Gå til innhold

Sterkere!


Rødhetten

Anbefalte innlegg

19 hours ago, Pierre Gynt said:

Jeg følger the glute guy! (Og jeg kjører hip thrust med strikk :P )

Man kan nok trene muskler daglig til og med med høyere vekt og færre reps, så lenge man har kontroll over intensitet og totalt volum. Det vil si at man f.eks. kjører 20 sett på én muskelgruppe i uka f.eks. fordelt på fem økter a 4 sett, hvor noen dager er med høyere reps tall, mens andre er på lavere, så lenge man matcher den relative intensiteten (dvs. kanskje stoppe 2-3 reps fra failure, hvertfall i begynnelsen av syklusen). Det er nettopp det som er nøkkelen, at intensitet (hvor nært utmattelse) og totalt volum må være tilpassa restitusjonsevnen din - rep range og frekvens er egentlig litt sekundært, så lenge du varierer litt innenfor 4-30, og så lenge du trener hver muskel minst to ganger i uka.

Så ja, eksempelet ditt med kickbacks osv illustrerer egentlig godt det jeg sier, at noen øvelser av natur egner seg best i høyere reps, mens andre (si f.eks. markløft om man gjør det) kanskje er tryggest i lavere reps. Det illustrerer også hvordan man implementere variasjon av øvelser og reps i et program, f.eks. ved at man kjører markløft en dag med lavere reps, og kickbacks osv med høyere reps økta etter.

Han har faktisk akkurat en post som delvis tar for seg et slikt opplegg:

 

Dyktig fyr!😄 Det blir kanskje litt som de sier om jogging, når man skal øke km-antallet uten skader? At det som skal legges til grunn for hvor mye du kan øke per uke ikke nødvendigvis er bare antall turer og km, men at man også må regne med intensiteten som en faktor. Dvs at en intervalløkt kan være like/mer belastende enn en langtur i sone én, selvom sistnevnte har flere km .

18 hours ago, Rødhetten said:

DA var dagens økt overstått 😄

Overkropp

 

Supersett

Roing med manualer- 10 kg x 12 reps (3 sett)

Benkpress - 10 kg x 15 reps, 10 kg x 12 reps, 10 kg x 12 reps

 

Reverse flys- 5 kg (per manual) x 10 reps, 5 kg x 8 reps, 5 kg x 8 reps

 

Supersett

 

Bicep curls- 7 kg (per manual) x 8 reps, 7 kg x 8 reps, 7 kg x 6 reps

Decline sit ups- 10, 10, 10

Du er så flink som får til å trene så dedikert tross ferie:danse: Supersett - er det at man gjør øvelsene uten/med mindre pauser? Hvordan føles formen nå som du har trent slik en stund? Jeg gleder meg nesten til du kommer hjem igjen, og vi får "resultatene" fra ferietreningen - har du blitt sterkere, svakere eller vedlikeholdt?😄 

Ha en super dag!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Neveronfire skrev:

Du er så flink som får til å trene så dedikert tross ferie:danse: Supersett - er det at man gjør øvelsene uten/med mindre pauser? Hvordan føles formen nå som du har trent slik en stund? Jeg gleder meg nesten til du kommer hjem igjen, og vi får "resultatene" fra ferietreningen - har du blitt sterkere, svakere eller vedlikeholdt?😄 

Ha en super dag!

Tusen takk! Føler nesten det er enklere å komme seg på trening når det er ferie, da det bare er å gå opp en trapp/ta heisen vs å kjøre femten min 😜 Dørstokkmila er ikke-eksisterende her 😄 

Formen føles bra ! Må innrømme at jeg selv begynner å glede meg litt til å komme hjem også for å teste hvordan det står til skikkelig hehe. 😄 

I dag ble det ikke særlig styrke - det har vært overskyet her i hele dag og litt vind, så vi gikk heller en tur (ca 2 timer totalt) i området for å se oss rundt og ta litt bilder osv. Men der vi snudde for å gå tilbake var det en slags "tuftepark" (dessverre ingenting å ta pull ups i!), så vi endte opp med å kjøre litt dips og push ups der bare på gøy :P 

Nå er det "siesta" på terrassen :) 

 

