Gå til innhold

Barnehagen ringer ofte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I bhgen hvor datteren min går ringer de meg omtrent en gang i uken for at vi må hente henne. De mener ofte at hun er syk, og når vi henter er hun i strålende form og perlehumør. De skylder de fleste ganger på at hun et sutrete og at det er utypisk for henne. Er dette normal praksis? Vi har prøvd å si ifra flere ganger, men da blir vi nesten bombadert i skyldfølelse. Hun SKAL være hjemme hvis hun er syk, selvfølgelig fordi mye av det kan smittet, men ikke minst fordi hun da trenger ro hjemme. Men begynner å bli lei av at de ringer for alt mulig, og for to uker siden tok vi henne med til fastlegen for da påsto de at hun hadde fått vannkopper (et annet barn på avdelingen hadde det da). Fastlegen motbeviste dette. Blir bare litt matt ☹️

Anonymkode: f68bd...850

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uke normalt, har du mulighet søk om å bytte bhg!

Anonymkode: fdc77...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det motsatt 3 ganger hadde han 40 i feberen å barnehagen ringte meg ikke for de hadde ikke oppdaget det 😮

Jeg har jobbet i flere barnehager å det du beskriver er ikke normalt! Jeg ville bedt om ett møte med barnehagen.

Anonymkode: f90be...5e9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er mulig, ville jeg byttet barnehage så fort som mulig. 

Ellers kan dere høre med andre foreldre om de også opplever dette, for det høres merkelig ut. Hvis dere er flere, gå sammen og avtal møte.

En mulighet er å nekte å ta henne med seg hvis hun er frisk og fin når dere kommer for å hente etter at de har ringt. Særlig hvis det er tidlig på dagen og flere timer til dere ellers ville ha hentet henne. "Det ser ut som hun har kviknet til, så bra at det bare var falsk alarm! Da drar jeg tilbake til [jobb/studier/hva nå enn du gjorde] og henter henne til vanlig tid."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt litt samme problem, men var med en bestemt ansatt. Heldigvis slutta hun... 

Anonymkode: d751e...0e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare byttet barnehage. Det er best å ikke klage/konfrontere barnehagen da de ofte er veldig ivrige til å melde fra til barnevernet. Bare bytt barnehage. 

Anonymkode: a7625...ebb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på hvor dere bor, dere som mener det er "bare" å bytte barnehage... her er det ikke overflod av plasser, og enda vanskeligere om man vil ha i praktisk beliggenhet ifht hjem og jobb..

og det å rive opp barnet og starte ny tilvenning for noe sånt?

Be om et møte, og vis hvor mange ganger de har gitt falsk alarm.

Anonymkode: 27da0...92f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barnehagen mener noe, og fastlegen motbeviser dette, så tar du med skriftlig melding fra fastlege om status til leder på avd/bhg med info om den som mente du burde ta turen til legen.

 

 

Kan det være at barnet mistrives i barnehagen på den avdelingen? Vi hadde en periode med slikt selv, men da skjønte de ansatte selv at det var mistrivsel på avdelingen det måtte gå på! Barnet var jo i fin form hos meg! På den tiden hadde ikke barnet her ordforråd til å forklare det med vanlige ord!

Anonymkode: 78328...94c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være noe psykisk? Har barnet gått igjennom forandringer hjemme? Trives barnet i barnehagen? 

Kanskje de voksne misforstår og tror det ee noe fysisk, når det er noe psykisk som plager henne. Hvor gammel er hun? Har du snakket med hu? 

Anonymkode: f8ebb...12a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...