Gå til innhold

Sykemelding pga. nær familie i ulykke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg fikk i kveld vite at et nært familiemedlem har vært i en ulykke og er på sykehuset. Jeg bor nærmest og resten av familien er på vei til meg og kommer i løpet av natta, mens jeg er på vei til sykehuset til hen som har vært i ulykken. 

Jeg skal egentlig jobbe i morgen men har allerede tatt ut alle 5 egenmeldingsdagene for dette året, vil jeg kunne få en sykemelding på egne vegne når jeg er frisk som en fisk bare fordi jeg er stresset over denne situasjonen jeg er i og må/bør være hos hen på sykehuset og diverse i forhold til ulykken????

Har god tone med sjefen/daglig leder, men tror de "ovenfor" ikke vil synes det er greit i det store og det hele og jeg vil jo ikke miste jobben min fordi jeg må/vil være på sykehuset med nær familie som har vært i en ulykke i stedet for å dra på jobb akkurat i morgen.

 

Hilsen fortvilt ung dame

Anonymkode: ff8e0...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får ikke sykemelding, men får nok permisjon. Om det er med eller uten lønn er opp til arbeidsgiveren din.

Håper det går bra med slektningen din!

Anonymkode: 3550e...1cd

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hvor nærstående denne personen er. Bror/søster/mor/far ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette gir ikke grunn til sykemelding i seg selv, men ring jobben din i morgen og forklar situasjonen. 

Anonymkode: 3d0f8...aa5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du bare fem egenmeldingsdager? De er vel strengt tatt heller ikke ment for slike situasjoner, har dere ikke mulighet for velferdsdager der du jobber? 

Anonymkode: 0fd20...b62

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom deg på jobb! Det er det beste for alle parter.

Anonymkode: cc81c...2ab

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen sykemelding nei, men du kan sikkert få velferdspermisjon (uten lønn) hvis du snakker med sjefen. Dog avhenger det nok litt av om det er din søster eller din tremennings mann som ligger på sykehus. 

Anonymkode: ff50f...79d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder mitt eneste søsken. Er relativt ung og det er eneste slektning jeg har utenom en besteforelder og en onkel. Sendte en melding til sjefen og han ringte meg opp og sa det gikk helt fint, heldigvis.

Søskenet mitt kommer til å overleve ulykken, men har varige skader.. Er enda i sjokk, men i det minste lettet for at jeg får være med h*n akkurat nå. Bryr meg ikke særlig om å miste én dagslønn liksom, bryr meg mest om å ikke skulle miste jobben feks. 

Og til deg som mente at jeg måtte komme meg på jobb - jeg skjønner hvor det kommer fra men du vet jo ærlig talt ingenting om situasjonen og det var absolutt alt annet enn det jeg lurte på, så å være nedlatende, teit og å svare på spørsmål jeg ikke har spurt kan du spare deg for, i hvertfall for fremtidens og andres skyld. :) 

 

Hilsen litt mindre frustrert ung dame 😊

Anonymkode: ff8e0...f59

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til søskenet ditt  ❤️

Anonymkode: 2d111...c5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt ordnet seg for deg :)  Flott at du har en sjef som viser omsorg for sine ansatte.  Skjønner godt at du vil beholde den jobben. God bedring til søskenet ditt :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lege vil kunne skrive ut sykemelding, det er vel egenmeldingene du mente var brukt opp? Sånn hvis du trenger det for en lengre periode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg fikk i kveld vite at et nært familiemedlem har vært i en ulykke og er på sykehuset. Jeg bor nærmest og resten av familien er på vei til meg og kommer i løpet av natta, mens jeg er på vei til sykehuset til hen som har vært i ulykken. 

Jeg skal egentlig jobbe i morgen men har allerede tatt ut alle 5 egenmeldingsdagene for dette året, vil jeg kunne få en sykemelding på egne vegne når jeg er frisk som en fisk bare fordi jeg er stresset over denne situasjonen jeg er i og må/bør være hos hen på sykehuset og diverse i forhold til ulykken????

Har god tone med sjefen/daglig leder, men tror de "ovenfor" ikke vil synes det er greit i det store og det hele og jeg vil jo ikke miste jobben min fordi jeg må/vil være på sykehuset med nær familie som har vært i en ulykke i stedet for å dra på jobb akkurat i morgen.

 

Hilsen fortvilt ung dame

Anonymkode: ff8e0...f59

Snakk med fastlegen din, det er godt mulig du kan få sykemelding ;) . 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sier folk ikke sykmelding?

Hvis du blir så stressa eller utafor at du ikke fungerer så faller det vel godt innenfor kravene til sykmelding?

Anonymkode: 0fd76...e2c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor sier folk ikke sykmelding?

Hvis du blir så stressa eller utafor at du ikke fungerer så faller det vel godt innenfor kravene til sykmelding?

Anonymkode: 0fd76...e2c

👍

Når noen spør om sykemelding her, er det alltid er hylekor som sier en ikke kan få det. Rart på et forum hvor halvparten virker å være trygdet...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Missfitness said:

👍

Når noen spør om sykemelding her, er det alltid er hylekor som sier en ikke kan få det. Rart på et forum hvor halvparten virker å være trygdet...

Wow, her kom det en del fordommer..

Er det tiden din i i USA som snakket her, eller..?

Anonymkode: 0fd76...e2c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow, her kom det en del fordommer..

Anonymkode: 0fd76...e2c

Nei, ingen fordommer. Kun basert på observasjoner. ;) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At du blir nektet sykemelding en dag for en alvorlig ulykke i nærmeste familie nekter jeg å tro. Men du gjorde rett i å kontakte arbeidsgiver først.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Missfitness skrev:

👍

Når noen spør om sykemelding her, er det alltid er hylekor som sier en ikke kan få det. Rart på et forum hvor halvparten virker å være trygdet...

Mener du at uføre har andre meninger om sykemelding generelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Medisinsk bruker skrev:

Mener du at uføre har andre meninger om sykemelding generelt?

Selvsagt ikke, du har nok misforstått ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Missfitness skrev:

Selvsagt ikke, du har nok misforstått ;) 

Den e grei🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...