(Glemte nesten - supersett er at du har minimalt med pause mellom de to øvelsene, ja. :) Men det varierer litt om jeg tar pause etter å ha gjort begge øvelsene før jeg kjører "ny runde" eller om jeg bare tar annenhver uten pause før alle settene er ferdig. :))  

Endret av Rødhetten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det er digg med kort vei! Det blir jo som å ha hjemmegym🤩 Men folk flest trener jo ikke på ferie uansett. Det har kanskje litt med interesse å gjøre? Det virker jo som om du digger styrketrening, og da blir det sikkert ikke det samme "slitet" i like stor grad?😋 (Bevis: gleder seg til å komme hjem fra ferien for å teste styrken😂)

Kult med "Tufteparker", da! Og gåturer i andre land - så kos! 

Aaah, takk for forklaring! Høres ganske hardcore ut😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Neveronfire skrev:

Haha, det er digg med kort vei! Det blir jo som å ha hjemmegym🤩 Men folk flest trener jo ikke på ferie uansett. Det har kanskje litt med interesse å gjøre? Det virker jo som om du digger styrketrening, og da blir det sikkert ikke det samme "slitet" i like stor grad?😋 (Bevis: gleder seg til å komme hjem fra ferien for å teste styrken😂)

Kult med "Tufteparker", da! Og gåturer i andre land - så kos! 

Aaah, takk for forklaring! Høres ganske hardcore ut😅

Hahaha - skal nok prøve å nyte de siste dagene her selv om jeg på en måte gleder meg - men sant nok - det er jo noe som lenge har vært en hobby (selv om det er en god stund siden jeg trente så jevnlig), så da er det jo noe som fort blir en naturlig del av dagen her, med ingen andre forpliktelser/stressfaktorer osv 😄

Dagens økt var over nesten før den hadde startet, for aircondition på treningsrommet virket ikke, og luftfuktighet + varme ble rett og slett helt ulidelig :P Håper det virker i morgen, hvis ikke har vi tenkt å trene kroppsvektøvelser på rommet. Så stjerner etter første settet med utfall. 😅 Tok step ups 12x3 med 10 kg-manualer, og ett sett med 12 utfall per fot med 10 kg i hver hånd. Sånn kan det gå, bedre enn ingenting 😂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det må du ja😄 Enig i at forholdene ofte ligger veldig til rette for trening på ferie - man spiser gjerne masse god mat, hviler mye og slipper hverdagens stressfaktorer. 

Oj, din økt ble også litt amputert, ja😅 Denne snuppa slet seg ut på spinning og hadde ikke ork til noe særlig styrke😝 Bra at du lar være under sånne forhold, da. Ellers er det jo fort gjort å besvime og slå hodet f.eks. Men kroppsvektsøvelser er jo supert det og! Særlig for deg som får til de tøffere øvelsene😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha av og til må man si stopp selv om man egentlig hadde andre planer! 😜 viktig å lytte til kroppen, ja! Og hallo, skjønner godt at du ikke orker styrke ETTER spinning! Tror jeg hadde krepert 😂

Så var vi på vei hjem! I går ble det en kort kroppsvekt-økt på rommet. For roing så dro vi pulten ut fra veggen og «hang» under den med beina i bakken strakt ut.

Supersett

push ups- 8, 6, 4

roing - 12, 10, 10

 

sit ups- 12, 12, 12

planken- 3 min

og til slutt knebøy til sangen «Flower» av Moby - sangen hvor han sier et eller annet «sally up» og «sally down» også følger man «kommandoene» i tre og et halvt minutt 😜 

 

Moden for hjemreise nå, egentlig! 🤩

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 hours ago, Rødhetten said:

Haha av og til må man si stopp selv om man egentlig hadde andre planer! 😜 viktig å lytte til kroppen, ja! Og hallo, skjønner godt at du ikke orker styrke ETTER spinning! Tror jeg hadde krepert 😂

Så var vi på vei hjem! I går ble det en kort kroppsvekt-økt på rommet. For roing så dro vi pulten ut fra veggen og «hang» under den med beina i bakken strakt ut.

Supersett

push ups- 8, 6, 4

roing - 12, 10, 10

 

sit ups- 12, 12, 12

planken- 3 min

og til slutt knebøy til sangen «Flower» av Moby - sangen hvor han sier et eller annet «sally up» og «sally down» også følger man «kommandoene» i tre og et halvt minutt 😜 

 

Moden for hjemreise nå, egentlig! 🤩

 

Oooooh, på vei hjem! Dette blir spennende!😁:danse: Hvordan tror du selv at ferietreningen har påvirket formen?

