Gå til innhold

Jeg sitter på mobilen/ser på Tv hele tiden...har ikke noe liv ellers


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen fler her som er sånn? Når jeg står opp om morgenen er det rett på mobilen for å sjekke kvinneguiden, nettaviser osv.. Og så blir jeg bare sittende. Jeg har ingen hobbyer eller interesser. Hvis jeg er ute på noe er jeg også på mobilen, bare for å gjøre noe og slippe å snakke med folk. Jeg er et uinteressant menneske som ikke har så mye smart å komme med. Så jeg har hele tida tenkt at mobilen er en trøst for meg sånn sett. Er det noen som kjenner seg igjen? Og ja, jeg vet det er irriterende med mennesker som sitter med nesa i mobilen konstant. Det syns jeg selv også. Men prøver å la være i situasjoner hvor man liksom skal være sosial. Bursdager og liknende. 

Anonymkode: b0f34...aaf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å ta et studie eller noe for å bli mer interessant? Da får du gjort noe annet, og velger selv i hvor stor grad du vil være sosial eller ei.

Du skriver det ikke, men jeg tolker det som at du synes at du har det litt kjedelig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du utenfor arbeidslivet?

Anonymkode: 5a93b...858

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme uvanen. Bortsett frå jobb, hage og trimturer så blir det dessverre mye tid på nett. Litt av forklaringen er at mannen ofte styrer fjernkontrollen, men egentlig er det vel mest latskap og kanskje litt flukt fra hverdagen.

Anonymkode: 1902b...82f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Tibbie skrev:

Hva med å ta et studie eller noe for å bli mer interessant? Da får du gjort noe annet, og velger selv i hvor stor grad du vil være sosial eller ei.

Du skriver det ikke, men jeg tolker det som at du synes at du har det litt kjedelig?

Studier er kjempedyrt, det er ikke noe man bare tar fordi man kjeder seg litt. 

Anonymkode: d9430...b03

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Studier er kjempedyrt, det er ikke noe man bare tar fordi man kjeder seg litt. 

Anonymkode: d9430...b03

Kjenpedyrt? 1500 er semester avgift på. Bøkene får man lånt om man undersøker litt rundt. 

Anonymkode: bea43...7d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenpedyrt? 1500 er semester avgift på. Bøkene får man lånt om man undersøker litt rundt. 

Anonymkode: bea43...7d9

Regner med at det refererte til tapt arbeidsinntekt. (-:

Anonymkode: 9055a...e1f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Studier er kjempedyrt, det er ikke noe man bare tar fordi man kjeder seg litt. 

Anonymkode: d9430...b03

Hvis du skal på privatskole, ja. Men det må du jo ikke.

Vi i Norge er kjempeheldige som kan utdanne oss så og si gratis! Jeg betaler 750 kroner hvert semester. Det er mindre enn det jeg bruker på øl en måned, liksom :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenpedyrt? 1500 er semester avgift på. Bøkene får man lånt om man undersøker litt rundt. 

Anonymkode: bea43...7d9

Man får penger fra Lånekassen til å kjøpe bøker for. Og hvis man leier på biblioteket eller kjøper brukt, så kan man bruke pengene på noe annet.

Norge ❤️ 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg nesten frekk bare jeg må sende en liten melding om jeg er i sosiale lag.  Føler ingen trang heller, er jeg blant folk så ER jeg blant folk. Da skal de få min oppmerksomhet.   Folk som konstant sitter med nesa i mobilen i sosiale lag burde heller pelle seg hjem igjen!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, SupaWoman said:

Jeg føler meg nesten frekk bare jeg må sende en liten melding om jeg er i sosiale lag.  Føler ingen trang heller, er jeg blant folk så ER jeg blant folk. Da skal de få min oppmerksomhet.   Folk som konstant sitter med nesa i mobilen i sosiale lag burde heller pelle seg hjem igjen!

Ja, jeg er enig. Skammer meg over å ha et så stusselig og innholdsløst liv. 

Til deg som nevnte utdanning. Jeg nærmer meg 40 og gikk aldri vgs. Droppet skole etter ungdomsskolen..

Anonymkode: b0f34...aaf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få deg en hobby. Noe aktivt.. Birøkting? Du kan ta kurs. Begynn med å prøve litt forskjellige ting. Da får du et spennende år. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.6.2019 den 16.01, AnonymBruker skrev:

Er det noen fler her som er sånn? Når jeg står opp om morgenen er det rett på mobilen for å sjekke kvinneguiden, nettaviser osv.. Og så blir jeg bare sittende. Jeg har ingen hobbyer eller interesser. Hvis jeg er ute på noe er jeg også på mobilen, bare for å gjøre noe og slippe å snakke med folk. Jeg er et uinteressant menneske som ikke har så mye smart å komme med. Så jeg har hele tida tenkt at mobilen er en trøst for meg sånn sett. Er det noen som kjenner seg igjen? Og ja, jeg vet det er irriterende med mennesker som sitter med nesa i mobilen konstant. Det syns jeg selv også. Men prøver å la være i situasjoner hvor man liksom skal være sosial. Bursdager og liknende. 

Anonymkode: b0f34...aaf

Dette er vanlige symptomer på depresjon. Å snakke ned seg selv så generelt som du gjør (Jeg er uinteressant, har ikke noe å komme med, vet at det jeg gjør kjennetegner irriterende mennesker (=jeg er et irriterende menneske)) er også et vanlig symptom.

Jeg sier ikke at du er deprimert, men at du burde få sjekket ut om du er det og få hjelp til å bli frisk, dersom du er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 7/3/2019 at 4:03 PM, semperflorens said:

Dette er vanlige symptomer på depresjon. Å snakke ned seg selv så generelt som du gjør (Jeg er uinteressant, har ikke noe å komme med, vet at det jeg gjør kjennetegner irriterende mennesker (=jeg er et irriterende menneske)) er også et vanlig symptom.

Jeg sier ikke at du er deprimert, men at du burde få sjekket ut om du er det og få hjelp til å bli frisk, dersom du er det.

Du har helt rett, jeg er deprimert. Har også en hel rekke andre mentale problemer. 

På dager jeg ikke skal eller må noe så sitter jeg på sofaen fra jeg står opp til jeg går å legger meg

Anonymkode: b0f34...aaf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjermslave her og. Bare femti år igjen av livet - håper det kommer noen nye interessante nettsider snart!

Anonymkode: 22dee...73e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Made4u

Sitter du på mobilen synes jeg oppriktig talt at du skal lette på ræva og fjerne mobilen, å legge den på bordet for eksempel.

Endret av Made4u
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 hours ago, Made4u said:

Sitter du på mobilen synes jeg oppriktig talt at du skal lette på ræva og fjerne mobilen, å legge den på bordet for eksempel.

Jeg vet det. Jeg prøver. Men mobil, tv og pc er en slags virkrlighetsflukt for meg. Jeg er så utrolig usikker på meg selv. Når jeg er ute føler jeg at jeg ikke har "rett" til å oppholde meg der. Jeg vil bare inn igjen. Inn til min trygge hule. Føler meg stygg, at andre glor og ler av meg. Sumen av alt dette gjør at jeg ikke tørr å ha noen hobbyer. Og jeg orker heller ikke, vil heller ligge i sofaen å surfe hele dagen. Kunne for eksempel godt tenke meg å begynne å jogge. Men hvordan i alle dager skal jeg greie det med alle de tankene i hodet mitt. 

Anonymkode: b0f34...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan du ikke finne deg en hobby selvom du bruker mye skjerm/tv?

Anonymkode: 883bc...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Made4u
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det. Jeg prøver. Men mobil, tv og pc er en slags virkrlighetsflukt for meg. Jeg er så utrolig usikker på meg selv. Når jeg er ute føler jeg at jeg ikke har "rett" til å oppholde meg der. Jeg vil bare inn igjen. Inn til min trygge hule. Føler meg stygg, at andre glor og ler av meg. Sumen av alt dette gjør at jeg ikke tørr å ha noen hobbyer. Og jeg orker heller ikke, vil heller ligge i sofaen å surfe hele dagen. Kunne for eksempel godt tenke meg å begynne å jogge. Men hvordan i alle dager skal jeg greie det med alle de tankene i hodet mitt. 

Anonymkode: b0f34...aaf

Tenker du har litt angst, og da er ikke situasjonen den enkleste,

Mange som har problemer er livredd for å oppsøke psykolog, redd det skal sees som en svakhet... Jeg, og mange med meg, ser det ikke slik. Snarere tvert imot så ser jeg det som en styrke, svakhet vil være å ikke foreta seg noe,

Når angsten rammer deg så hardt som jeg leser her, så tenker jeg at det er ok å få hjelp til å komme deg ut av den, slik jeg tolker deg så er den virkelig hemmende for deg og da tror ikke jeg at du finner noen vei ut av det alene.

Nå vet jeg at det ikke hjelper deg at jeg sier at hvordan du ser deg selv er en ting, en ganske annen ting er hvordan andre ser deg. Tenker at dersom du starter å jogge, så vil andre legge merke til det og beundre deg som trener. Nå som du ikke gjør noe som helst så ser faktisk omgivelsene verre på det, så ved å komme deg ut på joggetur så endrer du altså folks syn på deg til det bedre og du vil på sikt føle deg bedre selv. Ergo er det bare positivt dersom du tar det ubehaget det vil være i starten, etter hvert så vil du da også bryte barrièrer som vil gjøre det enklere for deg å komme deg ut for å trene, samt gjøre nye barrièrer enklere å bryte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det akkurat sånn! Jeg er litt yngre enn deg, men har hatt det sånn i 10 år. Lider av depresjon og sosial angst og takler derfor ikke jobb, selvom mitt største ønske er å kunne fungere "normalt", jobbe - om ikke fulltid, så hvertfall deltid. Det blir MYE iPad og TV. Føler jeg holder på å gå på veggen innimellom. Men jeg har ikke noen spesielle interesser heller, så det blir helt søkt for meg å tenke på å begynne med en hobby. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...