Gå til innhold

Sterkere!


Rødhetten

Anbefalte innlegg

MAT - 11.08

Frokost - Havregrøt

Lunsj - 1 skive syltetøy, 1 skive avocado

Middag - Pastasalat-rester

Kvelds - 1 skive peanøttsmør, 1 skive violife-ost og paprika, 1 skive sjokade

 

Nå er jeg tilbake i hverdagsmodus, så skal trene om morgenen, og deretter blir det en del pensum-lesing utover ettermiddagen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var dagen såpass på hell at jeg setter meg ned for å føre opp dagens treningsøkt og mat! 😄 

Skulle egentlig hatt beinøkt i dag, men trente med en venn, og da passet det best med overkropp for å trene sammen! Blir bein i morgen, da ;)  På benkpress testet jeg 32,5 kg 5x5, men på siste settet skulle jeg ta til failure, og da nådde jeg åtte! Så der blir det vektøkning til 35 kg senere i uka, hurra! 

Vet at rep-rangene ikke virker helt logisk, men jeg prøver fortsatt å famle meg litt frem til hvilken vekt som er best ved de forskjellige øvelsene! :) 

MAT 12.08.19

Frokost - soyayoghurt med vaniljesmak iblandet hampfrø, 1 eple

Lunsj - 1 skive peanøttsmør, 1 skive violife-ost, 1 glass soyamelk

Mellommåltid - usaltet nøtteblanding, 1 banan

Middag - 2 grove tacolefser med linser ( og salat, agurk, paprika, go' vegan-ost, rødløk, salsa, mais, avocado..)

Kvelds - 1 skive blåbærsyltetøy, 1 gulrot

 

TRENING

Pull-ups - 3, 3, 3, 2

Benkpress - 32,5 kg x 5, 32,5 kg x 5, 32,5 kg x 5, 32,5 kg x 5, 32,5 kg x 8

Arnold-press - 10 kg (per manual) x 6 reps, 10 kg x 6 reps, 10 kg x 5 reps

Sittende roing - 25 kg x 8 reps, 30 kg x 5 reps, 30 kg x 5 reps, 30 kg x 5 reps

Straight arm pulldown - 30 kg x 5 reps, 5 sett

 

Alt i alt fornøyd med at denne økten tok ca én time- attpå til sammen med noen andre haha. 😄 Ellers har det vært mye lesing i dag, så blir godt med en kveldstur nå. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egg fra dyr som har det bra - ingenting smaker bedre enn det!😍

Grattis med vektøktning på benkpress!💪 Trening og pensumlesing er jo en fantastisk kombo! Man "hviler" (fysisk, ihvertfall) masse når man leser, og har energi til øktene. Som igjen gir overskudd til lesingen. Love it! Har du mye forelesninger/kurs ol.? Lykke til med forberedelsene til studiestart!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Neveronfire skrev:

Egg fra dyr som har det bra - ingenting smaker bedre enn det!😍

Grattis med vektøktning på benkpress!💪 Trening og pensumlesing er jo en fantastisk kombo! Man "hviler" (fysisk, ihvertfall) masse når man leser, og har energi til øktene. Som igjen gir overskudd til lesingen. Love it! Har du mye forelesninger/kurs ol.? Lykke til med forberedelsene til studiestart!

Ikke sant! 😄 Takk for det - det er jo ikke all verdens vekt, men det er alltid morsomt å øke. :)  

Takk det samme; her er studiet i gang - jeg er nettstudent, og nå har alt av materiale blitt lagt ut, så da er det bare å sette i gang 😄 

 

I dag var en skikkelig rar matdag med mye brød og ellers "junk" :P Ble så opptatt med lesing at jeg glemte (!) å spise frokost, så da kom en plutselig ulvehunger over meg litt utpå dagen, og resten er historie 😂Må jeg virkelig legge inn alarm på mobilen "husk å spise"? 

MAT

"Frokost" - 4 skiver med bønnepostei, 2 glass soyamelk

Lunsj - Nudler, 1 boks pepsi max

Mer lunsj - 2 skiver violife-ost, 2 skiver sjokade

Mellommåltid - 1 banan

Middag - Soyaburger, potetbåter og enda en pepsi-boks :P 

Sånn kan det gå 😂

 

Gikk i alle fall litt bedre på treningsfronten! Stod lengre i planke på slutten enn jeg har gjort på lang tid, så gøy! (Ett sett) Ellers en kort og grei beinøkt. :) Og prøvde for første gang å holde en 20 kgs-vektskive på rygghev, det gikk overraskende bra 😄 

TRENING

Knebøy - 52,5 kg x 5, 5 sett

Gående utfall - 12 kg (per kettlebell) x 8 reps (per bein), 12 kg x 8 reps, 12 kg x 8 reps

