Gå til innhold

Artikkel om kvinner under andre verdenskrig.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.theguardian.com/books/2002/may/01/news.features11

 

Jeg er så takknemmlig for at jeg ikke levde under denne tiden. For en forferdelig skjebne for de som ble utsatt for noe sånt. Det er rart at under krig, så oppfører mennesker seg mer som dyr...

Anonymkode: 7501e...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Artikkelen er på engelsk btw.

Anonymkode: 7501e...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det idag også. Er desverre kvinner som får gjennomgå mest her i verden, og som lider mest.  det vanligste våpenet brukt i krig er voldtekt/tortur/ødeleggelse av kvinner og unge

Anonymkode: e69ae...bfa

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.theguardian.com/books/2002/may/01/news.features11

 

Jeg er så takknemmlig for at jeg ikke levde under denne tiden. For en forferdelig skjebne for de som ble utsatt for noe sånt. Det er rart at under krig, så oppfører mennesker seg mer som dyr...

Anonymkode: 7501e...fbc

Dyr oppfører seg ikke sånn!!

Anonymkode: 5c51f...918

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er det idag også. Er desverre kvinner som får gjennomgå mest her i verden, og som lider mest.  det vanligste våpenet brukt i krig er voldtekt/tortur/ødeleggelse av kvinner og unge

Anonymkode: e69ae...bfa

Jeg er redd for at dette kan skje igjen i fremtiden. Tror du det er mulig at noe sånt kan skje igjen?

At kvinner blir fratatt all makt/stemmerett, og tilbake til kaos? Huff, blir dårlig...

Anonymkode: 7501e...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dyr oppfører seg ikke sånn!!

Anonymkode: 5c51f...918

Nei, det har du rett i, det er mye verre det mennesker gjorde... Huff..

Anonymkode: 7501e...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er redd for at dette kan skje igjen i fremtiden. Tror du det er mulig at noe sånt kan skje igjen?

At kvinner blir fratatt all makt/stemmerett, og tilbake til kaos? Huff, blir dårlig...

Anonymkode: 7501e...fbc

Det skjer jo nå, per dags dato i krigsrammede land. Alt fra sexslavene til IS til de nyligere hendelsene i Sudan hvor soldater voldtok kvinner på rekke og hang trusene deres på pinner som "hyllest".

Men om du sikter til her til lands så tviler jeg. Om det blir en ny krig her er det jo atombomber involvert, ikke "bakkekkrig" som i gamledager.

Men kvinnesyn og voldtekt er jo det største verdensproblemet vi har i min mening. Holdningsendringer og strengere straffer burde til på verdensbasis, men det er nå en annen diskusjon.

Anonymkode: e69ae...bfa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skjer jo nå, per dags dato i krigsrammede land. Alt fra sexslavene til IS til de nyligere hendelsene i Sudan hvor soldater voldtok kvinner på rekke og hang trusene deres på pinner som "hyllest".

Men om du sikter til her til lands så tviler jeg. Om det blir en ny krig her er det jo atombomber involvert, ikke "bakkekkrig" som i gamledager.

Men kvinnesyn og voldtekt er jo det største verdensproblemet vi har i min mening. Holdningsendringer og strengere straffer burde til på verdensbasis, men det er nå en annen diskusjon.

Anonymkode: e69ae...bfa

Ja det er veldig stort problem i dagens samfunn også dessverre. Men jeg håper det blir litt bedre for hvert år.

 Hvordan kan en kvinne beskytte seg når det er flere i f.eks grupper? Hører jo ofte om gjengvoldtekt f.eks, som har skjedd en del i Tyskland de siste årene.

 

Anonymkode: 7501e...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skjer jo nå, per dags dato i krigsrammede land. Alt fra sexslavene til IS til de nyligere hendelsene i Sudan hvor soldater voldtok kvinner på rekke og hang trusene deres på pinner som "hyllest".

Men om du sikter til her til lands så tviler jeg. Om det blir en ny krig her er det jo atombomber involvert, ikke "bakkekkrig" som i gamledager.

Men kvinnesyn og voldtekt er jo det største verdensproblemet vi har i min mening. Holdningsendringer og strengere straffer burde til på verdensbasis, men det er nå en annen diskusjon.

