Gå til innhold

Malama sine skrablerier

Malama

Anbefalte innlegg

Vet du hva jeg akkurat har oppdaget? At navnet ditt her inne er Malama og ikke Malma. Jeg har altså lest det feil i flere år. :rodme::fred: Er det virkelig mulig? :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, sånt kan skje :)

Malama er det ja. Og det er viss Hawaiisk for noe som ikke er så lett å direkte oversette, men som min samboer mente passa på meg, så han synes det var et nick jeg burde ha. (ettersom jeg satser på at de fleste ikke kan hawaiisk så synes jeg at jeg kan ha det uten at det virker for innbilsk å hete det også :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...

Lenge siden jeg har skrevet inn her nå.

Jeg føler liksom at jeg ikke har så mye å skrive om.

Jeg bare... dagene går. En etter en. Jeg vet det denne gangen, jeg vet av erfaring, at denne følelsen av tomhet, denne opplevelsen av å nærmest bare observere mitt eget liv, denne følelsen av at jeg ikke bryr meg, men at dagene vel går over på et vis... denne følelsen kommer av sorg. Og sist varte den i to måneder, så en måneds tid til da, om det blir likt denne gangen, men det er jo slett ikke sikkert.

Uansett... dagene går jo. Ting skjer. Jeg har bare ikke energi til å skrive så mye om det. Jeg leser langt mer enn jeg skriver for tiden. Men, altså... livet går jo videre.

Vi var på to visninger i går, og fant et hus vi kommer til å by på igjen. Men fristen for å melde seg for forkjøp er ikke før på fredag (så aller helst håper vi at ingen byr på det før etter den fristen så vi vet mer "hvor vi står", men det skjer jo selvsagt ikke) så det blir lenge til vi vet om vi får det, DERSOM vi skulle vinne budrunden. Langt opp og frem altså, for enda er det ikke kommet noe bud enda engang (som vi har fått vite om i alle fall, megleren ringer min samboer i dag, men meglere ringer somregel ikke før ni i alle fall)

Tiden får vise hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg krysser både det ene og det andre jeg også...

Det var ikke kommet noe bud i morges, og jeg har ikke hørt noe om at det har kommet noe enda heller. Det er litt rart, for jeg forventa jo at det skulle bli budrunde i dag. Nå er det to hus i samme borettslag (samme som vi fikk tilslaget på den gangen før) til salgs (denne gangen OGSÅ, de selger visst to og to der...) men vi likte dette best.

Og jeg blir jo nesten nervevrak av å ikke høre noe, enda jeg håper det ikke er noen andre som vil ha det... vi venter på at noen andre skal begynne (ettersom vi aller helst ser at forkjøpsretten avklares først (siden vi jo har meldt oss på forkjøpsrett, så om ikke noen andre med elngre ansenitet gjør det samme så vil vi jo ikke trenge å by i det hele tatt.... men det er jo bare en utopi da))

Så helst vil vi altså at ingen skal by enda, men så er det da altså det at... jeg blir nervevrak av å ikke høre noe....

Skal nå bli nervevrak uansett jeg. Tenk da. Først skal det gå en budrunde, muligens i dag, eller i morgen eller en annen dag. Og det er nerveprirrende nok i seg selv. Og dersom, dersom vi skulle være så heldig å vinne den..... så er det å vente på at fristen for forkjøp skal gå ut, og deretter igjen vente på om noen snapper den..... blir smågal jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, så frustrerande då.. Skjønar godt at du blir nervevrak av dette, for budrundar og huskjøp er noko av det verste ein gjer. I alle fall viss ein verkeleg har lyst på huset! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da er "buddagen" (ettersom "høfflighet" tilsier at budrunder skjer med frister mellom 9 og 15, pga at det må sjekkes med banken om man har dekning og sånn) over, og ingen har bydt enda.

Det er noen som skal ha en egen visning i dag, så mulig de starter en budrunde i morgen, men i dag skjer det i alle fall ikke noe mer. Og vi veeeeeenter.

Spennende greier.

Enn så lenge er det ingen andre som har meldt seg på forkjøp, men det er jo 4 dager til å gjøre det på.

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg må roe meg ned...

I mitt lille hode begynner jeg nemlig å planlegge pakking, vasking, flytting... Ja, ikke 100% sikkert til allura dette huset, men... ja.... jeg er flyttelysten!

Akkurat slik var jeg sist vi var i budrunde i det borettslaget også, da vi faktsik vant budrunden (men som kjent tapte huset på forkjøp) I et par dager gikk jeg rundt og tenkte på flytting, pakking, planlegging, adresseendringer, og alt det der.

Og nå har hodet mitt begynt igjen.

Jeg er jo alene hjemme hele dagen i dag, helt frem til leggetid (sambo er på et møte som ikke r forventet ferdig før i ti-tiden) og NOE må jeg o drive med. Dumme meg setter ikke igang med klesvask, rydding, scrapping eller noe annet konstruktivt da, bare surfer på nettet etter flytttips, stirrer på prospektet og lar timene forsvinne...

Trøtt er jeg jogså, og følre meg klar for senga. Det ble litt sent i seng og veldig tidlig opp, så kort natt i natt, og nå er jeg altså trøtt. Men halv ti er litt tidelig å ta kvelden da, så jeg får vel holde meg oppe litt til.

Ser at budrunden er godt igang på det andre huset vi så på i går, men vi foretrekker altså denne som det ikke er ommet bud på enda. Utsikten er langt bedre i den som blir solgt nå, men den vi vil ha har en rominndeling vi liker bedre, og den har garasje. Det gjelder at den andre har åpen kjøkkenløsning, og vi likte bdre muligheten for å lukke kjøkkendøra... Badet på den vi har "valgt" er DEILIG oppusset, har hjørnebadekar, dusjnisje og gooood plass. Det andre huset hadde et mindre bad, med et toalett og en dusj som ikke engang hadde forheng, bare en krane oppe på veggen...

(pluss at begge husene har et bad til, med toalett og en enkel dusj)

Jeg sitter nok her og drømmer... jeg ønsker å bo i det huset. Og enda kan det være lenge til vi får vite om vi FÅR bo der eller ei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Også, som min samboer sier da... det er jo nesten flaut når megleren kjenner oss igjen.

"Hei! Igjen!" i stedet for den vanlige "hei, velkommen til visning". Det er TREDJE huset vi ser på som han er megler for. (det første var det vi "nesten fikk")

Tror snart vi kjenner denne megleren bedre enn hva selger gjør. Ikke at det hjelper oss på noe vis da, men han vet i alle fall sånn ca hva vi ser etter, dene megleren her (og dessuten kjenner han vel snart kredittrammen vår også....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

På sånne kvelder kan det jo gå an og gå igjennom f.eks klesskap og finne klær som kan leveres til Fretex. Det samme med kjøkkenskap, og kanskje kaste litt fra baderomsskap etc. Kjekt å få unna mest mulig før man flytter, så man slipper å flytte på ting man ikke kommer til å få mer bruk for likevel!

Skjønner veldig godt hvordan du har det, har holdt på to runder vi, først når vi kjøpte vår første leilighet for 4 år siden, og så når vi kjøpte denne i fjor. Litt av et styr når det står på, men utrolig godt når man kan flytte inn i ny leilighet og møblere og ordne akkurat slik man vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Vi er i samme situasjon; går og venter på at det skal skje noe, men har meldt forkjøp. Sist gikk boligen for 100 000 over takst, og selv om vi kunne ha bydd, orket vi ikke, for det var mer enn det vi syntes boligen var verdt.

Så nå venter vi mot fristen, og ser hva som skjer. Hvis ingen andre byr, vil vi legge inn bud over prisantydning, med kort akseptfrist, men det kommer nok garantert noen andre på banen først.

Sist gang mistet vi fire leiligheter på forkjøp; jeg hater hele borettslagssystemet, men håper ting går vår (og deres) vei denne gangen.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På sånne kvelder kan det jo gå an og gå igjennom f.eks klesskap og finne klær som kan leveres til Fretex. Det samme med kjøkkenskap, og kanskje kaste litt fra baderomsskap etc. Kjekt å få unna mest mulig før man flytter, så man slipper å flytte på ting man ikke kommer til å få mer bruk for likevel!

Det ville vært det FORNUFTIGE å gjøre.

Jeg rota i stedet bort noen timer forran pc'n...

Så krabba jeg til sengs med ei bok, bare for å sprette ut av senga igjen nå, fordi telefonen tingte. Det var min samboer som ringte fra jobb, for å fortelle at nå setter han kursen hjemover. Jeg hadde jo ventet at han snart VAR hjemme jeg da, men.. Jeg kunne få lov til å legge meg før han kom hjem, mente han... ehh... ja, for jeg har jo bare lagt meg for snart en time siden da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i samme situasjon; går og venter på at det skal skje noe, men har meldt forkjøp. Sist gikk boligen for 100 000 over takst, og selv om vi kunne ha bydd, orket vi ikke, for det var mer enn det vi syntes boligen var verdt.

Så nå venter vi mot fristen, og ser hva som skjer. Hvis ingen andre byr, vil vi legge inn bud over prisantydning, med kort akseptfrist, men det kommer nok garantert noen andre på banen først.

Sist gang mistet vi fire leiligheter på forkjøp; jeg hater hele borettslagssystemet, men håper ting går vår (og deres) vei denne gangen.

Lykke til! :)

Lov å håpe.

spent på om det skjer noe i dag. Det var jo noen som hadde egen visning i går, så mulig det blir budrunde i dag...

Vi har bare mistet en bolig på forkjøp så langt, men jeg synes det er nok. (men, ikke helt usannsynlig at denne går sånn også da...)

I går var vi de eneste som hadde meldt oss enda, men det er jo mange dager til fristen... Ugg, jeg liker ikke dette her rotet. Det skal være godt når det er over.

Men da begynner pakkingen og ryddingen... Og det er MYE å ta tak i.... Men når DET også er overstått, og utpakkingen også.... Da kan vi kose oss?

Nei, vi må huske det at det er alle disse dagene som flyr forbi, det er de som er livet. Vi må nyte dem underveis, ikke vente. Ikke vente på at det engang skal bli sånn som vi vil ha det. Livet er veien, ikke målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...