Gå til innhold

Malama sine skrablerier

Malama

Anbefalte innlegg

Me har nokre kassar frå førre flytting forresten. Og dei var visstnok kjøpte gjennom eit flyttebyrå. Dei var veldig gode, så dei skal me bruka omigjen no ;)

*sjekke firmanamn*

Majortrans.. Står eit telefonnummer også, så eg trur jammen eg skal ta kontakt med dei igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, vi er kjempeheldige som får overta så fort, det er jo kjempefort!

Bør nok begynne å tenke seriøst på esker og pakking ja... Det er jo bare 6 uker til eller noe sånn... Tiedn går fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var eg ute og kjøpte inn tusjar og tape til flyttinga. Og ein perm med plastlommer, litt kombinert kontrolljournal og flytteoversikt. :-D

No skal eg straks gå i gong!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kontroll ja.

Flink du.

Er litt "lost" jeg.

Prøver å organisere flytting samtidig som jeg bare tenker på bryllup, og min forlovede er hjemme ca 5 minutter av sin våkne tid pr dag (ok, litt mer, for han bruker en time om morgenen, før vi kommer oss ut døra) Han kommer hjem i ti-tida på kvelden, vi legger oss, står opp neste dag, og det hele gjentar seg.

Noe som medfører at jeg aldri ser ham, ikke får snakka, og ikke vet helt hvor jeg skal begynne med pakking fordi... vel, myyyyyyyyye av sakene er hans. Og ettersom vi bare skal pakke det vi vil ha glede av å pakke ut igjen, det er vi enige om, og jeg ikke aner om han har glede av en pc som ikke er i bruk, klær jeg ikke kan huske han har brukt (ok, han vil neppe ha glede av dem, men de er hans, jeg kan ikke kaste dem... det må han gjøre selv) etc... og ikke gidder jeg gjøre det alene, og ikke tør jeg heller, for gjett om det dukker opp store edderkopper, helt sikket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garantert edderkoppar, ja det er heilt sikkert. Eg har heldigvis klart å kurere meg sjølv mot den største skrekken. Og så har eg jo Titus som elskar å fange dei små krapyla ;)

Men eg ser absolutt kva du meinar. Som du veit har me jo arva absolutt ALLE tinga frå svigers då svigermor døydde og svigerfar fann seg ny kone og flytta inn til henne. Dermed har me alt det dei har samla saman gjennom livet... Men no når me flyttar vil me gjerne har VÅRT preg på huset vårt. Då har det ikkje mykje for seg, for meg iallefall, å ta vare på masse stæsj, nips og skrap som har samla seg. Men dette kan jo ikkje eg gjera åleine. Mannen må jo få siste ord i dei fleste tilfelle. Sidan det er tinga frå HANS foreldre me faktisk går gjennom, sjølv om me har arva dei. Det er hans mor det minnar han om, ei dame som eg aldri har treft. Og som eg ikkje har den minst aaaaning om kva ho sette pris på av nipset eller ikkje.. Så ja, eg forstår. Men me må vel berre begynna ein plass.. Så eg ser gjennom litt, sett til sides det eg er usikker på, og så får mannen bedømma til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med både det ene og det andre. Her skjer det ting, ja.

Fruktesker er kjempefine å pakke i. De er ikke større enn at selv om de er fulle, så går det an å bære dem.

Sist vi flyttet tok Halvdelen og jeg en kveld med klær. Tok ut alt av skapet og sorterte med hård hånd. Han fikk komme med forslag om hva jeg burde kvitte meg med og omvendt. Det ble mye klær til Fretex.

Vi gjorde det samme med en del ting vi har samlet oss - en haug til loppemarked, en til å ta vare på, og en til kast. Man får ryddet skikkelig når man flytter.

Tusj er lurt, slik at du kan skrive på eskene hva som er inni. Skriv det gjerne på to sider, for da er det lettere å finne ting igjen. Vet du hvor du skal ha det, så er det lurt å skrive det også på esken. (som kjøkken, soverom, stue)

Det er nesten ikke vits i å vaske før alt er pakket. Når leiligheten er så godt som tom, kan man vaske ned et og et rom.

Lykke til med pakking - og med forberedelse til den store dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slett ikke på villspor, i dag fyller han 27 år.

Og neste år når han har bursdag, da er vi gift :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Imponerande at eg hugsa bursdagen hans framleis! *stolt*

Må helse masse og gratulera han frå meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du er flink!