Anonymkode: e69ae...bfa

Jeg tror heller det kan bli ekstremistgrupper som kan bli svært farlige innad i land. Man ser jo tendensene til menn som er ekstremt frustrert over at de ikke kan få kvinner (ja for det er det de tror, at kvinner er et objekt de bør få) og jeg er dessverre redd for at noen av disse kan gjøre de sykeste ting for å få makt over kvinner. Jeg er veldig redd for at Gilead kan bli en reell greie i fremtiden. 

Anonymkode: 36127...bd2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er veldig stort problem i dagens samfunn også dessverre. Men jeg håper det blir litt bedre for hvert år.

 Hvordan kan en kvinne beskytte seg når det er flere i f.eks grupper? Hører jo ofte om gjengvoldtekt f.eks, som har skjedd en del i Tyskland de siste årene.

 

Anonymkode: 7501e...fbc

Ganske lite man kan stille opp med om man er alene. Men å kunne selvforsvar, ha med noe man kan forsvare seg med (selvforsvarsspray, noe spist f.eks neglesaks osv, hylalarm) er jo lurt.

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror heller det kan bli ekstremistgrupper som kan bli svært farlige innad i land. Man ser jo tendensene til menn som er ekstremt frustrert over at de ikke kan få kvinner (ja for det er det de tror, at kvinner er et objekt de bør få) og jeg er dessverre redd for at noen av disse kan gjøre de sykeste ting for å få makt over kvinner. Jeg er veldig redd for at Gilead kan bli en reell greie i fremtiden. 

Anonymkode: 36127...bd2

Det er absolutt en mulighet med dannelse av ekstreeme og irrasjonelle grupper. Men tror ikke det skjer i norge, får vartfall ikke håpe det da.

Anonymkode: e69ae...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker said:

Sånn er det idag også. Er desverre kvinner som får gjennomgå mest her i verden, og som lider mest.  det vanligste våpenet brukt i krig er voldtekt/tortur/ødeleggelse av kvinner og unge

Anonymkode: e69ae...bfa

22 millioner soldater døde under andre verdenskrig. Hvordan kan du begrunne at kvinner går gjennom, mest i den sammenheng?

Det vanligste våpenet i krig er skytevåpen. 

Man er både ekstrem og irrasjonell dersom man tror på det du skriver. Det er ikke rart likestillingsloven er slik den er. 

Anonymkode: 2cc74...31a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ganske lite man kan stille opp med om man er alene. Men å kunne selvforsvar, ha med noe man kan forsvare seg med (selvforsvarsspray, noe spist f.eks neglesaks osv, hylalarm) er jo lurt.

Det er absolutt en mulighet med dannelse av ekstreeme og irrasjonelle grupper. Men tror ikke det skjer i norge, får vartfall ikke håpe det da.

Anonymkode: e69ae...bfa

Hvordan skal selvforssvarspray (som såvidt jeg vet ikke er lovlig i Norge?) hjelpe når det er flere? Da har man jo lite å stå imot med dessverre, med mindre man har et  våpen eller noe. En kvinne vil ikke være istand til å forsvare seg mot en gruppe menn?

Vel, det er ikke så enkelt å svare på når antallet sinte og frustrerte bare øker i samfunnet og det kan jo ikke være bra!

 

Anonymkode: 7501e...fbc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

22 millioner soldater døde under andre verdenskrig. Hvordan kan du begrunne at kvinner går gjennom, mest i den sammenheng?

Det vanligste våpenet i krig er skytevåpen. 

Man er både ekstrem og irrasjonell dersom man tror på det du skriver. Det er ikke rart likestillingsloven er slik den er. 

Anonymkode: 2cc74...31a

Det var jo fordi kvinner ikke fikk lov av "oss" å delta som soldater... Er et faktum at det er kvinner som har det værst under kriser. Jeg ville mye heller bli skutt enn f.eks voldtatt i krig. Og det faktum at det er flere slaver nå (selxslaver/m enneskehandel) enn det var på 1800 tallet sier vil sitt. Å skuffe dette under teppe er en av de største feilene vi gjør. det er vaktisk et stort verdsnproblem, og vi som oppegående menn har et ansvar her. Stå opp for dårlige handlinger (som stort sett blir gjort av menn, mot kvinner), ikke bagatalisere ektreme meninger basert på behov/ønske om sex og makt - og faktisk ta litt ansvar ovenfor får egen "gruppe".

Anonymkode: e69ae...bfa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er det idag også. Er desverre kvinner som får gjennomgå mest her i verden, og som lider mest.  det vanligste våpenet brukt i krig er voldtekt/tortur/ødeleggelse av kvinner og unge

Anonymkode: e69ae...bfa

De fleste som blir drept i krig er menn

De fleste som blir torturert i krig er menn

De fleste som blir tatt til fange i krig er menn.

De fleste personer som blir drept i verden er menn

De fleste personer som blir utsatt for blind vold er menn

De fleste personer som blir kidnappet i verden er menn.

Det eneste som rammer kvinner oftere enn menn er voldtekt, Alle andre grusomme handlinger rammer menn langt oftere enn kvinner.

Men for all del forsett og tro at det bare er kvinner som lider her i verden.

 

 

Anonymkode: 070fd...176

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal selvforssvarspray (som såvidt jeg vet ikke er lovlig i Norge?) hjelpe når det er flere? Da har man jo lite å stå imot med dessverre, med mindre man har et  våpen eller noe. En kvinne vil ikke være istand til å forsvare seg mot en gruppe menn?

Vel, det er ikke så enkelt å svare på når antallet sinte og frustrerte bare øker i samfunnet og det kan jo ikke være bra!

 

Anonymkode: 7501e...fbc

Er helt lovlig med selvforsvarsspray

https://www.bodyguard.no/bodyguard-knock-out-2

Nei er desverre ikke så mye man kan stille opp med. Derfor burde strengere straffer vært innført for lengst, hadde det bare vært en prioritet...

Anonymkode: e69ae...bfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så dritt lei av denne feministiske framstilling at det bare er kvinner som lider her i verden, Og at det bare er kvinner som har lidd oppigjennom historien.

Anonymkode: 070fd...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De fleste som blir drept i krig er menn

De fleste som blir torturert i krig er menn

De fleste som blir tatt til fange i krig er menn.

De fleste personer som blir drept i verden er menn

De fleste personer som blir utsatt for blind vold er menn

De fleste personer som blir kidnappet i verden er menn.

Det eneste som rammer kvinner oftere enn menn er voldtekt, Alle andre grusomme handlinger rammer menn langt oftere enn kvinner.

Men for all del forsett og tro at det bare er kvinner som lider her i verden.

 

 

Anonymkode: 070fd...176

Nei.

 

Og nesten alle tingene du ramset opp som blir gjort mot menn - blir gjort av menn. Holdningsendring må til uansett, er tudelig hvilket "kjønn" som er mest problematisk, og hvilke som oftest er offre. Og voldtekt er tortur, langt flere kvinner som blir torturert på verdensbasis enn menn.

 

Men mente ikke at dette sulle bli en diskusjon hvor andre menn kommer å unnskylder kjønnet vårt. vi må kunne se at det er et problem, og ta litt ansvar. Nå var også denne diskusjonen ang seksuell vold.

Anonymkode: e69ae...bfa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var forresten nok av soldater på vestfronten fra USA, Storbritannia, Frankrike og Canada som også drev med voldtekt.

 

Anonymkode: 070fd...176

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei.

 

Og nesten alle tingene du ramset opp som blir gjort mot menn - blir gjort av menn. Holdningsendring må til uansett, er tudelig hvilket "kjønn" som er mest problematisk, og hvilke som oftest er offre. Og voldtekt er tortur, langt flere kvinner som blir torturert på verdensbasis enn menn.

 

Men mente ikke at dette sulle bli en diskusjon hvor andre menn kommer å unnskylder kjønnet vårt. vi må kunne se at det er et problem, og ta litt ansvar. Nå var også denne diskusjonen ang seksuell vold.

Anonymkode: e69ae...bfa

Ah jeg forstår så siden det ble gjort av menn mot menn så er det greit.

Anonymkode: 070fd...176

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så dritt lei av denne feministiske framstilling at det bare er kvinner som lider her i verden, Og at det bare er kvinner som har lidd oppigjennom historien.

Anonymkode: 070fd...176

Er ikke en "feministisk fremstilling". Du kan fint starte egne tråder om kjønner vårt, om du ønsker det. Bare fordi kvinner oftest er offre for menn - betyr ikke det at vi ikke opplever vonde ting også. Skjerpings.

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det var forresten nok av soldater på vestfronten fra USA, Storbritannia, Frankrike og Canada som også drev med voldtekt.

 

Anonymkode: 070fd...176

Det er da ikke noe nytt

Anonymkode: e69ae...bfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...