Gå til innhold

Kvinner og blokkering av menn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Jeg er medlem på match. Ser det er en dame som har vært inne på profilen min å like etterpå så blokkerer hun meg. Jeg har hverken vært inne på hennes profil eller prøvd å vise interesse på andre måter. Som mann synes jeg det er merkelig at hun gjør sånn. 

Jeg spør bare fordi jeg lurer?

hvorfor være på en sånn gal side?

sist var det ei fra England som var asiatisk som hadde stjålet mobilen til Engelsk kvinne. Ja, man kommuniserer sammen inntil hun fortalte hun trengte penger for å kunne ta eksamen. Jeg sa hun får ringe meg for å bevise at det var henne. En gebrokken engelsk utgave av asiatisk kvinne skulle overbevise det var henne på bilde.

Så hvorfor bruke tid på nett dating greier. Alle er gale og desperate der. Både for å få en mann og penger. 

Anonymkode: a44a4...ba2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, lowIQmoderneGaming skrev:

Jepp, så lenge de ikke aktivt har tatt kontakt med deg har du ingenting med å blokkere dem.

For du tror de hadde tatt det penere om jeg venta til at de skreiv ei melding....?

I så fall kan jeg avsløre at all min erfaring tilsier - nei.

Om jeg bruker av min tid på å svare - nei takk, ikke interessert. Så kan jeg garantere at det ikke blir siste melding i den meldingsutvekslingen. Det aksepteres simpelthen ikke. En ønsker forklaringer, lokker til videre dialog - spesielt om det var jeg som først var inne og leste hans profil. Det blir tolket som interesse, uansett hva jeg sier.

For å gjøre nettdating noenlunde ok for meg selv, så er det å blokkere profiler jeg ser ikke vil passe et av de mest enkle og greie tingene. Det ble så mye hyggeligere å flørte litt på nett etter at jeg innså at jeg på ingen måte er forplikta til å delta i disse påtrengende dialogene. 

Anonymkode: 017a7...86f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Preventiv blokkering faktisk. Hun har sannsynligvis mye fritid.

Eller vil være så effektiv som mulig og siler ut de hun vet ikke er et alternativ først så de ikke kommer opp som forslag i søkefunksjonen hver gang hun søker. 

Anonymkode: eb3ac...d22

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller vil være så effektiv som mulig og siler ut de hun vet ikke er et alternativ først så de ikke kommer opp som forslag i søkefunksjonen hver gang hun søker. 

Det er ikke fullt så attraktivt som mye fritid, men det lan jo være fornuftig. 

Endret av Husholdning1
Skrevet
23 minutter siden, lowIQmoderneGaming skrev:

Sånn rent teknisk burde du også sende en tilbakemelding til admin på siden. Det er helt latterlig at det skal gå an teknisk å blokkere folk du ikke har hatt kontakt med på sidene. Det må jo forsure opplevelsen for en haug menn der at kvinner faktisk gjør dette, og dårlig business. Valget om å blokkere burde først fungere når det har vært kontakt. Men det er helt utrolig hva kvinner får seg til å gjøre fordi de er i sin egen boble. Det er liksom ingen integritet, ingen modenhet, det er bare "meg og min boble" hvor enn de er. Å avise menn som ikke har prøvd seg en gang, så latterlig low class.

Nei, ærlig talt. Man skal selvsagt kunne beskytte seg mot å bli kontaktet av hvem som helst. Det kan være man ser en far fra skolen eller en arbeidskollega. Da vil man jo ofte hindre gjenkjennelse. Den «boblen» man er i ved å stoppe upassende folk eller folk med upassende profiler å ta kontakt ses gjerne på som «å verne seg» eller lignende. Men kall det det du har vett på!

Du skaper monstere ut av kvinner som ikke il ha kontakt med enkelte menn. Da gjetter jeg at avvisningene vil øke med årene. Lykke til.

PS: Jeg blokkerer kvinnehatere over en lav sko. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For du tror de hadde tatt det penere om jeg venta til at de skreiv ei melding....?

I så fall kan jeg avsløre at all min erfaring tilsier - nei.

Om jeg bruker av min tid på å svare - nei takk, ikke interessert. Så kan jeg garantere at det ikke blir siste melding i den meldingsutvekslingen. Det aksepteres simpelthen ikke. En ønsker forklaringer, lokker til videre dialog - spesielt om det var jeg som først var inne og leste hans profil. Det blir tolket som interesse, uansett hva jeg sier.

For å gjøre nettdating noenlunde ok for meg selv, så er det å blokkere profiler jeg ser ikke vil passe et av de mest enkle og greie tingene. Det ble så mye hyggeligere å flørte litt på nett etter at jeg innså at jeg på ingen måte er forplikta til å delta i disse påtrengende dialogene. 

Jeg er enig i at å skrive melding ikke hjelper noe som helst. Selv så svarer jeg ikke på meldinger fra menn jeg ikke er interessert i. Nettopp på grunn av det du skriver. Jeg gidder ikke noen som blir sure bare fordi man avviser dem.

Anonymkode: d2f48...268

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Rotemor said:

Jeg blokkerer kvinnehatere over en lav sko. 

Så først blir fyren blokkert uten noen form for kontrakt, så blir han kalt kvinnehater... Det her er så utrolig latterlig. 

