Gå til innhold

Malama sine skrablerier

Malama

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Godt at dere ikke ble direkte rammet av flom og ras. Selvsagt kjedelig å koke vannet, men det er vel bare en overgangstilstand?

Har ikke sommertid, jeg. Men kan flekse på hvor lenge jeg er på jobb. Ofte blir det fleksing i min disfavør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannkokingen viste seg å bli meget midlertidig, vi trenger vivsst ikek koke vannet lenger enn i dag, fra i morgen av skal det visst være trygt. det var fint, for det er tungvindt når det går over lang tid.

Men i kveld, da er det fotballkamp.

Mot et kjempegoft lag da, så jeg har ikke de største forhåpningne, men jeg er alltid optimist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ikke har brød, og ikke har rundstykker i fryseren, og ikke orker gå på butikken før frokost... ja da er det deilig å ha egg og melk, så blir det vafler til frokost :)

Så langt en god start på helga.

Om vi da ser bort fra at jeg har vært våken fra klokka åtte, sto opp før halv ni, plaget av tanker om ting jeg skulle ha gjort på jobb i løpt av forrige uke, som jeg ikke rakk... Jeg får gjøre en innsats på madnag, og få unna de tinga som gnager mest på samvittigheta. Så mye som jeg rekker av det i alle fall...

Men nå skla jeg kose meg med helg, vafler og fri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vafler til frokost høres bra ut! Ble frokostblanding på meg, og så satte jeg på brødbakemaskina, så det blir nybakt brød til lunsj:-) Har masse godt pålegg, så jeg gleder meg.

Våknet i åttetiden idag jeg og, men det har vel med at jeg sovnet sikkert kl 22 igår... Meg og fredagskvelder går ikke helt bra sammen, er så sliten at jeg sovner kjempetidlig...

skal leke husmor litt jeg nå, sånn at jeg kan sette meg med heklingen min med god samvittighet etterpå. (15 minutt husarbeid, en times pause...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig deilig.

Vi har ikke tenkt å flytte enda, men fordi dette huset vi bor i skal rives i 2007 har vi begynt å tenke på at vi må flytte, og har et ønske om å kjøpe eget. Der for hadde vi tnkt å begynne å gå på visninger nå, sånn for å "lære" det rett og slett, vite hva vi skal se etter og få igang tankene våre, det er en prosess dette å kjøpe bolig.

Vi fant en plass vi skulle se på i dag, i nortaravisa på fredag, men da vi i dag logga inn på nettet for å sjekke videovisninga og sånn, så er den solgt allerede. Vi får se om vi finner noe annet å titte på da. Men vi har ikke bil (enda) og det pissregner ute, så det er ikke så veeeeldig fristende egentlig.

Jaja, vi har god tid, det er fortatt over et år til vi må flytte.

Nå blir det pizza til frokost (jepp, vi har ikk vanlige frokoster i helgene vi, ser det ut til..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi og skulle "bare se" på leiligheter, for vi visste at den leiligheten vi bor i nå etterhvert vil bli for liten for oss. Og plutselig hadde vi kjøpt leilighet! Gikk heldigvis greit å få solgt denne, så nå teller vi dager til vi skal flytte.

Lurt på dra på visninger før man MÅ kjøpe, slik at man får sett hva man vil ha og hva man ikke vil ha. Jeg hadde en megalang liste med krav etterhvert, så vi trodde jo vi aldri skulle finne noe vi likte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig med visningar! :) Eg gjekk heilt glipp av det eg, sidan forholdet vårt var heilt ferskt då mannen kjøpte huset... Hadde berre plutseleg hus, eg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne egentlig tenkt meg å slippe jeg... synes det er spennende ja, men så skummelt! Også så fort som det går, når ting er solgt allerede før første visning (skulle være i dag og i morgen)

En skulle vunnet masse i Lotto, og hatt masse, masse penger, og kunnet bygge drømmehuset...

Men nei, det blir nok å kjøpe noe, midlerridig, og kanskje flytte igjen om noen år, dersom økonomien tillater det... Men det blir en del år til, så vi må finne noe triveig i mellomtiden ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tjent flere 100.000 på at vi kjøpte leilighet for noen år siden. Vi har kjøpt en leilighet vi sikkert kan bo i maaaaaange år om vi vil, plass til en unge eller to om de kan dele rom etc. Jeg har bodd i leilighet store deler av livet og ser ikke mørkt på å gjøre det videre, mens sambo har vokst opp i stort hus med stor hage og har litt lyst på hus etterhvert. Men ikke ennå - er ikke klar for snømåking og gressklipping ennå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er begge oppvokst i hus, og anser det som drømmen, men at det sikkert er for dyrt.

