Gå til innhold

Vaskejobb liten status?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg ser ned på renholdere. Jeg har jobbet som det i noen år etter videregående og jeg er flau over å si hva jeg driver med. Føler meg også mindreverdig som går å vasker etter andre. Men men, skal begynne på utdanningen min nå så.. :)

Jeg kan ikke noe for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Jeg ser ned på renholdere. Jeg har jobbet som det i noen år etter videregående og jeg er flau over å si hva jeg driver med. Føler meg også mindreverdig som går å vasker etter andre. Men men, skal begynne på utdanningen min nå så.. :)

Jeg kan ikke noe for det...

Er det verre å vaske etter andre å få betalt for det, fremfor å vaske gratis etter seg selv?

Jeg hadde vaskejobb for mange år siden. Det var godt betalt og god trim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Er det verre å vaske etter andre å få betalt for det, fremfor å vaske gratis etter seg selv?

Jeg hadde vaskejobb for mange år siden.  Det var godt betalt og god trim.

Nei nei men hallo... det er jo ikke noe gøy å si at du vasker når folk spør hva du driver med ? ikke si at du føler deg veldig smart og viktig når du sier du er vaskedame...

Ja det er greit betalt og JA det er absolutt god trim (kanskje ikke for hjernecellene da men) men det er jo lavstatus og ikke noe man skryter av. Jeg er flau over det og gleder meg til å slutte og begynne på skole og få meg en jobb som jeg kan være stolt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Og jeg legger til.... hvis jeg feks møter en person som har jobbet som vaskedame i flere år og tydeligvis ikke har høyere ambisjoner så begynner jeg automatisk å lure på hva som er "galt" med denne personen... det er bare sånn det er. Jeg tenker at de ikke er de smarteste kvinene i skuffen liksom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nei nei men hallo... det er jo ikke noe gøy å si at du vasker når folk spør hva du driver med ? ikke si at du føler deg veldig smart og viktig når du sier du er vaskedame...

Ja det er greit betalt og JA det er absolutt god trim (kanskje ikke for hjernecellene da men) men det er jo lavstatus og ikke noe man skryter av. Jeg er flau over det og gleder meg til å slutte og begynne på skole og få meg en jobb som jeg kan være stolt over.

Ja, lykke til da.

Hva skjer hvis du skulle bli ufør - hva har du da å være stolt av? Siden stolthet for deg henger sammen med yrkesstatus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Og jeg legger til.... hvis jeg feks møter en person som har jobbet som vaskedame i flere år og tydeligvis ikke har høyere ambisjoner så begynner jeg automatisk å lure på hva som er "galt" med denne personen... det er bare sånn det er. Jeg tenker at de ikke er de smarteste kvinene i skuffen liksom....

Ja, ikke sant liksom. Du virker så oppegående..liksom...en med de rette ambisjonene..liksom.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ja, lykke til da.

Hva skjer hvis du skulle bli ufør - hva har du da å være stolt av?  Siden stolthet for deg henger sammen med yrkesstatus.

Da sier jeg jo bare som det er da.. at jeg egentlig er det og det, men kan ikke jobbe med det lenger. Dette vil jo folk forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ja, ikke sant liksom.  Du virker så oppegående..liksom...en med de rette ambisjonene..liksom.

Ja jeg har faktisk litt høyere ambisjoner i livet enn å være vaskedame for alltid. Så teit er jeg lissååååm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ja liksom...de lyser jo intelligens på høyt nivå i det du skriver liksom..også lyser det selvtillit på lavt nivå, siden du er avhengig av yrkesstatus for å føle stolthet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er mange som nok føler seg dumme når de sier at de vasker.

Derfor skal man heller ALDRI spørre noen hva de jobber med, det får du vite dersom vedkommende sier det selv. Spør ALDRI om hva noe jobber med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ja liksom...de lyser jo intelligens på høyt nivå i det du skriver liksom..også lyser det selvtillit på lavt nivå, siden du er avhengig av yrkesstatus for å føle stolthet.

Det er jo ikke det det er snakk om! Det er folks holdninger til enkelte jobber det er snakk om her! Prøv å forstå litt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Det er mange som nok føler seg dumme når de sier at de vasker.

Derfor skal man heller ALDRI spørre noen hva de jobber med, det får du vite dersom vedkommende sier det selv. Spør ALDRI om hva noe jobber med.

Hvorfor føler de seg dumme? Fordi noen har så liten selvtillit at de mener folk som vasker er dumme?

Jeg er enig med deg i det å ikke spørre folk om hva de jobber med. Mange gjør det nesten før de har presentert seg for hverandre - dette for å få en knagg å henge den andre på, men et menneske med integritet er ikke jobben sin, men seg selv - så jobben har liten relevans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det er jo ikke det det er snakk om! Det er folks holdninger til enkelte jobber det er snakk om her! Prøv å forstå litt da.

Så får man drite i de andres holdninger da. Lever du livet for deg selv, eller lever du det for andre?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Ja liksom...de lyser jo intelligens på høyt nivå i det du skriver liksom..også lyser det selvtillit på lavt nivå, siden du er avhengig av yrkesstatus for å føle stolthet.

Er du en bitter vaskedame selv som er sur for du aldri kom deg videre i livet? høres minst sånn ut... La nå meg få lov å si at jeg ikke er særlig stolt over at jeg vasker og at jeg gleder meg til å få meg en "ordentlig" jobb uten å klikke da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varg-Menja
Så om en datter på 15 velger å bli rengjører, ingeniør eller lege så er det ETT FETT for dere, UANSETT hva slags egensakaper hun besitter?

Selvsagt, det er da opp til hver enkelt hvordan de ønsker å benytte seg av sine personlige egenskaper.

Selv har jeg hatt vikarjobb som vaskehjelp på ett sted hvor lønna var høy og arbeidsforholdene svært gode, og kunne godt jobbet med det med lang sikt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei men hallo... det er jo ikke noe gøy å si at du vasker når folk spør hva du driver med ? ikke si at du føler deg veldig smart og viktig når du sier du er vaskedame...

Ja det er greit betalt og JA det er absolutt god trim (kanskje ikke for hjernecellene da men) men det er jo lavstatus og ikke noe man skryter av. Jeg er flau over det og gleder meg til å slutte og begynne på skole og få meg en jobb som jeg kan være stolt over.

FOR DET FØRSTE: det heter ikke vaskekone eller vaskedame. det heter reholdsmedarbeider eller servicemedarbeider.

FOR DET ANDRE: mange renoholdere har større sosial intelliens enn de fleste andre som man finner på kontorer i dag. det pga at vi kommer oss rundt og møter nye folk hele tiden.

OG FOR DET TREDJE: det det gjelder ambisjoner for livet og ysrkeskarrieren min, så har jeg det som alle andre. det betyr ikke nødvendigvis at jeg er dårligere enn alle andre om jeg ikke har nåd de enda. dessuten må ikke de dreie seg om den beste og flotteste jobben.

Endret av vannmann84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Er du en bitter vaskedame selv som er sur for du aldri kom deg videre i livet? høres minst sånn ut... La nå meg få lov å si at jeg ikke er særlig stolt over at jeg vasker og at jeg gleder meg til å få meg en "ordentlig" jobb uten å klikke da.

Du høres utrolig snever ut. Kanskje skyldes det at du er veldig ung - får nesten håpe det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...