Gå til innhold

Hvordan er deres rutiner for snøring av solkrem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor ofte smører dere barna? Og hva gjør man hvis man har glemt solkrem på tur en dag? Styrter til nærmeste apotek? 

Anonymkode: fae9f...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det omsorgssvikt å glemme solkremen en gang i blant? 

Anonymkode: fae9f...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er redd for å glemme så er det bare å ha en solkrem liggende i vesken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og ungene er rødhåret, så ja, vi MÅ smøres. Kan love deg at vi aldri glemmer det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det omsorgssvikt å glemme solkremen en gang i blant? 

Anonymkode: fae9f...88e

Selvfølgelig er det ikke det. En forglemmelse kan jo skje. Men konsekvensene kan bli store dersom man har for vane å glemme det. 

Men ha det med i morgenrutinen, og husk at spesielt små barn kan jo ikke smøre seg selv, så er jo du som mor som må passe på at de ikke blir solbrent. 

Anonymkode: b2e33...b9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt panisk ang solkrem. Er ikke alltid jeg har med heller. 

Anonymkode: 150fe...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel... Jeg tar med, og smører kanskje en gang før vi drar ut. Men hun har mørk hud, så har ikke blitt solbrent hittil.. 

Anonymkode: a8046...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er sol på sommeren hjemme i Norge så smører jeg dem fra topp til tå før vi går ut. Vi er sjeldent ute i steikende sol så lenge at de trenger en ny runde. På dager hvor det er meldt sol smører jeg også før skole og bhg. 

På sydentur smører jeg alltid på morgenen, og så tar vi en solpause hver 3-4 time hvor de smøres på nytt. Kan finne på å smøre innimellom de timene også hvis vi slapper av ved bassenget eller ligende. Smører hver gang vi går på rommet, etter bading, osv. Jeg er litt panisk på smøring. Ikke bare mtp kreft senere i livet, men også fordi jeg ikke orker å få ferien ødelagt av hylende barn som ikke får sove eller bade pga de er solbrent. Ungene mine har (ikke overraskende) aldri vært solbrent og de har veldig lys hud (men blir kjapt brun). 

Anonymkode: d87ab...dec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Er det omsorgssvikt å glemme solkremen en gang i blant? 

Anonymkode: fae9f...88e

Å friste kreften er vel på grensen mener nå jeg da. 

Anonymkode: fc964...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor litt lengre sør i Europa, så solen her er litt sterkere enn i Norge. Jeg smører før skolen med en krem som skal vare hele dagen. Er mini hjemme er det en smøring om morgenen og en på ettermiddagen, og gjerne en bonussmøring eller to om vi er er mye ute og det er skyfritt. Jeg har veldig lyse barn! 

Anonymkode: 49a7f...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ble ikke helt ferdig - men «styrter» til nærmeste apotek om vi har glemt solkrem en solskinnsdag, ja. De kan ikke være lenge i ute uten 

 

Anonymkode: 49a7f...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smurte sønnen min hjemme før vi dro på stranda, da solkrem tar litt tid på å bli aktivisert.  Deretter smurte jeg han hver 2-3 time.  Var ekstra obs på skuldre og rygg samt ansikt. Han ble brent EN gang som unge, det var i Mallorca, han var 9 år.  Han er blond med grågrønne øyne og han har typisk nordisk hud men blir godt brun bare han gidder å sole seg.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Har alltid en solkrem liggende i en sekk/veske jeg alltid har med meg der jeg har alt det mest nødvendige.

Smører alltid hver morgen før vi går ut om sommeren og smører en til to ganger i løpet av dagen mens vi er ute, mer om det er bading i bildet. 

Det er ikke «farlig» å bli litt brent en sjelden gang, men det er unødvendig. Ikke er det godt for barnet å svi i huden og selv om faren for at det skal få konsekvenser er relativt liten så er det alltid denne lille sjansen som f.eks hudkreft som kan oppstå. Så jeg tenker bedre føre var. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å vite at man har glemt den, og la ungen gå ute i solen til han blir brent, er omsorgssvikt i mine øyne. Da går man hjem, inn, til et sted man kan kjøpe, holder i skyggen, hae på klær, osv. Men å la ungen være i solen uten solkrem er ikke ok.

Barn har veldig sart hud, og trenger å bli beskyttet.

Vi smører alltid før vi går ut om det er antydning til sol, og har med så vi kan smøre mer om vi skal bade eller være lenge ute.

Anonymkode: 97a98...b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...