Jeg kan bare ikke tenke meg å kjøpe en plass å bo der vi bor sånn som nå: Uten mulighet til å tørke klær ute, uten mulighet til å sitte ute og sole oss eller grille. En stor altan hadde gjort nytten, trenger ikke hage, men jeg skulle nok klart det med gressklippinga (faller på meg, da han presterte å få påvist gresspollenallergi i sommer) og snømåkinga kunne han tatt i bytte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler deg å lage ei liste med slike krav, kjekt å ha når man begynner å bli revet med av ei leilighetet som er veldig fin, men kanskje mangler en eller to ting som man anser som viktig.

Veranda med tak over var et av kravene mine, kjekt å kunne tørke klær ute ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er planen det ja.

Å lage liste med krav. Det er derfor vi skal begynne å titte nå, slik at vi finner ut hva vi skal sette på den lista. Det er uaktuelt å kjøpenoe før neste år likevel, men ved å begynne nå kan vi finne ut hva vi vil.

Minimumskrav for meg er egentlig bare at det er tørt og rent, ikke fukt, tak over hodet, ikke sånn "masse edderkoppermiljø". Men videre har jeg altså ønske om å kunne tørke klær ute, eller i alle fall en annen plass enn på stuegulvet! Ja, vaskerom gjør også nytten, så lenge jeg slipper å ha det på stuegulvet! Jeg VIL ha en mulighet til å kunne sitte ute i sola om sommeren, de tre dagene den varer, og kunne grille mat ute. Jeg har ganske mange tanker om hva jeg ønsker, men ikke alt er like viktig, det handler om prioriteringer og økonomi også, men.. vi håper å finne ut av dette etterhvert.

Om vi klarer å finne en bolig som ikke allerede er solgt før visning da, de to vi har vurdert å titte på så langt har begge blitt solgt før visinigen.

for oss som altså skal "lære å gå på visning, finne ut av hva vi ser etter, og hva som er viktig for oss" så er det ikke egentlig aktuelt å be om "privatvinsing" sånn som de tydeligvis gjør de som kjøper disse plassene før første fellesvisning da.

Vi skal nå følge med og se om vi finner ut noe likevel... etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et av mine viktigste krav var plass til oppvaskmaskin, for det er det ikke der vi bor nå... Og veranda med ettermiddagssol, for nå har vi morgensol, og den er det sjelden vi er hjemme og kan nyte...

Sjelden noe har blitt solgt før første fellesvisning her, skjønner ikke at folk vil selge til første og beste bud? Bra dere ikke har hastverk da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er rart, men den første vi tenkte på ble solgt før salgsoppgaven engang ble tilgjengelig på nett! er var eieren allerede flyttet og hadde hastverk da, og det var uansett et opppussningsobjekt!

Denne i helga, jeg kan ikke 100% garantere at det var FØRSTE fellesvisning når jeg tenker meg om, det skulle være vising i går og i dag, men den var solgt allerede på lørdag, men det er teoretisk mulig den hadde vising sist helg også, bare at vi ikke oppdaga den, det kan ha skjedd.

Men da vi altså logga på nett på søndag for å dobbeltsjekke tidspunkt for vinsing, og lese hele salgsoppgaven, så var en solgt.

Synes det er rart, og dumt, men vi får prøve igjen om vi finner mer å se på. Fint at vi ikke har dårlig tid ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.

Merkelig nok får jeg det sprøsmålet på jobb hver gang Brann har spilt hjemmekamp, og i dag "tok jeg meg bryet med å fortelle dem" (eller egentlig: en dårlig dag i dag, så jeg var irritert og lot dem vite det) at jeg har vært på alle hjemmekampene til Brann så lenge jeg har jobba der, muligens med unntak av EN! (jeg har vært på et par bortekamper også, for den saks skyld) likevel spør de alltid om jeg har vært på kamp....

Det var jo gøy da. Selv med biå hjelpe vif til å vinne serien, det liker man jo ikke, men gøy å vinne likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du

Boligtitting? Det er både morsomt, spennende og frustrerende. Det tar ofte tid å finne det man vil ha - og å finne ut hva man vil ha. Lurt å ha god tid, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...