Høres ut som en morsom måte å trene på, særlig i godt selskap😋

Håper hjemreisen gikk bra😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Hjemreisen var knirkefri men lang, så i går var skikkelig daffedag 😂

Nå når jeg er tilbake "i vater", og det til og med er mandag, kjente jeg derimot en ordentlig boost! Nå går jeg også tilbake til å føre opp matinntak :)  (Som vanlig er vann og kaffe i tillegg til det jeg fører opp!)

 

MAT

Frokost - 1 skive med Violife-ost, paprika og agurk

Lett lunsj - Smoothie laget på vann og Oatly iKaffe, med grønnkål, avocado, blåbær og bringebær. 1 paranøtt og noen valnøtter

Middag - Potet-, søtpotet-, og gulrotsuppe! Kokt sammen og most med stavmikser. Deretter oppi med vann, buljong, stekt hvitløk og løk, pluss litt vegansk Crème fraîche og masse, masse krydder! Til sist tømte jeg oppi røde linser og gav alt et oppkok. Ved siden av lagde jeg tzatziki og hadde ristet brød til.

Kvelds (etter trening) 2 skiver med peanøttsmør med hampfrø drysset over. 1 kiwi. 1 scoop erte-proteinpulver utrørt i Oatly iKaffe

(Annet: kreatin før trening)

Det var sååå digg å kunne lage mat igjen på mitt eget kjøkken haha! Var veldig digg å spise litt mer normalt igjen. :) Kjenner det ikke blir pasta til middag med det første 😅

Hva trening angår var det ikke vill framgang, klarte 1 færre pull-ups i første settet enn før jeg dro 😜 Men klarte å kjøre 3 min planke igjen i ett etter denne økten, og det var jeg fornøyd med!

(Skulle egentlig ta markløft rett etter pull ups, men alt var opptatt (mandag kveld er kanskje ikke det beste tidspunktet for å kunne velge og vrake i frivektsområdet..), så da ble det først framoverlent roing med stang. Så sånn sett er jeg fornøyd med å ha klart samme reps og sett som for noen uker siden på markløften! Kanskje hadde jeg klart litt mer om det var nest-første øvelsen ;) For øvrig har jeg aldri prøvd å ha 30 kg på framoverlent roing før, så det var jo gøy å få til! 

Straight arm lat pulldown kunne jeg ikke huske hva jeg har tatt tidligere da det er år og dag siden, og en øvelse som hadde gått litt i glemmeboka (men som er gull!) . Så der økte jeg vekten hvert sett. :) 

 

TRENING

Pull-ups - 3, 3, 2

Framoverlent roing med stang - 30 kg x 5 reps, 5 sett

Markløft - 60 kg x 6 reps, 4 sett

Supersett
Straight arm lat pulldown (vet ikke hva det heter på norsk!) - 18 kg x 12 reps, 23 kg x 12 reps, 33 kg x 6 reps
Bicep curls med manualer (vekt per manual) - 8 kg x 6 reps, 8 kg x 5 reps, 8 kg x 5 reps

Planken - 3 min

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den suppen er SÅ GOD!!😍 Mandag kveld på senteret, hjelp! Så på senteret her at folk var tilbake fra ferie - var temmelig mye trøkk allerede på formiddagen, kan bare tenke meg hvordan kvelden så ut😅

Akkurat, ja! Så da virker det som om du har holdt deg på omtrent samme nivå +/-? Det er jo egentlig utrolig bra da, med tanke på at gym'et der nede ikke var av de mest velutstyrte😄 Åh! Straight arm lat pulldown har jeg sett mange som gjør. Nå som du også gjør den, må jeg jo prøve selv også😄 Wow, forresten! 30 kg fremoverlent roing med stang er sterkt, ass! 💪 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Neveronfire skrev:

Den suppen er SÅ GOD!!😍 Mandag kveld på senteret, hjelp! Så på senteret her at folk var tilbake fra ferie - var temmelig mye trøkk allerede på formiddagen, kan bare tenke meg hvordan kvelden så ut😅