Rygghev med vekt - 20 kg x 12 reps, 20 kg x 12 reps, 20 kg x 12 reps

Planke - 3 min 30 sek

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg lov til å spørre deg om du velger Violifeosten fordi den er best? Er nemlig litt skeptisk til veganostene - men den er altså god? :) OTspørsmål, håper det går greit :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, ^^Belle^^ skrev:

:vinke: Her vil jeg gjerne følge med! :nigo: 

 

1 time siden, Fnugg skrev:

Får jeg lov til å spørre deg om du velger Violifeosten fordi den er best? Er nemlig litt skeptisk til veganostene - men den er altså god? :) OTspørsmål, håper det går greit :) 

 

Hei på dere 😄 

 

Velger den osten utelukkende fordi jeg synes den smaker godt hehe! Er jo stort sett fett i den, og egentlig en unødvendig ting i kostholdet, men det er digg å kunne ha litt variasjon i påleggene selv om ikke alt er like sunt ;) Har alltid vært ganske glad i ost, men er heller ikke så kresen på varianter, da, så det var ikke noe krise for meg i det hele tatt å gå over til vegansk ost. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har så langt vært meget bra! Formiddagen gikk med til en kajakktur, og nå har lunsjen blitt inntatt og terrassen er okkupert. ;) Om en liten stund skal jeg i gang med pensumlesing, men måtte nesten nyte finværet litt. 

Kommer ikke til å skrive opp maten framover på den måten jeg har gjort til nå, da jeg ikke vet om jeg kommer til å prioritere å logge inn her hver dag. Så nå blir det først og fremst treningen jeg registrerer her, siden jeg blir mye opptatt med studier osv utenom. :) 

Kanskje blir det en økt i ettermiddag/kveld - det gjenstår å se hvor sliten jeg føler meg i overkroppen. 😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kajakktur - fy søren så herlig!🤩 Du er igang med studiene allerede, ja! Masse lykke til - håper du får en kjempebra start! 👌 Funker det greit å studere over nett, synes du? Man trenger kanskje litt ekstra selvdisiplin? (Men det virker det jo som om du har i massevis😄)

Ha en flott søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Neveronfire skrev:

Kajakktur - fy søren så herlig!🤩 Du er igang med studiene allerede, ja! Masse lykke til - håper du får en kjempebra start! 👌 Funker det greit å studere over nett, synes du? Man trenger kanskje litt ekstra selvdisiplin? (Men det virker det jo som om du har i massevis😄)

Ha en flott søndag!

Ja, det var digg! 😄 Takk for det - synes egentlig det er befriende å strukturere dagene helt selv :)

( Har for øvrig vært syk denne helgen - føler meg bedre igjen nå, så forhåpentligvis blir det en økt i morgen! Mer tid til lesing, men meget kjedelig å ikke være i form. :P  )

4 timer siden, Nyttig skrev:

Hva er totale mengde protein du spiser i løpet av en dag? Utfra måltidene du ramser opp.

Regner ikke det ut til vanlig, men prøver å være litt obs på det de dagene jeg trener. :) Hvis du ser på forrige side så tok jeg en grov utregning av en vilkårlig dag med proteininntak, så bare å kikke på den, forresten. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig var formen skikkelig bra igjen! Har danset i går, men tar det litt rolig mtp styrketrening denne uka. Har kun hatt én kroppsvekt-økt hjemme med litt pull ups, push ups, burpees og wall sit. Klarte for første gang på flere år fem pull ups i ett sett i den økten, det var gøy. 😄 

Blir nok litt mer dans i løpet av helgen også. :)  

Ellers går det mye i studier og tur med hund osv. Alt det "vanlige" 😜Synes det er veldig greit - nå som jeg er frisk hehe!  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg så smått tilbake på treningssenteret- det ble kort men var veldig etterlengtet! :) 

økten ble som følger:

Knebøy - 55 kg x 5 reps, 55 kg x 5 reps, 55 kg x 4 reps

Rygghev med vektskive - 20 kg x 12, 20 kg x 12

Hip thrust - 80 kg x 10, 80 kg x 10, 80 kg x 8

 

nå er det lese-ettermiddag på gang 🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble en rygg-økt i går sammen med typen! Synes alltid det er hyggelig å trene sammen, det vet jeg ikke om vi har gjort mer enn én gang siden ferien! :) Tok litt tid å finne ut hvilken vekt jeg skulle bruke på de forskjellige øvelsene i dag, da - er litt "ute av det" :P Så klarte jeg å regne feil og ta 70 kg i stedet for 65 kg på første markløft sett, så gikk jeg gradvis ned på vekten etter det hehe. Men for all del, var morsomt å løfte 70 i ett sett igjen, da :P 

 

Pull ups - 3, 3, 3, 2, 2

Markløft - 70 kg x 3 reps, 67,5 kg x 3 reps, 67,5 kg x 2 reps, 65 kg x 3 reps

Straight arm lat pulldown - 30 kg x 6, 3 sett

Unilateral sittende roing med kabel - 30 kg x 6, 30 kg x 6, 30 kg x 5

Planke  - 3 min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med par-trening😍 Er han like sterk som deg?😄

Haha, morsomt med sånne feilberegninger:danse:💪

Danser du på dansestudio? Ha en amazing helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.8.2019 den 9.29, Neveronfire skrev:

Så koselig med par-trening😍 Er han like sterk som deg?😄

Haha, morsomt med sånne feilberegninger:danse:💪

Danser du på dansestudio? Ha en amazing helg!

