Gå til innhold

16 åringen sier at hun er gravid og abort er uaktuelt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun har vist meg en positiv graviditetstest. Så tidlig kan jo alt skje uansett. Jeg orker virkelig ikke tanken på å forsørge og oppfostre enda flere barn. Hvordan skal jeg få henne til å forstå at barn er alt for tidlig? Hun har selvfølgelig ingen kjæreste og har levd et liv på "byen" selv om hun selvfølgelig er alt for ung til det nå. Hun er også veldig populær og opptatt av å være godt likt, ser ikke helt for meg hvordan hun kan kombinere dette livet med å være mor? Ser ikke for meg henne som mamma, hun er alt for egoistisk til å kunne ta vare på et barn akkurat nå. Har hatt høy puls helt siden hun viste meg den positive test tidligere i dag, hun hadde nok sikkert håpet jeg skulle støttet henne, men 16 år? Nei.

Anonymkode: e7a9a...b4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du virker ikke særlig positivt innstilt til henne: "Hun har selvfølgelig ingen kjæreste.."..

 

Jeg antar at hun har lest en del ung mamma-blogger, og kanskje glorifiserer deres tilværelse. 

 

Vi er for øvrig flere som hadde en ganske bratt lærekurve det første året som mamma, selv om man ikke var tenåring da man ble det, men som har klart oss ganske bra likevel.

 

Hva med å lufte temaet adopsjon for henne? Det må jo være det beste alternativet for henne!

 

Men lykke til. Jeg tror det kommer til å bli tøft for henne.

Anonymkode: aa74d...272

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, du skal bli bestemor!

Anonymkode: 8ca8c...9ab

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adopsjon? Vi bor da ikke i USA gjør vi det? Ingen som adopterer bort ungen sin i Norge etter å ha gått med det i 9 måneder, sett bilder av det på ultralyd, kjent spark og gått gjennom hele den prosessen det er å være gravid og føde. Adopsjon er ikke aktuelt, hvis hun hadde kommet så langt, skulle jeg heller ha hjulpet henne.

Anonymkode: e7a9a...b4d

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har vist meg en positiv graviditetstest. Så tidlig kan jo alt skje uansett. Jeg orker virkelig ikke tanken på å forsørge og oppfostre enda flere barn. Hvordan skal jeg få henne til å forstå at barn er alt for tidlig? Hun har selvfølgelig ingen kjæreste og har levd et liv på "byen" selv om hun selvfølgelig er alt for ung til det nå. Hun er også veldig populær og opptatt av å være godt likt, ser ikke helt for meg hvordan hun kan kombinere dette livet med å være mor? Ser ikke for meg henne som mamma, hun er alt for egoistisk til å kunne ta vare på et barn akkurat nå. Har hatt høy puls helt siden hun viste meg den positive test tidligere i dag, hun hadde nok sikkert håpet jeg skulle støttet henne, men 16 år? Nei.

Anonymkode: e7a9a...b4d

La henne se Kongsvik familiene på d play eller tv3. 

Anonymkode: a9769...4da

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gratulerer, du skal bli bestemor!

Anonymkode: 8ca8c...9ab

NEI DET HÅPER JEG DA ALDELES IKKE! 

Anonymkode: e7a9a...b4d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få henne til å sette opp en budsjett utfra leiepriser på Finn og SIFObudsjett. Da må hun regne opp til barnet er rundt 10 år, hvilket er det første året hun muligens har en helt greit lønn om hun fullfærer høyereutdanning.

Spør hvordan hun har tenkt å betale.

Ta henne med på en nettside for babyutstyr, og spør hvordan hun skal ha råd til vinterdress, vintersko, flere skift ullklær - alt som blir hullete og fravokst raskt.

Be henne sette opp en tenkt arbeidsliste, og hvordan hun skal rekke å hente barnet i barnehagen uten å overskride makstid.

Anonymkode: ca362...e27

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

NEI DET HÅPER JEG DA ALDELES IKKE! 

Anonymkode: e7a9a...b4d

Stakkars datteren din som ikke har en mor som støtter henne!! 

Anonymkode: dce5a...fad

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Få henne til å sette opp en budsjett utfra leiepriser på Finn og SIFObudsjett. Da må hun regne opp til barnet er rundt 10 år, hvilket er det første året hun muligens har en helt greit lønn om hun fullfærer høyereutdanning.

Spør hvordan hun har tenkt å betale.

Ta henne med på en nettside for babyutstyr, og spør hvordan hun skal ha råd til vinterdress, vintersko, flere skift ullklær - alt som blir hullete og fravokst raskt.

Be henne sette opp en tenkt arbeidsliste, og hvordan hun skal rekke å hente barnet i barnehagen uten å overskride makstid.

Anonymkode: ca362...e27

Men får stønader som alenemor.

Anonymkode: 8aa9c...431

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser vel for mye på unge mødre, eller hva disse programmene heter. Og tror at å ha en liten baby er dans på roser. Men det er ikke  noe å legge bort når en blir lei. Hun får litt å gjøre da de nesten 18 år, så hun vil kanskje slite litt å nå andre mål hun kanskje har tenkt seg i livet.

Anonymkode: 22219...5e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo gå bra også. Jeg vet om to som har snudd livet tvert om etter å ha blitt gravid veldig ung. De er etablert nå, med både mann, jobb og flere barn.

Anonymkode: bea83...c62

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det programmet "De unge mødre" fra Danmark viser veldig godt hvor "galt" det kan gå når man blir gravid som ung. Her er det mødre som er helt ærlige om sin tilværelse med barn, og det er ikke bare rosenrødt for å si det slik. Kanskje dere kan se noen programmer...

Anonymkode: cdba7...091

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Få henne til å sette opp en budsjett utfra leiepriser på Finn og SIFObudsjett. Da må hun regne opp til barnet er rundt 10 år, hvilket er det første året hun muligens har en helt greit lønn om hun fullfærer høyereutdanning.

Spør hvordan hun har tenkt å betale.

Ta henne med på en nettside for babyutstyr, og spør hvordan hun skal ha råd til vinterdress, vintersko, flere skift ullklær - alt som blir hullete og fravokst raskt.

Be henne sette opp en tenkt arbeidsliste, og hvordan hun skal rekke å hente barnet i barnehagen uten å overskride makstid.

Anonymkode: ca362...e27

...

Endret av Heiheisann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer til å gå bra dette her eller totalt på ræva. Alltid enten eller med tenåringsgravide. Det eneste TS kan gjør er å få datteren til å forstå at denne babyen er ikke hennes ansvar, kun datterens.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars datteren din som ikke har en mor som støtter henne!! 

Anonymkode: dce5a...fad

Det er mange former for støtte. Å veilede barnet og gi en realitetsorientering på hva hun må forsake ved å velge å bære frem dette barnet, er en måte.

Anonymkode: 7e31d...9e5

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du kan ikke tvinge henne til abort. Men er det ikke noe i kommunen som kan hjelpe til for å klargjøre virkeligheten det ansvaret det å oppfostre ett barn? Her i tråden er det kommet endel gode tips som du bør se på. Kommentarer som "hun har selvfølgelig ingen kjæreste" er ganske nedlatende. Ville ikke gjengitt det høyt.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars datteren din som ikke har en mor som støtter henne!! 

Anonymkode: dce5a...fad

Så svart-hvitt er ikke verden. Det må være lov å uttrykke frustrasjon og kanskje til og med litt skuffelse, over å være i en situasjon der ens unge datter er gravid i den alderen man fortsatt (som oftest) er svært umoden og uansvarlig.

Endret av Cleopatra.
Skrivefeil
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La henne se den fem minutter lange videoen av fødsel på NRK på nett. Søk bare på fødsel så får du opp en video fra 80 tallet. 

Den videoen er grunnen til at jeg ikke vil få barn. Den er litt grotesk. 

Anonymkode: a9769...4da

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Heiheisann said:

...

Næmmen, hvor ble det av innlegget ditt hvor du snakket om at hun snakket om at hun kan klare seg på overgangsstønad og at dere bor i et område hvor det er mange andre unge med barn som klarer seg greit og at det visstnok er en kultur for dette akkurat der hvor dere bor?

(Skulle ønske jeg hadde sitert det før du redigerte det bort :fnise: )

Anonymkode: 4651e...af5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...