Anonymkode: 00d7f...704

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, lowIQmoderneGaming skrev:

Det har vel den konsekvens at vedkommende helt uten å ha bedt om det får grunn til å tvile på seg selv. En ting er å avvise kontakt, en annen ting er å avvise og bedømme noen som bare er der. Er du helt airhead som ikke skjønner det?

Vanskelig å være noenlunde saklig, og ikke slenge på nedsettende kommentarer?

Som kvinne som nettdater er dette dessverre vanlig takst. Menn som får en vennlig avvisning blir fort stygge. Jeg orker det simpelthen ikke mer - og velger å ta kontroll over min tilstedeværelse i slike nettsamfunn. Alternativet er å droppe det helt - så får gutta styre på med de damene som orker å bli forsøkt manipulerte og behandla som trash.

Om en ikke takler å stille og rolig bli silt vekk, så burde en kanskje ikke være på sider for nettdating...? 

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så først blir fyren blokkert uten noen form for kontrakt, så blir han kalt kvinnehater... Det her er så utrolig latterlig. 

Anonymkode: 00d7f...704

Jeg har ikke hverken kalt noen kvinnehater eller blokkert noen her.

Jeg holder meg til temaet! 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor er det en big deal. Det er da ikke noe verre enn at personen sender meg en melding som jeg da svarer at jeg ikke er interessert på. Avvist blir han uansett, avvist via blokkering sparer begge for både tid og energi. 

Har du noen tanker om hvordan det kan oppfattes for andre enn deg selv? Eller driter du i hvordan du påvirker andre mennesker?

Anonymkode: 64113...00a

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen tanker om hvordan det kan oppfattes for andre enn deg selv? Eller driter du i hvordan du påvirker andre mennesker?

Man er vel strengt tatt ikke på en datingside for å bli positivt oppfattet av andre mennesker man ikke vil ha kontakt med.

• Liker 1
Skrevet

En god del kvinner er grunnleggende narsissist, og vi menn buster egoet deres. Mitt beste råd, slutt med det. Nok av desperate kvinnfolk. For den jevne mann er det bedre å kontakte i virkelighetens verden. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, lowIQmoderneGaming skrev:

Hva i all verden får deg til å tro de kommer til å ta kontakt med deg. Resten gadd jeg ikke lese.

Som sagt innledningsvis, i den første posten min her som du svarte på - erfaringsvis så vil en nokså stor andel av profilene jeg selv aktivt går inn på og leser, ende opp med å sende meg en melding. 

Respektløst er vel gjennomgangstonen i svarene dine her. Ikke holder du tråden i hva som er sagt, og ikke vil du lese poster du svarer på.

Som igjen - er ypperlige eksempler på hvorfor det er like greit å bare blokkere en del profiler. De er generelt sett ikke interesserte i en ordentlig dialog, høre hva jeg har å si eller forsøke å forstå - men bare kjøre på med sin egen agenda.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor kaste bort tiden på å bry seg om det ?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke meg du siterer, men som kvinne har jeg også blitt blokkert. Jeg har da ikke skrevet noe stygt eller oppført meg på en ufin måte, men blir blokkert allikevel.

Skal jeg da ta dette personlig og gå rett i kjelleren? Det kan oppleves kjipt, men det er slike ting man nesten må være forberedt på. Man blir avvist på nettdating og slik er det bare. Om man ikke takler det så har man ingenting der å gjøre.

Men skulle ønske at flere nettdatingsider hadde lignende funksjon som Tinder. Altså at man kunne fjerne de man ikke var interessert i på en eller annen måte. Nå har jo "alle" tilgang selv om de er langt utenfor aldersspenn for eksempel.

• Liker 3
Gjest xfs367
Skrevet

Det handler nok mest om at det gir en slags følelse av makt og innflytelse for noen som ellers har et litt kjipt liv. Det er tross alt en grunn til at hun driver med nettdating, noe normalt attraktive kvinner ikke behøver.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, lowIQmoderneGaming skrev:

Det samme kan man si til deg, om du ikke takler å bli kontaktet av menn bør du jo kanskje ikke være der?

Igjen - leste du kanskje ikke hele innlegget.....? Sammenhengen har litt å si. 

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Husholdning1 said:

Man er vel strengt tatt ikke på en datingside for å bli positivt oppfattet av andre mennesker man ikke vil ha kontakt med.

Nei, men det går an å ha normal folkeskikk allikevel.

Skrevet

Nei, men det går an å ha normal folkeskikk allikevel.

Ingen normal folkeskikk tilsier at folk skal få se på og prate med deg.

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke meg du siterer, men som kvinne har jeg også blitt blokkert. Jeg har da ikke skrevet noe stygt eller oppført meg på en ufin måte, men blir blokkert allikevel.

Skal jeg da ta dette personlig og gå rett i kjelleren? Det kan oppleves kjipt, men det er slike ting man nesten må være forberedt på. Man blir avvist på nettdating og slik er det bare. Om man ikke takler det så har man ingenting der å gjøre.

Men skulle ønske at flere nettdatingsider hadde lignende funksjon som Tinder. Altså at man kunne fjerne de man ikke var interessert i på en eller annen måte. Nå har jo "alle" tilgang selv om de er langt utenfor aldersspenn for eksempel.

Jeg synes bare det er ufint og at det sier noe om personen som gjør det. Avvisning på nettdating er jo greit, men det handler litt om måten man gjør det tenker jeg da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...