Akkurat, ja! Så da virker det som om du har holdt deg på omtrent samme nivå +/-? Det er jo egentlig utrolig bra da, med tanke på at gym'et der nede ikke var av de mest velutstyrte😄 Åh! Straight arm lat pulldown har jeg sett mange som gjør. Nå som du også gjør den, må jeg jo prøve selv også😄 Wow, forresten! 30 kg fremoverlent roing med stang er sterkt, ass! 💪 

Den var ganske god, faktisk, ja! 😄 Vi spiste borte i dag, men jeg skal ha til lunsj i morgen, hurra 😄❤️ Virker som om det holdt seg ganske stabilt, ja :) Blir spennende å se med de andre muskelgruppene! 

Ja, du får prøve den øvelsen! Det er liksom ikke kjempemange øvelser som får isolert ryggen på samme måte, da mange av ryggøvelsene involverer bøying av armene. Når jeg merker at det går over på å bli slitsomt i triceps heller enn i ryggen vet jeg at jeg har mistet litt ryggkontakt og at jeg har gått "til failure" på den vekten. (Ser på det å bryte form som failure.) :) 

 

_______________________________

 

I dag ble det ikke trening fordi vi har vært mye på farten (forberedelser til studie- og jobbstart pluss vi var i besøk)! Kom nettopp hjem, og da frister det ikke å sette seg i bilen igjen for å løfte vekter. Har fortsatt litt "jet-lag", og er klar for sofakrok og kamillete 😜Etterpå blir det nok litt Netflix-titting før seng!

Men maten i dag var slik: (Ble servert pizza i besøk, så jeg tok bare med en vegansk frossenpizza til meg :) )

 

MAT

Frokost - Havregrøt, 1 glass soyamelk

Mellommåltid - 1 banan

Lunsj - 2 skiver med Go' Vegan-ost, avocado og agurk, 2 glass tropisk nektar (mmm)

Middag - 3/4 Oumph! Pizza (den er faktisk ikke så verst!) med dressing lagd med Oatly iMat Creme Fraiche.

Kveldssnacks - Valnøtter, 1 eple, kamillete

 

Ikke den mest spennende mat-dagen, men hadde ikke tid til å lage så mye verken til frokost eller lunsj! Og middag var jo borte. :) Er i alle fall stappmett etter pizza hehe.

Endret av Rødhetten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe😄

Takk for tips! Det hadde jeg sikkert aldri tenkt over selv👍

Skjønner godt at trening byttes ut med Netflix på sånne dager! Og det er vel bare sunt å kunne ta seg noen hviledager iblant😋 Kanskje særlig for psyken og motivasjonen - om man føler man må presse det inn på dager det egentlig ikke passer, når man uansett trener mye, kan det jo begynne å føles som en belastning, heller enn noe gøy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp - hviledagen var god å ha! Men nå er det ny dag, og en ny treningsøkt 😄 Tur med hund er overstått, så etter en kjapp matbit er jeg klar for treningssenteret igjen, hurra! 

Ettersom det i går ikke ble trening, velger jeg å kjøre resten av kroppen i én økt - altså bein, skuldre og bryst. Blir ikke tidenes volum per muskelgruppe, men oh well. :)  

Skulle egentlig ha gjort Hip thrust før super-settet, men eneste sted å gjøre det på senteret var opptatt, så byttet om :) :

 

TRENING

Knebøy - 50 kg x 5 reps, 5 sett

Millitærpress - 25 kg x 5 reps, 3 sett

Dips - 6 reps, 4 reps, 4 reps

Supersett
Push ups -  5 reps, 3 sett
Rygghev - 15 kg x 12 reps, 3 sett

Hip thrust - 70 kg x 8 reps, 3 sett

Endret av Rødhetten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i grunnen ferdig å spise i dag, så her er dagens matinntak! Det ble ikke skikkelig middag i dag, ble nesten bytting av lunsj og middag bare fordi det passet best slik 😜 Ble få måltider, men med unntak av frokost spiste jeg ganske store porsjoner. :) 

Frokost - 1/2 skive bringebærsyltetøy og 1/2 skive peanøttsmør

Lunsj - Rester fra mandagens suppe, med brød og tzatziki til

Lunsj 2(?) - 2 ristede skiver med en slags kikert-coleslaw jeg lagde. Pluss salat og spinat på. Var godt! :) 

