Malama Skrevet 5. juli 2006 Forfatter #941 Del Skrevet 5. juli 2006 Da var jeg hjemme igjen. Til dette hjemmet som vi snart skal flytte fra. Muligens kan vifå frmskyundet overtakelse til 1. august. Ellers er det 5. Uansett kommer vi til å ta selve flyttingen i ferien da, fra 12-13. august, men dersom det re fint vær kan vi jo reise dit og benytte oss av uteplassen likevel, selv om vi må hjem for å sove. Begynne å kjøre noen ting dit, og dessuten telle og måle vinduer for gardiner etc. Og det at bankdama ikke har ordna alt gjør ikke noe, siden alt er dnb (både ban og megler) så går det der orden det, i morgen. Vi har fått med en perm med papirer hjem, masse såennende å lese på, og så har vi en viktig ting å gjøre, kontakte styreleder i boretslaget og få hans signatur på at vi godkjenns som nye beboere. Dette må returneres megler innen overtakelse. Det skal vi nok ordne, det er bare en formalitet, men vi må reise dit og få den signaturen. fysisk. Det ordner seg nok (Kan sikkert sende det i posten også, men megler ba oss reise dit.) Jeg gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 5. juli 2006 Forfatter #942 Del Skrevet 5. juli 2006 Og nå har styrelederen undertegnet også, så da er alt det formelle i orden (vel, lånepapirne har vi enda ikke underskervet, for de har ikke kommet i posten, slik hun lovet. de kommer vel i morgen da...) Og vi skal snart flytte .) Gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 5. juli 2006 #943 Del Skrevet 5. juli 2006 Godt med alle formalia som er i orden. Du går en spennende tid i møte, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 5. juli 2006 #944 Del Skrevet 5. juli 2006 Så bra at det ordner seg selv om bankdama somler litt. Når det gjelder refinansiering, så skal du faktisk ikke se bort i fra at det går ganske kjappt før dere er under 60%. Det var i alle fall det som skjedde med oss. Vi starta ut med førstehjemslån og 100% lånebelastning, men takket være prisstigning og en utløst bsu-konto (mannen sin, jeg har fortsatt min fordi den ikke er full) så har vi havna under 60% på disse tre årene. Så det går skremmende fort, i alle fall sånns om boligmarkedet har vært. Er jo ikke sikkert utviklinga fortsetter på samme måten, det vet man jo aldri. Lykke til med kontraktsmøte og alle formalitetene. Det er jo nettopp formaliteter, men det er en herlig følelse likevel, for man vet jo hva det innebærer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 5. juli 2006 Forfatter #945 Del Skrevet 5. juli 2006 Ja, det med prisstigning, det er noe der. Vi har noen år før vi har full BSU enda, så dt blir nok ikke på tre år hos oss, men dersom det skjer det som politikrene antyder, så kan/skal det bli vedtatt en biltunnell gjennom fjellet om noen år. Det vil ALVORLIG redusere biltida til sentrum (i dag er det en halvtime med bil uten rush. Men bare 7 minutter med toget, for det går gjennom fjellet) Og det kan definitivt påvirke prisene i området, sånn i tillegg til edn genrelle prisstigninga... Dette får tiden vise, enn så lnge er vi mer enn fornøyd md gleden over å ha alt dt formoelle, bortsett fra lånet da altså, i orden, og gleder oss stort til flytting. (om enn ikke til pakking...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 6. juli 2006 #946 Del Skrevet 6. juli 2006 God morgon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 6. juli 2006 Forfatter #947 Del Skrevet 6. juli 2006 Jo, takk det samme. Føler ikke egentlig "god" morgen for tiden da, men det er nå så... Jeg er så trøtt! Så innmari trøtt. Det er sommer, det er om vinteren man skal være så trøtt, og alle sier det blir bedre når det blir sommer og lyset kommer. Vel, jeg er trøtt nå! Sliter en liten evighet med å komme meg ut av senga, tidvis sover vi en time ekstra og får dårlig tid med å komme på jobb... Min elskede legger seg en time eller to etter meg, fordi han jobber med branncup etter jobb (og jobber jo leeeenge) men selv om jeg altå egentlig legger meg fornuftig, så er jeg så trøtt at jeg ikke kommer meg ut av senga. Gleder meg stort til helga, sove ut! (Jeg har gledet meg til det helt siden mandag morgen jeg...) Men sola skinner, det er nærmere (førstkommende) lørdag enn det noen gang har vært, og da kan jeg jo ikke klage. Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 6. juli 2006 #948 Del Skrevet 6. juli 2006 Eg er berre lysvåken om morgonen for tida, så det er nok eg som har stukke av med litt våkenhet for deg også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 6. juli 2006 Forfatter #949 Del Skrevet 6. juli 2006 Det kan være forklaringa ja! Kunne du kanskje vurdert å gi bare litt av den tilbake, tror du? Slik at jeg i alle fall ikke trenger mer enn en halvtime på å komme meg ut av senga? Blir sånn stress når jeg trenger en time... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 6. juli 2006 #950 Del Skrevet 6. juli 2006 Ja, jo.. Kunne vel alltids ordna det.. Sånn! Kjenner at eg blir trøtt allerede... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 6. juli 2006 Forfatter #951 Del Skrevet 6. juli 2006 Satser på at det er bedre i morgen da Takk skal du ha. du er snill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 6. juli 2006 #952 Del Skrevet 6. juli 2006 Hehe, eg var vel ikkje så snill i utgangspunktet som stakk av med våkenheten din.. Men satsar på at Jon Blund berre har vore litt uheldig med doseringa av pulveret sitt i det siste og at det ordnar seg i løpet av kort tid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 6. juli 2006 #953 Del Skrevet 6. juli 2006 Man kan bli trøtt om sommeren også, særlig hvis det er varmt. Håper du får sove ut i helgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 7. juli 2006 Forfatter #954 Del Skrevet 7. juli 2006 Det hjalp i alle fall at Linn3c ga tilbake noe av våknheten min", for jeg spratt ut av senga på 5 minutter i dag. Vel, egentlig var det nok ikke så mye trøttheten som rent, brennende raseri. Jeg var til og med for sint til å komme på at jeg kunne bare slå av alarmen slik at den ikke ville gå av 5 minutter senere (vi har 2 eller 3 alarmer med litt tid mellom for å komme oss opp) så jeg ventet på den før jeg gikk. Har roa meg ned nå da, og snakker til ham igjen, men hvordna i huleste kan han synes det er logisk å jobbe til klokka FIRE på pc'n? Han lovet å komme til sengs ved midtnatt da jeg gikk til sengs, hvilket var allerede en utsettelse, han hadde opprinnelig lovet å legge seg sammen med meg. TO TIMER søvn. Og så skulle dette være den "dagen han må gjøre en innsats" på jobb. Hvilkt vil si jobbe effektivt og lenge. Med to timer på puta bak seg. As if. Han hr nå lovet meg på tro og ære at det ikke skal bli en for lang dag, og at han IKKE skal gå tilbake før på mandag. Vi kunne trenge helgene hjemme, sammen, til å begynne å pakke og sånn. Vi skal tross alt snart flytte. Da trenger jeg ikke en mann som jobber så lenge på pc'n (jada, jeg vet han har en bijobb, og at denne krever noe jobbing, og at han får betalt for det, men ikke til klokka fir, da fikk det heller bli gjort i kbveld da, enda håpet var å bli ferdig i går så han kunne ta fri i helga) at han ender opp med å måtte gjøre sin faste jobb i helga (antakelig ubetalt overtid) når vi skal pakke/rydde! (og en betingelse for at han får lov å ha denne bojibben er jo at det ikke sal gå utover hans fase jobb.... Vel, NOE går det utover, og det er meg....) Jaja, jeg får putte i meg npe frokost så vi kommer oss på jobb. Det er fredag. Snart helg. Og godt er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 7. juli 2006 Forfatter #955 Del Skrevet 7. juli 2006 Men, den treige bankdama ga litt ekstraservice da! Hun skulle jo sende det med "første posten" på onsdag, men ettersom hun ikke rakk det, så gikk hun opp på kontoret til min kjære i går, med en konvolutt full av papirer der vi skulle underskrive alle plassene det var en rosa prikk... Så da signerte vi i gårkveld, og han leverer tilbake i går. En av underskriftene skal det signeres av vitne på at det er vår underskrift da, så om hun trenger å bevitne at jeg vedkjenner meg min underskrift, så har jeg lvoet å dukke opp der, men ellers leverer han det tilbake dit i lunsjen. Og det nærmer seg flytting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 7. juli 2006 #956 Del Skrevet 7. juli 2006 Hvordan går det med ryddig og pakking da? Skal dere pusse opp noe, eller går det an å flytte rett inn? Hadde masse oppussingsplaner før vi flyttet inn jeg, men tok kun det viktigste før vi flyttet inn, og ingenting er blitt gjort etter vi flyttet inn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 7. juli 2006 #957 Del Skrevet 7. juli 2006 Så bra med litt ekstraservice når det er ho sjølv som er treg då Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 7. juli 2006 Forfatter #958 Del Skrevet 7. juli 2006 Hvordan går det med ryddig og pakking da? Skal dere pusse opp noe, eller går det an å flytte rett inn? Hadde masse oppussingsplaner før vi flyttet inn jeg, men tok kun det viktigste før vi flyttet inn, og ingenting er blitt gjort etter vi flyttet inn... ← Vi har ikke egentlig opppussingsplaner. Jeg har lyst å male soverommet, men vet ikke om det prioriteres, det haster ikke. (Men vi har jo ikke planer om å flytte før et par uker etter overtagelse, så teoretisk sett passer det jo fint å gjøre det da) Rydding og pakking går saaaaaaaaaaaaakte, det er derfor jeg trenger en VÅKEN mann som er HJEMME i helga! (vel, jeg skal jo ikke selv være hjemme lørdagskvelden da, men det er nå så...) Vi må snart begynne å reelt pakke... og skaffe noe å pakke i... Så bra med litt ekstraservice når det er ho sjølv som er treg då ← Jepp, det var vel til hennes egen fordel også, hun trengte å få papirene tilbake signert så fort som mulig, tenker jeg. Og han jobber jo bare rett over gata fra banken, så det var ikke langt for henne å gå heller da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 7. juli 2006 #959 Del Skrevet 7. juli 2006 Hvis du skal male soverommet dere skal bo på anbefaler jeg å gjøre det før dere flytter inn, med mindre dere har plass til å flytte møblene bort fra veggene og sove på ett annet rom. Jeg har lyst til å male soverommet vårt, men det er stappfult av møbler og på gjesterommet har vi ikke seng som er god å sove i flere netter... Sambo ser ikke hensikten med å male, han syns fargen er fin han. Men når han skal bort ei uke uten meg er nok faren stor for at det er ny farge på soverommet når han kommer hjem. Lettere å sove på gjesterommet når det bare er jeg som er hjemme. Malte kjøkkenet før vi flyttet inn vi, var greit å gjøre før kjøleskap etc ble flyttet inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 7. juli 2006 Forfatter #960 Del Skrevet 7. juli 2006 Vi har jo fire soverom og er bare to mennesker, så vi har nok mulighet til å sove i et annet rom ja.... Det er ikke det at det er viktig.... jeg bare er ikke helt komfortabel med fargen der. Eller, jo det er blått, men det er ikke helt... liker det ikke helt i virkeligheten, på bilde er det fint. Men jeg har nå bodd i 4 år i en leilihet med orange stuevegger. Jeg kan ikke fordra orange. Og mørk gammelrosa på soverommet. Ikke min favoritt det heller, men greit nok. vi fikk ikke lov til å male stuene av opprinnelig eier... for han hadde nettopp malt der, og kjæresten hans hadde valgt fargene. (men soverommet fikk vi lov til å male da, men vi flytta jo rett inn der, hadde ikke tid til det, og brydde oss ikke så mye) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå