Gå til innhold

Vannmerke fra printere  kan gi alt fra brukernavn,  IP-adresse, til lokasjonsdata og info om hvor printeren befinner seg, hvor den er kjøpt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Noen produsenter av printere har bygget inn en funksjon som gjør at printere skriver ut ark med vannmerker. 

 Ved bruk av noen printere risikerer man å gi fra seg informasjon om alt fra serienummer og modell på printeren, til hvor den er solgt, eller hva som er brukernavnet ditt på jobb. Det kan gi alt fra et brukernavn, til en IP-adresse, til lokasjonsdata, med mer. I tillegg kan det avsløre informasjon om hvor printeren befinner seg.

Interessorganisasjonen Electronic Frontier Foundation (EFF) har reist spørsmål om hvorvidt vannmerker er et inngrep i privatlivet. https://www.tv2.no/nyheter/10695023/

Hva tenker du om dette? Er det et inngrep i privatlivet?

Anonymkode: 9211d...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier ikke skrive ut ting på jobb som jeg ikke kan stå inne for, så jeg bryr meg ikke. Det er virkelig ikke så spennende det jeg printer ut på jobb, og navnet mitt står jo på papirene jeg printer ut, så kan ikke si jeg har hatt store planer om å sende trusselbrev til folk for eksempel.

Anonymkode: 60a95...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Rasshøl

Usynlige vannmerker? Jeg printer aldri ting, eier ikke printer engang. Men det var fryktelig mye informasjon som kan skjule seg i så fall. Men har man ingenting å skjule, har man ingenting å bekymre seg for. Lokasjondata bør uansett være valgfritt å dele, men dette er vel slik informasjon kun kripos eller spesielt interesserte hackere kan finne ut? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, #Rasshøl skrev:

Usynlige vannmerker? Jeg printer aldri ting, eier ikke printer engang. Men det var fryktelig mye informasjon som kan skjule seg i så fall. Men har man ingenting å skjule, har man ingenting å bekymre seg for. Lokasjondata bør uansett være valgfritt å dele, men dette er vel slik informasjon kun kripos eller spesielt interesserte hackere kan finne ut? 

Man kan se det med mikroskop eller med blue-light 

 

Anonymkode: 9211d...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Rasshøl
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan se det med mikroskop eller med blue-light 

 

Anonymkode: 9211d...b68

Jøss.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det derfor det blir skrevet så mye om printer i den Hagen-forsvinngen da tro. 

Anonymkode: 3574b...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det derfor det blir skrevet så mye om printer i den Hagen-forsvinngen da tro. 

Anonymkode: 3574b...97c

Mulig. Brøske sa at det finnes ledetråder på utskriftene. Det finnes ting som kan spores. https://www.tv2.no/nyheter/10695023/

Anonymkode: 9211d...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Noen produsenter av printere har bygget inn en funksjon som gjør at printere skriver ut ark med vannmerker. 

 Ved bruk av noen printere risikerer man å gi fra seg informasjon om alt fra serienummer og modell på printeren, til hvor den er solgt, eller hva som er brukernavnet ditt på jobb. Det kan gi alt fra et brukernavn, til en IP-adresse, til lokasjonsdata, med mer. I tillegg kan det avsløre informasjon om hvor printeren befinner seg.

Interessorganisasjonen Electronic Frontier Foundation (EFF) har reist spørsmål om hvorvidt vannmerker er et inngrep i privatlivet. https://www.tv2.no/nyheter/10695023/

Hva tenker du om dette? Er det et inngrep i privatlivet?

Anonymkode: 9211d...b68

Dette er da gammel info fra 22. Juli saken? Som nå er frisket opp igjen i Elisabeth Hagen saken. 

Så lenge man ikke har noe å skjule så er vel ikke dette et problem? Hvermannsen klarer vel ikke tyde vannmerkene? 

Anonymkode: 618cb...070

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er da gammel info fra 22. Juli saken? Som nå er frisket opp igjen i Elisabeth Hagen saken. 

Så lenge man ikke har noe å skjule så er vel ikke dette et problem? Hvermannsen klarer vel ikke tyde vannmerkene? 

Anonymkode: 618cb...070

Å, det var nytt for meg. Er dette med vannmerke fra printere noe som de fleste er klar over fra før da, tror du?

Jeg vet ikke hva som skal til for å tyde vannmerkene. Men i videoen  fra youtube viser de hvordan man kan se de gule prikkene (som er vannmerket).

Anonymkode: 9211d...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke forundre meg om enkelte av konspirasjonistene på dette forumet får fult oppheng i dette, det er helt tydelig at dette er noe myndighetene prøver å skjule. Tydelig sammenheng med 5G og chemtrails.

Anonymkode: 3d4b4...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge man ikke har noe å skjule så er vel ikke dette et problem? Hvermannsen klarer vel ikke tyde vannmerkene? 

Du har  nok rett i det, tror jeg.  Jeg vet for lite om det. Men det er jo fint at kriminelle handlinger kan spores på slike måter.

Anonymkode: 9211d...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har  nok rett i det, tror jeg.  Jeg vet for lite om det. Men det er jo fint at kriminelle handlinger kan spores på slike måter.

Anonymkode: 9211d...b68

Uansett hvor smarte kriminelle er, så blir størsteparten tatt på bagateller, tilslutt. Både i kriminalromaner og den virkeluge verden. 

Måtte Elisabeth Hagen saken snart bli oppklart så politiet får gjort andre viktige og nødvendige ting.

Anonymkode: 618cb...070

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja helt klart en inngripen i privatlivet. Det kan potensielt brukes til å begrense ytringsfriheten og spore opp mennesker med upopulære meninger. La oss si noen delte ut anti-nazi-løpesedler under krigen, nå ville de kunne spores. Og de som tror dette er lenge siden og at noe lignende aaaaldri skjer igjen, tar feil.

Anonymkode: dfa0a...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du surfer et nettsted, så skjer det samme. Summen av alt en browser sender fra seg gjør at du får en unik ID.

Når du laster ned en applikasjon så skjer det samme. Programmet gir deg en unik id.

Når du eier en mobil så spores du overalt. 

Det er ikke mulig å være anonym lenger. Vi er psuedoanonyme helt til noen med tilgang til disse unike markørene vil finne deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Det kunne man før i tiden og. Man tok tak i folk som enten kjøpte eller distributerte avisene og torturerte dem for informasjon. At teknologi kan avsløre sånne ting i høyere grad er mye sikrere for alle.

Anonymkode: 4cfab...171

Ja særlig for de som har upopulære meninger, som Den Hvite Rose i Nazi-Tyskland f.ex.

Anonymkode: dfa0a...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 6/29/2019 at 1:30 AM, AnonymBruker said:

Skal ikke forundre meg om enkelte av konspirasjonistene på dette forumet får fult oppheng i dette, det er helt tydelig at dette er noe myndighetene prøver å skjule. Tydelig sammenheng med 5G og chemtrails.

Anonymkode: 3d4b4...fd7

Klart det er en sammenheng.
Det er nanopartiklene fra geoengineering-flyene som stadig drysser over oss og er over alt i lufta vi puster inn, og det snikinnførte 5G-nettet som har avanserte pulstog-algoritmer som får nanopartiklene til å reagere med usynlig blekk eller usynlig lasertoner-pulver som fremkaller gule dots på arket.
Skriverprogramvaren har infiltrert kildekode fra SI-AI-EI som koordinerer dette.
Ingenting er tilfeldig.
5G-nettet er ikke bare for å skade oss med stråling så big pharma og helseindustrien skal tjene penger på sykdommer. Det er for å kontrollere utskrifter også, i tillegg til å faktisk fungere som internett og presisjons-posisjonering av selvkjørende biler naturligvis.

Endret av slask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...