Snacks/mellommåltid - Banan, valnøtter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var dagens trening unnagjort! Det ble en rask, grei økt - kjente at selv om jeg ikke trente ryggen siden mandag, så var den ikke helt klar for høyt volum i dag. Lenge siden tunge vekter, vettu! Det går seg til 😄

Kan like gjerne skrive opp maten nå også, da jeg skal i gang med å lage sein middag as we speak :) 

 

TRENING

Pull ups - 3, 3, 2

Markløft - 65 kg x 6 reps, 65 kg x 5 reps, 65 kg x 4 reps, 65 kg x 4 reps

Roing med stang - 30 kg x 5, 3 sett

 

MAT

Frokost - Havregrøt, 1 pære

Lunsj - Siste supperest fra forleden dag! 2 Skiver med hvitløkssmør til

Lunsj 2 - 1 skive peanøttsmør, 1 skive sjokade (whoopsie hehe!), 1 glass havremelk

Mellommåltid (etter trening) - 1 banan, 1 paranøtt, noen hasselnøttkjerner, 1 skje erteprotein utblandet i soyamelk

Middag - Vegansk lasagne med sorte bønner og kidneybønner, gulrot, paprika, løk og squash

 

Tviler på det blir noe mer mat etter middagen siden den er så sen, men skriver opp hvis det mot formodning skulle skje 😜 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/8/2019 at 6:20 PM, Rødhetten said:

Da var dagens trening unnagjort! Det ble en rask, grei økt - kjente at selv om jeg ikke trente ryggen siden mandag, så var den ikke helt klar for høyt volum i dag. Lenge siden tunge vekter, vettu! Det går seg til 😄

Kan like gjerne skrive opp maten nå også, da jeg skal i gang med å lage sein middag as we speak :) 

 

TRENING

Pull ups - 3, 3, 2

Markløft - 65 kg x 6 reps, 65 kg x 5 reps, 65 kg x 4 reps, 65 kg x 4 reps

Roing med stang - 30 kg x 5, 3 sett

 

MAT

Frokost - Havregrøt, 1 pære

Lunsj - Siste supperest fra forleden dag! 2 Skiver med hvitløkssmør til

Lunsj 2 - 1 skive peanøttsmør, 1 skive sjokade (whoopsie hehe!), 1 glass havremelk

Mellommåltid (etter trening) - 1 banan, 1 paranøtt, noen hasselnøttkjerner, 1 skje erteprotein utblandet i soyamelk

Middag - Vegansk lasagne med sorte bønner og kidneybønner, gulrot, paprika, løk og squash

 

Tviler på det blir noe mer mat etter middagen siden den er så sen, men skriver opp hvis det mot formodning skulle skje 😜 

 

 

Well done, you!💪 Tar sikkert litt tid å venne seg til igjen, det er jo ikke akkurat sånne en-kilos manualer (som kvinner ofte bruker) det er snakk om😄 

Maten ser digg ut! Særlig lasagnen! Følger du med på proteininntak, og går det greit å få i seg tilstrekkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Neveronfire skrev:

Well done, you!💪 Tar sikkert litt tid å venne seg til igjen, det er jo ikke akkurat sånne en-kilos manualer (som kvinner ofte bruker) det er snakk om😄 

Maten ser digg ut! Særlig lasagnen! Følger du med på proteininntak, og går det greit å få i seg tilstrekkelig?

Takk, takk! 

Følger ikke særlig med, men håper jeg når ca 1,2 per kg kroppsvekt.  Fulgte en del med da jeg tok overgangen til å spise mest plantebasert :) 

Men - synes dette er litt gøy, så vi kan jo sjekke! 😄 

Hvis vi tar gårsdagen: (50 kg * 1,2 er 60. Så det burde jeg få.)

Hvis vi kun ser på peanøttsmør (12,5), soyamelk(6,6), havremelk(2) og havregrøt(5) er jeg oppe i 26,1 gram. 

Så var det en god del linser i suppen - der er det visst 8 g protein per 100 g.  Én pakke har 230 g. Hadde 2 pk i hele suppen, og det har vært nok til tre dager med mat (2 av dem til 2 pers). Så totalt ca "5 porsjoner". Totalt 36,8 g protein fra linser. 

36,8/5 = 7,4.