Husker nesten bedre enn meg... som vel og merke huska å kjøpe gave... men måtte minnes på (av ham) at jeg burde bake kake også...

Hodet fortsatt oppe i de rosa skyer jeg...

Forøvrig kjempefint at jeg takket være deg noterte ned den nye adressa vår i går da, da jeg ringte kirka for å booke vielsen ville hun ha adressa vår. Den nye, ettersom hun ikke planlegger å sende brev til oss før i april (bekreftelsen fikk vi på epost)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vanskelig det kan være å konsentrere seg en fredags ettermiddag...

Det er sommer. Vinduet er åpent. Det er en ballplassutenfor vinduet. Noen leker med ball. Det lager ball-lyder. Sommerlyder. Barnelyder. Jeg vil også ha fri, være ute, leke, og nyte sommeren.

Hvorfor sitter jeg på jobb da? Og uansett ikke får gjort noe?

Og drømmer om vårt nye hjem, som har stor, fin altan med sol hele ettermiddag/kvelden. (og husker at det hjemmet jeg skal hjem til i dag har derimot ingen uteplass, ingen sol, ingen grillmuligherter og bare en travel innfartsvei utenfor veggen der sola er, så det er ikke kjekt med åpent vindu engang pga eksos og bilstøy...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe..

Det pleier min elskede også å si fra tid til annen når jeg har utav meg noe slikt... Men jeg trodde ikke noen andre enn han mente det da.... :ler:

Men jeg vil faktsik ikke være på jobb mer nå. Kan :bursdag: feiringa hans på jobb bli ferdig snart (de har kake i en kaffepause rundt halv tre-tre en gang) sånn at jeg kan få høre fra ham om vi snart kan gå hjem, tro?

Jeg er liksom totalt ferdig med alt som heter jobb-motivasjon.

Og det er LENGE til ferien, ikke skal vi bort heller, så jeg må benytte meg av helger for litt fritid.

Og nå vil jeg ha fritid. sommerfri. Det er jo fint ute jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett å være jobbmotivert når det er sommer utenfor vinduet. Håper du får en fin helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga fikk en giod innledning, vi fikk tilbake ringene

Og vi har hatt deilig bursdagsmiddag, og nå skal vi kose oss med kake.

Så snart jeg har vært på butikken og handla kaffe da. (så snart som jeg har fått igjen mobilen min, som tanta mi har ringt til, for å snakke med min forlovede...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig å få ringene tilbake, det er så deilig å få dem på fingeren!

Jeg vet hva du mener når det gjelder å være dårlig motivert for jobbing en fredag ettermiddag. Vi hadde is på jobben i dag fordi ei skal slutte. Det var klokka halv to, og fra da og ut fikk jeg konsentrert meg fint lite, så jeg kunne egentlig bare ha dratt.

Ha ei fin helg, forhåpentligvis med en fin blanding av avslapping og flytteforberedelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :)

Her har vi en kokende varm søsndag, og jeg lengter innmari etter vårt nye hjem.

Her hr vi altså ingen plass å være ute, annet nn å gå tur. Å gå tur hjelper stort, vi kan være ute da, men jeg sanver en plass å bare VRE ute.

Min kj'ære hadde invitert gjester hit, og vi rydda og sto i vei, men jeg så hvilken vei dette bar, JEG holdt jo ikke ut tanken på å skulle være her, så hvordan i all verden skulle dette gå? Min elskede takler varme enda dårligere enn meg, og kombinert med aktiv rydding (jepp, vi trengte en skikkelig husvark) så ble han rett og slett i dårlig form også.

Og akkurat nå sitter je her og er så varm at je gikke skjønner hvordan jeg skal få sove, til tross for at vi HAR åpnet vinder (noe som ikke er så kjekt å gjøre her, med innfartsveien rett utenfor.

Det høres dumt ut, men vi eier dessverreikke engang en vifte. Dette er så utrivelig at jeg føler meg helt paff. sliten. Ødelagt. Kokt.

Også tapte Brann noe så INNMARI i tillegg da. Ikke bare tapte de, de tapte mye, og de spuilte elendig.

Ikke en bra dag i det hele tatt, nei.

Håper på en langt bedre uke som kommer.

Men om ikke noe annet, vi har ren leilighet da!

Så nå er det bare å komme på besøk... vel, vente til varmen gir ser gom man ikke liker å koke i egen svette da... Men rent er her i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...