AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #21 Del Skrevet 5. juli 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg fikk i kveld vite at et nært familiemedlem har vært i en ulykke og er på sykehuset. Jeg bor nærmest og resten av familien er på vei til meg og kommer i løpet av natta, mens jeg er på vei til sykehuset til hen som har vært i ulykken. Jeg skal egentlig jobbe i morgen men har allerede tatt ut alle 5 egenmeldingsdagene for dette året, vil jeg kunne få en sykemelding på egne vegne når jeg er frisk som en fisk bare fordi jeg er stresset over denne situasjonen jeg er i og må/bør være hos hen på sykehuset og diverse i forhold til ulykken???? Har god tone med sjefen/daglig leder, men tror de "ovenfor" ikke vil synes det er greit i det store og det hele og jeg vil jo ikke miste jobben min fordi jeg må/vil være på sykehuset med nær familie som har vært i en ulykke i stedet for å dra på jobb akkurat i morgen. Hilsen fortvilt ung dame Anonymkode: ff8e0...f59 Hvorfor skal du være sykemeldt? Du har da ikke vært i en ulykke? Nær familie, er søsken, eller foreldre. Ingen har godt av å være hjemme når kriser eller ulykker rammer andre. De som e rpå sykehus blir vel ivaretatt helsemessig på alle måter på sykehuset. Skulle alle gått og sykemeldt seg i tilsvarende situasjoner så hadde samfunnet stanset opp og sykepengeutgiftene skutt i været. Slutt å sutre og kom deg på jobb. Familien rundt får klare seg selv hjemme hos deg om de skal være der. Du har en jobbedag og så er det helg. Ulønnet permisjon kan du muligens få eller ta ut ferie, om ting kniper. Blir du sykemeldt så blir diagnosen på sykemeldingen psykisk.... og det kan senere slå negativt ut. Anonymkode: 336be...4c6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #22 Del Skrevet 5. juli 2019 8 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor skal du være sykemeldt? Du har da ikke vært i en ulykke? Nær familie, er søsken, eller foreldre. Ingen har godt av å være hjemme når kriser eller ulykker rammer andre. De som e rpå sykehus blir vel ivaretatt helsemessig på alle måter på sykehuset. Skulle alle gått og sykemeldt seg i tilsvarende situasjoner så hadde samfunnet stanset opp og sykepengeutgiftene skutt i været. Slutt å sutre og kom deg på jobb. Familien rundt får klare seg selv hjemme hos deg om de skal være der. Du har en jobbedag og så er det helg. Ulønnet permisjon kan du muligens få eller ta ut ferie, om ting kniper. Blir du sykemeldt så blir diagnosen på sykemeldingen psykisk.... og det kan senere slå negativt ut. Anonymkode: 336be...4c6 Jeg nekter å tro at noen kan være så uempatiske! Anbefaler psykolog. Anonymkode: 6bc17...f51 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 5. juli 2019 #23 Del Skrevet 5. juli 2019 Du kan ikke få sykemelding for å ordne på praktiske ting, nei, eller pga normalt stress. Men det å gå gjennom dette kan jo være en stor påkjenning, og når dette begynner å synke inn kan det jo hende du kjenner at du får en knekk du også. Så ikke nøl med å kontakte legen hvis du kjenner at du sliter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 5. juli 2019 #24 Del Skrevet 5. juli 2019 21 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor skal du være sykemeldt? Du har da ikke vært i en ulykke? Nær familie, er søsken, eller foreldre. Ingen har godt av å være hjemme når kriser eller ulykker rammer andre. De som e rpå sykehus blir vel ivaretatt helsemessig på alle måter på sykehuset. Skulle alle gått og sykemeldt seg i tilsvarende situasjoner så hadde samfunnet stanset opp og sykepengeutgiftene skutt i været. Slutt å sutre og kom deg på jobb. Familien rundt får klare seg selv hjemme hos deg om de skal være der. Du har en jobbedag og så er det helg. Ulønnet permisjon kan du muligens få eller ta ut ferie, om ting kniper. Blir du sykemeldt så blir diagnosen på sykemeldingen psykisk.... og det kan senere slå negativt ut. Anonymkode: 336be...4c6 For et tullete innlegg. Når nær familie opplever en krise er det en helt naturlig reaksjon å ha behov for å være med familien, og støtte de som er rammet. Hvorfor i all verden skal man ha godt av å være på jobb, i stedetfor å motta og gi støtte til sin familie?? Ts skal jo ikke daffe i sofaen hjemme. Jeg tror de aller, aller fleste blir sykemeldt i situasjoner som TS sin, eller får velferdspermisjon. Og jammen går samfunnet rundt!! Det er IKKE korttids sykefravær relatert til ulykker som er et økonomisk problem for velferdsstaten, for slike hendelser er faktisk ikke så vanlige. Så samfunnsøkonomien skal du ikke bekymre deg for. Skoen trykker på en helt annen plass for å si det sånn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #25 Del Skrevet 5. juli 2019 Du hadde lett fått sykemelding. Skader/dødsfall i nær familie skaper ofte stort stress som vil gjøre det uforsvalig å dra på jobb. Anonymkode: 5db9c...67c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 5. juli 2019 #26 Del Skrevet 5. juli 2019 Hvorfor har du bare fem egenmeldinger? Det er nok best med permisjon og ikke sykemelding. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WhisperingWind Skrevet 5. juli 2019 #27 Del Skrevet 5. juli 2019 En normal oppegående arbeidsgiver vil si; «Ta tiden du trenger» om en ansatt ringer og sier de er på vei til sykehuset fordi et nært familiemedlem har vært i en alvorlig ulykke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #28 Del Skrevet 5. juli 2019 Min mor fikk sykmelding da min far fikk slag. Jeg husker ikke helt diagnosen som ble satt, men det var noe med det psykiske. Hun fungerte ikke på jobb i det heletatt. Null problem å få sykmelding og full forståelse fra legen. Anonymkode: 2c9a4...912 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vintage Skrevet 5. juli 2019 #29 Del Skrevet 5. juli 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal du være sykemeldt? Du har da ikke vært i en ulykke? Nær familie, er søsken, eller foreldre. Ingen har godt av å være hjemme når kriser eller ulykker rammer andre. De som e rpå sykehus blir vel ivaretatt helsemessig på alle måter på sykehuset. Skulle alle gått og sykemeldt seg i tilsvarende situasjoner så hadde samfunnet stanset opp og sykepengeutgiftene skutt i været. Slutt å sutre og kom deg på jobb. Familien rundt får klare seg selv hjemme hos deg om de skal være der. Du har en jobbedag og så er det helg. Ulønnet permisjon kan du muligens få eller ta ut ferie, om ting kniper. Blir du sykemeldt så blir diagnosen på sykemeldingen psykisk.... og det kan senere slå negativt ut. Anonymkode: 336be...4c6 Falt det deg lett å skrive et innlegg med så fullstendig mangel på empati, eller satt det litt inne? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HalldirV2 Skrevet 5. juli 2019 #30 Del Skrevet 5. juli 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal du være sykemeldt? Du har da ikke vært i en ulykke? Nær familie, er søsken, eller foreldre. Ingen har godt av å være hjemme når kriser eller ulykker rammer andre. De som e rpå sykehus blir vel ivaretatt helsemessig på alle måter på sykehuset. Skulle alle gått og sykemeldt seg i tilsvarende situasjoner så hadde samfunnet stanset opp og sykepengeutgiftene skutt i været. Slutt å sutre og kom deg på jobb. Familien rundt får klare seg selv hjemme hos deg om de skal være der. Du har en jobbedag og så er det helg. Ulønnet permisjon kan du muligens få eller ta ut ferie, om ting kniper. Blir du sykemeldt så blir diagnosen på sykemeldingen psykisk.... og det kan senere slå negativt ut. Anonymkode: 336be...4c6 Vissvass. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #31 Del Skrevet 5. juli 2019 Dette er ikke noe uvanlig tema som skaper debatt på forumet. Leger har regler for hva og hvem de kan skrive sykemeldinger til, de reglene synes ingen i denne tråden å kjenne til, dermed blir flere svar styrt av følelser og ikke av relevant informasjon i saken. Men overnevnte er irrelevant. Det uvanlige her er derimot at når der har vært ulykker med personskade av så alvorlig art at noen havner på sykehus, så blir ulykken omtalt av både media og i politiets logg, i går er der ingen slike saker passende til trådstarters opplysninger. Anonymkode: 336be...4c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 5. juli 2019 #32 Del Skrevet 5. juli 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er ikke noe uvanlig tema som skaper debatt på forumet. Leger har regler for hva og hvem de kan skrive sykemeldinger til, de reglene synes ingen i denne tråden å kjenne til, dermed blir flere svar styrt av følelser og ikke av relevant informasjon i saken. Men overnevnte er irrelevant. Det uvanlige her er derimot at når der har vært ulykker med personskade av så alvorlig art at noen havner på sykehus, så blir ulykken omtalt av både media og i politiets logg, i går er der ingen slike saker passende til trådstarters opplysninger. Anonymkode: 336be...4c6 Det er langt ifra alle ulykker som blir omtalt i media eller i politilogg. De fleste alvorlige bilulykker og slikt ja. Men langt ifra alle ulykker hvor noen faller ned fra taket på eget hus eller slike ting. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #33 Del Skrevet 5. juli 2019 28 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Det er langt ifra alle ulykker som blir omtalt i media eller i politilogg. De fleste alvorlige bilulykker og slikt ja. Men langt ifra alle ulykker hvor noen faller ned fra taket på eget hus eller slike ting. Her tar du feil. Kjenner du verken regelverk eller prasis på området? Anonymkode: 336be...4c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #34 Del Skrevet 5. juli 2019 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er ikke noe uvanlig tema som skaper debatt på forumet. Leger har regler for hva og hvem de kan skrive sykemeldinger til, de reglene synes ingen i denne tråden å kjenne til, dermed blir flere svar styrt av følelser og ikke av relevant informasjon i saken. Men overnevnte er irrelevant. Det uvanlige her er derimot at når der har vært ulykker med personskade av så alvorlig art at noen havner på sykehus, så blir ulykken omtalt av både media og i politiets logg, i går er der ingen slike saker passende til trådstarters opplysninger. Anonymkode: 336be...4c6 Og du sitter med oversikten over hele landet? Alle ulykker logges ikke hos politiet nei, ts har ikke sagt noe om hvilke ulykke det var. Falt søskenet hjemme og fikk hele Billy hyllen over seg eller kolliderte hun med en bil? Stor forskjell på hva som føres hos politiet. Alle trafikkulykker med personskade føres i politiloggen, men politiloggen er ikke offentlig for hvermansen, og det er svært begrenset hva som deles på some f.eks. Anonymkode: ff50f...79d 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #35 Del Skrevet 5. juli 2019 Etter mange år i arbeidslivet har jeg vært borti flere som har fått sykmelding (evt gradert, altså jobbe noe) når det har skjedd noe alvorlig med et familiemedlem. Ta kontakt med legen! Det er legen som sykmelder, ikke damene på KG! Anonymkode: 994a3...241 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #36 Del Skrevet 5. juli 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Kom deg på jobb! Det er det beste for alle parter. Anonymkode: cc81c...2ab Snakk om lite empati og sympati for andre sin situasjon. Anonymkode: 22190...1bb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 5. juli 2019 #37 Del Skrevet 5. juli 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her tar du feil. Kjenner du verken regelverk eller prasis på området? Anonymkode: 336be...4c6 Det er ikke noen regler som sier at de skal offentliggjøres at jeg falt ned fra taket hjemme hos meg selv nei Tror ikke du kjenner til noen regel som sier det heller. For den finnes ikke. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #38 Del Skrevet 5. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette er ikke noe uvanlig tema som skaper debatt på forumet. Leger har regler for hva og hvem de kan skrive sykemeldinger til, de reglene synes ingen i denne tråden å kjenne til, dermed blir flere svar styrt av følelser og ikke av relevant informasjon i saken. Men overnevnte er irrelevant. Det uvanlige her er derimot at når der har vært ulykker med personskade av så alvorlig art at noen havner på sykehus, så blir ulykken omtalt av både media og i politiets logg, i går er der ingen slike saker passende til trådstarters opplysninger. Anonymkode: 336be...4c6 Så på toppen av alt annet du har skrevet så insinuerer du at ts farer med løgn? 🙄 Anonymkode: 87d77...9c3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #39 Del Skrevet 5. juli 2019 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her tar du feil. Kjenner du verken regelverk eller prasis på området? Anonymkode: 336be...4c6 Da kan jeg opplyse deg om at jeg har en venn som ligger kvestet på sykehus nå uten at dette er nevnt et eneste sted. Hvis politi ikke har vært innblandet så omtales det ikke. Anonymkode: 87d77...9c3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 5. juli 2019 #40 Del Skrevet 5. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da kan jeg opplyse deg om at jeg har en venn som ligger kvestet på sykehus nå uten at dette er nevnt et eneste sted. Hvis politi ikke har vært innblandet så omtales det ikke. Anonymkode: 87d77...9c3 Ikke alt som politiet har vært involvert i heller. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå