...2db

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...