Gå til innhold

Hvor mye kan man bråke i nabolaget?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er 17 år, bli 18 senere i juli. Jeg skal feire 18 års dagen min i august. Til anledningen har jeg leid en soundboks som er en utrolig bra høyttaler. Jeg skal kun ha jentevennene mine i bursdagen hjemme hos meg. Problemet er at jeg ikke vet hvordan deg funker med naboklager fra nabolaget. Jeg bor i et relativt rolig nabolag, og det e sjeldent det er fest i området. Derfor tenker jeg at en dag på være lov. Det er jo sommer, og man må jo få ha det litt gøy. Festen kommer kun til å foregå inne i huset, med lukkede vinduer og dører. Hvor går liksom grensen for dere med bråk, musikk osv?

Anonymkode: b39f3...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må være stille etter kl 23. Du bør uansett sende ut nabovarsel om du har tenkt å bråke før den tid. At du vil ha det litt gøy og mener det bør være lov betyr ikke at naboene er interessert i å høre på bråket deres. 

Anonymkode: e5843...9dd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er 17 år og veldig "lovlydig". Dette går helt greit. Med den innstillingen din om å gjøre alt korrekt, kan du fint la det gå litt over styr også. Selvfølgelig tåler naboene dine dette. Mange er på ferie og så lenge man ikke trenger å kjenne bassen sitte i sine egne vegger til 5 om morgenen, så overlever de helt fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send ut Nabovarsel. Da har de som har behov mulighet til å reise bort. Bare legg lapp i postkassen til de rundt. Si du skal feire 18 årsdag. Det er ofte fester i vårt nabolag på sommeren. Tenker at det må vi tåle. Og ikke alltid de er stille etter kl 23 heller. Jeg har øreplugger. Men trenger ikke holde på helt til morgenkvisten 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...