Gå til innhold

Malama sine skrablerier

Malama

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk.

Jeg er akkurt nå mer sjokkert enn trist, dette var så komplett uventa.

Han ville blitt 55 neste uke, på langfredag.

Jeg har jo altså ikke hatt noe konakt med ham i det hele tatt på mange, mange år, og på et vis er det delvis pga ham at jeg pr. i dag er totalavholds, det har jeg vært hele mitt liv, og jeg klarer rett og slett ikke tanken på å drikke.

Men det var jo likevel onkelen min. Han var fadder på min bror, som altså blir 25 år gammel i dag. Det var onkelen min, og nå er han død, og jeg er rett og slett i sjokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da er det avklart at begravelsen blir etter påske. Han skal kremeres, og det gjøres der han bodde før han døde, så avholdes en begravelse fra kirka hjemme hvorpå urna nedsettes på gravstedet.

Han sovna bare inn, og har det vel bedre der han er nå enn da han levde, prøver i alle fall jeg å si til meg selv. Men rettferdig at noen skal dø før de er 55 år gamle... nei, det er det ikke. Uansett.

Men slik er det nå engang bare.

Da gjennomfører vi påskeferien som planlagt, også ser hv hvem av oss som får til å få fri til å dra i begravelsen. Jeg anser det som svært trolig at jeg i alle fall får fri (velferdsperm har jeg ikke rtt på, men ferie eller avspassering eller noe sånn da) og min samboer skal også prøve å få fri til å bli med meg. Det ordner seg nok på et vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var leit å lese. Kondolerer.

Klart det er et sjokk når en såpass ung mann dør uventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var endelig serien igang!

Ja, for jeg er jo BRANNsupporter, og vi startet først i dag.

Ble jo ikke helt så bra som det burde blitt, kampen var ikke bra, så sånnsett er vel et poeng greit nok.

Og snart er det påskeferie. JEG har påskeferie da, men min kjære skal jobbe, så skal vi dra på påskeferie. Og helga etter påske drar vi hjemover, til min familie, for den triste anledning å begrave en onkel som skulle blitt 55 år på langfredag.

Jeg har litt tungt for å fatte det. Det er ikke det at jeg eri dyp, personlig sorg, jeg har ikke hatt kontakt med ham på mange, mange år, jeg har vel ikke sett ham på de siste ti åra eller noe sånn. Men det er nå en trist følelse likevel, og jeg har rett og slett tungt for å fatte at det er sant.

Men det er det. Det er jo mye tyngre for min mor, som tross alt har mistet en bror, som hun har vokst opp sammen med, og hatt et godt forhold til, selv om hun også mistet kontakten med ham de siste årene sånn mer eller mindre, så har hun jo likevel et liv av minner.

Og for mormor og morfar selvsagt, som har mistet sin yngste sønn. Begge to tar det tungt. Noe annet er jo ikke å forvente heller da.

Det gjør det hele enda tyngre, at det er så lenge til begravelsen, at det er påske i mellomtida, at han skulle hatt bursdag i mellomtida, i det hele tatt... tiden fra et dødsfal til en begravelse er en "unntakstisltand". Og denne blir lang, og inneholder spesielle dager.

Men, alt går jo på et vis. Det må jo bare det.

Takk for forståelsen og omtanken, alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da er jeg straks klar for påskeferie. Om en time skal jg kjøre herfra, plukke opp min samboer på jobb, og dra på påsketur.

I mellomtiden skal jeg spise, pakke ferdig, bære ut i bilen og "klargjøre huset" (ta ut søpla, så den ikke lukter surt når vi kommer hjem, tømme kjøleskapet (FØR jeg tar ut søpla..) for det som er surt når vi kommer hjem, trekke ut kontakter og vanne blomstene)

Jeg skal nok rekke det, men jeg trenger tida også. Tida går sp frot, jeg hadde mange timer da jeg sto opp. Så sulla jeg litt rundt med det som skulle pakkes, snakka med mamma på telefonen, tok en lang dusj, gikk på butikken (og ble så våt at nå er buksa mi i tørketrommelen sammen med det som ikke var blitt helt tørt av det som skal pakkes ned) og vips så var det ikke så lenge igjen.

Men det ordner seg.

Ha ei fin påske, alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var jeg tilbake fra påskeferie.

Vi fikk steinsprutskade i frontruta på veien hjem, sprekk i ruta, så den må nok byttes, og ettersom et kom et lite "knett" og vips var den noen cm lenger, et par timer etter at v først oppdaga den, så føler jeg meg kke helt trygg på den, så her er et bare å ringe bilglass-verksted i morgen tidelig å få dette i orden, vi skal på langtur igjen til helga, forå dra i den begravelsen.

Også må vi bytte dekk da, i løpet av uka. Ettersom vi skal ut og kjøre til henga, og altså returnere etter denne fristen. Og de er ikke snø på veiene, så ingen grunn til å kjøre med piggdekk.

Jaja, det ordner seg vel. Ingen forsiktig og snill start etter påske, men det er nå så. Igang med jobbsøking for fullt også, i tillegg til dette med bilen, forberedelser til ny avreise (altså massiv klesvask). Men det ordner seg vel.

Håper alle har hatt en gopd påske.

Min har egentlig vært grei den, var jo hos svigerfamilien. På "hjemmebane" (altså hos min familie) har den vært mindre kjekk, med min døde onkel, som skulle hatt bursdagi påska, og på toppen av det hele kom morfar på syykehuset med et lite drypp eller en liten blodpropp eller noe sånn. (han er ute igjen nå da)

Livet går videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt at morfaren din er hjemme igjen. Og det var sikkert godt for dere å være litt borte også. Kjedelig med steinsprut i frontruta, men det er jo noe som lar seg rette på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det lar seg rette på, men den må nok byttes, frontruta, og selv om det er forsikringsgreie, så koster det jo litt. Og er irriterende. Pluss stress at jeg må få ordna det helst FØR helga, siden vi altså skal kjøre en masse mil til heløga igjen allerede.... Og ettersom sprekken ble lenger i løpet av tiden etter at den oppsto... så liker jeg kke å skulle kjøre 70 mil med den sånn...

*Vel, jeg får ringe glassverksted i morgen, det ordner seg nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da har jeg bestilt time for glassbytte, på torsdag får jeg komme med den. Også må jeg bytte dekk før helga, men det ordner seg vel også.

Det blir ei hektisk uke, men det ordner seg nok. Det gjør jo somregel det.

Jeg får sørge for at vi har rene "begravelsesklær", og dessuten generelt undertøy og andre klær, siden vi etter planen reiser på lørdag og retunrerer onsdag (siden vi likevel må ha fri mandag-onsdag for begravelse tirsdag (gitt at den ikke blir flyttet...)) men i dag blir det ikke klesvask, i dag er det fotballkamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sikker på at du skal skifte dekk før du drar? Har snødd i trondheim i natt... Vet ikke om dere må over noen fjell jeg, men i skyggepartier kan det kanskje være skummelt i lavlandet også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakka med pappa om det i går, og han mente det var helt trygt å bytte dekk.

Vi traff ikke på noe snø på veien da vi kjørte østover heller (og da var vi over mer fjell enn vi skal nå) annet enn da vi svingte inn forran huset til svigermor.

Vi skal jo over litt "fjell" oppover, men såvidt jeg vet er det ikke noe snø der, det er ikke så høye fjell, og det er ikke "innlandsfjell". Jeg skal nå sjekke vei og føremeldinger, men jeg tror nok vi bytter dekk. Har ikke sett snurten av snø på veier på mange måender jeg. (men i påska så jeg masse snø i hager og sånn, MASSE, men ikke noe som helst på de tørre veiene) veiene hjemover var våte da, men det var pga snøsmelting i veikaten og sånn. Bare, fine veier.

Så jeg tror nok vi skal bytte dekk ja. Med mindre det skjer noe uventet. Jeg skal nå dobbeltsjekke veimeldingene da, men pappa mente i alle fall at det ikke skulle være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, ombestemt meg. våkna til minusgrader, og hørte noe om "snø over 4-500 meter". Så da skal pappa ha GODE argumenter for åfå meg til å bytte dekk i morgen.....

forøvrig fikk jeg tilbud og forlenget kontrskt i dag, så da blir jeg kke arbeidsledig fra første mai likevel. Det var høyst uventet.

Og jeg som ikke hr bedd om ferie den uka i mai vi skal bort, fordi je gikke hadde jobb.... Og ikke er jeg satt opp på erielista for sommerferien heller, fordi ejg ikke hadde jobb der lenger da... Jaja, får vel ordne det da. For jeg har jobb likevel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du ikke blir arbeidsledig likevel, tenker det er delig at du slipper å bekymre deg for det. Hvor lenge får du kontrakt denne gangen?

Høres lurt ut og ikke skifte til sommerdekk enda. Du risikerer jo ikke bot om du faktisk har kjørt over en fjellovergang på tur hjem, selv om fristen da har gått ut. Man er tross alt pliktig til å sko bilen etter føret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...