Og bønner i lasagnen - spiste ca 1/4 av det som var tilbredt, og oppi der var det 1 pakke sorte bønner (230 g) og 1 pakke kidneybønner (230 g). 

Protein i hele retten fra kidneybønner: 18,63 g

Protein i hele retten fra sorte bønner: 17,25 g

18,63 + 17,25=35,88

Dividert på 4: 8,97≈9 g

 

Så har vi brødskivene. 4 stykker med ca 3,7 g protein per skive: 14,8

 

Totalt: 26,1 + 7,4 + 9 + 14,8 = 57,3

Ser ut til at jeg kommer "innafor" selv om jeg ikke skulle tatt erteproteinet, men synes det er et greit "sikkerhetsnett" å ha mtp at planteprotein ikke absorberes like godt som protein fra en del animalske kilder! 

I tillegg spiste jeg ca 30 g nøtter, og ser at hasselnøtter har 15 g protein per 100 g, så det blir omtrent 4,5 gram protein der. Pluss ett gram her og ett gram der fra div grønnsaker, og fra feks potet. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

(Håper jeg har regnet rett, men tok det litt kjapt, så si hvis du ser noen feil haha.)

Ellers - trente ikke i går, og i dag rekker jeg det rett og slett ikke pga familiebesøk, men har danset litt i går - var morsomt å komme litt inn igjen i det! Så litt tutorials og øvde på noen nye ting, og brukte litt tid på "top rocks" og sånt. :)

Og i går kveld måtte jeg jo se premier league start, så da var jeg i alle fall opptatt 😅

 

Men - slik ble i alle fall maten:

Frokost - 1 skive med avocado og violife-ost, 1 skive med blåbærsyltetøy og hampfrø

Lunsj - En slags gryterett med linser, gulrot, paprika, purre, løk, buljong og div krydder, potetmos og salat til

Mellommåltid - Smoothie med soyamelk, blåbær, banan, chiafrø og grønnkål

Middag/kvelds - Lasagnerester

Snacks - smågodt, pepsi max og chips til PL-åpning!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey - ikke dårlig! Så lenge man er bevisst på det og gjør riktige valg baller det jo fort på seg😄 Ååå, så gøy med dans! (måtte google Top Rocks😄)

Lykke til med PL! Hvilket lag heier du på?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var fint å se at det fortsatt funker fint å stort sett spise det jeg har lyst på og fortsatt få i meg nok 😄 Protein var en av mine bekymringer da jeg endret kost, som det sikkert er for mange, så det er gøy å se hvor mange steder man faktisk kan få det fra. Litt her og litt der blir plutselig tilstrekkelig :) 

Så vil jeg bare nevne i denne dagboken at jeg tar tilskudd:
- B12
(selv om det er litt tilsatt i soyamelk og vegansk ost osv er det greit å vite at man alltid har det dekket), 
- Jod
(man kan finne det i tangmel osv, men synes det er bedre å ta en tablett hvor jeg vet nøyaktig hvor mye den inneholder. Ellers er det bittelitt jod i kaffe, som jeg drikker en del av, og i jodert salt, som jeg bruker i hjemmelagde gryter osv.)
- Omega 3 (Eneste forskjell til en som "spiser alt" er at jeg tar ikke tran, men tilskuddet utvunnet fra alger i stedet.)
- Vitamin D (I vintermånedene) 

 

... Ellers heier jeg på Liverpool 😄 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble maten slik - en "annerledes-dag":

Frokost - 1 skive peanøttsmør, 1 glass appelsinjuice, 1 egg (ja - faktisk! Spiser egg når jeg får innimellom fra en venn som har høner i bakhagen :) )

Lunsj - Pastasalat

Middag (i besøk) - Falafel, 2 glass brus

Kaffemat (i besøk) - 1 sjokoladekakestykke med nonstop, litt bringebær, 1 glass farris, chips

 

Disse helgedagene har hatt ganske usunne avslutninger, men det er ikke så krise :) Føler det var to helt ok anledninger å "skeie ut" i, og det var egentlig ikke all verdens mengder 😜 

Nå starter snart ny uke, og det gleder jeg meg til 😄 Jeg har absolutt ingen planer for i dag, så vi får se hva som skjer, rett og slett. Og - neste uke er det studiestart, hurra!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...