Haha, han er nok en del sterkere enn meg, ja! Men tror vi er nesten like "relativt sterke" på noen øvelser mtp hvor mye vi løfter ifht kroppsvekten. :) Men sånn som på benkpress er jeg ikke i nærheten i relativ styrke heller 😜 

Har tilgang på å låse meg inn på et studio når det ikke er i bruk, ellers danser jeg hjemme i stua. Har ganske god gulvplass 😄 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ny mandag, ny økt! Ble bein i dag. Ikke så mange øvelser, men det brant godt i beina etter økten likevel! Gikk forbi hip thrust-stanga med jevne mellomrom uten hell; den var alltid opptatt. Så bare droppet det i dag. Kunne jo for så vidt ha kjørt unilat. og heller brukt manual eller vektskive, men latskapen lenge leve hehe. 

Ellers klarte jeg å kjøre 5x5 med 55 kg på knebøy - da blir det økning neste gang, hurra! 😄 

 

Knebøy - 55 kg x 5 reps, 5 sett

Gående utfall med kettlebells - 12 kg per kettlebell x 8 reps per bein, 12 kg x 8, 12 kg x 6

Rygghev med vektskive - 20 kg x 15 reps, 20 kg x 12 reps, 20 kg x 10 reps

Planke - 3 min 30 sek

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, kult💪😄 Nesten så jeg vurderer å laste ned tinder bare for å skaffe meg en kjæreste jeg kan trene (og konkurrere) med😂

Whaaaat! Så herlig! Ser for meg deg break-/flashdance sene kvelder på studioet:danse:

Grattis med planlagt økning! Hvordan gikk det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte på med 60 kg knebøy neste økt, og gikk heller ned til 3 reps per sett. Funket bra, så skal holde meg på 60 til jeg klarer 5x5 😄  

Dette var økten den sjette - få øvelser, men ca 5 sett på hver:

Pull ups: 4, 3, 3, 3, 2

Knebøy: 60 kg x 3, 5 sett

Nedtrekk: 35 kg, 8 reps, 3 sett + 35 kg 6 reps, 1 sett

Benkpress: 35 kg x 3, 5 sett

 

Dette var økten fra i går:

Pull ups: 3, 3, 3, 3

Supersett
Dips - 4, 4, 4, 4
Roing med stang - 30 kg x 6 reps, 4 sett

Nedtrekk: 35 kg x 10 reps, 35 kg x 8 reps, 35 kg x 8 reps

Bicep curls: 7 kg x 8 reps, 7 kg x 6 reps, 7 kg x 6 reps

 

Akkurat nå er jeg der at jeg gjør litt det jeg vil når jeg kommer på trening. Det gir jo ikke akkurat like god framgang som strukturerte planer, men kjenner at det er det som skal til for at jeg kommer meg avgårde akkurat nå, så da blir det sånn! :P

I dag er det dansing og yoga på agendaen! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens øvelser ble utført i en litt merkelig rekkefølge (se: leg extension før markløft) fordi jeg dro innover på ettermiddagen - big mistake :P Stappa senter! Fikk gjort litt forskjellig, kjenner at jeg har tatt meg skikkelig ut i alle fall. :) Så gøy var det, selv om man blir litt "inneklemt"! 

Fikk testet ut hex bar - / trap bar - markløft for første gang! Tenk, her har jeg trent i frivektsområdet av og på i flere år, og aldri prøvd det haha. Gikk greit, så neste gang blir det litt vektøkning der. Men var greit å bli kjent godt med øvelsen først. :) 


(Egentlig er jeg ikke særlig klaustrofobisk, men det er mer stresset av å luske rundt vektstenger for å se om de blir ledig som er et herk. Man vil jo ikke være til bry, samtidig som man vil få trent når man først har reist til treningssenteret!)

Nedtrekk - 35 kg x 8 reps, 3 sett

Leg extension - 42 kg x 8 reps, 3 sett

Hex bar-markløft - 50 kg x 8 reps, 3 sett

Rygghev med vektskive - 25 kg (for første gang!) x 10 reps, 3 sett

Supersett
Push ups - 8 reps, 8 reps, 6 reps
Hengende beinhev - 7 reps, 6 reps, 5 reps

 

Nå er det på tide å sove. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...